[WFRP] Můj první Warhammer

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které už máte za sebou.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 13877
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[WFRP] Můj první Warhammer

Příspěvek od Markus » 13. 2. 2007, 22:50

Zdravím,

chystám se rozjet svou vlastní Warhammerovskou kampaň - po vzoru Bifiho kampaně, kterého téměř do puntíku kopíruju. Při Warhammeru se mi po dlouhé době vrátilo takové to dětské nadšení do hry, tabulek, čísílek, map světa, předpřipravených dobrodružství, rozšiřujících příruček... po dlouhém čase stráveném na indie hrách je tohle pro mě návrat ke klasickému hraní a náramně si užívám i přípravu (což jsem vždycky strašně nesnášel). Dokonce jsem si stáhl vylepšené tabulky kritických zásahů a náhodné tabulky pro počasí a stav řísských cest! Jaj! :dance:

No, ale k věci.

Nikdy mi moc nešlo vymýšlení vlastních nápadů. Naopak exceluji v kradení cizích myšlenek, jejich domýšlení a dotahování do konce (proto si tak rozumím s Conlaiem :roll: ). Proto se trochu obávám tvorby postav. Postupně vytářím předpřipravené postavy pro hru. A dokud náhodně házím kostkama, je to v pohodě. Ale už se mi hůř vymýšlí detaily postav a zajímavosti.

Pošlu vám sem postavy, které jsem zatím vymyslel, a poprosím vás, jestli byste mi s nimi třeba nepomohli. Řekněte, co si o nich myslíte, a případně napište své návrhy na vylepšení. A nezapomeňte, že musejí být pěkně Warhammerovsky surové, naturalistické a tragické O-)

Celkově mám dojem, že dokážu relativně dobře vymyslet minulost postav, ale trochu hůř sem na tím se současností. Nějak mi nejdou takové ty perličky a zajímavosti (color), které se mohou promítnout do skutečného roleplayingu přímo u stolu.

No ale konec okecávání. Tady jsou ty postavy. Zajímá mě především, jestli v nich vidíte roleplayový potenciál (má to být simulační hra), jestli by vás bavilo je hrát, nebo jestli vám naopak přijdou nezajímavé a proč. Předem dík.

---
EDIT: Jo a vzhledem k tomu, že to mají být one-shoty na předpřipravená dobrodružství, tak nějak potřebuju soudržnou družinku postav a zároveň potřebuju, aby postavy měly nějakou motivaci řešit dobrodružství, které před ně hodím... ano, budu se je do toho vždy snažit osobně zainteresovat, ale celkově je výhodnější, když postavy budou "hodné", nikoliv "zlé". Takže jsem se snažil dělat postavy tak, aby měly jakous takous motivaci přijímat ty předpřipravené questy. Trochu výzva to byla u "zlých" povolání, jakými jsou např. Rváč (Thug) nebo Psanec (Outlaw).
Naposledy upravil(a) Markus dne 13. 2. 2007, 23:04, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 13877
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 13. 2. 2007, 22:51

„Fašírka“; Gerolf Sherer
člověk, 34 let
Rváč

Když si Gerolf v osmi letech s pomocí dlažební kostky vydělal své první peníze, otevřel se mu svět plný příležitostí a on pochopil, že silnější přežívá. Vyrůstal v přístavním městě Dietershafen v Nordlandu jako uličník, rváč a člen gangů. Ke své přezdívce přišel během těch několika let, kdy pracoval jako pomocná síla pro pašeráky tileánských jedů (občas potřebovali pomoct s vyjednáváním nebo likvidací nepohodlných svědků). Když však nedávno musel „odklidit“ patnáctileté děvče, ve Fašírkovi se cosi zlomilo.Seknul s prací a utekl z města v marné naději, že přijde na jiné myšlenky.

Fašírka je hručný a hrubý, především kvůli tomu, že ve svém životě nikdy neměl potřebu chovat se jinak. Nedá dopustit na své boxery, které už má přes tucet let a se kterými toho leccos prožil. Preferuje kašovitou stranu, protože se mu špatně žvýká.

„Tlustej El“; Eldred Lang
člověk, 29 let
Psanec

Eldred se narodil na prasečí farmě ve vsi Dachbach v Averlandu. Bohové mu nadělili do vínku malý vzrůst, silnou nadváhu a nepříliš atraktivní vzhled. Vždy byl akorát tak cílem posměšků a i když dospěl, nikdo ho nebral vážně, ani jeho rodina. Od bohů však dostal naděleno ještě něco – hlavu na počty. Jednoho dne si tak spočítal, že má dost peněz na najmutí dvou pobudů, kteří pak zlámali několik končetin jeho nenáviděným „přátelům“. Když se to dozvěděli vesničané, spočítali to oni Eldredovi, potloukli ho a vyhnali ho ze vsi. Eldred utekl do lesů, kde se přidal k tlupě místních lapků. Nemohl jim posloužit fyzickou zdatností, ale hlavu měl dobrou. V následujících několika letech nyní se už „Tlustý El“ toulal s lapky po celém Averlandu, sloužil jako kuchař, bavič, duchovní rádce, finanční konzultant a příležitostně i jako zvěd nebo volavka. El získal poprvé v životě pocit, že někam patří. Na začátku války však skupinu dopadli říšští jezdci a jednotlivými členy ozdobili stromy podél cesty. El jakoby zázrakem přežil, protože byl zrovna pro pár zásob ve vsi. Uznal tedy, že je čas na změnu, a prchnul na sever, do válkou zničeného Middenlandu, kde snad najde nějakou příležitost, jak začít nový život. V patách mu jde zákon... a svědomí.

El je nízký tlouštích, na temeni má malou plešku. Co postrádá na fyzickém zjevu, to dohání svou výbornou hlavou na počty. Umí pro pobavení napodobovat hlasy různých lidí a také se naučil dělat hlasy všelijakých ptáků.

Eustasius Fröhlich
člověk, 27 let
Fanatik ve službách Ulricha

Eustasius se narodil, vyrostl a celý život strávil v městečku Grimminhagen v Middenlandu. Vedl zcela obyčejný život jako krejčí, měl zcela obyčejnou ženu a pět zdravých, ale zcela obyčejných dětí. Neobyčejno do jeho života vstoupilo teprve s válkou, když se Grimminhagenem prohnaly hordy chaosu. Město bylo vydrancováno a většina z půldruhého tisíce obyvatel byla vyvražděna. Eustasius padnul, když s pohrabáčem v ruce bránil vlastní ženu a potomstvo před mutanty... alespoň si to myslel. Probral se o pár dní později v horečkách v polním špitále Ulrichových kněží. Předsunutá skupina rytířů zahnala nepřátele a posbírala nemnohé raněné. Eustasius byl celý potrhaný, dostal ošklivou ganrénu, ale přežil. Jako jediný ze své rodiny.

Jakmile byl Eustasius schopen postavit se na nohy, sebral sebe, všechny své věci a odešel od Ulrichovců, aniž by vlastně věděl, kam jde. Nejdřív potřebuje ulovit vlka, aby se oblekl do jeho kůží, a potom půjde pomstít šest lidských životů.

Eustasius už není veselý. Má mléčně bílé oční panenky, což vysvětluje tím, že všechnu barvu ze svých očí vyplakal. Nosí s sebou tahacího koníka po svých dětech a je ochoten ho bránit vlastním tělem. Občas pije, prý na kuráž.

Jadwiga Lisowna
Člověk, 20 let
Vandrák

Jadwiga se narodila v Kislevu jako osmá dcera zchudlého vladyky. Aby jí zajistil dobrý život, provdal ji otec ve 13 letech za místního bohatýra. Jadwiga neměla svého muže příliš v lásce a s pomocí odvarů od místní kořenářky se několik let úspěšně vyhýbala těhotenství. Když na to manžel přišel, nechal kořenářku trhat voly a svou ženu zbil. Následujícího rána prchla Jadwiga s bandou kočujících cikánů. Od té doby se Jadwiga bezcílně toulá světem, s kým se jí zrovna zamane. Jednu dobu kočovala s cikány, potom s potulnými žoldnéři, onehdá se přidala k tlupě půlčických vandráků. Živí se, jak se dá, někdy prací, jindy krádeží nebo tělem. Na začátku války spolu s kislevskými uprchlíky utekla na západ do Říše a zpátky domů do Kisleva už se vracet nehodlá.

Jadwiga je dobře rostlá mladá žena s nádhernými blonďatými vlasy, které si po kislevsku češe do drdolu s čelenkou. Vždycky, když se směje – a to se stává často – strašně zčervená. Ráda tančí (naučila se do od cikánů), ale zpívat neumí. Nevydrží dlouho na jednom místě a na jejích cestách ji provází Štěstí, takže se jí prakticky nic špatného ještě nestalo. Zatím...

Ottaline Hoch
Člověk, 34 let
Čarodějnický učeň

Ottaline se narodila ve vesničce Jagerhausen v Middenlandu. Nikdo netušil, že v sobě má magický talent, dokud v patnácti letech nedostala záchvat, při němž ve vsi zkyslo všechno mléko a vyplašila se všechna zvířata. Poplašení vesničané dali ihned zavolat lovce čarodějnic a Ottaline měla jediné štěstí, že přivolaný lovec zachoval chladnou hlavu a místo na hranici ji poslal do Middenheimu do učení. Ottaliny se ujal mistr Redemund, zabručený pupkatý magistr, který se k ní choval jako k onuci. Protože její rodina nedokázala za učení platit, bral Ottaline jako svou otrokyni a služku. Něco ji naučil, ale především ji zneužíval jako kuchařku, služku, klízečku a podle potřeby i jako manželku. Na ulici směla vycházet jen s velmi vzácným svolením, a tak většinu svého učednického života strávila zavřená doma. Když začalo obléhání Middenheimu, mistr na více jak dva týdny zmizel z domu a neukazoval se. Ottaline poslušně zůstávala doma a živila se zbytky ze spíže. Po skončení obléhání přišli strážní, řekli ji, že Redemung zemřel, a vyhodili ji na ulici s tím, že může jít. A tak šla...

Ottaline je zanedbaná žena s dlouhými, rozcuchanými vlasy. Mnoho let žila mimo společnost, lidí se bojí a neví, jak s nimi vycházet. Svou rodinu najít nedokázala, protože Jagerhausen lehl popelem. Snažila se pomáhat ve válkou poničených vesnicích, ale odevšad ji vyhnali jako čarodějnici. Neví, co má dělat, a čtyřicet zlatých korun, které by potřebovala jako školné na jedné z magických akademií, také nemá. Nedbá o sebe, působí trochu děsivým dojmem a fakt, že je tupozraká a levé oko ji ujíždí do strany, tomu zrovna moc nepřidává.


Ungar Farminasson von Eisental
mladý trpaslík, šlechtic

Ungar je nejmladším z pěti synů šlechitckého rodu von Eisental. Von Eisentalové si v Říši vydobyli místo významných obchodníků a ovládají většinu trhu v Ostmarce. Ungar jako nejmladší syn samozřejmě nemá šanci cokoli zdědit a proto se chtěl stát válečníkem a vydobýt si slávu v boji. V Altdorfu ho ale srazil splašený vůz a málem zemřel. Ztratil periferní vidění a na levé ucho neslyší. Roztříštěná holenní kost mu špatně srostla a silně kulhá na levou nohu.
Po svém zmrzačení nemůže bojovat a tak začal pomáhat otci v obchodu a našel částečnou útěchu v abstraktním světě čísel a účetních knih. Má krátké vousy, velký nos, na unavených očích tlusté brýle, ruce věčně zamazané od inkoustu a knihu v ruce. Vede účty a dělá nejhorší práci a dělá to dobře, ale nedostává se mu za to ocenění, spíš je to bráno jako samozřejmost. Stále touží po uznání otce i ostatních trpaslíků. Touží udělat něco, co by je donutilo nedívat se na něj jako na méněcenného mrzáka, který je všem na obtíž a který není jeden z nich...


„Log Frňák“; Logazgni Nozinasson
starý trpaslík, člen domobrany

Jako mladý trpaslík vstoupil plný nadšení do Stráže Karaz-a-Karaku, Věčnho štítu. Prosil, aby směl jít ihned na patrolu a Mardin, legenda mezi Strážci průsmyků, jej vzal s sebou. Byli ale přepadeni a Mardin padl. Log jeho mrtvolu s pláčem odnesl zpět a Karaz-a-Karak truchlil pro svého hrdinu. Po týdnu Log domov opustil. Nikdo mu nic neřekl, ale pohledy ostatních jej usvědčovaly z toho, že nedokázal svému veliteli pomoci.

V pohraničním lidském městě náhodou zachránil dítě před toulavým psem a stal se místním drábem. Strážcem města, jak potichu sám sobě říkal. Strážil je déle než dvě století. Zná prapředky všech obyvatel a pro ně tu dobrácký Log vždycky byl a vždycky bude... Log je jako každý trpaslík často nabručený, paličatý a tvrdohlavý, ale je „svým“ lidem vždy ochotný pomoci. Nechá si líbit popichování místních dětí a nadávky a kletby většinou přejde beze slova. Na svou práci už ale sotva stačí – je starý, bolí ho zuby, nemůže jíst tuhé jídlo (jí hlavně kaše) a trpí artitidou. Každé ráno při východu slunce ale stojí na hradbách a vyhlíží k východu – tam, kde leží Věčný štít, jeho domov... Stojí tam sám a nikdo z lidí nepostřehne nikdy slzy, které mu stékají po tváři... věří, že jednoho dne se tam vrátí a zemře mezi svými, ale každý den tu cestu odkládá...
Naposledy upravil(a) Markus dne 23. 4. 2007, 18:21, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7679
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 13. 2. 2007, 23:17

Předně jakou hru si představuješ?
Jinak mám pár nápadů rad nebo připomínek (ber to pouze jako můj subjektivní):

tedy obecně mám rád postavy s konfliktem. Příjde mi, že u některých nějaký výrazný konflikt chybý a u některých nějaký náznak je, ale

Fašírka
má pěknou minulast, ale ta vražda by měla nějak ovlivňovat jeho součaný život. Otázka je, jak? Máš to nějak vymyšlené? Co má v plánu se svým životem? Co mu v tom bání?

Tlustej El

Utíká před zákonem proč?
Jak nechal zmlátit ty típky. Možná že se to trochu zvrtlo a jeden z nich skončil hodně špatně (nemůže chodit, zemřel,atd...)
Respektoval to že nechal někoho zmlátit mi nepřijde zas tak hrozné.

Jadwiga Lisowna, Ottaline Hoch

Chybí mi u nich nějaký konflikt, na kterém by se dalo stavět.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 13877
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 13. 2. 2007, 23:27

Rozhodně to nemá být hra o osobních příbězích postav.

To pozadí je tam pro dokreslení postavy, mým cílem je poskytnout nikoliv konflikt a premisu postavy, ale nějaké mantinely a inspiraci pro roleplay u stolu.

Hra bude klasicky o řešení questů v předpřipravených dobrodružstvích. Počítám s tím, že do ní budou vstupovat i osobní životy postav, ale spíše jen tak pro prohloubení příběhu a dobarvení, byl bych nerad, kdyby to překrylo hlavní dějovou linii (tj. předpřipravený quest). Z toho důvodu nemají postavy nutně vnitřní konflikt... jsou prostě jen od toho, abys měl postavu, která se ti bude zábavně roleplayovat, nic jiného.

Snažil jsem se hráčům poskytnou nějaký bachground, inspiraci a náměty pro roleplayování, ale zároveň jim nechat dost prostoru pro vlastní pojetí postavy. (nechci nadiktovat úplně všechno)

Mají to být one-shoty s tím, že budou hrát pokaždé asi jiní hráči a že hráči mohou střídat postavy. Postavit hru na osobních příbězíh postav by v tomhle případě bylo dost kostrbaté.
Bajo píše:Tlustej El
Utíká před zákonem proč?
Ne proto, že nechal někoho zmlátit, ale proto, že se přidal k lapkům. Není to z toho k pochopení?

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7679
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 13. 2. 2007, 23:45

No s těmi lapky jsem si to neuvědomil, možná jsem to přehlédl.

Co se týče konfliktu..postava přeci nemusí mít konflikt kvůli tomu aby byla hra narativní, apod... Je to základ každé literární postavy. Něco, čeho se snaží dosáhnout a něco, co mu v tom brání. Nebo existuje postava, která by toto nesplňovala? Cokoliv, co ji ztěžuje její cestu a nakonec to překoná. Ten příběh nemusí být nutně o tom (i když podle mě je to lepší), ale melo by se to v něm objevovat.
Toť můj skromný názor. Mylsím že nevadí, že půjde o one-shotové hry.

Edit: Ale rozhodně tě do toho nenutí. Jen já, jako hráč, tohle je první věc, kterou u postavy hledám. Osobně nevím k čemu je dobrá minulost postavy, když se to ve hře potom nijak neprojeví.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 13877
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 13. 2. 2007, 23:54

Quale, jsi moc náročnej :wink: Jedny z nejzábavnějších postav, které jsem v RPG potkal, neměly vnitřní konflikty. V mé minulé kampani hrála Katka seveřana s obouruční sekerou a zábava pro ní spočívala v tom, že se vžívala do role drsného, hlučného Vikinga... a vznikaly z toho kouzelné scény (klidně i vážné). Conlai v též kampani hrál šlechtice a celá postava se točila jen kolem toho, že někomu dávala službičky a žádala protislužby (žádný konflikt... a bohužel jsme skončili hrát dřív, než se postava víc projevila). Roye v Quasitově podání, vůbec nejlepší postava, jakou jsem kdy viděl, neměl žádný vnitřní konflikt... byl prostě žárlivý a hře to dodávalo úžasné kouzlo.

Nechci hrát narativně, nechci to mít ani jako literární příběhy. Chci prostě normální simulační hru zaměřenou na plnění úkolu a záživný roleplay zajímavé postavy, která musí být zajímavá na hraní, ale nemusí mít nutně konflikt.

Uff... nechejme toho. Dám na tebe a u některých postav víc rozpracuju jejich vnitřní konflikt, aby si na své přišli náročnější hráči. Některé postavy ale schválně nechávám bez konfliktu, pro ty méně náročné.

Spíš mi jde o to udělat postavy zajímavé na zahrání, na roleplay.
Qualdezar píše:Něco, čeho se snaží dosáhnout a něco, co mu v tom brání.
Například snaží se získat poklad a brání mu v tom tlupa skřetů. To je fajn a může to být velmi zábavná hra. A žádný vnitřní konflikt v postavě není. Konflikt - jak sám říkáš - nemusí být nutně uvnitř postavy, ale také mezi postavami a mezi postavou a prostředím. Já bych se chtěl soustředit na poslední dva typy konfliktů, ne na ten první. Toť vše.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7679
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 14. 2. 2007, 00:29

V některých věcech s tebou sice nesouhlasím (jako třeba, že vnitřní konflikt je do narativně/literárně orientovaných her, podle mě krásně dává postavě místo v příběhu -> roli, tedy je dobrý i do simulační hry, jak říkáš, atd...), ale to už je mimo téma, takže to kdyžtak nechám na jinou diskuzi.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5851
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 14. 2. 2007, 09:44

Nazdar Markus, držím palce! Možno niektoré z Tvojich postáv ukradnem zase ja, keď budem rozširovať pool postáv. :D

- Fašírka je supr. Kopa miesta pre GM-a a hráča pripomínať to dievča. Kašovitá strava nemá chybu...
- Eldred sa mi páči tiež. Taká easy-to-pick-up postava. Chýba ale niečo negatívne, v GURPSových termínoch nejaká Mental alebo Physical Disadvantage.
- Eustasius je nádherný. Na fanatika je ale jeho správanie zdanlivo príliš racionálne - fanatici nie sú "v službách" v zmysle zamestnania, fanatici sú ľudia, ktorým prežité hrôzy odpálili zdravý rozum a komplexné (sociálne) city. A je jasné, že také niečo sa aj ťažko hrá... (Chápem, že sa upol k pomste, ale nejak tam je málo zdôraznené to spojenie s Ulrikom. Čo keby sa prebral ešte na "bojisku" a videl niečo s vlkmi?) A čo gangréna? Ja by som mu dal amputáciu ruky v predlaktí. A ak je ozaj fanatik, tak na ňu má priviazanú nejakú zbraň, prípadne využi pravidlá pre protézy. :D Jeho oči sú super.
- Jadwiga je moc fajn. Možno by som k nej vymyslel nejakú motiváciu - má nejaký sen? Trebárs mať domček s peknými záclonami a muškátmi v oknách?
- Ottaline: To bol nejaký divný lovec čarodejníc. Fakt. Možno by som to urobil tak, že ju pustil do lesa, lebo sa nad ňou zľutoval, ale asi by som ho tam nedal vôbec. (Je to vlastne podstatné?) A slúžku/kuchárku človek neučí mágiu... Inak fajn. A môže mať za sebou už niekoľko potratov.

Ešte všeobecná poznámka. Myslím si, že kopa ľudí v svete Warhammeru netuší, koľko má rokov. (A prakticky nikdy sme v hre presný vek nepotrebovali riešiť.) Takže mi to príde ako príliš presné. A ešte mi možno trocha chýba pri niektorých postavách nejaký detail na tvári (žmúri, škúli, má vyrážku, jazvu, vybitý predný zub, vlasy padajúce do očí - ten typ). To pridáva na atmosfére. (Si na tie postavy ešte stále príliš mäkký... :wink: )
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania
// "Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." //

Uživatelský avatar
Fingalen
Příspěvky: 1198
Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fingalen » 14. 2. 2007, 10:47

Ja osobne v otazke toho vnutorneho konfliktu uplne suhlasim s Qualdezarom. Celkovo sa podla mna hraju ovela lahsie a zabavnejsie. A poskytuju silnejsi zazitok najma hracovi samemu (narozdiel od postav, ktore si vzdy priamociaro vykracuju ruku v ruke s nejakou svojou vyraznou charakterovou crtou).

Ale ak predsa chces stavat len na tom (nejakej vyraznej crte a/alebo motivacii) tak by podla mna mohla byt takmer u kazdej aspon o chlp vyraznejsia a tragickejsia. Ako si sam pisal, maju sice pekne rozpracovane minulosti ale velmi chabe sucasne motivacie (aspon ja mam problem ich odhalovat).

Fasirka je uplne kewl. Rovina toho, ze nevie robit nic ine, iba rozbijat hlavy a vzhladom na to, co urobil, to uz robit nechce, je fajn. Ako Bifi pisal, rovina s tym dievcatom je uplne paradna. Tak na hranie samotnym hracom, ako aj na moznosti gma.

Tlsty El mi pride trochu plytky. Pravdupovediac by som asi vobec nevedel, ako ho hrat. Ako mi kedysi Bifi povedal v spojitosti s inou postavou, clovek par rokov ficiaci medzi lupeznikmi, je emocne dost vyhoreny. Ak nie uplne, zda sa mi skutocnost, ze mu popravili partakov, prilis slaba na taky dramaticky osobnostny zlom. Ostatne s tym podla mna kazdy zbojnik tak trochu pocita. A ze mu ide v patach svedomie? To si celkom neviem predstavit, preco. Mozno by to stalo za to trochu rozpracovat. Ze v tom zasahu ochrancov zakona mal nechtiac (ci chtiac?) prsty. Pripadne do toho zapliect nejaky loveplot, ktory skoncil tiez jeho vinou. Alebo nieco podobne. Ja si myslim, ze psancov su plne lesy a vycitky su obycajne jednou z poslednych veci, ktora ich trapi. Ak na to nie je dostatocny dovod.

Eustasius je zaujimavy, ale opat suhlasim s Bifim, ze malo fanaticky. Podla mna by mohol byt az zlahka smrcnuty trollslayerskym charakterom. Zaplaveny smutkom a sialenstvom, odhodlany kedykolvek umriet stiahujuc so sebou do pekla tolko bestii, kolko len dokaze..

Jadwiga sa mi paci mozno najviac, mam z toho odstavca velmi jasny obraz o jej povahe, ale motivacna stranka je taka nejaka bezducha. Pred nicim neuteka, nikam nesmeruje, po nicom netuzi a nicoho sa neboji. Ak tam nic v tomto duchu nechces zapajat, mozno by bolo fajn zvyraznit crtu toho, ze ak je dlhsie na jednom mieste, zmocnuje sa jej nepokoj a silna potreba ist dalej. Kamkolvek. Inam. A toho pocitu by sa rada zbavila. A nasla miesto, kde sa ani po case toto "volanie" nedostavi..

Ottaline - s Bifiho tvrdenim, ze clovek neuci magii sluzku asi musim suhlasit. mozno by to slo trochu pretvarovat na to, ze ked zistila, ake moznosti by jej to mohlo dat, bola ochotna pre studium urobit COKOLVEK. A stary magister mal na vyber: bud budem mat platit skolne tejto zene, ktora si to odpracuje v kuchyni ci pod perinou, alebo odo mna odide a budem si na to musiet platit ine.. No a po jeho smrti sa skrata ocitla v nezavideniahodnej situacii. Bez ucitela a bez moznosti zarobku. A navyse prilis stara na to, aby sa dokazala nacpat do inej ucitelskej domacnosti podobnym sposobom. Trochu mi pripomina nasho snotbalistu Konrada, ktoreho motivacia k peniazom zozaciatku velmi vyrazna, prerastala aj do inych potrieb a cielov v priebeho hier a jeho osobnostneho vyvoja. Ale hranie relativne starej postavy, ochotnej urobit COKOLVEK, aby mohla rozvijat svoj talent (a pritom ho skryvat, kedze nema patricny glejt), moze byt zaujimave.
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..

I've joined the resistance.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 11037
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 14. 2. 2007, 12:10

Ajajaj, hned bychom zahráli... $D Warhammer je dobrý materiál...

Jenom jsem to teď letmo proletěl, pořádně odepíšu večer, ale jenom tak co mě napadlo - Eustasius je skvělá postava (mimochodem je to Ulrik, ne Ulrich) a souhlasím s Fingalenem - klidně bych mu dal troch trolobijské rysy. Ve špitále, stále ještě v horečce vzal obouruční kladivo Ulrikova rytíře, který právě zemřel, když noc předtím blouznil o bílém vlkovi a pomstě, která se blíží, odešel a nad hroby své ženy a dítěte přísahal, že za každý vlas z jejich hlavy zaplatí jeden z prokletých uctívačů démonů svým životem.

Mluví málo a temně, přítomnost nástroje pomsty (obouručního kladiva) i blouzenění rytíře si vysvětluje jako Ulrikův zásah a věří že Bílý vlk ho povede stezkou pomsty... neumí pořádně spát, ve snu vidí svou rodinu jak ho volají a stále znovu vidí jejich smrt - budí se s výkřiky propocený na kůži. Bojí se v noci spát a jen vědomí přítomnosti Ulrika, který nad ním bdí, mu dává občas zapomenout na hrůzy, které prožil. Žije pro pomstu a když se s vytím vrhá do boje a obouručním kladivem drtí kosti a uráží hlavy, může na chvíli smazat obraz svých mrtvých dětí, které má před očima...

Většina lidí si myslí, že prostě zešílel ze zranění a toho, že viděl svoji rodinu zemřít před svýma očima... a možná mají pravdu. Nikdo neví co se ve skutečnosti odehrává ve zraněné duši tohoto člověka vláčeného osudem a pomstou.

(možná by nebylo od věci (to je varianta, ale záleží na to, jak moc schopné postavy mají být), kdyby už svou vlčí kůži přes záda přehozenou měl a myslel si, že po nocích vídá velkého vlka, který ho jakoby následuje a dává na něj pozor... $D )
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 13877
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 14. 2. 2007, 12:54

Díky moc za reakce, jste úplně zlatí!

Zarazilo mě, že se vám tak líbí Fašírka. Já osobně ho chápal asi jako nejméně promyšlenou ze všech postav. No ale co... Pěkné je, že jste to všichni pochopili. Bál jsem se, že z mého stručného popisu nebude moc jasné, že Fašírka je o tom, že chce skoncovat se starým životem, ale neví jak. Očividně to pochopitelné je, dík.

Tlustý El je podivná kapitola. Vymýšlel se mi špatně, jednou jsem ho celého škrtal a přepisoval. Asi to udělám ještě jednou.

Jsem rád, že se líbí Eustasius Veselý, je to i můj oblíbenec 8) Paradoxně jsem se u něj zcela cíleně snažil potlačit fanatismus. Bál jsem se, že kdyby byl víc fanatický, byl by nehratelný. Bál jsem se, že po půlhodině hry se sebere, naběhne ztečí na stovku útočících beastmenů a bude po něm. Takže jsem se snažil trochu ho mírnit. Pokud doporučujete, abych z něj udělal většího fanatika...
... dobrá, je to zajímavé, ale jak zajistit, aby po půlhodině hraní nezemřel při sebevražedném útoku?
možná...
Možná, že jeho cílem není zemřít, ale co nejdéle a co nejpromyšleněji zabíjet co nejvíc nepřátel. Přímá zteč je na houby. Zabije tři, čtyři a pak je po něm. Ale když bude pracovat opatrně a z povzdálí, brát je takticky po kouscích... sejme jich postupně třeba několik desítek :-)=
Ethelioni, děkuji za váš popis. Je kouzelný, s dovolením ho vykradu.

Jadwiga se líbí? Divné... Každopádně jsem ji chtěl jako takovou pozitivní postavu mezi samými tragédy. Zkusím jí dopracovat motivaci nebo nějaký cíl. Nechci, aby měla temnou minulost... to temné by ji mělo nejspíš teprv čekat. Díky za návrhy.

Ottaline je celá chybná, teď už to vidím. Potřebuje předělat a moc, moc se mi líbí Fingalenův nápad, že by to všechno mohla dělat dobrovolně. Za učení je schopna nabídnout cokoliv.... Hmm... pěkné. Díky.

----

K přepisování postav se dostanu nejdřív do víkendu. Do té doby můžete klidně přispívat dalšími návrhy. Jsem vám neskonale zavázán, jste úžasní! $D
Ecthelion píše:Ajajaj, hned bychom zahráli...
Však s váma taky počítám :wink:

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 11037
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 14. 2. 2007, 21:51

Jinak koukám, že ve své podstatě se to tady už pěkně rozebralo, ale přeci jen několik drobných postřehů:
- Fašírka je oblíbený protože je snadno pochopitelný - snaha skončit s minulým životem a snaha začít znovu, ale stále se mu to nedaří (nejen protože ho dohání stíny minulosti) je velice dobře představitelná a má podle mě velký potenciál...
- Tlustý El je poměrně podivná postava už z fyzického pohledu - podle mě by málokdo měl problémy dejme tomu s hrbatým zakrslíkem nebo třeba albínem (tedy nějakou formou fyzické disproporce), ale tlouštík je trochu něco jiného... jednak je těžký na zahrání a jednak za něj málkdo hrát chce...
Začal bych tedy možná od tohoto rysu - pokud bys zaměnil fyzickou charakteristiku třeba na albína (příklad), výsledek by byl mnohem lepší...
- Eustasius už byl zmíněn... Hammer of Ulrik! :-)=
- Jadwiga - klidně může být... podle mě není špatná - děvče, které neprožilo nejlepší dětství (jaké dětství se dá taky prožít na dvorci drobného bojara v zemi sousedící se zeměmi Chaosu... zima je dlouhá a život krátký) a ne zrovna nejlepší manželství... v mládí byla zakřiknutá a teprve když utekla a přidala se k cikánům, začala se usmívat.
Líbí se jí toulat se a být svobodná jako pták, často se směje, tančí a snaží se žít život naplno (jako Kislevanka ví že zítřek nemusí přijít) - je jako oheň a jakoby byla pro život tuláka, který si cení jen svobody určena.
Přesto se často ohlíží za sebe, zda ji nedostihl její dřívější život, který ona dávno za sebou spálila, ale ví, že on nezapomněl na ni. Její útěk musel být pro daného bojara, za kterého byla provdána, potupou a bojí se, že pomsta ho vede po jejích stopách. Málokde se zastavuje a instinkt jí velí jít dál a dál. Podvědomě se snaží utéct - třeba na kraj světa a žít tak jak žije, než se vrátit do klece kislevské ložnice. V jádru je plachá a tancem a smíchem přehlušuje ticho a sklíčenost, které se jí často zmocní... občas se směje nahlas nebo si povídá sama se sebou aby neslyšela ticho, které jí naplňuje úzkostí a temnými vzpomínkami... (ale to je už temná minulost, takže asi ne... $D )
Ottaline - mohla by se taky užít varianta že její motivací bude strach - bojí se moci, která skrze ni proudí a kterou ona neumí užívat (pokud pomocí ní ublížila někomu ze svých blízkých, může mít výčitky svědomí a touhu aby se to nikdy neopakovalo) - je svolna udělat cokoli, aby spoutala tyto síly, ale ne proto, aby je užívala (děsí se jich), ale aby už nikomu neublížila...

Další postavy, pokud ještě budeš dělat, mohou být i odjinud (nemyslím třeba jiné rasy, i když třeba takoví trpasličí trolobijce nebo nagarytský stopař by nemuseli být špatní) - Kislev už tu sice byl, ale co třeba Bretonie? Bretonský rytíř vyhnaný pro zbabělost nebo bretonský stopař (jiný jazyk, přízvuk, zvyky, náboženství) by mohl být zajímavý prvek... :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7679
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 14. 2. 2007, 21:56

Ecthelion píše: Ottaline - mohla by se taky užít varianta že její motivací bude strach - bojí se moci, která skrze ni proudí a kterou ona neumí užívat (pokud pomocí ní ublížila někomu ze svých blízkých, může mít výčitky svědomí a touhu aby se to nikdy neopakovalo) - je svolna udělat cokoli, aby spoutala tyto síly, ale ne proto, aby je užívala (děsí se jich), ale aby už nikomu neublížila...
Jo! Tohle se mi fakt líbí. Fakt hodně. Rázem by se tato postava z mého pohledu posunula na vrchol vedle Fašírky. (pozn.: jaký pak pokud by ublížila, prostě ublížila a hotovo 8) ).
Ecthelion píše:Bretonský rytíř vyhnaný pro zbabělost ...
A tohle se mi taky líbý. Ale vzhledem k tomu, že to hraje na mou osobní strunu, není to zcela objektivní hodnocení.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 13877
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 15. 2. 2007, 00:22

Postavy dělám poctivě náhodnou metodou... to, co mi napadá, tam taky je. Zvolím rasu, naházím povolání, fyzické rysy, bydliště, zvláštnosti... pak se s tím snažím nějak pracovat (třeba u Eustasia mi padlo: "strange coloured eyes" a vznikla z toho inspirace). Takže se obávám že britonský rytíř nebude :wink:


Nicméně by mě zajímalo, jak byste udělali takového trpasličího šlechtice (kariéra "noble"). Padlo mi to na kostkách a je to pro mne dost podpásovka. Chci při hře vykreslit trpaslickou společnost jako přísně hierarchickou, klanovou, uzavřenou, zapšklou. Představa šlechticého synka (tak jak je tato kariéra podána ve WFRP) mi tam trochu nesedí. Jediné, co mě napadlo, je, že by to mohl být členem bohaté trpaličí rodiny, která odešla z hor, koupila si v Říši půdu, a teď se snaží co nejvíce napodobovat manýry lidské společnosti. Hmm.... nuda.

Takže jak byste trpaslíka šlechtice udělali vy?

Dík.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5851
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 15. 2. 2007, 08:14

Ja ešte dve technické poznámky.

1.) IMHO by text o postave nemal mať viac ako jeden stredne dlhý odstavec, povedzme do 10 riadkov. Koncept postavy sa na ten priestor zmestiť musí, a ak nie, tak to nie je vhodná pick-up-and-play postava. (Už tie pôvodné Markusove mi prišli trošinku pridlhé, ale to môže byť iba môj vkus.)

2.) Nechajte niečo aj na konkrétneho hráča. Postava nemusí byť opísaná úplne (v zmysle toto je konečný výpočet bodov jej minulosti, povahy a cieľov, ktoré ovplyvňujú jej rozhodovanie). Nejde o to, aby hráč postavu len uchopil, on by ju mal dotvoriť (player ownership!). Opis postavy by preto mal byť len čímsi ako skicou, náčrtom zásadných obrysov.

Možno by pomohlo tú tvorbu aj nenápadne štrukturovať, napríklad popis každej postavy by mal dve zásadné informácie...

M

P.S.: Starý trpasličí lord. Jeho klan rozbitý, mladí pomreli v Búrke Chaosu, starí stratili nádej. ¼udí vníma ako deti, ktoré potrebujú radu a ochranu. Dobré vzťahy s elfami, v Búrke stali vo viacerých bitkách bok po boku. Pocit, že tento svet mu (a trpaslíkom, elfom...) už nepatrí. Možno zložil prísahu, že nájde skutočne spravodlivého človeka a jemu niečo odovzdá. Možno kľúč k bohatstvu, moci, sláve? Možno kľúč od starého a posvätného miesta? Možno kľúč od kobiek plných vedomostí, bájnych trpasličích archívov?
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania
// "Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." //

Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti