Hledám hráče na novou skupinu do multikampaně

Komunitní sekce o akcích a hrách. Diskuze o veřejných akcích a conech, seznamka pro shánění spoluhráčů, družinové diskuze a sekce pro domluvu s vašimi spoluhráči.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9390
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Hledám hráče na novou skupinu do multikampaně

Příspěvek od York » 10. 5. 2018, 15:17

Hledám 2-4 hráče na založení nové skupiny pro multikampaň inspirovanou originálním Dungeons and Dragons hranou v Praze. Zatím mám jednoho vážného zájemce.

Hrací čas ještě není určený, bude to buď úterý, čtvrtek či pátek večer (od 18:30), nebo víkendy (odpoledne) s četností jednou týdně. Obvykle hraju v Liliové čajovně (mezi Invalidovnou a Palmovkou), ale nebráním se jinému místu.

• Multikampaň znamená, že povedu dvě hráčské skupiny ve stejném světě s tím, že jejich akce se budou vzájemně ovlivňovat. S jednou skupinou už hraju, takže vy vstoupíte rovnou do světa, který už žije a rozvíjí se.

• Pravidla nejsou DnD, je to můj vlastní systém, který už docela dlouho veřejně vyvíjím na Kostce a na RPG fóru, upravený pro hraní inspirované oldschoolem.

Shrnutí pravidel

Postavy
Tvoji postavu popisují tři atributy: Síla, Finesa a Duše a její Minulost: například tesař, písař, žoldák a podobně.

Na atributy se hází v boji, při odhalování skrytého útočníka a kdykoliv ti hrozí zranění nebo jiný druh újmy. Nepoužívají se při překonávání překážek, vyjednávání, prohledávání místností a podobně – to všechno se odehrává čistě popisem.

Minulost nedává žádné bonusy, je čistě na tobě, abys ji bral v úvahu (žoldák zřejmě bude problémy řešit jinak než kameník). Není nijak omezené, co kdo může dělat, ale je jasné, že žebřík vyrobený tesařem bude asi vypadat líp a udrží víc, než když ho spíchne písař.

Vaše postavy jsou obyčejní, prostí lidé – až na to, že s nimi něco není tak docela v pořádku. Něco je nevysvětlitelně táhne ven, do Divočiny, kam se nikdo soudný neodváží bez ozbrojeného doprovodu. Tento pocit je zpočátku slabý, ale postupně sílí, až nakonec začne být opravdu neodbytný.

Hodnoty atributů jsou dané rasou:

člověk: Síla 2, Finesa 2, Duše 2
elf: Síla 1, Finesa 2, Duše 3
trpaslík: Síla 3, Finesa 1, Duše 2
kudůk: Síla 1, Finesa 3, Duše 2

Boj
Boj vypadá hodně podobně jako v Dračáku. Hází se 1k6 + atribut, zbraně mají bonus k hodu (před lomítkem) a ke zranění (za lomítkem). Takže když mám třeba Sílu 3 a bojuju těžkým kladivem, které má 1/2, tak házím 4 + 1k6 a zranění mám 2.

Na rozdíl od Dračáku se nehází zvlášť na útok a na obranu, ale proti sobě – já si hodím 1k6 + 4, ty si hodíš 1k6 + 4 (pokud máš stejnou Sílu a zbraň jako já) a kdo hodí víc, zasáhl toho druhého za rozdíl hodu + zranění zbraně - zbroj. Na obranu se hází, jen když obránce útočníka neohrožuje (třeba když útočí na někoho jiného).

K hodu se přičítají bonusy za výhody a postihy za nevýhody (1 za malou, 2 za velkou). Výhody a nevýhody je možné vytvořit akcí (někoho srazit na zem a dostat ho tak do nevýhody, nebo třeba získat výhodu za útok ze zálohy), nebo mohou být dány schopnostmi či situací (když například vidíš po tmě, máš výhodu).

Každý má vždycky pouze jednu akci v kole (tedy jen jeden útok), výjimkou jsou pouze vícehlavé hydry a podobné nestvůry. Akcí nemusí být jen útok, je možné získávat výhodu, dostávat protivníka do nevýhody, někam ho zatlačit nebo shodit, v něčem mu zabránit a podobně. Kouzla a schopnosti nemají vlastní pravidla pro různé speciální efekty, místo toho používají obecné akce – takže třeba telekinetický úder se hází jako akce zatlačení (nebo nějaká jiná vhodná, když ho kreativně využiješ nějak jinak).

V boji není iniciativa, všechno probíhá současně. Všichni nejdřív oznámí, co budou dělat, následně se všechno odhází. Hází se proti sobě, takže není potřeba určovat, kdo hraje dřív – když například ty hodíš na útok 6 a já hodím 7 na to, abych ti v tom zabránil, tak je jasné, že jsem byl rychlejší já.

Postavy mají oproti DnD velmi málo životů: jen Síla + 5. Zranění rovné nebo nižší než Síla je lehké a vyléčí se přes noc. Větší zranění je vážné, bez magie se léčí v řádu měsíců a je třeba ho při hraní brát v úvahu (s vážně zraněnou nohou se například dost dobře nedá skákat přes propast). Nehmotné nestvůry a některá kouzla způsobují duševní zranění - to se také dělí na lehké a vážné a stejně se léčí, ale vážné je, když je větší než Duše.

Ve hře je tvrdá smrt. Postava neumírá hned na nule životů, ale jen když ji nikdo nedokáže zachránit, nebo když dostane jednou ranou za víc, než je její maximální kondice.

Když tvoje postava umře, projeví se jedna z vlastností toho „něčeho divného“, co se jí děje. Vytvoříš si sice novou, ale budeš mít stejnou úroveň a budeš moci dále využívat vzpomínky všech svých předchozích postav. Nebudeš mít samozřejmě původní výbavu – ta zůstane tam, kde tvoje postava umřela.

Magie
Veškerá magie pochází z magických předmětů. Takže když chceš například seslat ohnivou kouli, musíš mít svitek s tímto kouzlem. Když chceš vidět po tmě, musíš mít předmět, který ti to umožní.

Magický předmět můžeš používat, jen když si ho připoutáš. Současně si můžeš připoutat jen tolik předmětů (včetně svitků s kouzly), kolik je tvoje úroveň. Připoutání zabere jedno kolo soustředění.

Kouzla se sesílají 1 minutu, ale je možné si je připravit a pak je vyslovením zaklínací formule seslat v jednom kole. V boji to obvykle znamená, že každé kouzlo můžeš použít jen jednou.

Úroveň a zkušenosti
Zkušenosti jsou pouze za nalezení speciálních krystalů - obvykle dobře skrytých v nějakém dungeonu. Při přestupu na vyšší úroveň se zvýší počet magických předmětů, které můžeš mít připoutané, a zvýší se ti jeden atribut o 1. Můžeš si vybrat, který to bude, ale rozdíl mezi tvým nejvyšším a nejnižším nesmí být vyšší než 3.

Poznámka: Pravidla jsou stále ve vývoji, takže se mohou v průběhu hry měnit: Vždycky se ale s hráči na změnách dohodnu, nenutím jim je, pokud je nechtějí (to ostatně beztak většinou znamená, že to nejsou dobré úpravy).

Setting
V dávných dobách proti sobě bojovaly říše elfů a trpaslíků na straně Řádu proti orkům, trollům a goblinům na straně Chaosu. Tyto starobylé civilizace stavěly velkolepá města a pevnosti a znaly mocnou magii.

Dnes, několik staletí po jejich pádu, jejich ruiny pohltila Divočina, do které jen pomalu pronikají výspy nové civilizace. Potomci dávných elfů a trpaslíků ztratili své slavné dědictví a žijí v lidských městech, případně stranou v odlehlých oblastech. Říká se ale, že někde daleko na západě hluboko v Divočině stále přežívají pozůstatky dávných měst a lesních říší.

Na východě se za úzkým mořským průlivem velká lidská říše zmítá v krvavých vnitřních rozbrojích. Ledový sever obývají divoké barbarské kmeny a horký jih pohltila neprostupná poušť, za kterou žijí lidé s tmavou pletí a tajemnými zvyky.
Kampaň se bude z velké části odehrávat v jednom městě a jeho okolí. Jmenuje se Vadora a je to velký obchodní přístav přímo u hranice Divočiny. Setting je inspirovaný originálním DnD a snažím se ho stylizovat starověce (na rozdíl od středověké stylizace, které se drží většina DnDčkových settingů). Hlavní inspirací je starověká Makedonie (Alexandr Veliký) a Fénície (Tyr, Kartágo a podobně).

Současná civilizace nezná magii. Pověsti a legendy mluví o tom, že dávní elfové a trpaslíci kouzlit uměli, ale nikdo živý ohnivou kouli ani nic podobného nikdy neviděl.

Styl hry
Nebude to úplně klasická DnDčková kampaň. Lišit se bude v prvé řadě tím, že základní styl hry je improvizace - v klasických RPGčkách se GM obvykle alespoň tváří, že má věci připravené, a improvizuje, jen když přípravu nestíhá, nebo když se hráči pustí do něčeho, co připravené nemá. Já to mám obráceně: v základu hraju úplně bez přípravy a všechno improvizuju ve spolupráci s hráči a pokud si něco připravím, tak je to bonus. Je důležité, aby o tomhle hráči věděli a počítali s tím, protože improvizace je společná a je potřeba, aby se do ní zapojili všichni. Něco málo o tom, jak to funguje, je tady (nejsou to pravidla, podle kterých budeme hrát, linkuju to jen kvůli povídání o společné improvizaci).

Hru se snažím dělat hodně o postavách a motivovat hráče, aby si stanovovali vlastní cíle a šli za nimi. Není to tedy typický sandboxový oldschool, kdy se postavy mohou vydat úplně kamkoliv s tím, že po cestě potkají něco divného nebo zajímavého. Je to pořád sandbox ve smyslu, že se dá dělat cokoliv, ale snažím se nadhazovat pokud možno události, které se přímo týkají postav, a pak hráčům umožnit, aby vzali věci do vlastních rukou.

Kampaň se dotýká politiky ve městě, kde postavy žijí - ne nutně ve smyslu, že by se do ní postavy musely zapojit, věci se ale obecně dějí v důsledku toho, co dělají důležité osoby nebo organizace ve městě (což by měly být i vaše postavy).


Při hře se používají karty:

Obrázek
Naposledy upravil(a) York dne 6. 8. 2018, 21:30, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9390
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hledám hráče na novou skupinu do multikampaně

Příspěvek od York » 27. 5. 2018, 12:42

Už mám tři zájemce, zbývají dvě místa. Hrací den vypadá na úterý.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9390
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hledám hráče na novou skupinu do multikampaně

Příspěvek od York » 17. 6. 2018, 16:24

Něco málo o světě, kde se bude kampaň odehrávat.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9390
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hledám hráče na novou skupinu do multikampaně

Příspěvek od York » 2. 7. 2018, 12:27

S dovolením ještě jednou připomenu, že hledáme poslední dva spoluhráče do fantasy kampaně, kterou začneme hrát v úterý 10. 7. 2018 v Liliové čajovně v Praze.

Jestli chcete být se skupinou od začátku, místo abyste se přidávali do rozjeté hry, máte unikátní příležitost! :)

Odpovědět

Zpět na „Akce, seznamka a družinové sekce“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host