[Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Jak velké (asi tak) bude to N?York píše:* Tak beru zpět. Po krarším zamyšlení mi zatím žetony přijdou jako nejlepší možnost: "PJ si do ruky vezme žetony s čísly 1 - N, zamíchá jimi a poslepu jeden vytáhne".
Celkově vzato hod na nějaké mobilní aplikaci bude asi tím nejlepším řešením, ale používání elektroniky při fantasy hrách není příliš atmosferické...
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Našiel som ešte takýto "bezkockový" randomizér:
Potrebuješ hráča a DMa (čo asi nebude problém).
DM si myslí číslo v rozsahu 1-N, kde N je počet možností.
Hráč si myslí číslo, takisto v rozsahu.
Obidvaja naraz ohlásia svoje čísla.
DM zistí rozdiel svojho čísla a rozsahu. (hodnotu "transpozície")
Hráč priráta tento rozdiel k svojmu číslu. Pokiaľ mu vyjde výsledok vyšší ako rozsah, odráta od výsledku rozsah.
Tadá.
Príklad:
Ideme "hodiť" dvadsaťstenkou. DM si myslí číslo 13. Hráč si myslí číslo 18. Po ohlásení čísel DM vyráta, že transpozícia je 7. Hráč tak priráta 7 k svojej osemnástke a vyjde mu 25 - po odrátaní rozsahu je to 5. Hráč hodil 5 a môže sa ísť hnevať.
Ďalšie príklady (tiež s dvadsaťstenkou):
DM si myslí číslo 18. Hráč si myslí číslo 4. Transpozícia je 2. Hráč "hodil" 6.
DM si myslí číslo 3. Hráč si myslí číslo 15. Transpozícia je 17. Hráč "hodil" 12.
Potrebuješ hráča a DMa (čo asi nebude problém).
DM si myslí číslo v rozsahu 1-N, kde N je počet možností.
Hráč si myslí číslo, takisto v rozsahu.
Obidvaja naraz ohlásia svoje čísla.
DM zistí rozdiel svojho čísla a rozsahu. (hodnotu "transpozície")
Hráč priráta tento rozdiel k svojmu číslu. Pokiaľ mu vyjde výsledok vyšší ako rozsah, odráta od výsledku rozsah.
Tadá.
Príklad:
Ideme "hodiť" dvadsaťstenkou. DM si myslí číslo 13. Hráč si myslí číslo 18. Po ohlásení čísel DM vyráta, že transpozícia je 7. Hráč tak priráta 7 k svojej osemnástke a vyjde mu 25 - po odrátaní rozsahu je to 5. Hráč hodil 5 a môže sa ísť hnevať.
Ďalšie príklady (tiež s dvadsaťstenkou):
DM si myslí číslo 18. Hráč si myslí číslo 4. Transpozícia je 2. Hráč "hodil" 6.
DM si myslí číslo 3. Hráč si myslí číslo 15. Transpozícia je 17. Hráč "hodil" 12.
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Jocho: Tohle jsem znal, ale vždycky jsem musel dlouze vzpomínat, jak přesně se to dělá, takže to nepovažuju za použitelný
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Jocho: To odčítání je tam zbytečné (resp. GM si může myslet případně myslet číslo v rozsahu {1;N}–1, tedy třeba 0–19), může to být prostě součet čísla GMa a hráče (případně minus N).
Ale popravdě nevěřím, že se to v reálu bude chovat lineárně, pokud se tím má určit třeba hod na útok (náhodné tabulky můžou být ok, pokud nejsou seřazené podle ne/výhodnosti).
Ale popravdě nevěřím, že se to v reálu bude chovat lineárně, pokud se tím má určit třeba hod na útok (náhodné tabulky můžou být ok, pokud nejsou seřazené podle ne/výhodnosti).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Jocho: Jak už píše Boubaque, tak ta "transpozice" tam je "nadbytečná". (GM si rovnou myslet právě tu "transpozici"...) A jestli je výsledné číslo "náhodné"... Tak já nevím, je lidská mysl "náhodná"? Jak psal Jerson kdesi jinde, tak "vymyslet náhodu" prostě dost dobře nelze. Takže tahle metoda je spíš jenom taková "pomůcka"...
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
V tom případě to simuluj dvacetistěnnou kostkou.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Tohle je sice extra nekonstruktivní příspěvek vzhledem k otázce, ale IMHO ty tabulky 6, 12, 18, 36, případně 2d6, člověku bohatě vystačí. Akorát je třeba je nějak sympaticky přiformátovat k textu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Quenting: I k3 a k9 by takhle celkem dobře šly, viz:
Kód: Vybrat vše
k3
-------------
1-2
3-4
5-6
k6
-------------
1
2
3
4
5
6
k9
-------------
1-2
1-2 3-4
5-6
1-2
3-4 3-4
5-6
1-2
5-6 3-4
5-6
k12
-------------
1
2
1-3 3
4
5
6
1
2
4-6 3
4
5
6
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Já vím, že o tomhle ta debata není, ale Yorku, uvažoval jsi na dtím, že prostě ve chvíli, kdy budeš potřebovat tabulku větší než čest políček, tak se podíváš ještě jednou na te setkání a vyškrtneš ty nejméně hráčsky zajímavá?
Vyřeší ti to problém s kostkama a ještě to zkvalitní hru.
Jinak smaozřejmě Quentinův post vystihuje asi všechny možnosti. Podotku jen že pokud budeš pracovat s 3k6 a rozsahem 111 - 366 (první kostka je trojestěnka) tak se se 108 možnostmi blížíš procentům a můžeš rozhazovat setkání podle jejich procentuální šance.
Rovnou se do toho dá zakomponovat i možnost, že postavy nic nepotkalo a tak vše sjednotit do jendoho hodu.
Teoreticky kdyby šance něco potkat byla 50% tak nic jste neepotkali může být prívě rozsah 411 - 666 a první kostka nemusí být trojstěnka
Vyřeší ti to problém s kostkama a ještě to zkvalitní hru.
Jinak smaozřejmě Quentinův post vystihuje asi všechny možnosti. Podotku jen že pokud budeš pracovat s 3k6 a rozsahem 111 - 366 (první kostka je trojestěnka) tak se se 108 možnostmi blížíš procentům a můžeš rozhazovat setkání podle jejich procentuální šance.
Rovnou se do toho dá zakomponovat i možnost, že postavy nic nepotkalo a tak vše sjednotit do jendoho hodu.
Teoreticky kdyby šance něco potkat byla 50% tak nic jste neepotkali může být prívě rozsah 411 - 666 a první kostka nemusí být trojstěnka
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Nope, zatím uvažuju čistě nad Quentinovým Trossem, kde některý tabulky jsou pod k20. Řekl bych ale, že větší tabulky smysl mají u hodně frekventovanejch oblastí - například hlavní město a jeho okolí, aby se tam dělo něco zajímavýho i v pozdějších fázích hry. Ovšem mohlo by možná bejt zajímavý rozdělit je na víc tabulek a postupně je odemykat - buď na základě nějaký události, nebo prostě když možnosti v tý první dojdou.
PS: Markusi, jestli se ti tahle debata víc hodí do jiný diskuse, klidně ji přesuň. Oproti mýmu původnímu odhadu jsme ji dost zobecnili.
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Líbí se mi ta spolupráce Quentin vymýšlí náhodné tabulky, tady se vymýšlí, jak z nich generovat
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Mně se docela líbí nečíslovaná tabulka, na kterou hážeš k6 a odpočítáváš zhora. Když něco použiješ, tak to přeškrtneš a příště přeskakuješ v počítání. Tím můžeš mít introductory věci na začátku a eskalaci ke konci tabulky a víš, že se k těm pokročilejším věcem musíte proházet.York píše: ↑19. 3. 2021, 11:49 Nope, zatím uvažuju čistě nad Quentinovým Trossem, kde některý tabulky jsou pod k20. Řekl bych ale, že větší tabulky smysl mají u hodně frekventovanejch oblastí - například hlavní město a jeho okolí, aby se tam dělo něco zajímavýho i v pozdějších fázích hry. Ovšem mohlo by možná bejt zajímavý rozdělit je na víc tabulek a postupně je odemykat - buď na základě nějaký události, nebo prostě když možnosti v tý první dojdou.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
This sounds cool, mám ale obecně problém s proškrtáváním. Když si koupíš modul, tak v něm asi nebudeš chtít škrtat. Proto se mi na losování kartama nebo žetonama líbí, že tam prostě vylosovanej žeton nevrátíš, a tudíž tu možnost už znova nevytáhneš. Ovšem teda pak bys asi potřeboval separátní balíček karet na každou náhodnou tabulku, takže to možná zas až tak šikovný není - leda by text setkání byl přímo na těch kartách.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host