Zabíjení jako běžná věc

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zabíjení jako běžná věc

Příspěvek od Quentin »

Vallun píše: 13. 7. 2018, 09:08 Quentin - to je "romantika", romanci chápu jako hru, která je předevšim o milostných vztazích a věcích s tim souvisejících...a to ti děti opravdu hrát nebudou (testováno).

Mnohem méně často "más dvě ženy"? Opravdu žijes v jine realitě....a pořad to není romance...
Co na tom není romance? Kde je ta hranice? Jak harry potkal sally je romance? Co Princess bride nebo Stardust, nejsou to spíš dobrodružné filmy? Trinity a Neo nejsou romance, really?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zabíjení jako běžná věc

Příspěvek od Vallun »

Quentin - proto jsem se Jersona ptal, co tím myslí on:) neb evidentně slovnikovou definici nebere v potaz:)

A podle mne pro slovnikovou definici platí, že jí dětí nedávají, teenageři už spíš, ale pořád pochybuji, že by veršovali:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: Zabíjení jako běžná věc

Příspěvek od Pracující logaritmus »

Vallun píše: 13. 7. 2018, 09:08 Mnohem méně často "más dvě ženy"? Opravdu žijes v jine realitě....a pořad to není romance...
Je to OT, ale tohle mě taky zaujalo. Obvykle to slýchávám opačně. Nechtěl bys to rozvést? Klidně v jiném vlákně.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zabíjení jako běžná věc

Příspěvek od Quentin »

Vallun píše: 13. 7. 2018, 09:21Quentin - proto jsem se Jersona ptal, co tím myslí on:) neb evidentně slovnikovou definici nebere v potaz:)
romance
noun
1.a feeling of excitement and mystery associated with love.
"I had a thirst for romance"
Naopak to docela sedí :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zabíjení jako běžná věc

Příspěvek od Vallun »

Quentin - ale no tak:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zabíjení jako běžná věc

Příspěvek od Quentin »

Vallun píše: 13. 7. 2018, 10:06 Quentin - ale no tak:)
Jsem si skoro jistej, že nemyslel žádný z českých významů :D
• umělá milostná píseň 18. a 19. století
• krátká instrumentální skladba lyrického rázu
• liter. španělský básnický útvar na rozhraní lyriky a epiky
• drobnější lyrickoepická skladba obv. milostného rázu
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: Zabíjení jako běžná věc

Příspěvek od Pracující logaritmus »

Copak vy jste nikdy nehráli ve verších? :D

Do háje, teď jsem dostal chuť to zkusit.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zabíjení jako běžná věc

Příspěvek od Jerson »

Vallun píše: 13. 7. 2018, 09:08romanci chápu jako hru, která je předevšim o milostných vztazích a věcích s tim souvisejících...a to ti děti opravdu hrát nebudou (testováno).
Nehrál jsem s nikým mladším 15 let, ale vyptával jsem se na hry těchto mých spoluhráčů, kteří hráli se svými mladšími kamarády, 12 let a víc. Tyhle hry obsahovaly navázání vztahů mezi dvěma lidmi, zamilovanost, svatbu, sex (popisovaný v různé míře, u mladších jen jednou větou), občas i narození dětí, neshody ve vztahu, rozchody, milostné trojúhelníky.
Ale původně byla řeč o sedmiletých dětech, které mám možnost poslouchat v parku, a jejich hry obsahují to čemu bych říkal "základní romance" - mužský a ženský charakter a jejich sbližování, včetně různých komplikací. Jasně, jsou to jednotlivé případy, ale nevidím důvod, proč by tyto různé nesouvisející případy měly být víjimky. "Nebudou to hrát" je nesmysl.
Vallun píše: 13. 7. 2018, 09:21 A podle mne pro slovnikovou definici platí, že jí dětí nedávají, teenageři už spíš, ale pořád pochybuji, že by veršovali:)
V původní citaci bylo slovo "romance" použito ve smyslu "romantická zápletka". Pokud jsi to nepochopil, říkám ti to teď. Pokud se celou dobu bavíš o Romanci de wiki, tak všechny mé a Quentinovo slova "romance" nahraď "romantický příběh".
Vallun píše: 13. 7. 2018, 09:08Mnohem méně často "más dvě ženy"? Opravdu žijes v jine realitě....a pořad to není romance...
Láska mezi dvěma holkama je pro mě stejná romantika jako mezi klukem a holkou.
Quentin píše: 13. 7. 2018, 09:13Věřím, že statisticky máš pravdu, ale moc bych na stereotypy okolo pohlaví nespoléhal (ať už v tomhle nebo čemkoli jiném v životě). Můj největší emo hráč je týpek, a můj největší dungeon-delver je typka
Taky hraju s holkou, která slíbila, že až se naše postavy dostanou do Postapo světa, tak se bude mírnit v kuchání nepřítel, tedy v popisech, protože já bych je nedával. Neříkám "nikdy". Ale prostě vztahové hry v čistě klučičí partě jsem viděl jen velmi málo. A romantiku s klukama na FB nehraju (nicméně viz dále.)
Pracující logaritmus píše: 13. 7. 2018, 09:23 Je to OT, ale tohle (méně často dvě ženy) mě taky zaujalo. Obvykle to slýchávám opačně. Nechtěl bys to rozvést? Klidně v jiném vlákně.
Nevím na co přesně se ptáš, řeknu to jak to vidí. U textových RPG a zejména u holek jsou velmi oblíbené yaoi ("gay", ale ne úplně) příběhy. Používají pro to terminologii z japonských filmů jako seme, seke, uke a podobně, a prostě jde o vytváření a rozvíjení vztahu mezi dvěma kluky. Občas jde o přátelský vztah, (zřejmě) častěji o ne úplně vyrovnaný vztah, kdy je jeden pasivnější (uke) a druhý má být aktivní (seme). K sexu a jeho popisu dochází v různé míře, stejně jako (asi) ve výrazně menší míře k násilí. násilí ve hře rád nemám, tak k tomu nic víc říct nemůžu.
Jinak preference je velmi často taková, že holky si vytvoří uke postavu (jakoby "zženštilého" kluka, i když opět to má široký význam) a hladají někoho, kdo jim zahraje seme, tedy dominantní a hlavně aktivní mužskou postavu, která se o tu jejich bude snažit. Tedy celkem klasický příběh o princezně a rytíři, jen princezna je taky kluk. Mým osobním odhadem je, že asi tak 50% her je čistě kluk - kluk (tedy yaio), ale to může být dané zkreslením, že tyhle hry končí rychleji a tak jejich hráči hledají častěji spoluhráče a píšou víc nabídek. Pro nabízené seme / uke postavy je to cca 83% (to znamená "pocitově velká většina") pro uke, tedy mnohem častěji hledají dominantního muže. A protože je takových postav nedostatek, nastává podobný problém jako u DRačíku s PJjováním - málokdo to chce dělat, tak aby se vůbec hrálo, některé holky na tuhle roli přistoupí, i když ji moc nemusí.

Pokud jde o nabídky her holka - holka, tak těch jsem viděl fakt jen pár, z těch několika stovek. Na druhou stranu tak polovina holek takovou situaci zvládne zahrát, když se ve hře neplánovaně vyskytne, i když i tady mám jen malý vzorek. Opět nemluvím nutně o sexu.

Jinak to zabíjení je v hrách taky, ale přijde i, že tak půl na půl cizích a vlastních postav, tedy že dovedou situaci tak daleko, až jim zcela cíleně zemře jejich postava. Několikrát jsem o tom slyšel, nikdy jsem to nehrál, nemám rád umírání.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Zabíjení jako běžná věc

Příspěvek od York »

Quentin píše: 13. 7. 2018, 08:48Když na ně pujdeš s "pojďte si zahrát hru o pusinkování" tak budou reagovat, jak si York představuje. Zkus ale vložit love interest do obyčejného dobrodružství a uvidíš, jak rychle ze spřátelí :D
Jasně. Měl jsem na mysli třeba něco ve stylu červený knihovny, ne romantické motivy v Dračáku nebo tak něco.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Zabíjení jako běžná věc

Příspěvek od eerieBaatezu »

No, tak ve všech družinách co jsem kdy za těch cca 23 let hrál, jsme nikdy neměli romanci.
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zabíjení jako běžná věc

Příspěvek od Jerson »

Já ji měl, dokonce mezi hráči ve věku 16 - 18 let, když jsme hráli Druhou válku o svět. Celkem pět hráčů, tři kluci a dvě holky, a různé vztahy mezi nimi.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zabíjení jako běžná věc

Příspěvek od Vallun »

Romanticka zapletka ve hře není problem, romance je hra s lyrickymi prvky obsahujíci prevázně romanticke zapletky a to včetně hlavní dějové linie. To jsem sice shcopen hrát, ale rozhodně to nepatrí mezi preferované styly...a hlavně k tematu - fakt bych to nečekal u děti (13 -).

Zase narázís na jakousi zvlástní skupinu...v mém prostoru se z homosfery vyskytly fakt je lesbické prvky..., vyjma historicky "danych" npc...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Sadako
Příspěvky: 5293
Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
Bydliště: Stadt von Morgen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako »

Jerson píše:Jinak preference je velmi často taková, že holky si vytvoří uke postavu (jakoby "zženštilého" kluka, i když opět to má široký význam) a hladají někoho, kdo jim zahraje seme, tedy dominantní a hlavně aktivní mužskou postavu, která se o tu jejich bude snažit.
!!!
Zrovna včera jsme s kamarádkou (GM) řešily, proč taková spousta hráček dělá následující:
- chtějí hrát vztahovou zápletku
- jejich takřka veškerá aktivita spočívá v tom, že sedí a nyvě hledí a nechávají se dobývat
- když je srneček uloven, je pověšen do spižírny a vyrazí se po dalším, respektive vyrazí, bude se házet řasami a následuje hrozné překvapení, když je srneček č. 1 silně nenadšen a zároveň se děvčata tváří, že mají na cokoli, na čem se zálibou spočine oko jejich modravé, automatický a výhradní nárok a hrozně prskají a žárlí, kdyby se třeba pokoušel někdo další

V jedné dlouhodobé hře, která je postavena mýtických principech (a vztahovky tam jsou jako osobní podzápletky, má-li někdo takovou touhu, ne hlavní téma) nám to už několikrát strašně zavařilo, protože tam ta spižírna úplně fungovat nemůže.
Vallun píše: 13. 7. 2018, 10:59 Romanticka zapletka ve hře není problem, romance je hra s lyrickymi prvky obsahujíci prevázně romanticke zapletky a to včetně hlavní dějové linie. To jsem sice shcopen hrát, ale rozhodně to nepatrí mezi preferované styly...a hlavně k tematu - fakt bych to nečekal u děti (13 -).
WTF?
Takovou definici romance v RPG vidím poprvé v životě. Se pak nediv, že ti nikdo nerozumí.
Vallun píše: 13. 7. 2018, 10:59Zase narázís na jakousi zvlástní skupinu...v mém prostoru se z homosfery vyskytly fakt je lesbické prvky..., vyjma historicky "danych" npc...
Ta zvláštní skupina (tvl, to je termín) je docela široká. Třeba kolem mě je docela teploučko.
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: Zabíjení jako běžná věc

Příspěvek od Pracující logaritmus »

Zrovna včera jsme s kamarádkou (GM) řešily, proč taková spousta hráček dělá následující:
Protože je to skvělá evoluční strategie.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od Jerson »

Sadako píše: 13. 7. 2018, 11:00Zrovna včera jsme s kamarádkou (GM) řešily, proč taková spousta hráček dělá následující:
- chtějí hrát vztahovou zápletku
- jejich takřka veškerá aktivita spočívá v tom, že sedí a nyvě hledí a nechávají se dobývat
- když je srneček uloven, je pověšen do spižírny a vyrazí se po dalším, respektive vyrazí, bude se házet řasami a následuje hrozné překvapení, když je srneček č. 1 silně nenadšen a zároveň se děvčata tváří, že mají na cokoli, na čem se zálibou spočine oko jejich modravé, automatický a výhradní nárok a hrozně prskají a žárlí, kdyby se třeba pokoušel někdo další
Přesně. Taky mi přišlo, že hodně takových hráček se chce nechat dobývat pořád dokola. Můj osobní názor je, že jsou ve skutečnosti tak ošklivé, že se o ně žádný kluk nezajímá, a nebo jsou celkem hezké, ale trochu uťápnuté, takže se o ně žádný kluk nezajímá, a chtějí to prožít alespoň v RPG. A protože psaní nevytvoří tak intenzivní a dlouhodobé pocity jako skutečné dobývání, tak potřebují tohle téma hrát pořád dál.
Nicméně se to netýká jen holek na FB, jedna z mých ex přítelkyň tohle chtěla hrát tohle dobývání - navíc ještě specifickým mužským hrdinou - ve stolním a následně ve freeformovém RPG, měla na to zápisník a já odehrál 160 stejných scénářů v různých prostředích, než se se mnou dotyčná rozešla a našla kluka, který ji takhle dobyl naživo, nikoliv v tomto pořadí. A přijde mi to stejné, jako když hubení neduživí kluci hrajou Connany, kteří všechno pobijou. Jen to pobíjení probíhá obvykle podle pravidel a je to o dost snazší na zahrání, než snažit se už po třetí sbalit náladovou holku, která si to pokaždé rozmyslí.

Nicméně některé takové holky dokážou celkem slušně zahrát, jak (v mužské roli) balí někoho jiného, holku, případně kluka, tak z toho nechci dělat pravidlo.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 9 hostů