[WFRP] Séria one-shot dobrodružstiev

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které už máte za sebou.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5851
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

[WFRP] Séria one-shot dobrodružstiev

Příspěvek od Bifi » 30. 11. 2006, 19:05

Ahojte, práve rozbieham v druhej edícii sériu one-shot dobrodružstiev so poolom začínajúcich postáv. Napadlo mi, že ich sem postnem, možno mi ich niekto pomôže trocha lepšie sformulovať a vypilovať.

Takže najprv ľudia:

Nora Schwalb – Camp Follower (mucha na zdochline)
Nora je pôvodom z Middenheimu, z úplnej stoky. Narodila sa s rázštepom hornej pery a kvôli tomu jej deti neustále ubližovali. V štrnástich ušla z domu a pridala sa k bande ľudí bez budúcnosti, ktorí ako krysy nasledujú vojenské výpravy. Sem-tam niečo kúpi a predá, občas vojakom opraví potrhané uniformy, niekedy poslúži ako prostitútka a inokedy oberie màtvoly na bojisku. Búrka Chaosu ju zastihla v Middenlande, kde nasledovala vojská kniežaťa-elektora Borisa Todbringera. Prežitý hlad, námaha a utrpenie ju zlomili na tele, ale ešte stále je v nej vôľa žiť. Bude sa ešte niekedy smiať?

Lucretia Gärtner – Servant (slúžka)
Lucretia sa narodila v Talabeclande, v dedine Zürin. Je drobnej a prihrbenej, ale pevnej postavy a má pekné zlaté vlasy. Je však z veľmi chudobnej rodiny a preto už od detstva bola v službe u richtára, kde si prežila ťažké časy. Keď sa z nej začala stávať žena, začal po nej poškuľovať richtár a postupne si k nej začal viac a viac dovoľovať. Jednej noci ju chcel znásilniť, no Lucretii sa podarilo ho zraniť. Zo služby ju vyhnali, jej vlastná rodina je jej úplne cudzia a v dedine na ňu aj tak všetci gánili. Urobila riskantné rozhodnutie a pridala sa ku kupcovi s hrncami, ktorý práve prechádzal dedinou. Uctieva Rhyu a len v lese, úplne sama, cíti pokoj v duši.

Josef Liess – Outrider (prieskumník)
Josef je z hlavného mesta Impéria a zároveň aj province Reikland, z Aldorfu, z rodiny drobného priekupníka a príštipkára. Je to neposedný a odvážny mladík s miernou nadváhou, ktorý mal od malička rád zvieratá, najmä kone. Pred Búrkou Chaosu sa dal naverbovať k jazdcom. Dôstojník zistil, že Josef je veľmi samostatný, má vysokú psychickú odolnosť a nevadí mu samota. Preto ho po krátkom výcviku preradili k prieskumníkom. Nakoniec nebol nasadený priamo v bojovej oblasti a vojna Impérium natoľko hospodársky zruinovala, že ho prepustili zo služby. Josef preto s optimizmom sebe vlastným ponúkol svoje služby obchodníckej spoločnosti, ktorá chce obnoviť obchodné styky s vojnou zničeným Middenlandom. Josef trochu páchne, ale jeho koňovi to nevadí.

Conrad Kümmel – Snotballer (snotbalový hráč)
Conrad je zachmúrený starnúci profesionálny hráč snotlingského futbalu (skrátene snotbalu). Snotbal je násilná hra, populárna predovšetkým v Middenheime, ale aj ďalších veľkých mestách Impéria, pri ktorej sa dve súperiace družstvá pokúšajú ľubovoľnými prostriedkami dopraviť do súperovej brány snotlinga zviazaného koženými popruhmi do tvaru hrubej lopty. Conrad pochádza z Reiklandu (dedina Misthausen) a zopár rokov sa mu darilo v Altdorfe sa týmto športom ako-tak uživiť (občas musel pre klubových chlebodarcov splniť aj nejaké špinavšie úlohy, ale život je už taký). Nedávno však mal zranenie chrbta a tímový manažér ho vyrazil. Conrad dúfa, že sa mu podarí zohnať nejaké peniaze na poriadneho chirurga, aby sa mohol vrátiť na ihrisko – jeho forma je už však aj tak za zenitom. Jeho snom je trénovať tím, ktorý vyhrá ligové majstrovstvá Middenheimu, avšak po Búrke Chaosu majú preživší iné starosti. Mal viackrát zlomený nos a jeho výraz tým mierne utrpel.

Rudgar Albrecht – Watchman (mestský strážnik)
Rudgar je z Drakenhofu v Stirlande. Je v stredných rokoch, chudej a vyššej postavy a s klátivou chôdzou. Nosí bradu a má príjemný hlas. Slúžil ako mestský nočný strážnik a hasič požiarov. O ženu prišiel, keď rodila, a neprežilo ani dieťa. Jednej noci narazil na príšerné tajomstvo a okamžite musel z Drakenhofu ujsť, ak si chcel zachrániť život. Muž, ktorý sám v sebe hľadá dôvod žiť a začať znova. Dá sa to ale – po tom, čo videl? Po nociach sa budí s krikom a obliaty studeným potom.

Kleber Reifsneider – Student (študent)
Kleber je mierne zženštilým a nevýrazným synom jedného zo svárlivých princov v pohraničí. Jeho otec, vo všetkých ohľadoch majestátny muž, ho poslal do Nulnu študovať. Kleber úspešne ukončil pár ročníkov univerzity, ale domov sa mu vrátiť nechce. Keď mu však otec prestal posielať peniaze, bolo načase nájsť nejakú príležitosť. Je silne nábožensky založený a zvažuje, že by sa stal kňazom Sigmara. Alebo možno lekárom. Prípadne archivárom. Kleber je vo všeobecnosti veľmi nerozhodný.
Naposledy upravil(a) Bifi dne 29. 3. 2007, 23:44, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5851
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 30. 11. 2006, 20:43

postavy iných rás:

trpaslík Bokgrom Skorakrinasson - Entertainer (komediant)
Bokgrom sa narodil v trpaslíckom meste Karak Kadrin v Horách na kraji sveta. Nikomu nikdy neprezradil, prečo odtiaľ odišiel a namiesto toho sa roky pretåkal ľudskými krajinami so skupinou komediantov a hračiek prírody. Má na každej ruke po šesť plne funkčných prstov. U komediantov bol zaujímavý nielen svojím znetvorením, ale aj svojou ohromnou odolnosťou (lámali o neho dosky) a presnosťou so sekerou. Nie je ale šťastný. Posledné roky veľa pije a neprospieva mu to. Je obézny, poďobaný a má vpadnuté oči. Keď je opitý, stáva sa agresívnym, a jediný, kto ho zvláda, je jeho polčícky druh Hartregar, ktorý s ním zostal, keď principál kompániu rozpustil – za vojny majú ľudia iné starosti a ľúto im je hádzať peniaze komediantom do klobúka.

polčík Hartregar Dimmock – Entertainer (komediant)
Hartregar nemá domov. Narodil sa v provincii Hochland (v hlavnom meste Hergig) do malej rodiny politického utopistu. Mal len pár rokov, keď jeho otca dal hochlandský elektor lámať v kole a hodiť do temnice a nechal ho tam zhniť. Jeho starší brat Crumin do sveta ušiel už dávno a Hartregar nasledoval jeho príklad. Dal sa ku komediantom, kde robil šaša a zabával ľudí svojou obratnosťou. Je chudučký a vyzerá ako ľudské dieťa, nebyť jeho huňatého obočia a zvyku podozrievavo a potmehúdsky žmúriť. Po vypálení Hergigu nemá o matke ani seste Mullotte žiadne správy. Komediantskú kompániu aj tak rozpustili a preto zvažuje, že presvedčí Bokgroma, aby sa vydali späť do Hochlandu pátrať po svojej rodine.

lesný elf Eldsillir Tenderheart – Apprentice Wizard (čarodejnícky učeň)
Eldsillir je z lesa Laurelorn. Má gaštanové vlasy a uhľovo čierne oči. Je učňom elfského magického koncilu a pred tým, než si má vybrať, ktorý z ôsmich magických vetrov bude nasledovať, ho jeho učitelia poslali do sveta, aby pozoroval prejavy mágie a trocha dozrel. Nič ho nemohlo pripraviť na nespravodlivosť, krutosť a biedu, akej je svedkom medzi ľuďmi. Krátko po opustení domoviny navyše chytil od ľudí kiahne a takmer na ne zomrel. Prežil, ale jeho koža zostala fľakatá a zjazvená od vredov, no napriek tomu má očarujúci úsmev. Ako u mnohých iných lesných elfov, ktorí sa rozhodnú vykročiť do sveta ľudí, sa u neho prejavuje strach z malých a úzkych priestorov.
Naposledy upravil(a) Bifi dne 29. 3. 2007, 23:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 13891
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 7. 12. 2006, 10:16

Tak jsem si to přečetl a teda... páni. Úžasné koncepty postav, ze kterých je doslova cítit ta pochmurná atmosféra Warhammerovského světa. Přemýšlím, co by se na nich dalo vylepšit, nebo doplnit, ale vážně mě nic nenapadá.

Chtěl jsem se zeptat - v jakém systému to hrajete? Originál WFRP, nebo jste si to upravili pro nějaký jiný systém?

Uživatelský avatar
Jezevec
Vypravěč
Příspěvky: 694
Registrován: 3. 7. 2006, 07:26
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jezevec » 7. 12. 2006, 10:51

Wow, konecne nekdo, u koho vidim, ze pochopil, o cem Warhammer je. Uz jsem ani nedoufal, ze takovi lide ziji.

Respect, respect.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5851
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 7. 12. 2006, 22:47

Hej, WFRP 2 so sadou domácich pravidiel od Cap'n'Zappa. Mali sme jedno sedenie minulú sobotu a zajtra znovu. To minulé sa celú session odohrávalo v krčme U zeleného muža a zmenilo sa na strašné krviprelievanie, ktoré nakoniec dobre dopadlo.

Ešte som zaviedol takéto zásady:
- Fate point sa dá použiť len jeden za sedenie. Sú to one-shoty a nemá zmysel, aby každá postava mala 4 životy. Takže ak by mala zomrieť druhý krát, zomrie naozaj.
- Ak postava zomrie, jedna sa doplní, t.j. urobí nová. Distribúcia po jednom z každej neľudskej rasy + 4 muži a 2 ženy z Impéria alebo blízkeho okolia je podľa mňa OK.
- Fortune pointy sú spoločné. Každá postava prispieva do poolu toľkými bodmi, koľko má fate pointov. Závisí na hráčoch a skupinovej dynamike, ako si to zmanažujú a kto komu dovolí koľko bodov použiť. Pool sa v priebehu jedného one-shotu neobnovuje, aj keby trval viac herných dní.
- Každá postava ktorá prežije dostane jeden advancement, ktorý prideľuje ten hráč, ktorý ju práve hral.
- Na ďalšiu session má na postavu "predkupné právo" ten hráč, ktorý ju hral naposledy.

Ïalej som o WFRP 2 zistil jednu vec: Na jeden hod je veľmi málo rozprávania. T.j. keď hráme Sorcerera, FATE alebo Mountain Witch, tak konflikt sú povedzme 4 hody a po každom hode človek môže 2 - 3 minúty rozprávať. Vo WFRP sa hodom len overuje úspech akcie, čiže áno-nie. Preto má session viac hodov a menej rozprávania. Navyše WFRP vedie k simulácii - napríklad ak sú postavy svedkami práve prebiehajúceho boja, tak tým, že je herná realita akoby objektívne vyjadrená sústavou vlastností, kariér, zručností a nadaní, tak ma láka tie postavy vyrobiť ako plné postavy a naozaj hádzať. (Zatiaľ odolávam.)

Priznám sa, normálne ma nahnevalo, keď som v modelovom dobrodružstve Through the Drakwald (ktoré je v príručke), našiel scénu, ktorá vyzerá takto: Týpek stojí na námestí pred nastúpenou dedinou a zdvihne fľašu, pričom od lesa na opačnej strane zaznie výstrel a fľaša sa roztriešti. Okrem toho, že je to vzdialenosť, na ktorú podľa pravidiel nedostrelí ani hochlandská dlhá puška, strelec pre dramatický efekt automaticky trafil, aj keď by podľa pravidiel mal postih asi -50%! (Nehovoriac o tom, že sa to tam nikde nevysvetlí - kto to bol, čo to bol a tak. Proste sa vyroja beastmeni a kým ich postavy pobijú, it's over, nikde nikto, ani GM nevie.) Alebo úplne typický príklad - postavy dorazia na scénu tri kolá pred dokončením rituálu. Prečo tri kolá? Čo keby sa ponáhľali? Čo keby sa naopak loudali? (Preto som aj založil tému o plynutí času v RPG.)

M

P.S.: Dík.
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania
// "Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." //

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 8. 12. 2006, 08:20

Bifi píše: Priznám sa, normálne ma nahnevalo, keď som v modelovom dobrodružstve Through the Drakwald (ktoré je v príručke), našiel scénu, ktorá vyzerá takto: Týpek stojí na námestí pred nastúpenou dedinou a zdvihne fľašu, pričom od lesa na opačnej strane zaznie výstrel a fľaša sa roztriešti. Okrem toho, že je to vzdialenosť, na ktorú podľa pravidiel nedostrelí ani hochlandská dlhá puška, strelec pre dramatický efekt automaticky trafil, aj keď by podľa pravidiel mal postih asi -50%! (Nehovoriac o tom, že sa to tam nikde nevysvetlí - kto to bol, čo to bol a tak. Proste sa vyroja beastmeni a kým ich postavy pobijú, it's over, nikde nikto, ani GM nevie.) Alebo úplne typický príklad - postavy dorazia na scénu tri kolá pred dokončením rituálu. Prečo tri kolá? Čo keby sa ponáhľali? Čo keby sa naopak loudali? (Preto som aj založil tému o plynutí času v RPG.)
niekedy su taketo 'pevne casove body' a 'neskutocne zasahy' dobre pre dramaticku situaciu aj ked obmedzuju silu hracov ovplyvnovat pribeh. netreba to ale s nimi prehanat.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

Uživatelský avatar
Jezevec
Vypravěč
Příspěvky: 694
Registrován: 3. 7. 2006, 07:26
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jezevec » 14. 12. 2006, 00:11

Tohle je nastrel postavy od Jany (ta mila slecna z Vombata ;o) jedne postavy. Neni to sice urcene pro RPG, ale kdyz jsem to ted cetl, tak jsem si uplne vzpomnel na tyhle postavy do WFRP... tak snad se vam bude libit.

Monolog Severíny

Ples, světla, vřískot hudby, šlechtici v nádherných šatech. Severína se vypotácí do zámecké zahrady. Motá se, je opilá.

Ne, pusťte mě ven. Nemůžu tady ani dýchat, dusím se.
Konečně vzduch. Z těch parfémů a voskových figurín, co jen kývou, kývací panáci, je mi z nich na nic.
(mluví k soše amorka ve fontánce)
Jo, jsem opilá, no a co. Ano, vaše excelence, toto vino mi ukáplo do vašeho rozkroku. Nicméně, když vy jste ukápl do mého, tak jsem na vás neječela. Polila jsem vás, no a co, degradujete mě pro na hráběnku?
A víte co? Já vám kašlu na ty vaše mašličky a poklonky a napudrovaný paruky. Kašlu na tenhle zasranej svět.
(jakoby se lekla toho, co řekla. Pauza, přerývaně dýchá)
Ano, jsem bezdětná a neplodná. Rok po svatbě a pořád nic. Tak si na mě ukazujte prstem, pomlouvejte mě za zády. Hajzlové bezpáteřní.
Že mě teď prý markýz zapudí, protože bude chtít dědice. Jo, tak to se pletete. Jsem pořád ještě ženská a chlapa, co má peníze, si udržím.
Rozběhne se k fontáně, ale klopýtne a spadne.
Neplodná. Bože, to slovo zní jak antikrist. Proč zrovna já?
Bere do náručí látku svých šatů jako dítě v peřince
Říkala bych mu Fracoise, jak se jmenoval náš podkoní a byl by to kluk jak hora, zdravý, silný, s chutí k životu. Holky by před ním padaly na znak, jen by na ně kouknul. Ne, jak ti degenerovaní chcípáčci tam vevnitř. Opravdový mužský. A vychovala bych ho jako poctivého člověka. Nikdy by před nikým neohnul záda.
Rozpláče se, hraje si s lemem šatů, jako by uspávala dítě.Tichounce
Děťátko moje…
Naposledy upravil(a) Jezevec dne 14. 12. 2006, 08:49, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 14. 12. 2006, 08:45

Jezevec: pjekneee. :P
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5851
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 22. 12. 2006, 10:32

Hej, veľmi husté.

Dnes nás čaká tretí one-shot, tentokrát v inej zostave ako prvé dva.
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania
// "Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." //

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 13891
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 10. 1. 2007, 22:46

Bifi, už jste hráli? Nějaké reporty, co se stalo?

Vlastně mě ani tak nezajímají příběhy, které se odehrály ve hře, jako spíš, jak se vyvinuly postavy. Myslím, že by bylo zajímavé v tomhle tématu sledovat, jak se postavy mění a vyvíjí.

Nějak jednoduše. Třeba:

Rudgar Albrecht
1. session: Nezvyklé události vytrhly Albrechta z jeho několikaměsíční alkoholové štreky. Honba za lapky mu umožňila na chvíli zapomenout na život a nepřemýšlet. Stopuj... najdi... zabij. Nepřemýšlej.
2. session: Banditi dopadeni a zavražděni. Hurá! Jenomže... lídr banditů měl novorozeně, které je momentálně sirotkem. Rudgar nemá srdce na to, aby dítě nechal umřít v divočině, a tak si ho bere s sebou.
3. session: Rudgar zjistil, že dítě nedokáže dát do sirotčince. Rozhodl se, že si ho nechá... dá tak svému životu aspoň nějaký život.

Prostě dvě, tři věty o každé postavě za každou session. Vůbec by se nemuselo probírat, jaké "dobrodružství" postavy zažily. Stačilo by se soustředit pouze na postavy samotné. Nějaká nová povolání? Změna premisy? Vývoj? atd...

Když už tohle téma začalo jako téma o postavách, ne o nějakém "dobrodružství", mohlo by tak pokračovat. Myslím, že by to bylo cool a moc by mě to zajímalo. Ale samozřejmě nevím, jestli na to, Bifi, budeš mít čas a chuť. Je to jen takový můj divoký nápad.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5851
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 29. 1. 2007, 19:00

Dieťatko, spi že mi,
až prídu s plameňmi,
bežať preč
márne je
keď tiahnu Severci pláňami.

Po teba prišli si,
život tvoj zahasiť,
v srdci ľad,
ani hrad
nezmôže Severcov zastaviť.

Dieťatko, sladko spíš
slnko už nespatríš,
modli sa,
stráchaj sa,
neľútosť Severcov pocítiš.

(tradičná uspávanka, severný Kislev)
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania
// "Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." //

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5851
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 29. 1. 2007, 19:12

Markus, Markus, akáže premisa. Toto je WFRP-as-written. Gam/Sim.

Tým, že sa jedná o one-shoty (viac-menej) z pripravených scenárií, tak nejaký background postáv je len farba. Túto formu som zvolil preto, lebo je pre mňa nenáročná na prípravu, obvykle mi stačí tak 1,5 hod. Ale pomaličky začínam chystať bengy špeciálne pre jednotlivé postavy.

A inak sme zatiaľ hrali 6 sedení, najbližší víkend bude ďalšie. Zatiaľ každý hrá jednu postavu, ako v klasickej kampani, a nikto ani nepomýšľa na pokusnú výmenu. Čo ma trocha irituje. Ale na druhú stranu je super to, ako hráči plánujú advancementy pre svoje postavy.

Hra funguje vcelku uspokojivo, z rôznych príčin je mierne dysfunkčná, ale o tom inokedy. Zúčastnené postavy zatiaľ boli:
Nora - hraná Soňou (3x)
Josef - hraný Andrejom (3x)
Conrad - hraný Petrom (tuším 5x)
Rudgar - hraný Robom (Dvorax) (tuším 5x)
Kleber - hraný Jurom (Fingalen) (3x)
Bokgrom - hraný Matejom (3x)
Eldsillir - hraný Martinom (6x)
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania
// "Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." //

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 30. 1. 2007, 08:49

hmmm... mierne dysfunkcna .. co si tym myslel?
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5851
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 4. 2. 2007, 11:12

Corvus: Veľmi stručne - niektorým hráčom nevyhovovalo, že hra skåzavala do dlhých kockovacích konfliktov (obvykle bojov), ďalej hráčom všeobecne vadilo, že je v hre z mojej strany málo materiálu špeciálne pre ich postavy (so vzťahom k ich minulosti, cieľom, povahe...), potom bolo nejaké nedorozumenie ohľadne toho, či vlastne hráme kampaň alebo sériu one-shotov, no a nakoniec tam boli aj nejaké nejasnosti ohľadne používania autorského postoja (vrátane schopnosti prebrať zodpovednosť za autorské rozhodnutia), na ktorý niektorí z hráčov nie sú zvyknutí.


Pred piatkovou session sme mali asi dvojhodinový pokec, výsledkom ktorého je toto:

- Keďže väčšina hráčov vyjadrila silný pocit vlastníctva k tej postave, ktorú si vyvolili na začiatku a často aj neochotu "požičať" postavu inému hráčovi, rozhodli sme sa, že tá na začiatku zvolená postava sa stáva primárnou a plnou postavou vo vlastníctve daného hráča pre všetky účely hry.

- Aby sa zabezpečilo striedanie postáv: Pool zvyšných postáv sa doplní podľa preferencií hráčov (Juraj: "ja chcem, aby tam bola aj nejaká stará postava" a pod.) a podľa toho, akých spoločníkov získali hrou, o ďalšie postavy. Aby pre hráčov nebola otázka vlastníctva problematická, každý si vyberie jednu sekundárnu postavu. Sekundárna postava má navyše tú výhodu, že primárna môže na nejakú dobu "zmiznúť" a po návrate sa líšiť - medzitým postúpi do inej kariéry (ak mala dosť skúsenosti), má nové "kickery", t.j. ciele a problémy a pod. A naopak. (Rozmýšľali sme aj nad spoločným poolom sekundárnych postáv, troupe-style play z Ars Magicy a character circle z Dark Sun, ale všetky tieto možnosti sme nakoniec zavrhli.)

- V prípade, že to obom zúčastneným stranám nevadí, môže hráč svoju primárnu alebo sekundárnu postavu požičať aj inému hráčovi.

- Postavy sa striedajú takto: Ja ako GM ohlasujem podľa vlastného uváženia tzv. okamihy a scény striedania (zatiaľ pracovné názvy). Okamih striedania, ktorý môže nastať hocikedy, aj uprostred boja, je okamih, kedy dávam hráčom možnosť vymeniť postavu za druhú. Oni zároveň nevedia, kedy a či vôbec túto session ešte ďalší okamih striedania bude, ale podľa mojej predstavy by za session boli 1 - 3 okamihy striedania. Druhý typ je scéna striedania, keď sa hra za aktívnu postavu neprerušuje, ale do deja je vsunutá jedna scéna s neaktívnou postavou.

- Aby sa zabezpečila prítomnosť prvkov súvisiacich s postavou, zároveň mohlo hrať pripravené scenáriou, ja s tým nemal starosti a posilnilo sa vlastníctvo hráčov nad príbehom: Zaviedli sme funkciu tzv. Pokušiteľa. Pokušiteľ je hráč po ľavici, alebo určený aj náhodne (ako tomu bolo na poslednej session) a tento je zodpovedný za to, že prvky týkajúce sa minulosti, povahy a cieľov postavy vovedie do hry akoby bol GM. Môže iniciovať scény, zavádzať prvky a hrať NPC-čka. Jeho funkciou vlastne je, aby minulosť a problémy, ktoré hráč pre svoju postavu vytvorí alebo označí za kľúčové, naozaj jeho postavu "prenasledovali". Idea Pokušiteľa je niečo medzi Tieňom vo Wraithovi, Mistaken v Polaris, a ako Peter upozornil, aj úlohou GMa v Star Wars d6. Keďže často strihám scény tak, že v danej scéne je hlavným protagonistom jedna postava, aj keď ich je povedzme na jednej scéne viac, Pokušiteľ má kopu príležitostí nerozmýšľať nad svojou vlastnou postavou, ale hrať úlohu Pokušiteľa.

- Pred samotným hraním sme urobili toto: Každý z hráčov sa na pár minút zamyslel nad svojou postavou a tým, čo by chcel aby sa v hre o nej objavovalo. Potom, ešte pred tým, než sme vedeli, kto bude koho Pokušiteľ, každý z hráčov pre ostatných zhrnul, čo je v ceste jeho postavy dôležité. Tak, aby to boli 2 - 4 uchopiteľné body. Napríklad Kleber: 1.) Prenasleduje ho otcova minulosť (incest v šľachtickej rodine - vzťah medzi súrodencami, vyhnanstvo, ...) a hľadá kňaza, vzdialeného príbuzného, ktorý jeho otca zachránil pred smrtiacim duelom a umožnil mu ujsť do vyhnanstva, 2.) otec mu vybral nevestu a on na jednej strane uniká pred zodpovednosťou, na druhej pred vlastnou sexualitou (sexuálnou neskúsenosťou), 3.) bojovanie s vlastnou neschopnosťou a zároveň hľadanie ochrany u druhých. Ako vidíte, vynárajú sa tam krásne premisy. Zároveň malo toto zhrnutie ten efekt, že hráči vzájomne spoznali svoje postavy a získali o ne hlbší záujem. Potom sa určili Pokušitelia a následne dostali asi 15 minút na prípravu nápadov, ktoré pre svou "obeť" do hry budú chcieť voviesť. Bolo špecifikované, že to majú byť veci s otvoreným koncom (ako bengy) a po ich vovedení do hry nad nimi formálnu kontrolu preberá GM.

- Zhrnutie základných prvkov o postave spolu s voľbou Pokušiteľa a časom na prípravu budeme opakovať pred každou session. Hráč sám má možnosť svoje záujmy zo session na session posúvať. Zároveň má bývalý Pokušiteľ (ak je prítomný) možnosť podeliť sa o svoje nápady či význam prvkov, ktoré do minulej hry voviedol, s novým Pokušiteľom. Ak nie je prítomný, hráč musí zrekapitulovať, čo v minulej session do hry jeho Pokušiteľ vniesol, aj keď nepozná význam toho. Každopádne nový Pokušiteľ má plnú moc robiť, čo chce, a nemusí sa cítiť zaviazaný činnosťou predchádzajúceho Pokušiteľa.

- Právo veta. V prípade, že Pokušiteľov konkrétny nápad radikálne narúša sféru "príjemnosti" hráča aktívnej postavy (napríklad do hry prináša tému, akú hráč v hre nechce, lebo mu je nepríjemná - zneužívanie detí, incest, kanibalizmus, nejaké konkrétne pôsobenie Chaosu...), môže tento hráč Pokušiteľov vstup vetovať. Tiež v prípade, že to nejako radikálne koliduje s GM-ovými plánmi, môže to urobiť aj GM. V oboch prípadoch je to samozrejme krajné riešenie.

- Body šťastia sa určia podľa postavy s nižším počtom bodov osudu, pokiaľ nie je vopred stanovené, že sa bude hrať iba primárnymi alebo sekundárnymi postavami. Vtedy sa určia podľa tých postáv, ktoré hrajú.


Striedanie primárnych a sekundárnych postáv zavedieme od budúcej session, kde na návrh hráčov sa 1 - 2 session odohrajú len za sekundárne postavy, aby si na ne hráči zvykli. A striedanie zavedieme potom.

V poslednej session sme zaviedli Pokušiteľov a strašne to prehľbilo hru. Ak by som to mal zaradiť na GNS, tak z dysfunkčného Gam/Sim a Sim/Nar hybridu hra skåzla do plynulého Gam/Nar módu. V hre sa objavilo omnoho viac ťažkých morálnych rozhodnutí ako predtým. Eldsillir je pokúšaný mocou, ktorú mu prostredníctvom Tzeentchovskej Knihy premenlivých aspektov, ktorú chcel pred dvoma sessionmi spáliť, ale nakoniec ju zachránil z ohňa. V jeho scénach sa objavuje zvláštny čarodej Chaosu v plášti a klobúku, ktorý mu pomáha. Conrada obdivoval mladý chlapec, sirota, tiež Conrad, ktorý nakoniec s postavami ušiel. A tak podobne.

Úplne najlepšia bola posledná scéna: Postavy minulú session odhalili, že sa na klobáskovom festivale podávajú aj klobásky z ľudského mäsa a umožnili zavraždenie vinného klobáskara. Táto session u hráčov začínala s rozpačitým pocitom, že už nie je dosť materiálu na odohranie. Hehe. Keď sa to celé malo prevaliť s prípadným násilným vyvrcholením v hostinci U tancujúceho draka, prisluhovači opitého lovca čarodejníc zabuchli dvere krčmy. Rodinní príslušníci zavraždeného klobáskara, ktorí práve v podzemí krčmy pripravovali sviatočné klobásky na posledný deň festivalu (a bolo v nich mäso jedného príliš zvedavého poskoka, ktorého na to nebezpečné miesto vedome poslal Rudgar) tam boli tiež. Postavy, vrátane elfa Eldsillira, ktorý do dediny prepašoval šialeného trpaslíckeho zabíjača trollov, ktorý prisahal pomstu klobáskarovi za to, že do klobások pomlel dvoch jeho druhov, tam boli tiež. Trpaslík pomstu vykonal a elfa ľudia pri tom videli, takže bol kandidát na upálenie - celú minulú noc ho krvilační dedinčania a prisluhovači lovca čarodejníc hľadali. Jeden podchladený Tileánec, ktorý by vplyvom toho, že ho Conrad nechal poviazaného ležať celú noc v snehu, prišiel o končatiny, tam bol tiež. Vdova, ktorú lovec čarodejníc obvinil zo všetkých divných vecí, čo sa v dedine diali, vrátane zneuctenia klobáskarovho tela, tam bola tiež. Vonku bola pripravená hranica a nahnevaný lovec čarodejníc, ktorý bol tesne predtým omráčený a omámený klobáskarovou rodinou (keď sa blížil odhaleniu strašného tajomstva), tam bol tiež. Mladý Conrad, ktorý nechápal, čo sa deje, tam bol tiež.

A teraz ten lovec čarodejníc dal všetkým prítomným ponuku: Vdova bude upálená. To, že do klobások šlo ľudské mäso, sa ututle a všetci zúčastnení budú mlčať ako hrob. Sviatočné klobásky s ľudským mäsom sa hosťom podajú. Klobáskarova rodina bude môcť naďalej podnikať (aj keď nebolo jasne povedané, či s ľudským mäsom alebo nie, lebo to robilo klobásky takými výnimočne chutnými a celú dedinu významnou, hehe). Tileánec bude zatknutý a súdený. Postavy môžu v tichosti a nepozorovane odísť, vrátane elfa.

Postavy nakoniec vyjednali, že namiesto vdovy bude upálený Tileánec, môžu si sebou vziať nazbíjaný lup, a vdovu aj malého Conrada vezmú so sebou. Aké negociácie! Namiesto vdovy bude upálený Tileánec - to bolo husté ako sviňa, v prítomnosti oboch kandidátov na upálenie. A nakoniec postavy odchádzajú na Tileánskych koňoch do mrazivého rána a do diaľky sa nesie vôňa špeciálnych klobások, ktoré na podnosoch nosia hosťom klobáskového festivalu v Heideldorfe...
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania
// "Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." //

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 13891
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 4. 2. 2007, 19:45

Když se dívám na svůj příspěvek z 10. ledna, který byl nemilosrdně smeten, začínám se cítit jako prorok 8)

Bifi, skvělý zápis v zápisu, díky moc! Krásný příběh, úžasně vystihnuté na třech odstavcích. Jde z toho až mráz po zádech, je to takové... Warhammerovské, někdy bych si něco podobného rád zahrát. Ještě jednou dík.

Funkce Pokušitele je velmi pěkná. Asi ji od tebe sprostě okopíruju (budu tomu říkat "playtest") pro své jednorázovky, protože nesnáším přípravu před hrou. Když jsi o tomhle mluvil poprvé, nedokázal jsem pochopit, jak dokážete skloubit předpřipravená dobroružství, postavy se silnými osobními náměty a zároveň to, že se na hru nechceš připravovat. S Pokušitelem to může celkem pěkně fungovat. Někdy to vyzkouším a postnu svůj zápis.

Dotaz na závěr: Znají tví hráči Warhammer? Jsou do toho světa osobně zainteresovaní (tj. četli o něm něco?). Pokud ne, jak se jim to hraje? Chystám se do puntíku zkopírovat celý tvůj koncept, ale trochu se bojím toho, že pro většinu hráčů bude Warhammer velkou neznámou.

---

EDIT: Jsem moc zvědavý, jak se osvědčí to střídání postav. Mě osobně se střídání postav v půlce sezení nelíbí (jakkoliv jsem pro to, aby se měnily mezi sezeními), nicméně rád si poslechnu, jak se vám to hraje.

EDIT 2: Ještě něco 8) Jak máš zkušené hráče? To, co popisuješ, vypadá jako celkem náročná činnost.

Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti