Poraďte mi před novým začátkem

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Poraďte mi před novým začátkem

Příspěvek od Skenderax »

Vallun píše:neexistuje nějaký generátor pokladů/odměn (zejm. magických itemů)??
existuje na wizard.com alebo tak nejako. teraz som daleko od svojich linkov, ale v pondelok spravim edit a hodim link.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12367
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Poraďte mi před novým začátkem

Příspěvek od Ecthelion »

Cor píše:Já bych ti poradil změnit žánr, ale to slyšet asi nechceš.
Takže možná "změnit styl hraní" (např. místo hustoepické heroic ságy s nabušenými hrdinskými charaktery dát dirty-lowlife-survival s pragmatickými oportunisty) a nebo alespoň "změnit prostředí" (hrát v jiné části světa s jinými kulturami, hrát v minulosti s jiným uspořádáním, hrát v budoucnosti a přidat např. do fantasy i steampunk prvky).

Ale ten element "změny" mi u dlouhodobých kampaní připadá hodně důležitý, jinak se nevyhneš neustálému srovnávání a někdo už se může cítit přesycený určitým žánrem/stylem/settingem/zaměřením.
Tahle Corova připomínka podle mě byla docela validní... podle mě bude důležité trochu změnit náladu kampaně, aby byla jedinečná a nebylo to "to samé v bledě růžové".

Možná by bylo zajímavé změnit prostředí (pokud jsi měl "renesanční" městské státy, tak teď udělat svět, kde je jedna velká zlá říše, s jejímiž poskoky se postavy budou škorpit), náladu (pokud jste předtím řešili hodně botky s monstry, tak třeba na pár prvních sezení dát spíš příběhy "dýky a pláště", kdy rozplétají intriky a jejich protivníci budou lidští šermíři) nebo technologii (pokud jste měli high tech magický svět, tak použít mírně steampunkovou náladu... kde budou stroje chrlící elektřinu, střelci s píšťalami a děla)... aby alespoň prvních pár dobrodružství bylo nových, zajímavých a hráči zase objevovali něco nového. Zamysli si, jaké cool prvky bys chtěl sám zkusit jako hráč a v minulé kampani se neobjevily nebo na ně nebyl prostor... lezli už do zakázaného města na lanech s kotvami, zatímco blesky ozařují oblohu a stráže se blíží po ochozu? Účastnili se námořní bitvy (hákování, bitev v ráhnoví a sklouznutí na protivníkovu palubu na laně) a sekali chapadla hlavovnožce, který chce rozdrtit loď a drtí jednotlivé námořníky? Spáchali atentát na knížete (který je tajným členem řádu usilujícího o konec světa)? Bránili bez únavy hradby města, které oblehli skřeti ze severu, s meči zubatými a štíty posekanými... bez možnosti odpočinku a naděje na záchranu? Jestli ne, tak hned tam s tím! :wink:
Quentin píše:Tenhle skill ostatnim vypravecum zavidim asi nejvic. Roky jsem hral takove nevazne improvizovane hry ve 3,5e a uplne jsem si odvykl pouzivat pripravu. Vlastne jedinej papir, kterej jsem schopnej sledovat, je mapa dungeonu, protoze si to vynutí. Všechno ostatní je naprd. Ať si napíšu sebelepší poznánky a random tabulky, tak jsou k ničemu, protože si na ně při hře nevzpomenu :-(
Hrozně užitečné jsou seznamy jmen - jedna stránka jmen osob (třeba rozděleno na několik národností) a jedna stránka jmen míst... když se pak hráči ptají, jak se jmenuje ten rytíř, kterého potkali... nemusíš lovit v hlavě nebo vymýšlet narychlo: "Nooo... tak třeba..." - stačí ťuknout tužkou a vybereš jedno jméno. Lépe se zakrývá, že s postavou nemáš žádné plány, nebo naopak, že sis ji připravil dopředu... a lépe se udržuje konzistence jmen (a tím i světa, který si vytváříš).
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32335
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Poraďte mi před novým začátkem

Příspěvek od Vallun »

Ta změna nálady a spol. je relevantní postřeh, ovšem viděl byhc to spíš na odlišné tažení v rozsahu cca půl roku a pak se vrátit poblíž tomu, co vydrželo jedenáct let - předpokládám totiž, že hráči, kteří tak dlouho vydrželi jsou přirozeně zasazení právě v této poloze a bude s ejim tam dlouhodobě hrát nejlépe:)

Jinak tímhle:
Vallun píše:Ká bych řekl, že hodně záleží na tom, jak moc to má "navazovat" stejný svět? stejné postavy? od začátku? Každopádně doporčuji dát krátkou hru o něčem naprosto jiném:)
jsem myslel, ale nevyjádřil zdaleka tak výstižně to, co popisuje Ecthelion výše:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Ebon Hand
Temný paladin
Příspěvky: 1806
Registrován: 13. 5. 2003, 15:07
Bydliště: Čertův příbytek

Re: Poraďte mi před novým začátkem

Příspěvek od Ebon Hand »

Nebudu tady mluvit přímo k vedení hry, pokud jsi měl úspěšnou kampaň, tak hru vést umíš. Já vlastně hraji hlavně dlouhodobé fantasy kampaně. Prostředí měním v různých částech světa a měním i časová období, aby si hráči mohli zahrát třeba v minulosti (v mýtickém období předchozí kampaně). S každou kampaní jim vkládám do rukou více pravomocí. Vždy si kampaní volím cíl, každá by měla mít odlišný.
Třeba Dračí kult byla multikampaň (živý lidé hráli i za záporáky) a celá kampaň byla soustředěná na vnitřní souboj postav zda podlehnou zlu, jakému, na čí stranu se přidají a následně konfliktům mezi nimi. Skoro se dá říci, že se postupně v očích commonerů stávali démony. Stávající kampaň je postavená na docela kompaktní kooperující družině (u mě překvapení), která se neustále špičkuje a dramatickou křivku kampaně plní svými neuváženými sliby a nedomyšlenými činy (třeba jedna postava si udělala dítě s nemrtvou elfkou, složili několik přísah) a důsledky těchto činů se jim vrací. Takže nyní spíš nevědí, co dřív hasit.

Hodně se mi osvědčilo mít předem naplánované, kdy asi tak skončí jednotlivé zásadní epizody kampaně, aby byl trochu časový pres a nehrálo se na nekonečno. Vracet NPC i padouchy a dělat zvraty kvůli jejich cílům a měnit strany za které koupou (nepřehnat to).
Vkládat do hry pasáže za záporáky, jako v seriálu a nechat hráče, aby za ně rozhodli, co udělají. Buď na postavy tvrdý, jen tak z nich vytřískáš maximum. Občas by měli dostat na prdel, aby si nemysleli, že mají na každého. Ve hře komunikuji jen s postavami, minimálně s hráči.
Největší konspirace vždy vymyslí hráči. Dobré si takové nápady zapisovat i svoje nápady, nenadálé zvraty atd. Nápady si na nic nešetři, rovno je per do hry, pak tě napadnou nové. Nejhorší je promrhaná invence. Moje příprava je čtyři až pět řádků jen toho nejdůležitějšího, nepiš si zbytečnosti, bude to nepřehledné a ztratíš se v tom a přehlédneš důležité věci.
Nikam postavy nevoď za ručičku, pokud nevědí, začni je dusit třeba docházením zdrojů, aby si na to zvykli a rozhodovali se sami.
Přidej postavám ve spolupráci s hráči lidské rozměry: prchlivý válečník, cholerik, alkoholik, kleptoman, nešika, zbabělec, pesimista. Důležité je hráčům vysvětlit, že to není nástroj persekuce ze strany DM, ale že to dodá grády zábavnosti a vztahům postav.
A hlavně DŮSLEDKY jejich činů, přímé i nepřímé (když někomu zabiješ syna, nebo fotra, tak to nenechá plavat, reputace, pověst, předsudky).
Te jen tak narychlo. :-)
Drž se pardále!
A je kocour v troubě!
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poraďte mi před novým začátkem

Příspěvek od Jerson »

téma o začátcích
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů