[Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20872
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Příprava kampaně] Děti mraků - Markyho modulový mišmaš
Pošleš mi prosím pozvánku na Discord? V červenci mi to nevychází (zpropadené víkendy), ale snad bych se mohl přidat na konci srpna nebo v září. Ale hlavně budu rád pozorovat, co se děje.
Budou nějaké zápisy? Vážně mě to zajímá...
EDIT: Respektive jak chceš vlastně řešit evidenci, protože pro West Marches to bude podstatné? Nejen to, co se stalo v sezeních, ale taky to, co v tom světě vůbec je... Protože ti bude vznikat až hrou.
Budou nějaké zápisy? Vážně mě to zajímá...
EDIT: Respektive jak chceš vlastně řešit evidenci, protože pro West Marches to bude podstatné? Nejen to, co se stalo v sezeních, ale taky to, co v tom světě vůbec je... Protože ti bude vznikat až hrou.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Příprava kampaně] Děti mraků - Markyho modulový mišmaš
Zápisy budou určitě.
Co se týká evidence, ještě pořád přemýšlím o vhodném formátu. Mapu mám udělanou ve Worldgrapheru, který nějakou základní úroveň GM poznámek dovoluje. Ale už teď cítím, že je to málo a hlavně se to bude blbě sdílet.
Trochu ale čekám na to, co vlastně z těch sezení vyleze za výstupy, a teprve pak se chystám vybrat platformu na zaznamenávání a sdílení.
V praxi jsem totiž narazil ještě na jeden problém, co musím vyřešit. Hráči zároveň musí při volbě cíle dělat informovaná rozhodnutí. Měli by teda alespoň trochu vědět, co je čeká. Spousta modulů začíná nějakou konkrétní událostí, která nemůže trvat nekonečně dlouho a čekat na hráče.
Svatba je prostě svatba - nemůže čekat týdny nebo roky, od okamžiku, kdy se o ní hráči dozví, do okamžiku, kdy se rozhodnou jí řešit. A dungeon vyčištěný od tajemného kultu také nebude čekat roky na hrdiny, co vystřídají vyčerpané vojáky, ale dostane vlastní posily. Jinak z toho bude ten čekající svět plný fixních NPC ze Skyrimu. A to nechci.
Takže to musím nějak dávkovat. Třeba říct "Tam a tam je panství známé, pro pořádání opulentních oslav." nebo "Tam a tam hledají už měsíce vojáci Řádu kultisty Chaosu" a tím pustit hráčům trochu infa, které dá základ pro informané rozhodnutí, ale zároveň ne příliš, aby ta informace nezastarala, pokud se rozhodnou jít jinam.
A obdobné to je s nalezenými předměty. Například v těch samotách jsou minimálně dva linky na nějaké budoucí dobrodružství - a autoři nepochybně zamýšleli to tam dát jako pevnou stopu: "Z tohohle předmětu udělej drobeček - link na NPC v jiné lokaci, kam chceš hráče poslat".
Ale já musím i u těhle předmětů zachovat jistou scroedingerovatost a neurčitost, aby mi neznemožnily budoucí navázání některých modulů.
Což nevyhnutelně míří na dvojí evidenci:
- hráčskou a
- GMovskou
čemuž jsem se chtěl trochu vyhnout.
Co se týká evidence, ještě pořád přemýšlím o vhodném formátu. Mapu mám udělanou ve Worldgrapheru, který nějakou základní úroveň GM poznámek dovoluje. Ale už teď cítím, že je to málo a hlavně se to bude blbě sdílet.
Trochu ale čekám na to, co vlastně z těch sezení vyleze za výstupy, a teprve pak se chystám vybrat platformu na zaznamenávání a sdílení.
V praxi jsem totiž narazil ještě na jeden problém, co musím vyřešit. Hráči zároveň musí při volbě cíle dělat informovaná rozhodnutí. Měli by teda alespoň trochu vědět, co je čeká. Spousta modulů začíná nějakou konkrétní událostí, která nemůže trvat nekonečně dlouho a čekat na hráče.
Svatba je prostě svatba - nemůže čekat týdny nebo roky, od okamžiku, kdy se o ní hráči dozví, do okamžiku, kdy se rozhodnou jí řešit. A dungeon vyčištěný od tajemného kultu také nebude čekat roky na hrdiny, co vystřídají vyčerpané vojáky, ale dostane vlastní posily. Jinak z toho bude ten čekající svět plný fixních NPC ze Skyrimu. A to nechci.
Takže to musím nějak dávkovat. Třeba říct "Tam a tam je panství známé, pro pořádání opulentních oslav." nebo "Tam a tam hledají už měsíce vojáci Řádu kultisty Chaosu" a tím pustit hráčům trochu infa, které dá základ pro informané rozhodnutí, ale zároveň ne příliš, aby ta informace nezastarala, pokud se rozhodnou jít jinam.
A obdobné to je s nalezenými předměty. Například v těch samotách jsou minimálně dva linky na nějaké budoucí dobrodružství - a autoři nepochybně zamýšleli to tam dát jako pevnou stopu: "Z tohohle předmětu udělej drobeček - link na NPC v jiné lokaci, kam chceš hráče poslat".
Ale já musím i u těhle předmětů zachovat jistou scroedingerovatost a neurčitost, aby mi neznemožnily budoucí navázání některých modulů.
Což nevyhnutelně míří na dvojí evidenci:
- hráčskou a
- GMovskou
čemuž jsem se chtěl trochu vyhnout.
Re: [Příprava kampaně] Děti mraků - Markyho modulový mišmaš
Jsem hodně zvědav jak se to bude dařit. V některých aspektech mi to příjde porovnatelné s Markusovým Barumaz a zajímá mne nakolik s tím zahýbe WM kontext, především v otázce dokončování obsahu. Markus psal o "problému", kde hráči nejevili zájem o háčky na další zápletky a moduly mimo rozehraný megadungeon a mně to už tehdy přišlo naprosto přirozené, protože bych to hrál naprosto stejně.
Pokud hraji ve světě, kde běží několik dějových linek najednou a zároveń mám GM, který chce využívat plynutá času k oživení prostředí, tak mne ani nehne zahajovat novou dějovou linku, než dokončím tu starou. Ale tady to bude zřejmě častější kvůli střídání hráčů a postav napříč sezeními, takže jedna skupinka něco započne, druhá půjde někam jinak a mezitím se všechno změní.
Mi tak příjde, že nejpravděpodobnější výsledek pro Frost Fang Expedition je pád levitující ostrova zatímco se děje výprava někde jinde
Pokud hraji ve světě, kde běží několik dějových linek najednou a zároveń mám GM, který chce využívat plynutá času k oživení prostředí, tak mne ani nehne zahajovat novou dějovou linku, než dokončím tu starou. Ale tady to bude zřejmě častější kvůli střídání hráčů a postav napříč sezeními, takže jedna skupinka něco započne, druhá půjde někam jinak a mezitím se všechno změní.
Mi tak příjde, že nejpravděpodobnější výsledek pro Frost Fang Expedition je pád levitující ostrova zatímco se děje výprava někde jinde
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Příprava kampaně] Děti mraků - Markyho modulový mišmaš
To je ale naprosto legit výsledek.Mi tak příjde, že nejpravděpodobnější výsledek pro Frost Fang Expedition je pád levitující ostrova zatímco se děje výprava někde jinde
Jinak já jsem moc zvědav, jak to dopadne v sobotu s hlavním antagonistou. Tam jsou ty možné outcomy opravdu pestré.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava
Protože jsme včera odehráli jednu lokaci, potřeboval jsem si nagenerovat nové 4 hexy, abych měl co popisovat hráčům, kdyby se v sobotu rozhodli pokračovat v průzkumu dál směrem na sever.
Padlo mi:
- Taria - Záhvozdí
- Zimoviště opeřené prasnice
- Hrobka anihilace
- Dva týdny do vinobraní
Čímž se znova otevřela otázka velkých modulů. Protože jak Taria, tak Hrobka anihilace mají sice spoustu lokací rozmístěných v krajině, ale ve skutečnosti to často jsou naprosto nesouvisející dílky a dokonce často samostatná dobrodružství/dungeony.
Takže jsem se nakonec rozhodl revertovat i Purpurovou planetu a prostě vzít za standard, že jeden náhodný hod = jedna převzatá lokace, i kdyby to bylo z kampaně - ostatně, chci hrát naši kampaň a ne někde nakolejit na cizí a už z ní nevykolejit. Plus některé globální prvky těch kampaní (třeba timeout z ToA) jsou se zvoleným formátem příliš nekompatibilní.
Tím pádem dohazuji sublokace
- Z Purpurové planety je to Pit of the Mother orm - A hned se ukazuje, jak emergence funguje, protože to vychází hned vedle "People of the Pit" modulu a dělá to tam hezký krajiný tématický prvek, což předtím nebylo.
- Ze Záhvozdí padl los na Svatokrádež v Chýžově
- A z Hrobky anihilace mi to zvolilo Ohniprst, což také dává smysl, když je na mapě ob-hex od Dead in Thay.
Padlo mi:
- Taria - Záhvozdí
- Zimoviště opeřené prasnice
- Hrobka anihilace
- Dva týdny do vinobraní
Čímž se znova otevřela otázka velkých modulů. Protože jak Taria, tak Hrobka anihilace mají sice spoustu lokací rozmístěných v krajině, ale ve skutečnosti to často jsou naprosto nesouvisející dílky a dokonce často samostatná dobrodružství/dungeony.
Takže jsem se nakonec rozhodl revertovat i Purpurovou planetu a prostě vzít za standard, že jeden náhodný hod = jedna převzatá lokace, i kdyby to bylo z kampaně - ostatně, chci hrát naši kampaň a ne někde nakolejit na cizí a už z ní nevykolejit. Plus některé globální prvky těch kampaní (třeba timeout z ToA) jsou se zvoleným formátem příliš nekompatibilní.
Tím pádem dohazuji sublokace
- Z Purpurové planety je to Pit of the Mother orm - A hned se ukazuje, jak emergence funguje, protože to vychází hned vedle "People of the Pit" modulu a dělá to tam hezký krajiný tématický prvek, což předtím nebylo.
- Ze Záhvozdí padl los na Svatokrádež v Chýžově
- A z Hrobky anihilace mi to zvolilo Ohniprst, což také dává smysl, když je na mapě ob-hex od Dead in Thay.
Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava
Kromě hlavního modulu Tarie jsou ostatní (Záhvozdí, Severní Taria, Pohraničí) vlastně sbírky modulů/dobrodružství, takže bych si je klidně dal do seznamu jako jednotlivé dobrodružství/lokace (samozřejmě kromě teoretických článků ) a házel si na ně separátně, ta jednotlivá dobrodružství totiž tuším nejsou ani propojená do kampaně. Tematicky je spojuje oblast, ve které se odehrávají...MarkyParky píše: ↑18. 7. 2021, 16:43 Čímž se znova otevřela otázka velkých modulů. Protože jak Taria, tak Hrobka anihilace mají sice spoustu lokací rozmístěných v krajině, ale ve skutečnosti to často jsou naprosto nesouvisející dílky a dokonce často samostatná dobrodružství/dungeony.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava
Jj, u té Tarie je to úplně jasné. Ta Hrobka byla větší oříšek.
Ale tím, že padl Ohniprst a z jiných dobrodružství mám už ve hře frakci Rudých magů/kultistů, tak je to v pohodě.
Ale tím, že padl Ohniprst a z jiných dobrodružství mám už ve hře frakci Rudých magů/kultistů, tak je to v pohodě.
Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava
Doplňuješ (či plánuješ) nějaké zpětné propojky? Napadlo mne, že někdy jsou tyhle moduly lineární a jednotlivé lokace nabízí vodítka pro to, kam jít dál, nikoluv odkud jsem přišel. Ale pokud se do dobrodružství nabořím někde uprostřed, může pro mne být užitečné (pokud se tak rozhodnu), vrátit se na začátek a doplnit si kontext, což ale připravené moduly nepředpokládají.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava
Já jsem zjistil, že propojky nemůžu vymýšlet moc dopředu. Vždycky až v okamžiku, kdy mi hráči týden dopředu řeknou, kam půjdou.
Jinak by mohly ty linky hrozně rychle zastarat... A to nechci.
Edit: Ale zpětné propojky samozřejmě ano.
Edit2: A hlavně nové propojky. Red mages z Ohniprstu asi nebudou to místo mít jako základnu pro hledání Omu, když Om na mapě (ještě?) není, ale bude to asi jejich refugee camp po opuštění Dead in Thay dungu... Nebo základna pro jeho opětovné obsazení, nebo tak něco...
Jinak by mohly ty linky hrozně rychle zastarat... A to nechci.
Edit: Ale zpětné propojky samozřejmě ano.
Edit2: A hlavně nové propojky. Red mages z Ohniprstu asi nebudou to místo mít jako základnu pro hledání Omu, když Om na mapě (ještě?) není, ale bude to asi jejich refugee camp po opuštění Dead in Thay dungu... Nebo základna pro jeho opětovné obsazení, nebo tak něco...
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava
Hráči usoudili, že jsou po minulé výpravě dostatečně vybavení na něco většího, a rozhodli se vyrazit prozkoumat mrtvý les a tajemnou konstrukci na jihu.
Jo a je ještě jedno místo volné a hrát se bude v sobotu od 0900 do 1400.
Spoiler
Gradient Descent
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20872
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava
Tak na tenhle modul jsem hodně zvědavý - hlavně jak jsi to reskinoval.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava
Dohazoval jsem nějaké lokality kolem věže, aby byly návaznosti.
Padlo:
Mischief mountain: Nedaleko od Frost Fang Expedition? To nebude náhoda
Ooze, there?: Trochu zvláštně na rozhraní čtyř oblastí lesa, kopců, travin a pustiny. Uvidíme, co z toho vzejde.
The Coming of Winter: Krčím rameny.
Planes of Conflict / Arsenic: Jako nejdřív mě planetscape dost vylekal, ale tohle je celkem příčetné dobrodružství
Ardanský rituál: Nastassia's Wedding, Slanga a teď tohle nám vytváří na mapě docela pěknou linii tvrzí/pevnůstek. Před čím asi chrání?
No a teď hráči hlasují, kam půjdou dál a 3 za 4 se chtějí vrátit do Monarchovy dvojvěže a pokračovat hlouběji, takže objevování světa se na chvíli zpomalí.
A já jdu vymýšlet, jak vlastně bude bude vnitřek vypadat po osmi letech od minulé návštěvy.
Padlo:
Mischief mountain: Nedaleko od Frost Fang Expedition? To nebude náhoda
Ooze, there?: Trochu zvláštně na rozhraní čtyř oblastí lesa, kopců, travin a pustiny. Uvidíme, co z toho vzejde.
The Coming of Winter: Krčím rameny.
Planes of Conflict / Arsenic: Jako nejdřív mě planetscape dost vylekal, ale tohle je celkem příčetné dobrodružství
Ardanský rituál: Nastassia's Wedding, Slanga a teď tohle nám vytváří na mapě docela pěknou linii tvrzí/pevnůstek. Před čím asi chrání?
No a teď hráči hlasují, kam půjdou dál a 3 za 4 se chtějí vrátit do Monarchovy dvojvěže a pokračovat hlouběji, takže objevování světa se na chvíli zpomalí.
A já jdu vymýšlet, jak vlastně bude bude vnitřek vypadat po osmi letech od minulé návštěvy.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20872
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava
Tak mě napadlo, že bych mohl do databáze naflákat nějaké moduly, co považuju za zajímavé, aby pak byla šance, že je vylosuješ a já je uvidím - aspoň z druhé ruky - v akci.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava
Jinak nedělní termín je obsazený, další bude někdy o víkendu 7.-8.8., čas upřesním podle možností přihlášených.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host