RPGf filmovy klub

Komunitní sekce o akcích a hrách. Diskuze o veřejných akcích a conech, seznamka pro shánění spoluhráčů, družinové diskuze a sekce pro domluvu s vašimi spoluhráči.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 19658
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

RPGf filmovy klub

Příspěvek od Sosacek » 15. 11. 2016, 09:15

Sosacek píše:Muzeme si nekdy udelat rpgf promitani, nekdo z fora mi nedavno rikal, ze ma projektor (Sadako, nebyl to Bazi?).
Sadako píše: Jawohl, projektor se u nás nachází.
Akorát vzhledem k tomu, jak Bazi holduje kyberpunku (= vůbec) úplně nevím, jak by to nesl.
Heh, tak prý by si vzal sluchátka a něco pařil. On holt na ty ídeje transhumanismu moc není.

Jinak kdyby více než cca pět osob chtělo vidět GitS mírně velkolepějším způsobem, než jaký poskytuje monitor, TV či právě promítací plátno doma, tak se dají pronajmout kinosály na soukromé akce. Při slušnějším počtu účastníků (cca 8-10) by to imho nebylo ani tragicky drahé.
Mel by nekdo zajem? A v jakem terminu?
I can't see an end. I have no control and I don't think there's any escape. I don't even have a home anymore.

I need a new keyboard.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: RPGf filmovy klub

Příspěvek od Pepa » 15. 11. 2016, 12:01

Možná jo. A co se bude promítat?

Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 731
Registrován: 21. 9. 2011, 20:42
Bydliště: Praha

Re: RPGf filmovy klub

Příspěvek od Karotka » 15. 11. 2016, 14:22

Ze by Ghost in the shell?
"With great power comes great bullshit." (Max Caulfield)

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 19658
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: RPGf filmovy klub

Příspěvek od Sosacek » 20. 11. 2016, 22:39

Kdyby nekdo netusil, o cem je Ghost in the Shell tak tady je kratka ukazka:

https://youtu.be/ARTLckN9e7I

Je to kyberpunkovy film, ano, a s docela tradicni zapletkou (kdyz nad tim tak premyslim, je to skoro copy-paste Neuromancera - no dobre, konec je dost jinak), ale hraci RPG se z nej muzou hodne naucit o worldbuildingu a zivote ve takovemhle svete, o tom jak vypadaji ty detaily, ktere davaji mistu zivot.

Co vic, je to myslim velmi dulezity kus kinematografie - je to jeden z vizualne nejhezcich, a nejlip ozvucenych filmu vubec. Neumim uz asi cesky, protoze se mi pro popis scen derou na jazyk krom "dechberouci" jeste "haunting" a "eerie".

Asi bych vymyslel filmy co jsou na tom vizualne a hudebne podobne (ale z hlavy me napada akorat Sunshine, coz je dost jiny zanr), ale Ghost in the Shell je urcite v top 10.
I can't see an end. I have no control and I don't think there's any escape. I don't even have a home anymore.

I need a new keyboard.

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 19658
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: RPGf filmovy klub

Příspěvek od Sosacek » 20. 11. 2016, 22:50

Jeste fascinujici komentar z Redditu:
This type of montage is Oshii's trademark; Patlabor, Patlabor 2, Ghost in the Shell, and Avalon all use this technique of stopping the plot and communicating ideas directly to the audience through imagery. And all of these films do this very specifically to tell us what Oshii thinks and feels about The City as an artificial environment.

At the start of the clip, Motoko sees an "identical twin" of herself through a window, who returns her gaze. Later in the clip, another "Motoko" model appears to be on display in a fashion store window. This reveals that her particular brand of cyborg body is a common model-- there are probably hundreds of "Motokos" wandering this city. In other words, her physical body is completely meaningless-- no more unique than the copies of posters pasted on the alley walls, or the faceless mannequins.

But perhaps you don't have to be a cyborg to be a "copy." The dozens of schoolchildren seen from afar with matching umbrellas look equally like copies, duplicates; commodities manufactured by the city.

After all, The City itself is of course an illusion, a construct that people no longer see once they are used to living in it. Yet the city shapes and molds us at every moment-- just like the natural world used to shape us through evolution, before mankind replaced natural evolution with technology.

If Motoko has any kind of unique, real identity, it exists only in her "Ghost"-- but as expressed elsewhere in the film, she has doubts even about this, and I think in this scene and others, Oshii is trying to tell us that the city is the source of these existential doubts, yet we cannot see it, or pretend not to. This is reinforced constantly

in the film by shots of the city seen through Motoko's camouflage-- she hides herself in the city, which is already invisible to us.

And Oshii's other films are full of similar imagery-- the city as mirage, the city as hallucination, the city as virtual reality.

If you view films only as Hollywood expects you to-- driven only by plot, not by ideas-- then scenes like this may seem devoid of purpose, even though they are the very heart of the movie.
I can't see an end. I have no control and I don't think there's any escape. I don't even have a home anymore.

I need a new keyboard.

Odpovědět

Zpět na „Akce, seznamka a družinové sekce“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host