Co se stalo při vašem posledním sezení?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Aha. Tím jsem myslel, zda nikdo z vás nezmínil, že vaše postavy postrádají motivaci zapojovat se, atd. Ale to je asi jedno.
Systém tvořila ona, nebo někdo z vás?
Systém tvořila ona, nebo někdo z vás?
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Nezmínil, no. Možná bych měl dodat, že postavy byly předpřipravené, a podle ní motivaci měly. Já jsem jí tedy neviděl, ani když mi ji vysvětlila, ale to je jedno, mohli jsme se qestu chytit metagame.
Jako jasně, vést tu hru takhle já, tak nadávám akorát sobě, ale ona byla nováček, a my ji měli podržet.
Systém vymyslela ona, jediná mechanika byl hod na zranění.
Jako jasně, vést tu hru takhle já, tak nadávám akorát sobě, ale ona byla nováček, a my ji měli podržet.
Systém vymyslela ona, jediná mechanika byl hod na zranění.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Log: Očividně i vy jste teď o něco zkušenější.
To, že je někdo zkušený hráč, rozhodně neznamená, že nedělá chyby. Jde spíš o to, jak se nimi zvládne vypořádat.
To, že je někdo zkušený hráč, rozhodně neznamená, že nedělá chyby. Jde spíš o to, jak se nimi zvládne vypořádat.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Hm, holka nováček, která si vymyslí systém a chce vést hru pro skupinu?
Kde takové spoluhráčky bereš? A hlavně - povede vám hru i někdy příště?
Kde takové spoluhráčky bereš? A hlavně - povede vám hru i někdy příště?
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Takhle, začátečnice coby vypravěčka. Jako hráčka už s námi hraje asi dva roky.
Systém je extrémně minimalistický, popravdě to chtěla vést spíše jako freeform, ale přišlo jí, že bez házení to není ono.
To záleží, kdy a jestli vstřebá to fiasko.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Hráli jsme trochu rozšířený Ravnburgh: Dům U Stříbrných nůžek.
Postavy byly novic městské stráže, pekařova učednice a obchodník, který zajišťuje pohoštění a zábavu pro různé společenské akce bohatých měšťanů.
Začalo to tím, že jeden Ravnburghský pekař (mistr zmíněné učednice) došel k názoru, že najednou dostává horší mouku. S tím obtěžoval kapitána stráže tak dlouho, až se kapitán rozhodl přidělit mu jednoho novice, který to vyšetří. Pekař s ním poslal učednici, aby mohla kvalitu mouky zhodnotit u zdroje. Obchodník zacítil příležitost, že by pak mohl vyžadovat vrácení peněz za špatné pečivo (pokud se vše prokáže) a přidal se k nim.
Postavy se vydaly k mlýnu, z kterého se mouka vozí. Mluvili s mlynářem a pár lidmi ve vsi. Ukázalo se, že se změnily časy, v kterých se mouka vozí a že se nejspíš v určitý den vozí dvakrát (ačkoli výpovědi moc neseděly). Podezření padlo na vozku, kterého pekařova učednice od vidění znala, a tak se ho pokusila večer opít a zdrogovat bylinami. Což vyšlo tak napůl, jelikož v pozdní fázi večera se vozka sice svěřil, že „pašuje“, ale byl už natolik mimo, že nic dalšího rozumného z něj nevypadlo.
Od té chvíle se situace celkem rozjela, postavy tajně celou noc prohledávaly mlýn a okolí a na voze objevily stopy střelného prachu. Během noci navíc nebyli jediní, kdo se chtěl do mlýna tajně dostat. Narazili na další postavu, kterou ale nedokázali zadržet, a při útěku ji zastřelili. Obchodník ale dokázal u mrtvého poznat pár unikátních předmětů, které se vyrábí jenom v Dayhavenu.
S rozedněním postavy probudily vozku, tentokrát už oficiálně i s členem stráže, a zatlačili na něj. Hrozba obvinění ze spiklenectví s Dayhavenem zabrala. Vozka (byť se silnou kocovinou) rámcově popsal, jak převáží pytle a mimo dalšího popsal i místo vykládky: Dům se stříbrnými nůžkami v Ravnburghu. Tam se postavy okamžitě vydaly.
Dům byl staré vetešnictví. Dovnitř vstoupil jenom obchodník s tím, že starého vetešníka odláká, zatímco zbývající dva se pokusí do domu vloupat a prohledat ho. Vyšlo to tak na půl (jako obvykle): S novicovou pomocí pekařka dokázala vlézt přes otevřené okno (fatepoint) do vetešníkova bytu v patře. Našla mj. dokument ukazující, že vetešník chtěl celý dům prodat, ale v nedávné době si to rozmyslel. Následně zkusila sejít dolů a prohledat i zbytek domu, u čehož si jí vetešník ale už všimnul a zavolal na ni stráže. Naštěstí pro ni byl novic stále venku, a tak mohl přiběhnout a předstírat, že ji chytil a odvede ji.
Jako stráž zároveň celý dům včetně rozsáhlého sklepa prohledal a v odlehlé, mřížovými dveřmi oddělené, sklepní místnosti našel i hromadu pytlů se střelným prachem. To už jako argument pro vetešníka stačilo a vylíčil, jak ho oslovil nějaký cizinec s tím, že u něj pytle na pár týdnů uloží a pak zas odveze. A nakonec uvedl, že právě toho dne ráno mu cizinec přes pomocníka nechal vzkázat, že se si pytle brzo odveze a že se mají sejít v noci v říčním přístavu, kde cizinec vyplatí zbytek odměny (že do vetešnictví nemůže přijít, protože tam nemůže být viděn). Chudák starý pán to asi považoval za legit a chtěl tam jít, takže se nebránil, když postavy řekly, půjdou s ním a budou ho hlídat.
V přístavu se strhla přestřelka, při které postavy neúspěšně zkusily útočníka zajmout (ale dokázaly ho aspoň zastřelit a vzhledem k pokročilému času jsme se domluvili, že už všechny zásadní důkazy bude mít přímo u sebe). Před vykrvácením si ještě s postavami vyměnil pár výhružek a při prohledání se u něj našly odřezky svíček (označené proužky) a seznam plánovaných zasedání městské rady. Včetně zasedání zítra dopoledne, kde má promluvit i zástupce Lochbearerů.
Radnice Ravnburghu se nachází v stejném bloku domů jako vetešnictví. Postavy se ve spěchu vrátily a mřížové dveře našly zamčené. Pomocí nástrojů z vetešnictví asi po hodině zámek nakonec vylomili a na druhé straně našli u pytlů hořící svíčky*, které uhasili.
Mezi tím se je ale poslední spiklenec pokusil zamčít zvenčí, nastal další souboj a spiklenec skončil zastřelený (byť díky tomu aspoň postavy zamčít nestihl a ty se dokázaly dostat ven).
Nad ránem se od postav konečně vše dozvěděl i kapitán městské stráže Mathias Beer a nechal okolní domy vyklidit, čímž hlavní fáze krize víceméně skončila. Pytle s prachem v následujících dnech nenápadně odvozila a zabavila městská stráž. Žádného dalšího spiklence se najít a vyslechnout (zatím?) nepodařilo.
* znáte z TV
---
tl;dr hráli jsme CSI: Ravnburgh a bylo to dobrý
Bylo to první hraní online (2 session) a byl jsem z toho příjemně překvapen. Největší problémy byly paradoxně s tím, že jsme měli příliš drbů na probrání mimo hru a to odvádělo pozornost, online formát nevadil vůbec. Měli jsme kamery, bez nich by problém se soustředěním asi byl. Dík všem autorům za setting Ravnburghu.
… Hm, jsem čekal, že ten zápis bude kratší. Co už
Postavy byly novic městské stráže, pekařova učednice a obchodník, který zajišťuje pohoštění a zábavu pro různé společenské akce bohatých měšťanů.
Začalo to tím, že jeden Ravnburghský pekař (mistr zmíněné učednice) došel k názoru, že najednou dostává horší mouku. S tím obtěžoval kapitána stráže tak dlouho, až se kapitán rozhodl přidělit mu jednoho novice, který to vyšetří. Pekař s ním poslal učednici, aby mohla kvalitu mouky zhodnotit u zdroje. Obchodník zacítil příležitost, že by pak mohl vyžadovat vrácení peněz za špatné pečivo (pokud se vše prokáže) a přidal se k nim.
Postavy se vydaly k mlýnu, z kterého se mouka vozí. Mluvili s mlynářem a pár lidmi ve vsi. Ukázalo se, že se změnily časy, v kterých se mouka vozí a že se nejspíš v určitý den vozí dvakrát (ačkoli výpovědi moc neseděly). Podezření padlo na vozku, kterého pekařova učednice od vidění znala, a tak se ho pokusila večer opít a zdrogovat bylinami. Což vyšlo tak napůl, jelikož v pozdní fázi večera se vozka sice svěřil, že „pašuje“, ale byl už natolik mimo, že nic dalšího rozumného z něj nevypadlo.
Od té chvíle se situace celkem rozjela, postavy tajně celou noc prohledávaly mlýn a okolí a na voze objevily stopy střelného prachu. Během noci navíc nebyli jediní, kdo se chtěl do mlýna tajně dostat. Narazili na další postavu, kterou ale nedokázali zadržet, a při útěku ji zastřelili. Obchodník ale dokázal u mrtvého poznat pár unikátních předmětů, které se vyrábí jenom v Dayhavenu.
• • •
S rozedněním postavy probudily vozku, tentokrát už oficiálně i s členem stráže, a zatlačili na něj. Hrozba obvinění ze spiklenectví s Dayhavenem zabrala. Vozka (byť se silnou kocovinou) rámcově popsal, jak převáží pytle a mimo dalšího popsal i místo vykládky: Dům se stříbrnými nůžkami v Ravnburghu. Tam se postavy okamžitě vydaly.
Dům byl staré vetešnictví. Dovnitř vstoupil jenom obchodník s tím, že starého vetešníka odláká, zatímco zbývající dva se pokusí do domu vloupat a prohledat ho. Vyšlo to tak na půl (jako obvykle): S novicovou pomocí pekařka dokázala vlézt přes otevřené okno (fatepoint) do vetešníkova bytu v patře. Našla mj. dokument ukazující, že vetešník chtěl celý dům prodat, ale v nedávné době si to rozmyslel. Následně zkusila sejít dolů a prohledat i zbytek domu, u čehož si jí vetešník ale už všimnul a zavolal na ni stráže. Naštěstí pro ni byl novic stále venku, a tak mohl přiběhnout a předstírat, že ji chytil a odvede ji.
Jako stráž zároveň celý dům včetně rozsáhlého sklepa prohledal a v odlehlé, mřížovými dveřmi oddělené, sklepní místnosti našel i hromadu pytlů se střelným prachem. To už jako argument pro vetešníka stačilo a vylíčil, jak ho oslovil nějaký cizinec s tím, že u něj pytle na pár týdnů uloží a pak zas odveze. A nakonec uvedl, že právě toho dne ráno mu cizinec přes pomocníka nechal vzkázat, že se si pytle brzo odveze a že se mají sejít v noci v říčním přístavu, kde cizinec vyplatí zbytek odměny (že do vetešnictví nemůže přijít, protože tam nemůže být viděn). Chudák starý pán to asi považoval za legit a chtěl tam jít, takže se nebránil, když postavy řekly, půjdou s ním a budou ho hlídat.
V přístavu se strhla přestřelka, při které postavy neúspěšně zkusily útočníka zajmout (ale dokázaly ho aspoň zastřelit a vzhledem k pokročilému času jsme se domluvili, že už všechny zásadní důkazy bude mít přímo u sebe). Před vykrvácením si ještě s postavami vyměnil pár výhružek a při prohledání se u něj našly odřezky svíček (označené proužky) a seznam plánovaných zasedání městské rady. Včetně zasedání zítra dopoledne, kde má promluvit i zástupce Lochbearerů.
Radnice Ravnburghu se nachází v stejném bloku domů jako vetešnictví. Postavy se ve spěchu vrátily a mřížové dveře našly zamčené. Pomocí nástrojů z vetešnictví asi po hodině zámek nakonec vylomili a na druhé straně našli u pytlů hořící svíčky*, které uhasili.
Mezi tím se je ale poslední spiklenec pokusil zamčít zvenčí, nastal další souboj a spiklenec skončil zastřelený (byť díky tomu aspoň postavy zamčít nestihl a ty se dokázaly dostat ven).
Nad ránem se od postav konečně vše dozvěděl i kapitán městské stráže Mathias Beer a nechal okolní domy vyklidit, čímž hlavní fáze krize víceméně skončila. Pytle s prachem v následujících dnech nenápadně odvozila a zabavila městská stráž. Žádného dalšího spiklence se najít a vyslechnout (zatím?) nepodařilo.
* znáte z TV
---
tl;dr hráli jsme CSI: Ravnburgh a bylo to dobrý
Bylo to první hraní online (2 session) a byl jsem z toho příjemně překvapen. Největší problémy byly paradoxně s tím, že jsme měli příliš drbů na probrání mimo hru a to odvádělo pozornost, online formát nevadil vůbec. Měli jsme kamery, bez nich by problém se soustředěním asi byl. Dík všem autorům za setting Ravnburghu.
… Hm, jsem čekal, že ten zápis bude kratší. Co už
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Ha! To je super! Hrozně moc díky za zápis. Opravdu moc nás těší, že vás to inspirovalo a rozjeli jste tu krátkou zápletku takhle dobrou hrou.
Z našeho online hraní mi přijde, že tři hráči jsou ideální počet, který se dá zvládnout bez překřikování a s rozumným udržením focusu.
Tohle jsme řešili většinou dvaceti minutami až půl hoďkou pokecu na začátku, pak jsme řekli "Jdeme na to?" a hráli jsme tak dvě a půl až tři hodiny. Na to se dá koncentrovat a hrát v pohodě.Godric píše: ↑2. 5. 2020, 18:30Bylo to první hraní online (2 session) a byl jsem z toho příjemně překvapen. Největší problémy byly paradoxně s tím, že jsme měli příliš drbů na probrání mimo hru a to odvádělo pozornost, online formát nevadil vůbec. Měli jsme kamery, bez nich by problém se soustředěním asi byl.
Čekáme napjatě, kdo byl vrah... eh, tedy... kdo stojí za celým spiknutím!
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Před nedávnem jsme odehráli další sezení v modulu Drak z ledového štítu a pustili se do úkolu "Ranč Máslovek".
Poté, co jsme při cestě na ranč pracně odchytali tři uteklé koně (kdy můj tabaxi druid po sérii neúspěšných hodů se rozhodl utratit dvě pozice 1. úrovně, aby přilákal toho posledního, jen aby mu posléze zdrhl do ztracena, protože ho špatně přivázal ke stromu ... c'est la vie.), a zjištění, že ranč obsadili skřeti, zahájili jsme náš oblíbený plán ... tedy okamžitě zaútočit.
Po napínavém a těžkém souboji (válečník zrovna chyběl) jsme se pustili do průzkumu domu a gnóm zloděj sešel do sklepení, kde nalezl na židli svázaného majitele ranče s roubíkem a pytlem přes hlavu. Po sundání pytle a roubíku následoval tento kouzelný dialog:
Majitel: Kdo jsi? Co tu děláš? A co ti skřeti nahoře?
Gnóm: Klid, ti už jsou mrtví. (chvíle zamyšlení) Sám jsem je pobil.
DM: Hoď si na klamání.
*neúspěch*
Majitel: (přejede si ho očima) Hele nekecej a hezky narovinu mladej, kde máš rodiče?
Gnóm: (pokrčí rameny): Tak já je přivedu.
Majitel: To mě nerozvážeš?
Gnóm: Ne.
Gnóm pak přijde do druhého patra za naším člověkem mnichem.
Gnóm: Hele tati, někdo ve sklepě by chtěl s tebou mluvit.
Mnich: Cože?!
Sezení bylo zábavné. Jednalo se o naší druhou hru přes roll20, a šlo to dobře, akorát mi při první nefungovala kamera a při druhé mikrofon. No, snad se zas sejdem naživo.
Poté, co jsme při cestě na ranč pracně odchytali tři uteklé koně (kdy můj tabaxi druid po sérii neúspěšných hodů se rozhodl utratit dvě pozice 1. úrovně, aby přilákal toho posledního, jen aby mu posléze zdrhl do ztracena, protože ho špatně přivázal ke stromu ... c'est la vie.), a zjištění, že ranč obsadili skřeti, zahájili jsme náš oblíbený plán ... tedy okamžitě zaútočit.
Po napínavém a těžkém souboji (válečník zrovna chyběl) jsme se pustili do průzkumu domu a gnóm zloděj sešel do sklepení, kde nalezl na židli svázaného majitele ranče s roubíkem a pytlem přes hlavu. Po sundání pytle a roubíku následoval tento kouzelný dialog:
Majitel: Kdo jsi? Co tu děláš? A co ti skřeti nahoře?
Gnóm: Klid, ti už jsou mrtví. (chvíle zamyšlení) Sám jsem je pobil.
DM: Hoď si na klamání.
*neúspěch*
Majitel: (přejede si ho očima) Hele nekecej a hezky narovinu mladej, kde máš rodiče?
Gnóm: (pokrčí rameny): Tak já je přivedu.
Majitel: To mě nerozvážeš?
Gnóm: Ne.
Gnóm pak přijde do druhého patra za naším člověkem mnichem.
Gnóm: Hele tati, někdo ve sklepě by chtěl s tebou mluvit.
Mnich: Cože?!
Sezení bylo zábavné. Jednalo se o naší druhou hru přes roll20, a šlo to dobře, akorát mi při první nefungovala kamera a při druhé mikrofon. No, snad se zas sejdem naživo.
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Tak spoluhráčka měla další pokus. A tentokrát to dopadlo o poznání lépe.
Byla to taková zvláštní směs vesnické a epické fantasy (zápletka spočívala v tom, že naši vesnici přepadli vojáci nastavení na režim unést-znásilnit-zabít, pořadí dle okolností, ale taky jsme potkali draka), hodně špinavé (viz popis vojáků, věci se děly v záběru, samozřejmě NPC vs NPC) a systémově docela oldschool. Docela překvapila.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
A ten systém fungoval jak? Případně nějaké další zajímavosti?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Asi 6 povolání, které byly ve skutečnosti jen výběr dvou ze šesti vlastností, která každá dávala nějaký bonus/schopnost.
Kromě přímého útoku se vše háže 1k12 VS 6 (+tajné opravy dle úvahy pána jeskyně).
Přímý útok dává 1k4 zranění (měli jsme všichni 10 HP), jedna schopnost dává 50% na úhyb (to bylo trochu disbalanc).
Jinak všechno ponecháno v rovině popisu a GM Fiatu.
K tomu systému toho není moc co říct víc a ke hře samotné vlastně taky ne, pokud bych nedělal rovnou zápis ze hry.
Kromě přímého útoku se vše háže 1k12 VS 6 (+tajné opravy dle úvahy pána jeskyně).
Přímý útok dává 1k4 zranění (měli jsme všichni 10 HP), jedna schopnost dává 50% na úhyb (to bylo trochu disbalanc).
Jinak všechno ponecháno v rovině popisu a GM Fiatu.
K tomu systému toho není moc co říct víc a ke hře samotné vlastně taky ne, pokud bych nedělal rovnou zápis ze hry.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Po třech sezeních strávených v dungeonu jsme strávili jedno sezení (týden herního času) ve městě a já jsem se hráče pokusil zaháčkovat na další dvě dobrodružství, která jsem umístil do mapy – kdyby chtěli změnu. Po hře: „My víme, že ty se snažíš dělat sandbox, ale my chceme zpátky do jeskyně“.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Zkusil jsi iluzionistický sandbox, nebo možná iluzi sandboxu, ale hráči ti na to neskočili?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Já myslím, že ze zápisů je dost jasné, že tam reálně postavy mohou vyrazit, ale prostě nechtějí. Je vidět, že pokud jsou hranice dost daleko a obsah zajímavý, tak to zpravidla stačí. Důležité je být připraven, když hráče obsah omrzí nebo budou chtít třeba jen dočasnou změnu.
(Jinak on i ten megadungeon včetně okolí je dost sandboxový).
(Jinak on i ten megadungeon včetně okolí je dost sandboxový).
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Bardka se opila a začala obtěžovat zloděje. Ten se před ní ve strachu utekl na pokoj, ale nepomohlo tak si s ní nakonec zahrál na schovávanou a zmizel tak dobře, že ho bardka nemohla nikde najít. Byla z toho tak smutná, že se čaroděj rozhodl zvednout jí náladu kouzlem. Omylem při tom vyvolal démona.
Z hraní Zapovězených zemí se pomalu stává Apocalypse world.
Z hraní Zapovězených zemí se pomalu stává Apocalypse world.
Always bring a gun to a puppet fight
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů