Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Markus »

Pojďte si s ostatními návštěvníky RPG Fóra zahrát společně online všelijaké jednorázové i vícerázové hry. Zapojte se do Sirotčince pro nehrané moduly!

Sirotčinec pro nehrané moduly je série otevřených hraní pro přispěvatele i lurkery RPG Fóra, ve kterých se ad hoc sházíme, abychom si společně zahráli věci, ke kterým bychom se jinak nedostali. Všechno to začalo tímhle mým článkem, ve kterém jsem navrhl hrát společně dobrodružství, která se nám válejí doma. Záhy se ale začaly hrát i různé menší hry, nejenom dobrodružství, takže teď to slovo „moduly“ v názvu je spíš symbolické. Válí se vám doma něco, co byste jinak nehráli? Nabídněte to!

Tohle je živá diskuze, kde probíhá veškeré domlouvání, organizace, ale i sranda mezi hrami, komentáře, zážitky atd... Není to moc přehledné. Přehled je ve vedlejším tématu:

:arrow? Přehled se seznamem chystaných i odehraných epizod a záznamů - tady najdete bližší informace o tom, co se hraje

Co se aktuálně děje?
:arrow? NIC!, máme pohov.

:!: Obecně v diskuzi reagujte na to, o co máte zájem, a přihlašujte se k oznámeným hrám.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Selhan »

Tak to jsem ani nečekal - oneshot co jsme stihli za jedno sezení, videocall který fungoval bez obtíží, stream který je v pohodě... Hahá! Trochu se sice dobrodružství rozbilo tím, že se hráči rozhodli dělat dobro a skamarádit se s big bossem a že jim aspoň ze začátku naprosto praštěně přály v tomto záměru kostky, ale myslím, že to nakonec celé fungovalo pěkně, a i když si hrdinové neodnesli zrovna moc cenností, tak je jim nyní zavázán cloud giant Kostilam Tom, který je i pozval do svého hradu v oblacích.

Co jste našli:
ruka z Ydu - mumifikovaná ruka, když se na ni nasadí prsten, ožije a začne běhat po prstech. Je inteligentní a loajální svému majiteli. Navíc když je to prsten magický, tak jej dokáže používat (2000 gp)
lektvar "herculium" - propůjčí na 10 minut sílu deseti mužů
lektvar "tekuté dětství" - zmenší na hodinu na třetinovou velikost - nemá žádný reálný vliv na věk
lektvar "dar červa" - promění na hodinu na dvanáctimetrového hada
stříbrné nádobí (93 gp)
měšec s penězi (30 gp)
zdobená truhlička se skvělým zámkem (50 gp)
tři malé repliky váz z Yoon-Suinu (200 gp každá, když kupec nepozná, že jsou falešné, jinak se dají prodat za 15 gp každá jako zručná napodobenina módních starožitností)

Jestli chcete ještě vysvětlit, co všechno se v domě dělo:
Spoiler
Majitel byl vlivný a bohatý člen okultní společnosti, a celý dům držel pohromadě díky jeho temným kouzlům. Kostelní zvon, který si přitáhl obr z blízkého městečka, byl zasvěcený svatému Olvardovi, bijci nemrtvých, a svým vyzváněním dům vymítal. Ještě chvíli a začal by tam opravdu požár. V domě se dali nalézt další duchové, také se dal přitáhnout zpět do existence za pomoci své magické knihy sám majitel. Death knight je totálně OP potvora sedmého levelu kterou i kdybyste náhodou zabili, tak vstane znovu ze svého sarkofágu - dobře že jste utíkali. Nevytáhli jste ani 5 % lootu, co tam je. A nejlepší náhodná tabulka ve hře podle mě je "co se dá najít v obrově vousu".
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Vitus »

Díky moc Selhanovi za skvělpu herní seanci, Gerhard samozřejmě ty malé repliky váz v truhličce dá Starému Pičákovi, který jej pro nějaké vázy z Yoon-Suinu poslal. A samozřejmě pro Gerharda platí, že to, že to jsou repliky, je mnohem víc cool (když se někdo piňhá s napsáním na cedulku jednoho slova navíc, navíc takového podivného a cizího, tak to musí být víc cool, než kdyby tam to slovo nebylo, to dá rozum). Navíc Starý Pičák to chtěl pro jednu ze svých ošklivých dcer, či co :).

(Naštěstí jsou všechny dcery Starého Pičáka vdané, takže takovému schopnému a bystrému skoro padesátiletému mládenci, jakým je Gerhard, nehrozí, že by si musel některou Pičoven vzít, to už dávno vyšlo na jiné a méně schopné :).)
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od KDolecek »

Díky za hru.
Snažil jsem se Merrill držet na uzdě (tedy její hyperaktivita směřovala směřem ke questu a ne náhodné roztěkanosti a od určité chvíle prostě zůstala se skupinou), ale i tak jsme to prý trochu rozbili. Mně tedy směr "vraťme obrovi jeho husu, at vypadne a my pak vykrademe barák v klidu" připadá jako zcela validní a smysluplný a překvapilo by mne, kdyby se jím nevydalo víc lidí. Sice to nebyla motivace Merrill pro chycení a vrácení husy (ona má empatii k bytostem, která hledají své zvířecí miláčky, což jsem shodou okolností ustanovil jakožto její základní motivaci na začátku sezení), ale umím si představit, že bych se k tomu dobral i s jinými postavami, protože zlatá vejce jsou super, ale nenaštvaný obr je lepší.

Z hlediska systému jsem byl docela zmatený ohledně fungování aspektů a počtu házených kostek, ale nechtěl jsem tím zdržovat a jelikož nám Selhan říkal kolika kostkami máme hodit, tak jem usoudil, že aktivace aspektů z naší strany není vyžadována.

Dobrodružství mne každopádně zaujalo a když jsem si ho teď zkusil jako hráč, tak budu hledat zájemce pro vlastní playthrough, protože bych chtěl i zkusit jak se vede.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Bifi »

Mňa mrzí, že som túto silnú partu musel predčasne opustiť, ale zíval som už od začiatku a postupne som sa menej a menej sústredil. Neprekreslil som Nileasa tak, ako by si zaslúžil, a nezažil som zvyšok dobrodružstva. Ďakujem ale za zážitok!
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od KDolecek »

Zapovězené země - Někdy se naprosto rozumný a solidní plán rozpadne, protože vám na 13 kostkách nepadla ani jedna šestka.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Selhan »

KDolecek píše: 22. 5. 2021, 23:06 Mně tedy směr "vraťme obrovi jeho husu, at vypadne a my pak vykrademe barák v klidu" připadá jako zcela validní a smysluplný a překvapilo by mne, kdyby se jím nevydalo víc lidí. Sice to nebyla motivace Merrill pro chycení a vrácení husy (ona má empatii k bytostem, která hledají své zvířecí miláčky, což jsem shodou okolností ustanovil jakožto její základní motivaci na začátku sezení), ale umím si představit, že bych se k tomu dobral i s jinými postavami, protože zlatá vejce jsou super, ale nenaštvaný obr je lepší.
No, myslím že ten žánr, hra i dobrodružství tak trochu stojí na tom, že pro zlato riskujete krk. Moc to nefunguje když si hráči řeknou "a proč bychom vlastně tomu drakovi měli ten poklad brát" :D Ano, smysluplný postup by byl třeba otevřít si banku. Ale v rulesetu Safes & Taxes by asi chtělo namísto hit dice u NPC uvádět credit rating.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od KDolecek »

Selhan píše: 24. 5. 2021, 08:04 No, myslím že ten žánr, hra i dobrodružství tak trochu stojí na tom, že pro zlato riskujete krk. Moc to nefunguje když si hráči řeknou "a proč bychom vlastně tomu drakovi měli ten poklad brát" :D
Nemyslím, že to přirovnání tady funguje. Husa zde není jediný poklad a není ani původním cílem výpravy. Úvaha postavy je spíš na úrovni "můžu strašně moc riskovat pro údajně pohádkový obnos zlata a bát se, že mne obr bude pronásledovat a hledat i dál, i když jsem ještě žádné zlaté vejce ani neviděl" nebo "můžu příměřeně riskovat pro poklad, kvůli kterému jsem sem šel". Navíc Knave, pro který je to psané původně, nemá v základu xp-for-coin. Nehledě na to, že pokud má RP dávat smysl tak ani v systému xp-for-coin nemůže být zlato univerzální hodnotnou číslo 1.
U mne tedy ještě proběhla hráčská úvaha - "Já tu husu nechci. Jestli mi dává hromadu zlata (a to jsem nevěděl, že je to 300gp každé ráno!), tak to si ji skoro určitě nemůžu nechat. Buď dojde k nějakému vyjebání do ucha a o husu příjdu, nebo odteď všechno bude o huse a to mne nebere".
Spíš si myslím, že i když husu vrátíš, tak dobrodruzi se pořád bojí opustit dům a obr je pořád bude chtít zabít, takže bude dál mávat zvonem a zvyšovat nebezpečí a riskovat, že omylem trefí postavy, takže sice z domu zmizí husa, ale postavy pořád mají dost nebezpečí v cestě.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Vitus »

Já tohle jen doplním o to, že Gerhard je tzv. "nízký hráč" ("lepší vrabec v hrsti, nežli holub, pardon, husa na střeše"), takže i u mne z hráčského hlediska by pro tuto postavu (tak, jak jsem ji pojal) asi nebylo moc logické riskovat obra, když to vypadá, že i ten dům má své mouchy, pardon, duchy :).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Markus »

Nahrával jste to někdo? Ať si to dobrodružství můžu přečíst a posoudit, jak jste ho vykolejili? :)
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Vitus »

Myslím, že se to Selhanovi povedlo.

Summon Selhan:
Selhan píše: 20. 5. 2021, 17:31 Zkusím Willowby Hall streamovat a nahrát (https://www.twitch.tv/selhan45). Snad se mi to tentokráte povede - ale neslibuju nic, bylo by to poprvé :D
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Selhan »

To dobrodružství není psané přímo pro Knave a na stránce osm pod Overview je psáno, že "assumes rules where PCs gain the experience points for treasure". Podle mě každopádně ta husa má být velké lákadlo, a osobně mi to i dává smysl. Mít takovouhle dlouhodobou zlatou rentu zní hezky.
Možnost, že bych vás nechal vrátit husu a stejně tam obra nechal mi přijde taková trochu moc na sílu. Jeho motivace je vyloženě získat zpět husu a mrtvoly zlodějů, ne jen tak demolovat nemovitosti - a když ti všechny kostky napadaly skvěle, tak to zase nechci jen tak zakázat. Zvlášť když kdyby se ti to nepovedlo, tak to Merrill celkem jistě nepřežije - což jsem doufám telegrafoval dostatečně.

Aby bylo jasno, ono mi teda větší vrásky působila mechanika náhodných setkání. Hází se d6 co deset minut nebo když družina dělá hluk. Na jedničku se stane náhodné setkání (na dvojku se hýbe obr). K tomu má dům tři fáze "probuzení", a před prvními třemi pohyby obra v těch random tabulkách je spíš jen foreshadowing a atmosféra, žádné reálné nebezpečí. Až daleko za polovinu sezení mi nepadla jednička žádná a hráči tak procházeli docela prázdný dům - a to i když jsem se nakonec odhodlal tu frekvenci oproti pokynům textu výrazně zvýšit a házel jsem si na každou místnost, i když jste je procházeli takřka poklusem a deset minut to nebylo ani omylem. Kdybych to hrál znova, tak tohle rozhodně změním. Ono by to i s tím, jaký jste měli nečekaný záměr, vypadalo jinak, kdyby se vám to to zkomplikovalo po cestě do věže. Alas, kostky vám přály a nakonec si myslím, že mít za kamaráda obra je cool, i když mě trochu mrzí, že jste přece jen neprozkoumali víc pokojů, některé ty poklady tam jsou fajn.

Záznam by měl jít momentálně přehrát zpětně na twitchi, hodlám tomu ještě střihnout trochu začátek a nahrát na youtube.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od KDolecek »

Selhan píše: 24. 5. 2021, 12:21 je psáno, že "assumes rules where PCs gain the experience points for treasure". Podle mě každopádně ta husa má být velké lákadlo, a osobně mi to i dává smysl. Mít takovouhle dlouhodobou zlatou rentu zní hezky.
Tu deklaraci ohledně XP-for-coin jsem přehlédl, uznávám. Zároveň je to ale deklarace vůči modulu - modul je psaný tak, že předpokládá takový systém. A my to hráli v jiném, takže se tam vlastně nepotkává design dvou věcí. Ale abych nekecal, já bych tu husu vracel pravděpodobně v jakémkoliv systému, nepřipadá mi prostě ani zdaleka tak lákavá, aby se vyplatila.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Bifi »

Chaos som do toho vniesol asi aj ja svojou Lawful postavou a psom. Tým pádom namiesto pomalého prieskumu sa to zvrhlo na (celkom spoľahlivý) beh za husou a potom potrestanie zlodejov. (Moja trocha hlúpa postava by si možno tú husu nakoniec aj nechala, ale už som v tom čase nebol úplne pri zmysloch.)

Akurát mi príde, že je tam dizajnový konflikt priorít ešte niekde inde: Na jednej strane OSR ráta s pomalým a opatrným prieskumom a relatívne vypočítateľnou mechanikou random encounters, na druhej strane ti tu do miestností nakúka obor, rozdrbáva steny zvonom a vyťahuje ľudí von. Takáto forma vonkajšieho tlaku nie je úplne obvyklá a okrem živej sochy v Caverns of Thracia alebo Tomb of the Iron God si neviem nič podobné vybaviť. Od prvého momentu to pôsobí tak, že toto klasický dungeon crawl nebude. Rozmýšľam, či by nepomohlo, ak by si na začiatku oznámil, že modul používa klasickú mechaniku random encounters, obor sa ňou riadi tiež a hráme na štandardné desaťminútové exploration turns. (BTW jeden random encounter hod za prejdenú - presnejšie asi preskúmanú - miestnosť je klasický house rule.)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Markus »

Selhan píše: 24. 5. 2021, 12:21 Aby bylo jasno, ono mi teda větší vrásky působila mechanika náhodných setkání. Hází se d6 co deset minut nebo když družina dělá hluk. Na jedničku se stane náhodné setkání (na dvojku se hýbe obr). K tomu má dům tři fáze "probuzení", a před prvními třemi pohyby obra v těch random tabulkách je spíš jen foreshadowing a atmosféra, žádné reálné nebezpečí. Až daleko za polovinu sezení mi nepadla jednička žádná a hráči tak procházeli docela prázdný dům
Aniž bych vás ještě slyšel, tak mě napadá: nebyl jsi náhodou časově moc benevolentní? 10 minut je fakt málo času a je nutné jako GM ten čas nekompromisně odškrtávat - 10 minut za jednu místnost zní tak akorát (pokud hráči tou místností neproletí). Asi není nutné hrát přímo na formální tahy s počítáním toho, kolik políček za jaký čas ujdeš, a nasloucháním trvajícím 5 minut, jak navrhuje Bifi. :) Ale prostě jen jako GM myslet na to, že čas utíká celkem rychle a že postavy dělají spoustu věcí, které hráči nepopisují (vydechnout si, napít se, chvíli poslouchat, podrobně si prohlížet obrazy...).

Když jsem začínal hrát dungeoncrawl (Barrowmaze), tak jsem měl taky problém v tom, že jsme spouštěli málo náhodných setkání. A pak mi došlo, že je to především tím, že hráče nechávám dělat věci nerealisticky rychle. Vypadalo to jako SWAT tým s jasným cílem a bez jediné vteřinky výdechu, ne jako družina váhajících dobrodruhů opatrně prozkoumávající dungeon a pět minut zkoumající záhyby na soše...
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Vitus »

Markus píše: 24. 5. 2021, 13:02
Selhan píše: 24. 5. 2021, 12:21 Aby bylo jasno, ono mi teda větší vrásky působila mechanika náhodných setkání. Hází se d6 co deset minut nebo když družina dělá hluk. Na jedničku se stane náhodné setkání (na dvojku se hýbe obr). K tomu má dům tři fáze "probuzení", a před prvními třemi pohyby obra v těch random tabulkách je spíš jen foreshadowing a atmosféra, žádné reálné nebezpečí. Až daleko za polovinu sezení mi nepadla jednička žádná a hráči tak procházeli docela prázdný dům
Aniž bych vás ještě slyšel, tak mě napadá: nebyl jsi náhodou časově moc benevolentní? 10 minut je fakt málo času a je nutné jako GM ten čas nekompromisně odškrtávat - 10 minut za jednu místnost zní tak akorát (pokud hráči tou místností neproletí). Asi není nutné hrát přímo na formální tahy s počítáním toho, kolik políček za jaký čas ujdeš, a nasloucháním trvajícím 5 minut, jak navrhuje Bifi. :) Ale prostě jen jako GM myslet na to, že čas utíká celkem rychle a že postavy dělají spoustu věcí, které hráči nepopisují (vydechnout si, napít se, chvíli poslouchat, podrobně si prohlížet obrazy...).
Nevím, jak to vyjde potom podle záznamu, ale musím se Selhana zastat, že jsme skutečně některé místnosti doslova a do písmene proběhli a už jsme se tam nevraceli na průzkum. :D
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů