[Příběhy Impéria] Hra s ohněm

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které již máte za sebou.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Zob
Příspěvky: 171
Registrován: 16. 9. 2010, 19:25
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

[Příběhy Impéria] Hra s ohněm

Příspěvek od Zob » 6. 4. 2012, 11:41

Hra s ohněm
(Postavy jsou v pdf příloze - níže.)

Prolog:
Země v londýně se lehce zachvěla. Na druhý den noviny psaly o tom, že kus pobřeží nedaleko od Londýna se zhroutil do moře. Inženýr McLane tušil, že to byl test. Dal totiž profesorce Doylové na otestování vzorek svého nového vynálezu - extra silné výbušniny.

Část první:
Pár dní na to inženýra McLana trápila nespavost, převaloval se ze strany na stranu, když v tom slyšel šramot ze své laboratoře.

V laboratoři přistihl dvě postavy. Jedna vyskočila z okna s kufříkem pod paží, druhá se narychlo snažila prohledat šuplík laboratorního stolu. Kolem byly rozházené dokumenty a roztříštěné laboratorní sklo.

Profesor se snažil pistolí donutit zloděje, který nestihnul utéct, aby mu o sobě řekl víc, aby mu prozradil důvod přítomnosti v laboratoři a podobně. Muž zvedl ruce nad hlavu a inženýr spatřil klapku přes oko. Zaskočený zloděj prozradil, že jim šlo o formuli nové výbušniny a její vzorky. Hned na to zloděj povalil profesora na zem a utekl taktéž. Než zmizel, rozloučil se německým pozdravem. Na prchajícího zloděje stihnul profesor ještě vrhnou baňku se zapáchající chemikálií.
Obrázek
Ilustrace: The Laboratory - lorneniesart @deviantart.com

Část druhá:
Ráno na McLana čekala slečna Claire, kterou inženýr dříve zachránil před tlupou loupeživých skřetů. Dozvěděla se o této špinavé loupeži a chtěla inženýrovi laskavost oplatit. V obývacím pokoji taktéž seděl skřet Jizvoun, kterého si inženýr najal před časem jako pomocníka (když je potřeba namíchat nestabilní sloučeninu je lépe poslat k baňkám plným nitrglycerínu skřeta – inženýr už přece o jednu ruku přišel). McLane však říkal skřetovi Charón. Oloupený profesor tedy vyložil ostatním co se stalo. V laboratoři se ráno ještě našly stopy – mapka londýna se značkou a výborné paklíče německé výroby. Skřet si také vymohl na profesorovi zvýšení platu.

Skřeta poslali, aby obešel čistírny a našel kabát, který charakteristicky zapáchal, zatímco Claire a McLane šli oznámit loupež na policii. Před policejní stanící se skřetí roznašeč novin pokoušel profesorovi vnutit výtisk Londýnského Plesku s extra přílohou o Prusko-Francouzské válce.

Konstábl nebyl moc sdílný, ale slečna Claire ho nakonec svým šarmem donutila k činnosti. Poslal své muže, aby prohledali čistírny ve městě a našli zapáchající kabát.

Mezitím skřet Jizvoun našel tu správnou čistírnu. Uplatitil pradlenku, aby mu ukázala kabáty a našel lupičův kabát. Pradlenka Jizvounovi pověděla, že majitel si svůj kabát příjde vyzvednout těsně před zavíračkou. S úsměvem na poťouchlé tváři se Jizvnou vracel uličkami, když vrazil do vedoucího vyšetřovacího oddílu. Ten úsměv ho brzy přešel, když jej policisté chytili – byl známá firma a domnívali se, že za loupež mohl on. Skřet se ještě pokoušel vykroutit a utéct, ale marně. Naštěstí na hlídku taktéž narazil McLane s Claire. Policisté se po přímluvě „majitele“ skřeta rozhodli Jizvouna pustit.

Část třetí:
Skupinka nastražila na německého lupiče past. Skřet najmul několik špinavců a zaujal pozici u čistírny. Claire číhala opodál. Inženýr padělal odznak kontrolora Královské společnosti pro kulturu čistíren a hygienu (bod osudu) a proniknul do čistírny. Za malý moment dorazil do čistírny i lupič pro svůj kabát. Když poznal McLana, donutil ho pistolí, aby s ním šel pryč. Uniknuli zadním vchodem. McLanovi se podařilo pomocí svých mechanickým udělátek kontaktovat číhající společníky, kteří se na lupiče pověsili.
Nebyli však jediní kdo se o lupiče zajímal. Královská tajná služba se zjevila bůhvíkde a odzbrojila německého lupiče. Inženýr vystřelil ze své mechanické ruky uspávací šipky na oba britské agenty. Na střeše se objevil další agent s puškou, ale magie run slečny Claire toto nebezpečí odvrátila.

Ukázalo se, že lupič byl pruský agent, který chtěl výbušninu získat, aby Prusko vyhrálo válku. Taktéž učinil inženýrovi velkorysou nabídku – když s ním pojede do pruska a bude spolupracovat na výrobě výbušniny, zahrne ho Bismarc zlatem a udělí mu vysoký post v tamní akademii věd. Na žádost Claire tuto nabídku inženýr odmítnul. Nátlakem z německého agenta dostali informaci, že jeho kolegové i s ukradenou výbušninou za hodinu odjíždí z Lodnýna do Doveru.
Obrázek
Ilustrace: London, 19th century by ~dionix24 @deviantart.com

Část čtvrtá:
Jenom díky Jizvounově znalosti londýnských zákoutí skupinka vlask stihnula. McLane koupil lístky na vlak do Doveru. Skupinka následovala dva německé agenty do vlaku. V kupé zostnovali plán. Zaslechli hovor agentů, ve kterém se projevila slabost jednoho z nich ženy. Druhý si zase stěžoval na noční můry o hořícím skřetovi (body osudu). Claire runami propůjčila skřetovi odolnost proti ohni a měla svým šarmem a omračující voňavkou na zápěstí odrovnat jednoho prvního agenta.

Druhého vystrašil zapálený Jizvoun, a tak rezignoval na ochranu kufříku s výbušninou. Naneštěstí se vžnal i interiér kupé. Inženýr McLane svými mechanickými pavoučky poškodil mechanismus vlaku, který tak zastavil.
Obrázek
Ilustrace: Steam 2 by *Siman2000 @deviantart.com

Část pátá:
Nastala tahanice o kufřík. Jizvnou totiž nepracoval pro McLana jenom tak. Měl v plánu ukrást formuli výbušniny a pořádně ji zpeněžit, ale ti agenti ho předběhli. Vyhrožoval, že když mu McLane nedá kufřík, tak po něm skočí a zapálí ho. Nastala rvačka. Nechybělo moc a kufřík s výbušinou mohl také začít hořet. Inženýr upustil kufřík a vytáhnul pistoli. Zatímco se vynálezce a skřet prali, Claire popadla kufřík a začala s ním utíkat pryč. Rvačka pokračovala a tak měla Claire čas odemknout zámek a vzít si vzorek výbušniny a formuli na výrobu (bod osudu). Místo toho vložila do kufříku prázdné papíry. Skřet Jizvoun byl nakonec vyřazen šokem, který dostal od mechanické ruky.

Epilog:
Než profesor stačil zjistit, že obsah kufříku byl vykraden, proměnila se Claire v racka a odlétla do Francie. Byla to totiž francouzská špionka. To, jak McLane zachránil Claire život byla totiž pouze domluvená scéna, aby se mohla Claire vetřít blíž k inženýrovi.

Když Francie získala tuto mocnou výbušninu, obrátila hrozivým způsobem průběh války a srazila Prusko na kolena. Díky této výbušnině se stala obávaným soupeřem.

Obrázek
Ilustrace: Wikipedie, Massacre of Prussian Cuirassiers at Gravelotte, 1870.

Dodatky:
Postavy si můžete stáhnout v příloze (print-friendly). Použil jsem k nim hlavně výřezy obrázků od Ecthelionů, takže za ty bych rád poděkoval. Také bych rád poděkoval všem zůčastněným hráčům. Za inspiraci bych rád poděkoval panu Čapkovi :-)
Přílohy
postavy.pdf
(160.84 KiB) Staženo 164 x

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9627
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Příběhy Impéria] Hra s ohněm

Příspěvek od Ecthelion » 7. 4. 2012, 10:18

Vypadá to hodně, hodně dobře, Zobe. Grafický doprovod tomu dodává náladu a především pěkně shrnuté postvay jsou parádní. :clap:

Zápis s dovolením hned zítra odkážu na FB. :>;o)
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Zob
Příspěvky: 171
Registrován: 16. 9. 2010, 19:25
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: [Příběhy Impéria] Hra s ohněm

Příspěvek od Zob » 7. 4. 2012, 13:07

Děkuji za pochvalu (a za to, že se nezlobíte, že jsem použival vaše díla jako ilustrace postav), bratři Ecthelionští. Odkaz na FB samozřejmě potěší.

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 663
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [Příběhy Impéria] Hra s ohněm

Příspěvek od skaven » 8. 4. 2012, 09:36

výtečné!
RYTÍŘ TEMNÉHO SLUNCE - nejobsáhlejší gamebook všech dob
JESKYNĚ A DRACI - české vydání D&D 5e
LONE WOLF - legendární gamebooky v novém vydání
LEGENDY - fantasy hra na hrdiny
KOUZLEM A MEČEM - kompakní "old school" fantasy hra na hrdiny
PŘÍBĚHY IMPÉRIA - vyprávěcí hra z magické viktoriánské anglie
ASTERION - fantasy svět pro rpg
MYTAGO - herní a fantasy nakladatelství
FANTASYOBCHOD.CZ - obchůdek s fantastikou, české i zahraniční rpg, stylové kostky...

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9627
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Příběhy Impéria] Hra s ohněm

Příspěvek od Ecthelion » 8. 4. 2012, 14:45

Zob píše:(a za to, že se nezlobíte, že jsem použival vaše díla jako ilustrace postav)
Naopak! Jsme rádi, že se ti líbí natolik, že jsi je použil.

Nahodil jsem odkaz na FB (na zápisy odkazuji rád, teď se to vešlo mezi víkendový kvíz). Jsme hrozně rádi, že Příběhy hrajete a dáváš sem zápisy. Vždycky si hrozně rádi počteme. :clap:

Btw. - vynálezcům a výbušninám se mimo jiné věnujeme v připravované další knize Příběhů Impéria. :>;o)
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3197
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: [Příběhy Impéria] Hra s ohněm

Příspěvek od crowen » 11. 4. 2012, 09:21

Super zapis, bude aj pokracovanie?

Uživatelský avatar
Zob
Příspěvky: 171
Registrován: 16. 9. 2010, 19:25
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: [Příběhy Impéria] Hra s ohněm

Příspěvek od Zob » 12. 4. 2012, 17:30

crowen píše:Super zapis, bude aj pokracovanie?
Děkuji. Další pokračování bohužel nebude, protože tohle dobrodružství jsem hrál se známými, se kterými se moc často nevídám, tímpádem kdoví kdy by se nějaké pokračování hrálo (navíc Příběhy jsou tak nádherně rozmanitá hra, že by byla škoda zůstávat u jednoho prostředí). Cílem hry bylo zabavit se na pár hodin a představit Příběhy Impéria. Jeden z hráčů navrhnul, že kdybychom se setkali příšítě, mohli bychom si zahrát DrD II, že by vyprávěl. A já byl pro, protože DrD II mám také rád (hlavně kvůli systému zdrojů/jizev).

Ještě mě napadá, že bych mohl prozradit motivace postav, které si hráči nezvolili:
* „Graffettini“ měl ve skutečnosti být německý agent.
* O'Rayleigh měl čisté úmysly - cílem této postavy by bylo vyřešit případ a shrábnout peníze, případně se vytáhnout před Scotland Yardem.
* Maria von Edelbaum by chtěla výbušninu najít a zničit, neboť ve svých vizích vídala obraz strašlivé války a domnívala se, že válka by byla zapřičiněna dostupností tohoto vynálezu.
* Prof. Doyle by se chtěla výbušniny zmocnit a prohlásit ji za svůj vynález, aby po dlouhé době získala uznání akademie věd.

Odpovědět

Zpět na „Vaše hry - příprava, rady, zápisy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Sarsaparillos a 1 host