[příprava] boubaquova DnD4 kampaň a žbrblání

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které už máte za sebou.
Odpovědět
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5920
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

[příprava] boubaquova DnD4 kampaň a žbrblání

Příspěvek od boubaque » 26. 2. 2012, 23:39

Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5920
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [příprava] boubaquova DnD4 kampaň a žbrblání

Příspěvek od boubaque » 26. 2. 2012, 23:41

Původně bylo v prvním příspěvku:

V mé staré skupině se konečně při rozhodování, kdo povede další kampaň, dostala řada na mě. A protože vím, že mám na fóru možnost získat plno zajímavých nápadů (a protože sem mí hráči nechodí), tak jsem se rozhodl založit téma podobné, jako tu má Quentin [Zbrblani a brainstorm] Home setting. Nebojte se přijít s jakýmkoli nápadem nebo jakoukoli otázkou (ale snažte se moc netrollovat ;)).

V (tomhle) prvním příspěvku bych rád udržoval nějaké aktuální informace, ale zatím ho můžete ignorovat a pokračovat na další, kde představím to, co už mám nějak připravené.

Přemýšlím taky, v návaznosti na diskusi Multikampaň s více vypravěči, že kdyby byl zájem, mohli bychom zkusit "hrát" za významné postavy mého světa a tato hra by ovlivňovala prostředí a vytvářela situace pro postavy hráčů v mé skupině. Přiznám se, že nemám úplně jasnou představu, a pokud se s případnými zájemci nedohodneme na nějaké rozumné formě hry, tak bych ocenil, kdyby zájemci fungovali alespoň jako poradci s přednostním právem rozhodovat za nějakou důležitou postavu (tj. víc z autorského pohledu, než že by se hrála nějakým způsobem hra). Takže pokud by vás to zajímalo, nebojte se přihlásit :)
-----------------------------------------------------

A teď už k prostředí...

Nejprve jsme se s hráči dohodli, že hra bude začínat tím, že společně utekli ze zajetí otrokářů a tak vytvořili poměrně různorodou družinu. Taky padla zajímavá myšlenka, které jsem se chytil, že lidi nemusejí být nejběžnější a nejrozšířenější rasou, ale o tom viz dál... Dohodli jsme se taky na těchto charakteristikách kampaně:
  • "špinavější" a přízemnější feeling, hlavně ze začátku kampaně; nezachraňovat svět, anebo se k tomu dopracovat postupně později v příběhu (já preferuju nezachraňovat celý svět :))
  • situace ve hře různorodé - dobrodružství, intriky, boj, ...
  • boje cca 3x za dvě sezení (ale vzhledem k systému to reálně vidím max. na 1 bojový encounter za sezení)
  • dobrodruzi nejsou neobvyklí, ale obyčejní lidi je nevídají pravidelně a můžou se jich někdy bát
  • povědomí o magii relativně malé, magie spíš skrytá, ale jsou i mocní kouzelníci (hráči chtějí za soupeře i magické postavy)
Jednotliví hráči by pak rádi někdy během kampaně...
  • mít možnost potkávat mocné bytosti/draky (aspoň jednu za čas); zápletku na rasu (shardmind)
  • být u nějaké dějinné události (velká, rozhodná bitva?)
  • loot a zajímavé předměty (klidně i jen jako rekvizity)
  • šíření informací, reputace (tzn. nějakým způsobem živý svět, který na postavy reaguje)
  • (jeden nevěděl, co říct, ale to snad vyplyne z postavy)
Zatím jsem taky zvolil fintu, kterou už jsem kdysi popisoval v Drakkaru, tj. že jsem hráčům předložil předběžnou mapu, popsal základní přehled prostředí a nehal je vyvořit si postavy. Až podle toho, co mi napíšou (někteří už napsali) o svých postavách, chci doplnit detaily a prokreslit vhodnou oblast, kde se bude začínat. A podle jejich historie a kontaktů bych začal tvořilt zápletky. Setting bych každopádně rád pojal trošku ve stylu DrDII, samozřejmě nakolik to DnD4 dovolí :)

Hráči dostali mapu podobnou té, co je níž, jen v ještě předběžnější verzi, než je tato :) (I tuhle mapu mám v plánu ještě upravovat: Jména měst jsou zcela provizorní - jsou to obce a vesnice v blízko Brna; siluety měst taky budu předělávat; a finální není ani pobřežní linka, která by měla být výrazně členitější. Navíc mapu asi budu převádět do většího rozlišení.) Tahle mapa zabírá zhruba nějakých 1200x1200 km, takže velkou oblast a zakreslená města jsou jen ta největší - barvy pod siluetami vyjadřují převažující rasu (rasy) obyvatel města (červená=lidi, zelená=elfové(/eladrini?), žlutá=trpaslíci; krom toho na severu žijí půlorci a nejrozšířenější, ale vlastně jen poddanskou rasou jsou zemědělští hobiti); černě jeou nejvýznamnější otrokářské pevnosti (lidské). Zeměpisná šířka zhruba jako u baltského moře, možná trošku jižněji.

Obrázek

V družině není žádná lidská postava, a proto byli jako "zlí" otrokáři zvoleni lidé. Ne všichni, jen ti na ostrově a přilehlých pobřežích (tzn. ti na jihu a jihovýchodě jsou celkem "obyčejní"). Jsou to sice bezcharakterní bestie, ale tu špinavou práci už za ně poslední dobou dělají sami elfové, trpaslíci i půlorci. V téhle oblasti totiž nejsou žádné velké státní útvary a země je rozdělena do městkých států, drobných nezávislých knížectví a klanových nebo kmenových území, které se mezi sebou často sváří a vedou menší či větší války. Zajatci jsou pak prodáváni lidským otrokářům, jejichž vlastní výpravy se omezují spíš už jen na hon uprchlých otroků spojené sem tam s pleněním a "lovem" nových duší. Lidská společnost je jediná formovaná relativně centrálně, jakožto (feudální?) království, které bohatne z obchodu s otroky, které prodává na bohatý jih, o kterém je toho obecně málo známo.

Postavy

Jarin, syn Dorinův (trpaslík runepriest) - "kněz" trpasličí důlní osady Kamenná pěst; osadu založil asi před 80 lety jeho dnes už mrtvý otec Dorin, hledají nějaký vzácný kov, který by podle propočtů váhy pohoří měl tvořit jeho podstatnou část. Na kov ale v "díře" stále ne a ne narazit. Jendoho dne se na povrchu dolu objevila skupina ozbrojenců, pobila většinu trpaslic - včetně Jarinovy ženy ("klišé, já vím" ;)) - a pobila nebo zajala trpaslíky, kteří vylézali z dolu, včetně Jarina.
Postavy, které by ještě měly hrát v příběhu roli: Dorin, Jarinův otec; Jarinova žena (oba mrtví :))

Tifa (elfka monk; crossgender, protože "elfové jsou teplí" a to by hráč nesnesl hrát :)) - sirotek, kterého v Hlohově čapl nějaký (shaolinský) mnich a odvedl do kláštera pod horami (jak je čerená tečka na východ od Habří). Když byla mladá elfka poprvé v civlizaci v Habří, zrovna přepadli město, a když všichni utelki, ona se koza nechala chytit :)
Postavy, které by měly hrát v příběhu roli: Mistr "mnišského" oboru, který ji nebude chtít učit; obecně různé postavy, které se může snažit balit, aby štvala dalšího elfa v družině

Almion (elf rogue) - mladý nezkušený, ale šikovný elf panic zloděj, děsně ukecanej, trochu moc hrr do věcí a do kdejakýho průseru. Pochází z Vrbna, resp. našli ho jako batole v ošatce před sirotčincem, zabaleného v dece s obyčejným mosazným přívěskem ve tvaru košatého listnatého stromu, netuší co to znamená a nenarazil zatím na nikoho, kdo to ví. Dětství strávil na ulici, ale měl štěstí na učitele. Díky tomu má pocit, že je v pořádku brát věci lidem, kteří jich mají dost. Později se vydal na cesty a snaží se přijít na svůj původ; zajali ho v Habří jako Tifu, protože se jí - romantik - snažil pomoct.
Postavy, které by měly hrát v příběhu roli: Almionův učitel, zloděj ve Vrbně, má kontakty na místní podsvětí a jistou autoritu, ale žádnou velkou moc; dívka elfka zlodějka, se kterou vyrůstal, nic spolu neměli, "ale je mezi náma jisté nevyřčené sexuální napětí", rozhodla se ale podobně jako Almion město opustit a cestovat na vlastní pěst

Nuuk Ruk ("Zpívající sekyra") (půlork barbarian) - Vzpurný, svobodomyslný, možná i trochu zbrklý a pověrčivý, kvartální piják, přičemž v opilosti bývá agresivní. Absolutně nesnáší jakékoli narážky a urážky týkající se křížené podstaty půlorků. Nosí knír, který mu zakrývá orčí zuby, ale zároveň si nechal narůst dlouhý ohon vlasů, znak půlorčího válečníka. O sobě moc nemluví. [SPOILER](kdyby se tu přece jen někdo z hráčů objevil) Narodil se lidské matce po nájezdu orků, ta při porodu umřela. Otec dřevorubec ho přesto přijal, ale nikdy ho pořádně nepřijala vesnice, což se na něm podepsalo. Po náhodném zabití a snaze popravit ho, se otec oběsil a podařilo se mu utéct jen díky sourozencům. Pak žil mezi půlorky, ale jeho kmen byl téměř vybit. Přeživší válečníci se nechali najmout jako žoldáci, ale tvrdá disciplína mu nevoněla a poté, co dezertoval a chytili ho, byl prodán otrokářům.[/SPOILER] Na otrockých pracích v solném dole se poznal s Jarinem.
Postavy, které by měly hrát v příběhu roli: některý z jeho sourozenců; jeden z žoldáckých důstojníků

??? (shardmind psion) - (popis zatím nedodán)
Postavy, které by měly hrát v příběhu roli: (zatím nedodáno)


Zatím to vidím tak, že se bude začínat někde v oblasti Čebín-Habrůvka-Kunštát-Blansko (pamaujete, že názvy jsou provizorní, že ano? ;))
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 28428
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [příprava] boubaquova DnD4 kampaň a žbrblání

Příspěvek od Vallun » 27. 2. 2012, 06:47

Takže pokud by vás to zajímalo, nebojte se přihlásit :)
Tady!:)

Jinak musím říct, že to vypadá fakt zajímavě, pěkná mapka a záměry zní zajímavě:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Roubíček
Příspěvky: 104
Registrován: 25. 8. 2011, 21:59
Bydliště: Jihlava

Re: [příprava] boubaquova DnD4 kampaň a žbrblání

Příspěvek od Roubíček » 27. 2. 2012, 11:29

Myslím, že bych taky byl schopen pomoci ti s nějakými cizými bytostmi.. postavami. ;)

Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 12:50

Re: [příprava] boubaquova DnD4 kampaň a žbrblání

Příspěvek od Insolitus » 27. 2. 2012, 11:34

Wau Boubaque, tohle zní moc dobře
Jen mi není nějak jasné o co tady prosíš nás. Jak to mysliš s ovlivňováním tozhodování mocných postav???
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5920
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [příprava] boubaquova DnD4 kampaň a žbrblání

Příspěvek od boubaque » 27. 2. 2012, 11:46

Insolitus píše:Wau Boubaque, tohle zní moc dobře
Jen mi není nějak jasné o co tady prosíš nás. Jak to mysliš s ovlivňováním tozhodování mocných postav???
Celý setting (svět) je ještě ve fázi přípravy, takže ani nedokážu říct, co přesně po vás budu chtít, ale... Ecthelion se v odkazovaném tématu zmiňoval a nějaké formě hry, která by se zřejmě mohla trošku podobat Diplomacii, tady na fóru by se hrálo za významné a mocné postavy nebo organizace (lidský král, něěkdo z mocnějších elfských a trpasličích knížat, významný náboženský kult, nějaká temná síla v pozadí apod.), detaily se dají vymyslet a domyslet právě proto, že ještě není svět hotový - ještě taky čekám na popis postav tří hráčů.

Chtěl bych se dohodnout, jak by ta hra vypadala, protože si to taky neumím jasně představit a byl by to do značné míry experiment. Pokud zjistíme, že nic rozumného, co by se dalo nazvat hrou, nevymyslíme, tak bych byl rád, kdybyste mi kecali do toho, co se bude ve světě dít z autorského pohledu (řekněme jako vypravěčovi konzultanti) - s tím, že každý byste si mohli vybrat jednu mocnou postavu/organizaci a mít přednostní právo určovat, co udělá nebo o co se bude snažit. Já bych pak jen v nutných případech rozhodoval, jak to dopadlo. Vpodstatě tak svět nebude dílem jednoho člověka, ale několika - a protože máme každý jiný pohled na svět a jiné uvažování, bude pestřejší. Tuhle variantu si naopak dokážu představit celkem živě :)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: [příprava] boubaquova DnD4 kampaň a žbrblání

Příspěvek od PetrH » 27. 2. 2012, 11:52

za me osobne bych nechal nazvy mest:) me se Morava libi (navic ted jsme pres ni jel o vikendu do Klimkovic:)). Co me prijde zvlastni je ta nesourodost postav, ale to muze vyvolavat velice prijemne akcni i dejove zvraty, takze jednoznacne jsme za. Nevim, zda ti mohu byt napomoc jako DnD neznaly, ale pripadne muzu do zbrblani dodat...
ja osobne jako milovnik hobitu bych si dovolil rozvijet hobiti hnuti odporu, aneb kdo plati a nam se hodi je ve vyhode.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5920
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [příprava] boubaquova DnD4 kampaň a žbrblání

Příspěvek od boubaque » 27. 2. 2012, 12:01

Možná abych to ještě upřesnil, protože to nemusí být zřejmé:

Povedu kampaň pro pět svých starých kamarádů - to je normální hraní jednou za 14 dní, družina dobrodruhů "zachraňuje svět" (v tomhle případě ho ale nejspíš zachraňovat nebude, nebo aspoň ne celý a ne přímo).

Druhá úroveň téhle kampaně by bylo "hraní za mocné tohoto světa" (této části světa), to by se dělo tady na Fóru. Obě úrovně by se vzájemně ovlivňovaly, i když zezačátku by to bylo spíš z té fórové úrovně do té nízké, až s rostoucími úrovněmi dobrodruhů by se to začalo vyrovnávat (řekněme že družina by se stala jedním z mocných elementů ve světě, ale hrála by tuhle vyšší hru vlastně tak trochu nevědomky :))
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7822
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [příprava] boubaquova DnD4 kampaň a žbrblání

Příspěvek od Quentin » 27. 2. 2012, 12:18

Použij vězňův meč a napiš, jaký to bylo :-)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 28428
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [příprava] boubaquova DnD4 kampaň a žbrblání

Příspěvek od Vallun » 27. 2. 2012, 13:04

Boubaque - já bych si to představoval asi tak, jak to popisuje (naneštěstí nikoliv podrobně) Pratchett v Zeměploše, "když bohové hrají hry s osudy lidí".

Je otázka, jak moc to má být hra/soutěž mezi námi a nakolik to má být spolupráce?

Má představa, první nástřel - pokud by to měla být soutěž, tak třeba každý z Mocných bude mít třeba 5 CPček, která budou jednat plus minus na základě jeho instrukcí; bude mít přibližně určenou vojenskou sílu (pokud bude ve hře podstatná), obchodní sílu či další významné složky (znalosti, náboženství). Tohle všechno by mělo vytvářet základní rámec v němž mohou Mocní jednat. Nevýhoda je, že pokud by to měla být soutěž, tak by plus minus měli být všichni stejně silní, což nemusí působit přirozeně...

Osobně vidím těžiště právě v těch CPčkách...

Jak moc je družina multilegged monster? Šlo by třeba dělat to, že Ybar Tork, rádce trpasličího knížete ve věcech bezpečnostních zaplatí Jarinovi (buď ve zlatě nebo třeba v magickém předmětu) za to,že ten mu bude dodávat informace (zápisy ze sezení)? A tohle jednání by skutečně probíhalo mezi Mocným a Hráčem (po mailech/přes Tebe)? Nebo by ho motivoval k určitému přístupu a pod.?

Rovněž by Mocní mohli vypisovat jednoduché záplatky/odměny:
Fatin-Wa, lovčí knížete všech lefů, vypisuje odměnu 3 zl za ocas každého vrrčího křížence...

BTW: co je shardmind?

EDIT: Quentin - hezké věcičky:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10997
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [příprava] boubaquova DnD4 kampaň a žbrblání

Příspěvek od Ecthelion » 27. 2. 2012, 13:14

Boubaque píše:Takže pokud by vás to zajímalo, nebojte se přihlásit :)
Nebojím a hlásím se! $D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 28428
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [příprava] boubaquova DnD4 kampaň a žbrblání

Příspěvek od Vallun » 27. 2. 2012, 13:31

Ecthelion - a koho si vezmeš? Respektive o koho se budeš ucházet ve výběrovém řízení?:)

PetrH chce Hobití osvobozeneskou armádu Kunštátska a spol. (zkráceně HOAKs :)

Mně je to celkem jedno...mám nápady na zlouny, neutrály i běžné knížectví:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 12:50

Re: [příprava] boubaquova DnD4 kampaň a žbrblání

Příspěvek od Insolitus » 27. 2. 2012, 14:19

Boubaque to zní jako pěkný pokus a já bych se taky nebál zůčastnit :-)
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: [příprava] boubaquova DnD4 kampaň a žbrblání

Příspěvek od PetrH » 27. 2. 2012, 14:31

Vallun:
HOAKs - jasne tohle jsou maly, ale moc a moc nebezpecni prcci, urcite nejake to organizovani bude znat v nitkach sveta:)

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 28428
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [příprava] boubaquova DnD4 kampaň a žbrblání

Příspěvek od Vallun » 27. 2. 2012, 14:36

PetrH - pokud by ovládali produkci potravin, tak budou hodně velkou silou...sice všem na očích, ale opomíjeni v plánech...;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti