Sirotčinec pro nehrané moduly

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které už máte za sebou.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12010
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Sirotčinec pro nehrané moduly

Příspěvek od Markus » 29. 8. 2020, 19:39

Tak mě, ehm, něco napadlo. Víc v článku:
:arrow? Jenom nápad: Sirotčinec pro nehrané moduly

Jo a tady je moje osobní žánrová preference, ale to se týká jenom her vedených mnou:
:arrow? Těžké teoretično: Markusův manifest dobrodružného oldschoolového sword & sorcery

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1537
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [Šílený experiment] Sirotčinec pro nehrané moduly

Příspěvek od Log 1=0 » 29. 8. 2020, 20:15

Já nerozumím, co to znamená.
Začneš někde nějaké online hry? PbP nebo video?
Každopádně to chceme hrát v něčem jednoduchém, co se hráči nebudou muset zdlouhavě učit. Crunchy systémy se vyloženě zakazují. Taky chceme systém, který ustoupí do pozadí a nebude strhávat pozornost na sebe – jde nám o koštování modulů, nikoli koštování systémů. Příběhové hry, u kterých by hráči dumali nad fungováním mechanik nebo které by modul mohly upozadit, jsou nevhodné.
Buďto jsem citovaný odstavec nepochopil, nebo je jeho smyslem říct: Musí to být OSR, ale bez toho, aby to znělo jako: Musí to být OSR.
Moderní edice DnD a jejich klony a vůbec jejich vývojová větev jsou crunchy. Stejně tak Gurpsy, Shadowrun.
Fate, DrD II, PbtA, BitD, indiečka, a vůbec tenhle styl strhává pozornost.
WoD má potenciál trignout obě zakázané kategorie.
Takže zbývá OSR a pár náhodných přeživších, jako Savage Worlds. Já osobně nemám moduly k těmto hrám, a nechce se mi kvůli takovéto srandičce číst pravidla v angličtině.

Ale trochu mě to láká, takže neříkám ne, možná bych se přidal.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 12158
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] Sirotčinec pro nehrané moduly

Příspěvek od OnGe » 29. 8. 2020, 20:34

Je to dlouhý. Buď jsem se nedostal k pointě, nebo jsem jí minul. Zeptal bych se takto:

Co to je???
Punk is dead, long live the shit!

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 220
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: [Šílený experiment] Sirotčinec pro nehrané moduly

Příspěvek od zyt » 29. 8. 2020, 21:18

Nápad dobrý. Zrovna tohle by mě lákalo, páč mám doma pár takovýchhle mrtvol. A jako hráči mi nevadí umírající postavy. Jsem ale trochu mimo (třebíč).

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12010
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] Sirotčinec pro nehrané moduly

Příspěvek od Markus » 29. 8. 2020, 22:07

Log 1=0 píše:
29. 8. 2020, 20:15
Já nerozumím, co to znamená.
Začneš někde nějaké online hry? PbP nebo video?
Zatím je to spíš fakt jen nahodilý nápad a sondování zájmu - jestli jsou tu další blázni, kteří mají doma zapomenuté moduly a chtějí je oživit, nebo aspoň blázni ochotní to nahodile hrát. Já mám třeba v tuhle chvíli dost plánování s vlastní kampaní, tak asi žádné další hraní táhnout nechci. Ani nevím, jestli bych se k online hraní pořádaném někým jiným přidal, protože hrát online moc nemusím. Ale možná jo? Zatím je to fakt v rovině nápadu.
Log 1=0 píše:
29. 8. 2020, 20:15
Buďto jsem citovaný odstavec nepochopil, nebo je jeho smyslem říct: Musí to být OSR, ale bez toho, aby to znělo jako: Musí to být OSR.
Moderní edice DnD a jejich klony a vůbec jejich vývojová větev jsou crunchy. Stejně tak Gurpsy, Shadowrun.
Fate, DrD II, PbtA, BitD, indiečka, a vůbec tenhle styl strhává pozornost.
WoD má potenciál trignout obě zakázané kategorie.
Jsem oldchooler blogující o oldchoolu, takže by nemělo být překvapením, že u toho uvažuju hlavně v kontextu starého DnD. Rozhodně o fantasy dobrodruhování.

Shadowrun, WoD, nad tím jsem ani neuvažoval, je to úplně mimo můj obor - uvažuju výhradně o fantasy dobrodruzích. Kdyby si někdo v podobném duchu chtěl zahrát produkty pro tyhle hry, tak mu fandím, ale já to na mysli neměl, protože tam by ty postavy byly skutečně nepřenositelné a režimy hry nekompatibilní. DrD II, PbtA, BitD se myslím nikdo nebude chtít kvůli takovéhle šaškárně učit. Ale pokud se dá do hromady parta ochotná to hrát, tak proč ne. Fate je jednoduchý, ale pojetím hry úplně jinde, nevím, jestli je vhodný na hraní klasických fantasy modulů.

Uvažuješ hodně v kontextu různých systémů, já to tak vůbec nebral. A ano, v článku jsem to neujasnil. Ale prostě jsem to bral tak, že oldschoolový blog znamená, že píšu o oldschoolu a podobných hrách. WFRP je taky celkem old school věc, produktově asi dost kompatibilní. GURPS možná taky? Byť teda postavu do GURPS bych fakt dělat nechtěl.
zyt píše:
29. 8. 2020, 21:18
Jsem ale trochu mimo (třebíč).
Já ani na vteřinu nečekal, že by to probíhalo naživo. Naživo se takoví blázni podle mě nemají šanci dát dohromady.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1537
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [Šílený experiment] Sirotčinec pro nehrané moduly

Příspěvek od Log 1=0 » 29. 8. 2020, 22:23

No, z toho, jakou má ten blog formu, jsem nabyl dojmu, že něco rozjíždíš. Stanovuješ pravidla, což celkem signalizuje, že to má mít nějakou strukturu. Pokud je to jen nápad ve stylu "Hej, co kdybychom se podívali do knihovny a zkusili si on-line zahrát nějaké moduly, co tam máme a nevypadá to, že je budeme hrát." tak to klidně může být hodně crunchy systém, nebo trhlé indiečko (pokud pro něj existují moduly, což o takovém nevím, ale možné to je), pokud se najdou ti, co ho chtějí hrát.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12010
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] Sirotčinec pro nehrané moduly

Příspěvek od Markus » 29. 8. 2020, 23:19

Moduly se mimochodem vůbec nemusejí hrát ve hře, pro kterou vyšly. :)

MarkyParky
Příspěvky: 10254
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] Sirotčinec pro nehrané moduly

Příspěvek od MarkyParky » 31. 8. 2020, 16:41

Markus:
Popravdě, taky jsem úplně nepochopil, o co vlastně má jít.

Je to brainstorming nějakého budoucího online hraní?
Nebo výkřik: "Mám nápad, chcete ho někdo vést?"

Celkově z těch střípků, cos dal, asi tohle:
Staré (zejména ty slabší) moduly mají dva problémy:
* Mají dobovou designovou filozofii.
* Jsou napsaná pro dobová pravidla.
Jejich aplikace přináší dnešnímu hráči (nebo alespoň mě) řadu frustrací.

Tyhle frustrace jsou odstranit, mimo jiné například tím, že sáhneš po nějakém systému, co je nemá (klidně i storytellingovému). To ale nechceš, naopak stavíš do popředí systémy (OSR), které mají slušný potenciál tyhle dobové frustrace znovu vrátit do hry, pokud GM osobně nevěnuje značné úsilí tomu, aby je odstranil.

A přitom to má být nenáročné a experiment.

Moc tomu nerozumím.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12010
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] Sirotčinec pro nehrané moduly

Příspěvek od Markus » 31. 8. 2020, 16:48

Jestli přijde druhá karanténa a budeme trčet doma, tak bych asi i něco zorganizoval. Mám tu několik modulů pro DCC nebo nějaké ty hexcrawly.

Moji kostlivci ve skříni naštěstí nejsou moc staré věci, je to spíš OSR. Ale ať se všechno hraje klidně v různých hrách. Já sonduju, jestli by byl zájem pojmout tohle jako obecnější projekt ve více lidech s tím, že by postavy mohly přecházet mezi hrami. Pak si každý určí, v čem to chce hrát, a při přechodu se postavy nějak zkonvertují - to mi přijde prča sama o sobě. Ale jestli se nenabalí dostatečná masa lidí, tak to nemá smysl řešit a zorganizuju si nějaké standardní hraní.

EDIT: Nicméně já jsem schopný hrát i Basic DnD, aniž by mě to nějak nemístně frustrovalo, čímž se od tebe Marky asi liším. :)

EDIT2: Marky, ale abychom si líp rozuměli: jestli máš doma nějaké starší slabší moduly a máš dojem, že třeba Dungeon World (nebo líp, World of Dungeons) by jim mohl pomoct, tak si myslím, že jsme doma!

MarkyParky
Příspěvky: 10254
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] Sirotčinec pro nehrané moduly

Příspěvek od MarkyParky » 31. 8. 2020, 17:28

Markus píše: Jestli přijde druhá karanténa a budeme trčet doma, tak bych asi i něco zorganizoval. Mám tu několik modulů pro DCC nebo nějaké ty hexcrawly.
Aha, jasně.
To bych se případně nabalil, dovolí-li sekundární okolnosti a nebudu-li zavalen IRL.
Markus píše:Pak si každý určí, v čem to chce hrát, a při přechodu se postavy nějak zkonvertují - to mi přijde prča sama o sobě. Ale jestli se nenabalí dostatečná masa lidí, tak to nemá smysl řešit a zorganizuju si nějaké standardní hraní.
Jakože třeba kdybych já se k něčemu takovému přidával, tak bych si třeba vzal Chuuba ... což je storytelling jak sviň.

Jenže paradoxně, je to třeba storytelling s OSR IMHO dost kompatibilní - protože nevyhodnocuje, zda se postavě něco povedlo (tam je čistý GM fiat), ale vyhodnocuje až výsledek - co to pro ni znamená. Což je třeba zajímavá věc, která by mě bavila zkusit zkombinovat - samotné překonávání překážek a objevování nechat jako OSR, ale mít nad tím tu storytellingovou nadstavbu.

Ale je to rules heavy (byť bych si asi dokázal spoustu věcí vyhodnotit v té Chuubo mechanice sám a GMa s tím moc nezatěžovat). A je to proti tvé myšlence, že nebudeme hrát příběhy postav.
Markus píše: Nicméně já jsem schopný hrát i Basic DnD, aniž by mě to nějak nemístně frustrovalo, čímž se od tebe Marky asi liším. :)
To se asi lišíš. Já mám u her první a druhé generace prostě pupínky no :)

Markus píše: Marky, ale abychom si líp rozuměli: jestli máš doma nějaké starší slabší moduly a máš dojem, že třeba Dungeon World (nebo líp, World of Dungeons) by jim mohl pomoct, tak si myslím, že jsme doma!
Ne, popravdě nemám.

V době "starších modulů" jsem byl "hardcore sandboxář" s vlastním světem a myšlenkou, že všechno musí opravdu vycházet z mého světa a rozhodnutí hráčů - a podsunout hráčům dobrodružství postavená někým jiným mi přišlo jako hereze proti téhle myšlence :)

Teď už jsem z toho vyrostl, ale tím pádem je má truhla plná mých vlastních výtvorů.

Zároveň - rozhodně nebudu schopen na podzim cokoliv vést. Nanejvýš budu schopen se vézt.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12010
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] Sirotčinec pro nehrané moduly

Příspěvek od Markus » 31. 8. 2020, 17:34

MarkyParky píše:
31. 8. 2020, 17:28
Ale je to rules heavy (byť bych si asi dokázal spoustu věcí vyhodnotit v té Chuubo mechanice sám a GMa s tím moc nezatěžovat). A je to proti tvé myšlence, že nebudeme hrát příběhy postav.
Hlavní myšlenka je dát nový život věcem, co se nám válejí doma. Příběhy postav z toho vlastně dělají hru, která o tom produktu moc není - a pak se nabízí myšlenka, proč to vlastně dělat a nehrát běžnou kampaň.

K tomu jsem hodil nástřel nějakého formátu, který se samozřejmě může měnit, od toho je tu diskuze. Jestli se ti podaří umotat celou skupinu na Chuubo, tak all the power to you, užijte si to a těším se, až potom některá z těch postav přejde do nějakého dungeonu ke mně. :)

Já ale osobně vím, že bych to nehrál, protože o "story games" nemám zájem a rozhodně se je nechci učit jenom proto, abych odehrál nějaký náhodný modul. Nehledě na to, že i samotné hraní story games je pro mě jako pro hráče dost náročné, ve srovnání s relaxací u nějaké klasické fantasy bžundy. Což je ale nic proti ničemu - při větším počtu lidí by šlo paralelně jet různé věci.

MarkyParky
Příspěvky: 10254
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] Sirotčinec pro nehrané moduly

Příspěvek od MarkyParky » 31. 8. 2020, 18:29

Aha,
tys myslel, že by bylo jako víc skupin a ty skupiny jely každá ve stejném systému.

Tak to si myslím, že padne na držku pro těžký nezájem, protože ...
Markus píše: ... a rozhodně se je nechci učit jenom proto, abych odehrál nějaký náhodný modul.
je IMHO obecný statement, který bude platit pro hrozně moc lidí.


Myslel jsem (asi kvůli tomu tagu [Šílený experiment], že to zamýšlíš jako pokračování ducha Karaku - že to bude jako seriál, kdy vždy jednou za čas někdo vytáhne nějaký modul, nabídne jeho vedení ... a ostatní se připojí (nebo vynechají) a při tom budou mít svoje postavy ve svých systémech a prostě to celé pojede nějak volně dál a kupředu a třeba si budou postavy přenášet mezi moduly.

A vymyslet k tomu nějakou konvenci, která by umožňovala GMovi to celé vést totálně system-independend (třeba že si hráč jako vyhodnocuje sám, případně kde neví/nezná, co je za obsah dál, tak GMa metaherní kurzívou navede na to, co mu má odpovědět obecně a do systému si to převede sám a nenutí ho tak se všechny systémy učit, jako jsem to udělal já v Karaku).

To mi přijde životaschopné a zajímavé.

Hraní náhodných modulů v náhodných systémech s rizikem, že kvůli PbP a synchronizaci mezi hráči se to celé sesype jak domeček z karet v první místnosti ... do toho bych asi ten čas neinvestoval.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12010
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly

Příspěvek od Markus » 31. 8. 2020, 18:43

Já neuvažoval o PbB, ale spíš o hraní živě přes roll20 a podobně. Asi fakt mate ten tag [Šílený experiment], dám ho pryč.

Karakovský přístup „každý hraje v něčem jiném“ mi přijde cool, ale použitelný je jenom při Play by Post. A PbP má tu nevýhodu, že je strašně, ale strašně náročné na čas. Já jsem si ten Sirotčinec představoval jako normální online hry, jednou za 14 dní na tři hodiny večer, pohoda. GM si nastuduje modul, hráči nějaká jednoduchá pravidla a jdeme se bavit - hlavně aby to nestálo moc času v přípravě.

S tím, že postavy po dohrání jednoho dobrodružství můžou přejít se vším všudy do jiného, pod jiným GM.

Klidně pojďme vymýšlet, jaký formát se na tohle hodí. Ale já si třeba vůbec nedokážu představit, že v reálném čase vedu hru, kde to každý z hráčů hraje v něčem jiném a já to mám nějak ukočírovat. K tomu fakt potřebuješ čas na rozmyšlenou a PbB formát. Tobě se to podařilo skvěle, ale já upřímně řečeno nejsem ochotný narvat do náhodného, primárně zábavního hraní tolik času a přípravy.

Hrát to každý v jiné hře je dobrá šílenost a generuje to zábavu samo o sobě, ale nevím, jestli se to dá napodobit v běžném online hraní. :think:

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 13695
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly

Příspěvek od York » 31. 8. 2020, 18:45

Nápad mě výhledově zajímá, ale teď nemůžu slibovat vůbec nic. Snad se bohům časem zlepší nálada...

MarkyParky
Příspěvky: 10254
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly

Příspěvek od MarkyParky » 31. 8. 2020, 19:40

Markus:
Aha, tak už finálně pochopeno - to už sjednocení systému dáva smysl a na moje poznámky nehleď.

Zároveň se to ale pro mě tím i uzavírá, tohle časově ani organizačně nedávám. PbP mi právě funguje díky tomu, že nejsem vázaný na konkrétní čas odehrávání.

Odpovědět

Zpět na „Vaše hry - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host