[Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Herní vlákno

Je opravdu Karak tak strašný, jak se o něm tvrdí? Nebo byl jen nepochopen?
Dá se opravit? Dá se v něm odehrát rozumný příběh? Dá se v něm vůbec něco....?

Je to ve skutečnosti geniální modul, který zničilo to, že jediný dostupný systém byl Dračák?

Je jen jeden způsob, jak to zjistit.

Vypisuji šílený experiment:

PlayByPost Karaku, který má odhalit, jak se věci mají.

Podmínky pro účast:
* Ve hře budou povolené následující postavy: válečník, hraničář, kouzelník, alchymista, zloděj.
* Každá z těchto rolí smí být ve hře zastoupena nejvýše jednou.
* Každý hráč bude hrát v jiném systému a každá (mechanická) rodina systémů může být zastoupena nanejvýše jednou.
* Zvolený systém nesmí být staré Dračí doupě a Astrální doupě. Jinak je povoleno cokoliv.
* Každý hráč si ve svém systému vytvoří postavu, jejíž schopnosti a vyznění bude přibližné odpovídat 4. levelu téže postavy ve starém Dračáku - pokud mu to systém dovolí, tak přímo, pokud mu to systém nedovolí tak nějakým masivním reflufem.
* Hra nebude družinovka - kvůli PbP formátu se předpokládá maximální možná míra rozpadu družiny, asynchronního hraní a paralelního průzkumu.
* Při hře se bude předpokládat velká míra iniciativy a samostatnosti ze strany hráčů - spoustu věcí si budou vyhodnocovat sami, i když tradičné by to v jejich systému dělal GM. Platí to i pro reakce NPC.
* Ve hře nebude PvP.
* Nebudeme to brát moc vážně. Spíš vůbec.
* Je to zábava na pár dnů. Možná týdnů. Nejvýše měsíc. Fakt. Nemá šanci to vydržet dýl (a já nebudu mít dýl čas).

FAQ:
* Je to myšlené vážně? Ne, fakt ne. Ale než se to rozpadne, mohla by to být sranda. Aspoň chvilku.
* Kdo bude PJ? Já. Pokusím se být přiměřeně osvícený - tak, abych hru přiméřeně vérně převedl, ale zároveň tak, aby to nebylo nudné a frustrující.
* Co když bude chtít hrát víc než 5 hráčů? Povolí se další role - třeba: hraničářův pes / kouzelníkův ďáblík či havran ...
* Fakt si můžu vzít libovolný systém? Jasně.
* Jako opravdu? To půjde vedle sebe hrát třeba DrDII, DnD5E, Fate4Core a ApocalyspeWorld? Jasně.
* A můžu si vzít něco fakt neobvyklého? Experimentálního? Může to být třeba Hrstka? Chuubo? Omega? Gloomhaven? Něco z Kuchyně? Jasně, jen budete mít víc práce s reflufem a mechanikami. A musíte GMovi (mě) poslat pravidla, pokud nejsou volně dostupná.
* Jak se budou řešit staty monster? Zkonvertují se. Buďto si to uděláte sami, nebo to pro vás udělá GM při své odehrávce. Bude se při tom zohledňovat, že chodíte sólo a ne jako družina. Trochu. Možná. Někde.
* Jak se bude řešit odlišný časový zoom mezi systémy, zejména v bojích? Předpokládá se, že jeden post = odehrávka jednoho boje, průzkum jedné místnosti, vyřešení jednoho sociálníko konfliktu. Pokud si vyberete systém, ve kterém jsou krátká kola či akce, tak vám GM néjak naznačí, co případná protistrana bude či co vás čeká a vy už si to pak naházíte a odehrajete sami.
* A jaké se předpokládá tempo odehrávání? Frenetické a šílené, protože je to taková kravina, źe se to brzy stejně rozpadne.....
* Co když nás zabijou? Tak budete mrtví. TPK je taky forma, jak to celé skončit.
* Co když se přihlásím sám? Tak to stejně zkusíme.
* Co když se nepřihlásí vůbec nikdo? Tak prohlásíme, že výslekem experimentu je, že Karak je tak špatný, že ho nikdo hrát nechce. $:)

Jak se přihlásit, kde se bude hrát, čím si budeme házet?
V tomhle vlákně se bude dít všechno.
* Přihlásíte se prostě tak, že odpovíte co budete hrát a v čem. Kdo dřív přijde, ten dřív mele. Pak si ten post v klidu editnete a uděláte si z něj deník.
* Hrát se bude taky v tomhle vlákně. Nebudeme zakládat žádné herní účty, nic takového, každý pěkně za sebe.
* Házet si můžete taky jak chcete - můžete použít néjaký házecí server, nebo si házet doma kostky na stole, budeme si věřit.


Přehled přihlášených:
Válečník - Sarsaparillos: Svět Dobrodružství (AW heartbreaker)
Hraničář - Jerson: Omega
* Hraničářův pes - Pieta: Sigmund
Alchymista - Log 1=0: JaD (samostatný a rozhodně zcela funkční doplňek DnD5E)
Kouzelník - Markus: Markusovo DCC (DCC heartbreaker)
* Ďáblík - Jezus: DrDII
Zloděj Bajo: Labyrinth lord => York: Yorkův dračák podle staré školy => Faskal: Polaris (Lehmanova)

Typografická konvence v herním vlákně
* Popisy toho, co moje postava dělá, případně vnitřní pochody v její hlavě jsou běžným fontem.
* "Mluvím-li nahlas přímou řečí, dávám to do uvozovek."
* Herní mechanika - výpočty, hody kostkou, volby kouzel a podobně kurzívou.
* Střih na jinou lokaci, doplnění, co se dělo mezitím a další podobná upřesnění - krátký nadpis tučnou kruzívou.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 6. 2020, 20:54, celkem upraveno 18 x.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Sosacek »

Hodne dobry.
But nobody came.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jezus »

Já si neodpustím rýpnutí stran jerson score (jinak mi to nijak nevadí) :-) Jak tam dole víte, co všechno se nahoře děje? Nemá Edward tu telepatii trochu homebrew overpowered? ;-)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

BTW, Marky, nevím, jestli čekáš ty na nás, ale já třeba čekám na výsledek lootování Gontroka.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Aha, to jsem minul. Ok večer se k tomu dostanu.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jerson »

Jezus píše: 17. 7. 2020, 14:11 Já si neodpustím rýpnutí stran jerson score (jinak mi to nijak nevadí) :-) Jak tam dole víte, co všechno se nahoře děje? Nemá Edward tu telepatii trochu homebrew overpowered? ;-)
Nevíme. Za Edwarda vycházím jen z toho, co si pamatuju ze čtení modulu před pětadvaceti nebo kolika lety - tedy "z jeho snů", a jako hráč ani nechci, aby si to tam Razmir šel zkontrolovat, protože by oba zabil.
A přiznám se, že Haštaru čtu jen na půl oka, právě abych moc nevěděl, jak si vedou - ale ono se to úplně pominout. Ale třeba vůbec nevím, kdo z nich má kámen a kolik je v něm duší, to úspěšně ignoruju.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jerson »

Jinak odehraju hned jak budu mít chvíli čas, doufám že Log vydrží.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Já připomínám, že Log může i zkusit nějak pomoct Jersonovi a odmazat mu nějaké komplikace/přidat výhodu , když provede vhodné ověření... Nebo použije nějaký feat/kouzlo, co by mohlo v dané situaci pomoct.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Log 1=0 »

Já si to uvědomuji, ale Jerson to nasměroval tak šíleným směrem, že moc nevím, jak se do toho zapojit.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jerson »

Co jsi měl v plánu ty?
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Log 1=0 »

V podstatě jsme se dostali za úroveň, kde končil můj původní plán. Doufal jsem, že jakmile se seznámím s mocí hole, tak bude jasné, co s ní udělat (použít/zničit/odnést trpaslíkům), ale stále si nejsem úplně jistý. Kdybys tam nebyl, tak požehnám Cedrikovi, a nechám ho se chvíli mydlit, a v mezičase zdrhnu. Takhle tě nechám vyjednávat, dokud to bude fungovat.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jerson »

Použil jsem trochu Vypravěčských pravomocí a na poslední kartu jsem se podíval před dopsáním poslední části, abych věděl výsledek dopředu (jinak bych musel vymyslet, kde bych ještě mohl ten úspěch získat.)

Jinak mě tedy hodně překvapilo, že o tom finálním souboji je v modulu fakt jen jedna věta, a nikde jsem tam nenašel nějaký závěr, jak vlastně bude probíhat předání hole a co budou dál dělat trpaslíci, ale je pravda, že jsem jen prolistoval odkazy v poslední kapitole. Každopádně pro Edwarda je to tak jako tak konec, s Razmirem bojovat nebude, aby u toho zemřel.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jezus »

Chápu správně, že těmi 50-ti úspěchy máš zajištěn pozitivní konec cíle "Dojít na konec Karaku"? (Možná trochu ambivalentní kvůli 23 komplikacím, ale to není ani půlka :-) ). A co fakt, že poslední překážku jsi nepřekonal? Na Razmira ti chybí jeden úspěch, protože má čtyři aspekty, ne? (Jen se ptám, jestli rozumím té Omeze).

A znamená splnění cíle taky fakt, že to musíš automaticky přežít? ;-)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

Vymýšlel jsem nějaký důmyslný plán, jak se zbavit toho posledního sarkona a vykrást šamanovu komůrku, ale pak mi došlo, že už jsme ji vlastně jednou vykradli. Nebo ne?

Napsal jsem příspěvek tak, že odcházíme. Ale jestli mě Rangok zadrží a bude chtít do Gontrokovy komnaty (možná tam má své věci a chce si je vzít?), nechám se přerušit a ten odchod umažu.
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Pracující logaritmus »

Jezus píše: 20. 7. 2020, 09:49 Na Razmira ti chybí jeden úspěch, protože má čtyři aspekty, ne? (Jen se ptám, jestli rozumím té Omeze).
Jestli toto, tak když chvilku počkáte, zkusím pomoct.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

Já jsem se, abych pravdu řekl, úplně ztratil v tom, co se v té scéně s Razmirem děje. Kde vůbec jste? Co je v okolí? Jsou tam skřeti, trollové, nebo jste někde u nějakého jezírka sami s Razmirem? On tam jenom tak stojí a povídá si s vámi? Co dělá Cedrik? Toho k tomu jezírku Razmir přenesl taky? Jerson někde mimo řečí zmínil, že vykrývá Razmirovy výpady, ale jinak o žádném boji nikdo nic nepíše.

Jinými slovy, trochu se mi rozsypala fikční rovina hry. :)
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů