[Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Herní vlákno

Je opravdu Karak tak strašný, jak se o něm tvrdí? Nebo byl jen nepochopen?
Dá se opravit? Dá se v něm odehrát rozumný příběh? Dá se v něm vůbec něco....?

Je to ve skutečnosti geniální modul, který zničilo to, že jediný dostupný systém byl Dračák?

Je jen jeden způsob, jak to zjistit.

Vypisuji šílený experiment:

PlayByPost Karaku, který má odhalit, jak se věci mají.

Podmínky pro účast:
* Ve hře budou povolené následující postavy: válečník, hraničář, kouzelník, alchymista, zloděj.
* Každá z těchto rolí smí být ve hře zastoupena nejvýše jednou.
* Každý hráč bude hrát v jiném systému a každá (mechanická) rodina systémů může být zastoupena nanejvýše jednou.
* Zvolený systém nesmí být staré Dračí doupě a Astrální doupě. Jinak je povoleno cokoliv.
* Každý hráč si ve svém systému vytvoří postavu, jejíž schopnosti a vyznění bude přibližné odpovídat 4. levelu téže postavy ve starém Dračáku - pokud mu to systém dovolí, tak přímo, pokud mu to systém nedovolí tak nějakým masivním reflufem.
* Hra nebude družinovka - kvůli PbP formátu se předpokládá maximální možná míra rozpadu družiny, asynchronního hraní a paralelního průzkumu.
* Při hře se bude předpokládat velká míra iniciativy a samostatnosti ze strany hráčů - spoustu věcí si budou vyhodnocovat sami, i když tradičné by to v jejich systému dělal GM. Platí to i pro reakce NPC.
* Ve hře nebude PvP.
* Nebudeme to brát moc vážně. Spíš vůbec.
* Je to zábava na pár dnů. Možná týdnů. Nejvýše měsíc. Fakt. Nemá šanci to vydržet dýl (a já nebudu mít dýl čas).

FAQ:
* Je to myšlené vážně? Ne, fakt ne. Ale než se to rozpadne, mohla by to být sranda. Aspoň chvilku.
* Kdo bude PJ? Já. Pokusím se být přiměřeně osvícený - tak, abych hru přiméřeně vérně převedl, ale zároveň tak, aby to nebylo nudné a frustrující.
* Co když bude chtít hrát víc než 5 hráčů? Povolí se další role - třeba: hraničářův pes / kouzelníkův ďáblík či havran ...
* Fakt si můžu vzít libovolný systém? Jasně.
* Jako opravdu? To půjde vedle sebe hrát třeba DrDII, DnD5E, Fate4Core a ApocalyspeWorld? Jasně.
* A můžu si vzít něco fakt neobvyklého? Experimentálního? Může to být třeba Hrstka? Chuubo? Omega? Gloomhaven? Něco z Kuchyně? Jasně, jen budete mít víc práce s reflufem a mechanikami. A musíte GMovi (mě) poslat pravidla, pokud nejsou volně dostupná.
* Jak se budou řešit staty monster? Zkonvertují se. Buďto si to uděláte sami, nebo to pro vás udělá GM při své odehrávce. Bude se při tom zohledňovat, že chodíte sólo a ne jako družina. Trochu. Možná. Někde.
* Jak se bude řešit odlišný časový zoom mezi systémy, zejména v bojích? Předpokládá se, že jeden post = odehrávka jednoho boje, průzkum jedné místnosti, vyřešení jednoho sociálníko konfliktu. Pokud si vyberete systém, ve kterém jsou krátká kola či akce, tak vám GM néjak naznačí, co případná protistrana bude či co vás čeká a vy už si to pak naházíte a odehrajete sami.
* A jaké se předpokládá tempo odehrávání? Frenetické a šílené, protože je to taková kravina, źe se to brzy stejně rozpadne.....
* Co když nás zabijou? Tak budete mrtví. TPK je taky forma, jak to celé skončit.
* Co když se přihlásím sám? Tak to stejně zkusíme.
* Co když se nepřihlásí vůbec nikdo? Tak prohlásíme, že výslekem experimentu je, že Karak je tak špatný, že ho nikdo hrát nechce. $:)

Jak se přihlásit, kde se bude hrát, čím si budeme házet?
V tomhle vlákně se bude dít všechno.
* Přihlásíte se prostě tak, že odpovíte co budete hrát a v čem. Kdo dřív přijde, ten dřív mele. Pak si ten post v klidu editnete a uděláte si z něj deník.
* Hrát se bude taky v tomhle vlákně. Nebudeme zakládat žádné herní účty, nic takového, každý pěkně za sebe.
* Házet si můžete taky jak chcete - můžete použít néjaký házecí server, nebo si házet doma kostky na stole, budeme si věřit.


Přehled přihlášených:
Válečník - Sarsaparillos: Svět Dobrodružství (AW heartbreaker)
Hraničář - Jerson: Omega
* Hraničářův pes - Pieta: Sigmund
Alchymista - Log 1=0: JaD (samostatný a rozhodně zcela funkční doplňek DnD5E)
Kouzelník - Markus: Markusovo DCC (DCC heartbreaker)
* Ďáblík - Jezus: DrDII
Zloděj Bajo: Labyrinth lord => York: Yorkův dračák podle staré školy => Faskal: Polaris (Lehmanova)

Typografická konvence v herním vlákně
* Popisy toho, co moje postava dělá, případně vnitřní pochody v její hlavě jsou běžným fontem.
* "Mluvím-li nahlas přímou řečí, dávám to do uvozovek."
* Herní mechanika - výpočty, hody kostkou, volby kouzel a podobně kurzívou.
* Střih na jinou lokaci, doplnění, co se dělo mezitím a další podobná upřesnění - krátký nadpis tučnou kruzívou.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 6. 2020, 20:54, celkem upraveno 18 x.
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak

Příspěvek od Pracující logaritmus »

JaD alchymista.
(budu hrát ze svého private účtu, ale nechci, aby mi to někdo zabral).
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak

Příspěvek od Markus »

Jdu do toho! :D

Markusovo DCC kouzelník. (Podle dostupnosti)

Ale není mi jasný formát. To si jakože mám všechno odehrávat sám, včetně reakcí NPC? To trochu popírá smysl tohohle počínání.

Jestli chceš zjistit, jestli je Karak dobrý, potřebuješ vzít poučeného PJe, který to zkusí nějak svědomitě vést. Aby zároveň hrál podle modulu a nenahradil ho celý vlastní přípravou (protože to pak nemá smysl), ale zároveň aby to nesabotoval a nesnažil se udělat z toho záměrný výsměch (což pak taky nemá smysl). Prostě jak bys hrál Karak, kdybys to fakt měl zahrát se svojí družinou, chtěl bys, aby hra byla dobrá a zároveň aby "byla podle modulu".

Obávám se, že jestli si máme vyhodnocovat všechno sami včetně reakcí NPC, tak je to vlastně sabotáž a výsměch. Pokud to je bez PJe, který to osvíceně povede, tak to nemá moc smysl.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak

Příspěvek od MarkyParky »

PJ budu já.

Pokusím se být přiměřeně osvícený.
EDIT: A co se týká vedení podle modulu, tak přítup chci mít takový, jaký při hraní modulů mívám, tedy.
* Co nejvěrněji originálu to jde, ale
* hotfixovat největší nelogičnosti a
* hotfixovat jebání do ucha.

Doplním to do FAQ.

A tenhle post po sobě pak smažu, aby nestrašil mezi deníky.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 28. 5. 2020, 14:56, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak

Příspěvek od Jerson »

Já bych hrál, ale to by znamenalo odpovídat nějak pravidelně, což nezvládám, a zkonvertovat hraničáře do nějakého jiného systému. A hlavně vrátit se do Karaku, když jsem už dávno prohlásil, že nikdy víc.
Brrr.

Ale když by zůstal hraničář volný, tak bych to zkusil.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak

Příspěvek od Markus »

MarkyParky píše: 28. 5. 2020, 14:53 PJ budu já.
V tom případě nechápu, jak si mám vyhodnocovat reakce NPC, ale budu ti věřit, že to nějak půjde. :)

Modelový případ. Jdu chodbou, potkám skřety. Vyhodnotím si, jestli na mě zaútočí, nebo se na mě usmívají. (To ještě zvládám). Dejme tomu, že jsou překvapení, ale neútočí. Říkám: "Dobrý den, jsem návštěva zvenčí a jdu vám pomoct zabít trpaslíky. Vezměte mě mezi sebe?" Je to LEŽ a ve skutečnosti je chci podříznout, až se nebudou dívat!

Jak to vyhodnotím? :D Nemám na to mechaniky a hlavně nevím, co si o mně skřeti myslí.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak

Příspěvek od Bajo »

Možná bych to taky zkusil, ale záleží na časové náročnosti. Nemám v tomto směru představu, s PbP mám nulové zkušenosti, takže to nedokážu odhadnout.

Btw. nedružinový přístup je by default? Jako že se fakt nemá hrát v družině nebo je to jen doporučení na základě zkušenosti s tím, jak PbP fungují? A Pokud je to doporučení, v čem by to bylo problematické?
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak

Příspěvek od Markus »

Kouzelník bez družiny je v Karaku mrtvej kouzelník. :(

A jak se budou hledat pasti? Tolik otázek! :D
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak

Příspěvek od MarkyParky »

Jerson píše: ... to by znamenalo odpovídat nějak pravidelně, což nezvládám....
S tvojí četností psaní sem i na D20 nemám obavy.
Markus píše:V tom případě nechápu, jak si mám vyhodnocovat reakce NPC, ale budu ti věřit, že to nějak půjde. :)
Budeme hrát semi-otevřeně a férově.

Prostě dostaneš v postu nějaké základní info o tom, co jsou skřeti zač, jakou mají náladu a tak (třeba jsou ostražití / ožralí / agresivní ).

Pokud tvůj systém pro danou situaci má mechaniku, ty ji poctivě použiješ.
Pokud ji nemá a předpokládá GMfiat rozhodnutí, ty ho uděláš sám sobě, jako by sis byl GMem. Protože kdo jsem já, abych měl větší slovo o tom, co dokážeš nebo ne ....

A pokud ho udělat opravdu nedokážeš / nechceš, tak samozřejmě jo, jednou za čas se prostě zeptáš GMa. Jen jde o to neptat se na každou blbost, abychom se někam dostali.
Bajo píše: Jako že se fakt nemá hrát v družině nebo je to jen doporučení na základě zkušenosti s tím, jak PbP fungují? A Pokud je to doporučení, v čem by to bylo problematické?
Je to doporučení na základě toho, jak PbP fungují + jak ten koncept mám rozmyšlený:

a) Co se týká toho, jak PbP obecně fungují, tak prostě jde o to, že se hraje asynchronně - a když se sejdou 3-4 lidi ve scéně, tak se pak pořád na někoho čeká s něčím a místnost, co by se odehrála za jeden post se najednou hraje týden.
Když je to u důležité věci (třeba bosse), tak se to zkousne.
Ale když by to mělo být u každé prkotiny, tak je to na škodu.

b) Druhá věc je, že různé systémy = různé zoomy akcí a čím víc bude třeba v boji na scéně figur, tím víc potenciálně hrozí nějaké desyncy a mechanické trable typu: Co se stane, když mu dám ve Fate Aspekt "sražený na zem" za dva posuny a ty ho pak trefíš Magic misile za 2d4". Když se budeme držet toho, že v konfliktech se nemíchají postavy, nebudou se nám ani míchat systémy.

c) Nakonec jde i o to, kolik obsahu se dokáže při tom projít - je opruz chodit odehrávat "Tak já sem taky vešel do té místnosti, kde už jsou tři jiné postavy" a nezjistit nic nového.

Jestli ale má někdo nápad, jak tyhle tři věci adresovat jiným způsobem, než roztrháním, tak sem s ním
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak

Příspěvek od Markus »

MarkyParky píše: 28. 5. 2020, 15:18Co se stane, když mu dám ve Fate Aspekt "sražený na zem" za dva posuny a ty ho pak trefíš Magic misile za 2d4".
Náhodou, tohle mi přijde jako sranda a zajímal by mě výsledek. :D Myslím, že čistě mechanicky bychom to zvládli. Markus vyhodnotí jednu část boje v DCC, výsledek předává dál Jersonovi do Omegy. Jerson bere fikční situaci, kterou mu předal Markus, vyhodnocuje to v Omeze, posílá to dál Logovi do JaD. Když už mišmaš, tak pořádně! :D

Chápu ale obavy z desynchonizace a čekání na ostatní.

Přijde mi škoda, že když není družinovka, nemůžou vlastně být souboje, protože po jednom nás v Karaku vyrubou. Kouzelník je chodící mrtvola. Jak řešíte souboje v jiných PbB? Jsou všechny dimenzované tak, aby je zvládla jedna postava?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše:Jak řešíte souboje v jiných PbB? Jsou všechny dimenzované tak, aby je zvládla jedna postava?
Já hraju zásadně combat-as-war. Když na to nemáš, tak tam nelez a něco vymysli, abys na to měl. Nebo se na tenhle jeden větší souboj s ostatními domluv a vlítněte tam spolu .. a pak se zas rozpadněte.


Tady konkrétně mám v plánu trochu enemíky oslabit, aby to šlo, nicméně zároveň - disclaimer v Karaku, co jsem zatím četl, je ,že družina na 4. levelu, pro kterou je určený, to nemá být schopná zvládnout brute-force-bojem a má volit alternativní řešení a být kreativní.

Takže v tomhle směru se moc netrápím - když to nemá dát ani celá družina, není důvod jí držet pohromadě.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše:Náhodou, tohle mi přijde jako sranda a zajímal by mě výsledek. :D Myslím, že čistě mechanicky bychom to zvládli. Markus vyhodnotí jednu část boje v DCC, výsledek předává dál Jersonovi do Omegy. Jerson bere fikční situaci, kterou mu předal Markus, vyhodnocuje to v Omeze, posílá to dál Logovi do JaD. Když už mišmaš, tak pořádně! :D
Ale jo - nicméně - nechme si to na ty bossfighty. Nedělejme to v každé místnosti.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak

Příspěvek od Bajo »

Ok, tak já to zkusím, uvidím, jak často budu cítit potřebu odpovědi od vypravěče, aby mi to přišlo jako dostačně "nezujatá" zkouška Karaku.

Hrát budu cokoliv kromě alchymisty, který se mi nechce konvertovat a ani se mi nechce si kvuli tomu připomínat DrD. Pokud by se už nikdo nepřidal, tak beru zloděje. Hrát to budu v nějakem klasickém retroklonu oDnD (v DCC leda by v něm hrála většina).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak

Příspěvek od Markus »

Když na to nemáš, tak tam nelez a něco vymysli, abys na to měl. Nebo se na tenhle jeden větší souboj s ostatními domluv a vlítněte tam spolu .. a pak se zas rozpadněte.
MarkyParky píše: 28. 5. 2020, 15:40 Ale jo - nicméně - nechme si to na ty bossfighty. Nedělejme to v každé místnosti.
To mi přijde jako zajímavé a pěkné řešení. Na výchozí průzkum a sociální interakci jsme rozpadnutí, aby se to zvládalo hrát rychleji. Když někdo bude chtít velký souboj, domluví se s otatními, že se potkají. Chce to benevolenci z tvojí strany, že nás nezabiješ osamocené, ale to máš asi zmáknuté, takže cajk.

Vést souboj v několika různých systémech mi přijde jako zajímavá výzva. Myslím, že se dá pracovat s tím tvým systémem Předávám slovo Jersonovi apod. Prostě že chvíli vyhodnocuju souboj já ve svém systému, a když nemůžu nebo nechci dál, pošlu slovo dalšímu, kdo si ode mě přebere fikční situaci a pokračuje dál ve svém systému, než zase pošle fikční situaci dál.

Ve skupinových scénách je asi třeba mít jasně určené, kdo má zrovna slovo a na koho se čeká, aby nepsali dva lidi najednou, ale to máš hádám pořešené.
Bajo píše:zloděje ... v oDnD
Kacíř! :)
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak

Příspěvek od Bajo »

Markus píše: 28. 5. 2020, 15:47 Kacíř! :)
Co ta to říct, narodil jsem se jako rebel! :P Každopádně zkoušel jsi reálně mít oDnD zloděje na nízké úrovni v dungeonu a nechat ho odstraňvat pasti podle pravidel? To je mnohem nebezpečnější, než to řešit ve fikci! 8)
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů