[časy se mění / nex] Grécko

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6953
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

[časy se mění / nex] Grécko

Příspěvek od Antharon »

Na leto som si zohnal partičku ľudí ktorí sa medzi sebou nepoznajú a čo do RPG sú to, aj keď nie úplní, ale začiatočníci. Na naše prvé sedenie som teda zvolil hru, ktorá nebude príliš zložitá na hranie a aspoň trochu zaujme. Napadlo mi použiť časy se mění, ale po úvode a vygenerovaní sveta už hra prebiehala na nexe, na ktorý som zvyknutý a chcel som otestovať ako si naň budú zvykať.

Sedenie sa začalo klasicky na ruskej základni pohovorom, kde vlastne vôbec nikto netušil o čo ide. Skutočne ako je napísané v pravidlách postupne vyšli na povrch fakty o samotnom cestovaní v čase a ich práci. Keď sa začali príliš pýtať, vyvolal som poplach a začali sme generovať hlavnú zápletku. Vyšli nám nasledujúce indície:

Obdobie: Spartakovo povstanie (pretože máme radšej grécku antiku situovali sme dej do antického grécka)
Osoba: Tučný byrokrat
Predmet: Okovy
Situácia: Plienenie a rabovanie

Z toho sme vyvodili tieto fakty:
američania prišli do minulosti a zajali senátora Drakcha. To spôsobilo, že senátor nemal možnosť včas potlačiť povstanie a tak bolo úspešné. Plienenie a rabovanie povstalcov položilo demokratické grécko na kolená a vytvorila sa obrovská monarchia, ktorá úplne prepísala známe dejiny.
Senátor Drakchus musí byť oslobodený do troch dní!

brainstorming: kurzíva je zaškrtnutá, tučné zakrúžkované
každý, vrátane mňa zvolil tri výrazy. Následne každý škrtol jeden ktorý nechce a potom sa zo zbytku krúžkoval jeden ktorý sme chceli.

väznica
ústava
meč

chrám
pokušenie

faun
herkules
chlieb a hry
symposion
hydra

podvod
veľká bitka

Účastníci výpravy boli:
postavy dostali na začiatok do dovedností 30 univerzálnych zárezov. nie je to moc, ale u niektorých aj tak bolo vidno že majú problém vymyslieť toľko dovedností aby túto čiastku pokryli

dovednosti postáv sú dovednosti na konci hry, niektoré (väčšinou posledné) boli nakúpené až v priebehu hrania


Alexander Lozjak - člen rozviedky vo výslužbe

vlastnosti:
Sila 7
Obratnosť 8
Inteligencia 6
charisma 7

dovednosti:
pretvárka 2
uhýbanie 3
chladné zbrane 3
plíženie 2
schovávanie 2
gréčtina 2

vybavenie:
oblečenie obchodníka
kompas
pištoľ
zlaté hodinky

maximálne zranenie 31
maximálna intoxikácia 33 (intoxikácia bola zvolená ako typ újmy po vytvorení podzápletiek)

Anna Kareninová - klebetná upratovačka

vlastnosti:
Sila 6
Obratnosť 8
Inteligencia 5
charisma 9

dovednosti:
gréčtina 3
zápasenie 2
plávanie 3
výrečnosť 2
upratovanie 2 možno to znie ako fraška ale je to skutočne použiteľná dovednosť
chladné zbrane 2

vybavenie:
prevlek otrokyňa
metla
zapaľovač
savo

maximálne zranenie 33
maximálna intoxikácia 31

Bezmenný - polygraf/disident, tlačiaci protištátne letáky

vlastnosti:
Sila 7
Obratnosť 7
Inteligencia 7
charisma 7

dovednosti:
klamanie 2
alkoholizmus 1 (pasívne navýšenie intoxikácie)
beh 3
bitka 3
hudba 2
psychická odolnosť 2
gréčtina 2
streľba 2

vybavenie:
oblečenie obchodníka
indukčná baterka (zatrasieš a svieti)
balíček prvej pomoci
švajčiarsky nožík

maximálne zranenie 36
maximálna intoxikácia 37

kým hráči tvorili postavy vytvoril som tri podzápletky
1, chrám - postavy sú očakávané a prijaté ako proroci, o ktorých ich už pred istou dobou niekto informoval. v tomto mieste sa mali postavy prvý krát stretnúť s americkou skupinou, ktorá ovplyvňuje kňažky a snaží sa postavy otráviť, opiť a iným spôsobom ich pokúša aby ich zdržala v pátraní. V deň príchodu postáv je na ich počesť usporiadaná veľká slávnosť vína v meste ktorá má trvať celý týždeň
2, symposion - postavy sa opäť potýkajú s pokušením v meste plnom hriechu. musia nájsť nejakú stopu po drakchovi
3, močiar - za mestom vo veľkom močiari je jaskyňa, kde si američania zriadili svoj tábor. Okrem nich hlbšie v jaskyni sídli hrozná hydra, ktorá stráži uväzneného Drakcha

a ako to nakoniec dopadlo:

postavy sa objavujú uprostred obilných polí na dohľad od atén. prichádzajú k mestu pred ktorým stoja stráže. hráči si ako vždy robia čo chcú a potom sa sťažujú na nedostatok voľnosti takže si vytvorili encounter. Jeden zo stráží má na krku psiu známku. po oslovení sa zdá že takmer nevie po grécky. postavy ho unesú a druhého strážneho zabijú. Výsluch stroskotá na jazykovej bariére. Ani jedna z postáv nevie po anglicky. Ukoristia však dva meče a psiu známku ako dôkaz americkej prítomnosti. (náhodný encounter bola polhodina vyhodená do vzduchu, ale nedopadlo to tak zle ako mohlo).

po vstupe do mesta postavy pôsobia ako päsť na oko miestnemu obyvateľstvu a tak sú okamžite navedené do chrámu, kde im je vystrojená obrovská hostina. po pomerne veľkom mnoŽstve alkohlu a neznámeho jedu v jedle si anna všimne že jedna z kňažiek má na ruke rolexky. Je však neskoro, pretože kňažka si odvádza Sašu do svojej komnaty. A tak ich Anna sleduje a Bezmenný disident ďalej nadšene intoxikuje svoj organizmus.
Zatiaľ Sašu zvedie kňažka a v posteli začne skutočný boj po tom, čo na neho vytiahne dýku. Aleksander je zasiahnutý. Je to však len škrabnutie. Vrhá sa k zemi za mečom vďaka čomu získa výraznú prevahu a ženu zabíja. Do izby vbieha šokovaná Anna. Spoločne odpratávajú telo do komody, kde nachádzajú telo pôvodnej kňažky. Vďaka Anninej profesií a savu po zápase neostane ani najmenšia známka. V izbe nachádzajú zbraň a spisy. Obsahujú množstvo textu, ktorý však nikto nevie preložiť a tak si musia vystačiť s piatimi fotkami a meoznačenou schematickou mapkou. Na dvoch fotkách spoznávajú stráž a kňažku. Okrem toho sú tam dvaja muži a jedna žena. Mapa nemá vyznačenú mierku ani orientáciu a tak je na dve veci. Jedine že by sa rozlíšili orientačné body.
Na druhý deň sa postavy vydávajú do mesta vyhľadať Drakcha. Veľkňažka je ochotná im s čímkoľvek poradiť. S mapou a jazykom si však neporadí ani ona. Na jednej z fotiek však spoznáva starého blázna Diogéna. Vraj sa na vyŠe roka stratil ale už je späť, má nový imidž a je nesmierne divný. Po vzore sparty má dva sudy. Hlavný v meste a pri bráne má letné sídlo.
Postavy nemajú problém ho nájsť. Po tom ako si starý blázon všimne zbraň, ktorou na neho Bezmenný mieri však okamžite vytriezvie a dáva sa na útek. Bezmenný ho chvíľu naháňa, pretože streľbu uprostred námestia plného ľudí si nem§že dovoliť, Diogenes však stále zvyšuje svoj náskok až sa stratí v dave. V jeho sude nájdu kopu vratných amfor a Walkie-talkie. To potvrdzuje ich predpoklad že patrí k americkej jednotke. Postavy ho nájdu ako si balí za bránou veci v letnom sude. Po chvíli mučenia ohňom za mestom pomôže dešifrovať mapu. Postavy sa vydávajú do močiarov.
Večer prídu pred určenú jaskyňu. vidno v ňej plápolať oheň. Najprv sa alexander priplíži. nič sa nedeje a tak zavolá aj zbytok. Tí si toľko pozor nedávajú a tak ich silueta s loveckou puškou skutočne prekvapí. Po pár výstreloch však po nej vyskočí s dýkou z krovia Saša, ktorý tento boj ukončí. V jaskyni nachádzajú pri ohni postavu s ťažkými tržnými zraneniami a zbytok americkej výbavy. Mimo iného aj ich Khronostrojčeky. Vydávajú sa hlbšie do jaskyne. Vo veľkej kaverne plnej vody je hydra a za ňou na skalnom prevyse senátor Drakchus v okovách.
Bol som zvedavý ako sa postavy popasujú s nesmrteľnou hydrou. To že jej Anna pohotovo hodila do tlamy aktivovaný khronostroj ma veľmi milo prekvapilo a tak som prešiel k epilógu. Postavy uvideli ako po skalnej rýmse prebieha Herkules a trhá drakchove okovy. A preto aby ešte viac neprekrútili dejiny postavy rýchlo pozbierali americké vybavenie aby ho nenašli domáci a odišli späť domov. Drobná zmienka o objavení hydry na americkej základni a KONIEEEEC :)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 7 hostů