Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21028
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Markus »

Pojďte si s ostatními návštěvníky RPG Fóra zahrát společně online všelijaké jednorázové i vícerázové hry. Zapojte se do Sirotčince pro nehrané moduly!

Sirotčinec pro nehrané moduly je série otevřených hraní pro přispěvatele i lurkery RPG Fóra, ve kterých se ad hoc sházíme, abychom si společně zahráli věci, ke kterým bychom se jinak nedostali. Všechno to začalo tímhle mým článkem, ve kterém jsem navrhl hrát společně dobrodružství, která se nám válejí doma. Záhy se ale začaly hrát i různé menší hry, nejenom dobrodružství, takže teď to slovo „moduly“ v názvu je spíš symbolické. Válí se vám doma něco, co byste jinak nehráli? Nabídněte to!

Tohle je živá diskuze, kde probíhá veškeré domlouvání, organizace, ale i sranda mezi hrami, komentáře, zážitky atd... Není to moc přehledné. Přehled je ve vedlejším tématu:

:arrow? Přehled se seznamem chystaných i odehraných epizod a záznamů - tady najdete bližší informace o tom, co se hraje

Co se aktuálně děje?
:arrow? NIC!, máme pohov.

:!: Obecně v diskuzi reagujte na to, o co máte zájem, a přihlašujte se k oznámeným hrám.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Selhan »

:D Tyjo, myslel jsem, že to jen proklikám, ale směju se nahlas.

"Paní grófka, moje meno je Emil, já som veterán a starám sa o krysy".
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7506
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Bifi »

Tu je moja recenzia modulu, kľudne prispejte tiež: https://rpgforum.cz/anotace/its-your-funeral
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21028
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Markus »

Poslouchám dál, je to perla za perlou, fakt se bavím. Dobrá práce, hoši. Ještě mě pobavilo, jak přišla smrkova manželka a ptá se: „Co že nekřičíš? Ty dneska nejsi Vypravěče?" :D

Akorát ty davové scény působí trochu zmatečně, tady i u nás. Tady vám vznikl dost chaos u brány a místy mi to připadalo jako freeze frame nebo nějaký zpomalený čas, kdy celé okolí je zamrzlé a nic nedělá, zatímco hráčské postavy si dlouhé minuty povídají. Nám se stalo něco podobného při vyjednávání před obřadem a hlavně při „výslechu“ s tím mlčenlivým pánem – okolo mělo být pozdvižení, ale to hráčům nebránilo deset minut si s ním povídat. V takových chvílích se trochu rozjíždí moje fikční představa o tom, co se tam děje. Bifi je moc měkkej, já bych to nemilosrdně střihal a tlačil dopředu, nechal vás/nás říct dvě tři věty a pak prostě popisoval, co se děje kolem vás. Někdy prostě postavy nemají čas se vykecávat, kolem nich probíhá akce.

Mimochodem, pak se klidně třeba půl hodiny herního času hraje něco, co ve fikci trvá třeba dvě minuty. A pak že pomalé jsou jen souboje! Složité hromadné scény v tomhle vycházejí úplně nastejno.

Ale píšu to hlavně proto, že to odhaluje velké úskalí tohohle dobrodružství a to je, že jsou to všechno velké davové scény (hádám... ještě jsem ho nečetl). A to je dost voříšek ukočírovat, udržet si přehled o všech postavách na scéně a do toho ještě o všech dějových liniích a nějak to zpracovávat a vyhodnocovat. V tomhle souhlas s Bifim, že to původní dobrodružství Rough Night at the Three Feathers je hratelnější. Odehrává se v hospodě, spíš jako individuální scénky s pár jedinci, rozestrkané do různých zákoutí a místností.

Jo pro Bifiho nevyžádaný gamemastrovský komentář:

Bylo vidět, že znáš jiné edice WFRP a hraješ ze zvyku podle nich. :) Čtvrtá má hádám trochu jiné vyhodnocování, např. už defaultní nastavení (+0) se bere jako "challenging", tys to mám dojem používal jako neutrální hodnotu – tou má být ale "easy (+20"). Obecně ti ty modifikátory všelijak lítaly. Pak taky při skill checku neexistuje critical a fumble, ty jsou jenom v boji. Mimo boj stačí automatický úspěch 00-05 a neúspěch 95-100 v kombinaci se success level. Roli kritického neúspěchu vlastně supluje velmi nízký SL, například -6 a víc. Tohle nemyslím jako kritiku (ostatně, proč bys nemohl hrát podle jiných pravidel), spíš to zmiňuju, kdyby tě 4e zajímala a chtěl jsi to zkusit podle ní.

Pak mě překvapilo neoldchoolové množství hodů, které nic nikam neposouvaly, ale k tomu ten skill system asi svádí. A chápu, že se hody dají používat jako "věštění", kdy nutně nemusí nic extra rozhodovat, ale inspirují tě při vymýšlení dalších reakcí a zjištění.

Chápu ale množství Perception hodů a dělal bych to asi stejně - v tomhle dobrodružství se může leccos změnit jenom na základě toho, čeho si postavy všimnou a čeho ne, a zároveň je všude tolik informací, že i při neúspěšném hodu nehrozí, že by hra zamrzla. Prostě se bude ubíhat jinudy. Svěřit část rozhodování mechanice místo GM fiatu tak dává smysl.
Uživatelský avatar
johnjarik
Příspěvky: 537
Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Ceske budejovice

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od johnjarik »

Jarik právě vylezl z hrobu. Respektive se tu začíná po letech zas rozkoukávat.
RPGf má nevýhodu, že je moc široké, abych jej sledoval celé. Ale tohle vlákno bych snad uhlídat mohl :D
A pak se na něj nedostanu přes firemní ochrany, ... takže jedině sledovat doma :/
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21028
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Markus »

Tak jsem taky přelouskal It's Your Funeral a podělil se o své pocity tady.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7506
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Bifi »

Markus píše: 7. 4. 2021, 21:09 já bych to nemilosrdně střihal a tlačil dopředu, nechal vás/nás říct dvě tři věty a pak prostě popisoval, co se děje kolem vás. Někdy prostě postavy nemají čas se vykecávat, kolem nich probíhá akce.
Môže byť, ty máš iný štýl. Ja vidím vo vykecávaní nejakú hodnotu.
Bylo vidět, že znáš jiné edice WFRP a hraješ ze zvyku podle nich. :)
To je nesprávny úsudok, p. nižšie.
Čtvrtá má hádám trochu jiné vyhodnocování, např. už defaultní nastavení (+0) se bere jako "challenging", tys to mám dojem používal jako neutrální hodnotu – tou má být ale "easy (+20"). Obecně ti ty modifikátory všelijak lítaly.
To samozrejme viem. Lietali možno v porovnaní s tvojím DCC, kde je statická difficulty. Ja som vždy zvážil, ako ľahká je činnosť s prihliadnutím na okolnosti.
Pak taky při skill checku neexistuje critical a fumble, ty jsou jenom v boji. Mimo boj stačí automatický úspěch 00-05 a neúspěch 95-100 v kombinaci se success level. Roli kritického neúspěchu vlastně supluje velmi nízký SL, například -6 a víc.
To samozrejme viem tiež, resp. sa to vyjasnilo už v našej skupine (ja som pozabudol, že to platí len v boji).
Pak mě překvapilo neoldchoolové množství hodů, které nic nikam neposouvaly, ale k tomu ten skill system asi svádí. A chápu, že se hody dají používat jako "věštění", kdy nutně nemusí nic extra rozhodovat, ale inspirují tě při vymýšlení dalších reakcí a zjištění.
Čo máte s tým old schoolom? Toto dobrodružstvo je z roku 2020, nikdy sa k old schoolu nehlásilo a ostatne ani WFRP nie je oldschoolová hra. Už prvá edícia má v základných pravidlách test Observe na zisťovanie "additional clues". V r. 1986 už bola doba old-schoolu dávno preč, Call of Cthulhu a Champions boli 1981, Rolemaster (!) 1982, Palladium a Ravenloft 1983 a Dragonlance hneď nasledoval. V 1986 predsa vyšiel aj GURPS...

Žiadny hod nikdy nebol veštením, ale vždy sa práve niečo dialo, čo postava mala možnosť zahliadnuť (ak sa tvoja kritika týka najmä Perception hodov). "Nic nikam neposouvaly" je proste preto, že ten systém nemá stávky ani fail forward, resp. len v rovine fikčných následkov. Nikdy nedávam hádzať len tak, aby som ako GM získal čas a priestor na nejakú dodatočnú interpretáciu. Naozaj som prekvapený, ako úplne mylnú predstavu si si skonštruoval - ale na druhú stranu, nie je mojím zvykom robiť môj gamemastering pri hre úplne transparentným.
Chápu ale množství Perception hodů a dělal bych to asi stejně - v tomhle dobrodružství se může leccos změnit jenom na základě toho, čeho si postavy všimnou a čeho ne, a zároveň je všude tolik informací, že i při neúspěšném hodu nehrozí, že by hra zamrzla. Prostě se bude ubíhat jinudy. Svěřit část rozhodování mechanice místo GM fiatu tak dává smysl.
Sedí vec. Akurát vychádzaš z pre mňa nepochopiteľnej pozície: prečo by som mal používať GM fiat? Respektíve inak, "GM fiat" je v mojej hlave na úrovni fikčného positioningu a od neho sa odvíja tvrdý constraint (tam proste nevidíš, lebo stojíš inde/toto sa udialo predtým a ty si tam nebol a pod.) alebo mäkký constraint (mohol si zahliadnuť, ale šanca je veľmi malá, lebo si rozptyľovaný niekým iným - hoď si na Challenging Perception hod).

Akoby si si projektoval, že vychádzam z old schoolu aj prístupom, aj znalosťami?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21028
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Markus »

Nerozumíme si nebo píšu nesrozumitelně. Nemyslel jsem to tak, že bych ti hledal chyby ve vedení hry (naopak, velmi se mi to líbilo), spíš se snažím pochopit, jak se při hře rozhoduješ, a zároveň uvažuju, jak bych to vedl já. Takže když píšu, že je tam "neoldschoolově moc hodů", chtěl jsem tím říct spíš „v jiných hrách hážeš míň, překvapil mě rozdíl“. Ale vážně mě to s tebou ohromně bavilo, tohle je spíš takové hospodské dumání nahlas. Když už máme ten záznam, proč si neudělat analýzu. :)
Bifi píše: 8. 4. 2021, 09:56 Môže byť, ty máš iný štýl. Ja vidím vo vykecávaní nejakú hodnotu.
To já taky a některé vykecávací scény byly geniální (u nás Karin a kněz, u vedlejší skupiny celý úvod). Spíš mi přijde neuvěřitelné, když probíhá vykecávání na místě, kde se kolem něco děje a z logiky věci není na vykecávání čas.* Jako kdyby celá situace stála a čekala, než si hráčské postavy popovídají.

*Ale možná je to jen tím, že si tu situaci každý představujeme trochu jinak a třeba pro tebe byla tlačenice u brány poklidnější než v mé představě.

Myslím ale, že mířím spíš ke kritice toho dobrodružství než tebe. Včera jsem ho přečetl a přijde mi z tohohle hlediska dost náročné - vytváří složité situace a nechává v tom GMa vymáchat. A mimochodem vůbec neřeší situaci u brány! Jenom popíše, že se tam strhne mela, a potom skočí v čase do okamžiku, kdy rakev už leží na katafalku. Co se stane mezi tím a jak jednají ty desítky lidí, co tam jsou? Jak by se konflikt vyřešil bez zásahu hráčů? Nevím.

Vykecávání má minimálně hodnotu v tom, že jako GM můžeš mezitím přemýšlet, co se sakra bude dít. :)
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Selhan »

Markus píše: 7. 4. 2021, 21:09
Mimochodem, pak se klidně třeba půl hodiny herního času hraje něco, co ve fikci trvá třeba dvě minuty. A pak že pomalé jsou jen souboje! Složité hromadné scény v tomhle vycházejí úplně nastejno.
Jenže jsou oproti soubojům zábavné. Kdyby se v soubojích taky místo házení kostkou zjišťovaly nové věci a projevovala hráčská agenda místo házení kostkou, a hrozilo něco zábavnějšího, než přestanu hrát, tak ať si klidně trvají tři hodiny :)
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2666
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Vitus »

Angri píše: 7. 4. 2021, 15:55
Markus píše: 7. 4. 2021, 14:58 Už chápu, proč ses tak cítil, protože sem si to pustil dál a zrovna začala probíhat debata na téma, jestli se mrtvoly vozí obyčejně spíš na hřbitov, nebo z něj. :)

Gerhard: „Pánové, jakým směrem se obvykle vozí mrtvoly?“
Christian: „Já bych řekl, že nohama napřed.“
jj, to jsem se fakt potom cejtil jako hráč za blbce, když jsem si uvědomil co jsem pustil z pusy.
No stane se, byl to hráčský přehmat, myslím si že i blbej vesničan ví, že se těla vozí na hřbitov.
To jsi neměl vůbec prozrazovat, tohle totiž vlastně nakonec byl naprosto skvělý gag a dokonale ladil k celé naší partě :lol: .

EDIT: Ani Cimrmani neprozrazují, co z toho vzniká jako záměr a co je výsledkem přeřeků, přeblebtů, přeslechnutí a podobně n zkouškách :).
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2593
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od smrq »

Souhlasim s Vitusem. Dokud jsi nenapsal, ze to byl neumyslny omyl, vubec me to nenapadlo. Naopak, dobry gag.

Ja se zacal divat i na nasi skupinu a chudak Bifi. Safra, co my jsme se sesli za partu, to snad neni mozne. Zpetne se mi vybavuji vsechny situace a smeji se na gauci vedle manzelky jak pako. Sluchatka na usich, ona nechape, co se deje. Jak jste to nekdo prirovnal ke Slunce, seno, musim uznat, ze to sedi dokonale. Myslel jsem, ze to jen proklikam a najdu si par scenek, ale dostalo me to a sjizdim to uplne cele.

Opakuji, chudak Bifi. Takovu bandu kocirovat, to musi byt zazitek. :)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7506
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Bifi »

Bol to zážitok, v dobrom slova zmysle :D
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Sammael »

Ja detto, uplne to iste. Sedim tu a smejem sa jak idiot. Som si len chcel preklikat zopar scen a pozeram to jak blb s pivom v ruke a chechtam sa do vankusa aby som nezobudil maleho. Bola to riadna pecka, dufam, ze sa Bifi hecne na dalsie dobrodruzstvo pre nasu spodinu. Aj ked ja som si asi v polke sedenia uvedomil, ze na jaku Mariu som si vybral hrat takeho stareho ufrflaneho chuja.

Uplne najlepsie na tom celom je to, ked sa Christian opyta Bifiho ci mame cas pokecat smerom do zahrad a strhne sa tam 10 minutova rozprava len tak o nicom.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Jerson »

Hm, tak na mě to asi nefunguje ani po půl hodině :-(
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2593
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od smrq »

Jerson píše: 9. 4. 2021, 06:45 Hm, tak na mě to asi nefunguje ani po půl hodině :-(
Nejsi přímý účastník. To je klasika, záznam pro nezúčastněného není vtipný.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Jerson »

To Markus přeci taky ne, a stejně píše, že se bavil. Ještě tomu dám šanci.

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“