[Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16378
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Herní vlákno

Je opravdu Karak tak strašný, jak se o něm tvrdí? Nebo byl jen nepochopen?
Dá se opravit? Dá se v něm odehrát rozumný příběh? Dá se v něm vůbec něco....?

Je to ve skutečnosti geniální modul, který zničilo to, že jediný dostupný systém byl Dračák?

Je jen jeden způsob, jak to zjistit.

Vypisuji šílený experiment:

PlayByPost Karaku, který má odhalit, jak se věci mají.

Podmínky pro účast:
* Ve hře budou povolené následující postavy: válečník, hraničář, kouzelník, alchymista, zloděj.
* Každá z těchto rolí smí být ve hře zastoupena nejvýše jednou.
* Každý hráč bude hrát v jiném systému a každá (mechanická) rodina systémů může být zastoupena nanejvýše jednou.
* Zvolený systém nesmí být staré Dračí doupě a Astrální doupě. Jinak je povoleno cokoliv.
* Každý hráč si ve svém systému vytvoří postavu, jejíž schopnosti a vyznění bude přibližné odpovídat 4. levelu téže postavy ve starém Dračáku - pokud mu to systém dovolí, tak přímo, pokud mu to systém nedovolí tak nějakým masivním reflufem.
* Hra nebude družinovka - kvůli PbP formátu se předpokládá maximální možná míra rozpadu družiny, asynchronního hraní a paralelního průzkumu.
* Při hře se bude předpokládat velká míra iniciativy a samostatnosti ze strany hráčů - spoustu věcí si budou vyhodnocovat sami, i když tradičné by to v jejich systému dělal GM. Platí to i pro reakce NPC.
* Ve hře nebude PvP.
* Nebudeme to brát moc vážně. Spíš vůbec.
* Je to zábava na pár dnů. Možná týdnů. Nejvýše měsíc. Fakt. Nemá šanci to vydržet dýl (a já nebudu mít dýl čas).

FAQ:
* Je to myšlené vážně? Ne, fakt ne. Ale než se to rozpadne, mohla by to být sranda. Aspoň chvilku.
* Kdo bude PJ? Já. Pokusím se být přiměřeně osvícený - tak, abych hru přiméřeně vérně převedl, ale zároveň tak, aby to nebylo nudné a frustrující.
* Co když bude chtít hrát víc než 5 hráčů? Povolí se další role - třeba: hraničářův pes / kouzelníkův ďáblík či havran ...
* Fakt si můžu vzít libovolný systém? Jasně.
* Jako opravdu? To půjde vedle sebe hrát třeba DrDII, DnD5E, Fate4Core a ApocalyspeWorld? Jasně.
* A můžu si vzít něco fakt neobvyklého? Experimentálního? Může to být třeba Hrstka? Chuubo? Omega? Gloomhaven? Něco z Kuchyně? Jasně, jen budete mít víc práce s reflufem a mechanikami. A musíte GMovi (mě) poslat pravidla, pokud nejsou volně dostupná.
* Jak se budou řešit staty monster? Zkonvertují se. Buďto si to uděláte sami, nebo to pro vás udělá GM při své odehrávce. Bude se při tom zohledňovat, že chodíte sólo a ne jako družina. Trochu. Možná. Někde.
* Jak se bude řešit odlišný časový zoom mezi systémy, zejména v bojích? Předpokládá se, že jeden post = odehrávka jednoho boje, průzkum jedné místnosti, vyřešení jednoho sociálníko konfliktu. Pokud si vyberete systém, ve kterém jsou krátká kola či akce, tak vám GM néjak naznačí, co případná protistrana bude či co vás čeká a vy už si to pak naházíte a odehrajete sami.
* A jaké se předpokládá tempo odehrávání? Frenetické a šílené, protože je to taková kravina, źe se to brzy stejně rozpadne.....
* Co když nás zabijou? Tak budete mrtví. TPK je taky forma, jak to celé skončit.
* Co když se přihlásím sám? Tak to stejně zkusíme.
* Co když se nepřihlásí vůbec nikdo? Tak prohlásíme, že výslekem experimentu je, že Karak je tak špatný, že ho nikdo hrát nechce. $:)

Jak se přihlásit, kde se bude hrát, čím si budeme házet?
V tomhle vlákně se bude dít všechno.
* Přihlásíte se prostě tak, že odpovíte co budete hrát a v čem. Kdo dřív přijde, ten dřív mele. Pak si ten post v klidu editnete a uděláte si z něj deník.
* Hrát se bude taky v tomhle vlákně. Nebudeme zakládat žádné herní účty, nic takového, každý pěkně za sebe.
* Házet si můžete taky jak chcete - můžete použít néjaký házecí server, nebo si házet doma kostky na stole, budeme si věřit.


Přehled přihlášených:
Válečník - Sarsaparillos: Svět Dobrodružství (AW heartbreaker)
Hraničář - Jerson: Omega
* Hraničářův pes - Pieta: Sigmund
Alchymista - Log 1=0: JaD (samostatný a rozhodně zcela funkční doplňek DnD5E)
Kouzelník - Markus: Markusovo DCC (DCC heartbreaker)
* Ďáblík - Jezus: DrDII
Zloděj Bajo: Labyrinth lord => York: Yorkův dračák podle staré školy => Faskal: Polaris (Lehmanova)

Typografická konvence v herním vlákně
* Popisy toho, co moje postava dělá, případně vnitřní pochody v její hlavě jsou běžným fontem.
* "Mluvím-li nahlas přímou řečí, dávám to do uvozovek."
* Herní mechanika - výpočty, hody kostkou, volby kouzel a podobně kurzívou.
* Střih na jinou lokaci, doplnění, co se dělo mezitím a další podobná upřesnění - krátký nadpis tučnou kruzívou.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 6. 2020, 20:54, celkem upraveno 18 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16378
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Tak jsem si myslel, že si jednou pro forma hodím d12tkou a pak vás pustím ...

... ale Karak vás ještě nechce nechat odejít.

EDIT: Záměrně jsem ale nepsal, kde přesně trollové jsou a kde jste vy. Předpokládám, že iniciativa je ve vašich rukou. Jen jsem to chtěl celé naházet do jednoho postu, ať je jasné, jak to dopadlo.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

Žádám hod na morálku! :D
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16378
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Máš ho tam.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

Promiň, Marky, že teď budu trochu rules lawyerovat, ale když už demonstrujeme ty systémy, tak ať to máme správně a schválně ať vidíte, jak je to namaxované kouzlo mocné. Hodil jsi „hod na reakci“ ne „hod na morálku". Hod na morálku se hází:
(a) když z nepřátel zemře první člen skupiny
(b) když zemře polovina skupiny.
Je to záchranný hod na Vůli proti DC 11. S tím že trollové mají podle tvých statů na hody na Vůli postih –1.

A pak ještě tenhle detail.
Choking cloud.

32+: The caster calls down three toxic clouds of unmatched lethality. For each cloud, he can choose a size ranging from a single target up to a 30' radius. The clouds can be targeted anywhere within 500'. The clouds come into existence instantly and remain for 1d4 turns. Each target within the clouds must make a Fort save or be killed immediately. Those that survive suffer a -6 penalty to all rolls (attacks, damage, skills, and saves) and take 10 points of damage each round from the toxic gases. The caster can direct the clouds at will, without concentrating; they move up to 50' per round at his command.
Tj. prosím přehoď to a hoď za ně na morálku = záchranu na Vůli proti DC 11 s postihem -7.

Můžeš hodit za oba dohromady (default), ale klidně za každého zvlášť (celkem dává smysl u silných individualistických nepřátel).
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16378
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Máš to tam opravené.

Poznámka bokem - mít na dvě tak podobné věci tak rozdílnou mechaniku je meh.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

MarkyParky píše: 21. 7. 2020, 22:22 Zbývající trollové se vyděsili smrti svých druhů a obrátili se na útěk.
Tak.

*Teatrálně si oprašuje ruce*
MarkyParky píše: 21. 7. 2020, 23:48 Poznámka bokem - mít na dvě tak podobné věci tak rozdílnou mechaniku je meh.
Ty věci jsou trochu podobné, to jo, ale liší se. Jedno je to nebojové pravidlo, druhé bojové.

„Hod na reakci“ je mimobojová věc, navíc volitelná. Umožňuje GMovi určit, jak se budou chovat cizí postavy, které družina zrovna potkala, a z logiky situace není jejich reakce zřejmá. Tady bys to například mohl (ale nemusel) házet ve chvíli, kdy nás trollové spatřili. Zohlednil bys nějaké situační modifikátory (+ za přesilu, - za to, že viděli mrtvoly atd.), hodil by sis a vyšlo by ti třeba, že se leknou, nebo že začnou na dálku křičet „co je to tady“, nebo že proti nám zuřivě beze slova zaútočí.

„Hod na morálku“ je bojová věc, která nastupuje až ve chvíli, kdy začnou NPC umírat. Je tam od toho, aby ti určila, jestli budou bojovat až do smrti, nebo jestli se jim zlomí vůle. Proto je to koncipované jako záchranný hod.

Jasně, ty mechaniky jsou odlišné a metodika hodu je taky jiná (ale jsi v old schoolu, cos čekal), ale z hlediska fikce plní každá jiný účel a dává celkem smysl, že jsou odlišené. Tady se to akorát divně sešlo kvůli tomu, že trollové umřeli hned na začátku setkání, ale v běžné situaci by ty hody byly od sebe vzdálené v čase a mezi nimi by proběhlo klidně i několik kol boje.

EDIT: Z hlediska metafyzického určuje první hod to, čeho by NPC ideálně chtělo docílit, kdežto druhý hod simuluje jeho vrtkavou vůli a nejistou schopnost si za tím cílem jít. $D
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

Jinak je na tomhle příkladu myslím zajímavě vidět oldschoolová estetika a idea toho, jakou roli mají pravidla plnit nebo jakým způsobem mají strukturovat hru. Jak by to vlastně probíhalo, zazoomováno:

1. Hod - Nedojde k náhodnému setkání? -> Ano, dojde!

2. Hod - Koho postavy potkají? -> Trolly! (případně další hod, kolik jich bude)

3. Hod - Co ti trollové dělají? -> Zběsile útočí!

(Vložte vyhodnocení boje, v tomhle případě smrtícího bojového kouzla. To běží, dokud to nespustí další podmínku, což je smrt některého z trollů.)

4. Hod - Jak trollové reagují na ztráty? -> Zdrhají.

Je na tom vidět, že ten systém vlastně šrotuje jako „simulátor“ na pozadí. Neřeší žádné konflikty, žádný dramatický oblouk (což ale může dělat GM fiatem), prostě občas - třeba i nečekaně - vyplivne nějakou situaci. A neřeší žádný balanc setkání, takže ta situace může klidně skončit stejně rychle, jako začala. Tady systém vygeneroval situaci (náhodné setkání s trolly), ale hned si ji sám vyhodnotil a ukončil ji, aniž by hráči museli něco dělat. Simulátor si sám spokojeně simuluje. :)
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jezus »

Za občasného nadechnutí - zaskřípání zuby - a ulehčeného vydechnutí ze strany hráčů :-D
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16378
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Tak, kdo tak ještě neučinil, nechť nadhodí svůj epilog.

A tady můžeme začít drbat Karak :)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jerson »

Takže už asi jen Pieta? A jak vlastně skončil Erbald? To mi asi nějak uteklo.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jezus »

Když byl Erbald naposledy viděn, měl namířeno do pekla :)

Pieta sehnal chálku i čubky, ale bylo by fajn, kdyby ty úspěchy nějak shrnul sám :-)

Já si ještě dovolím dozakončit, byť nijak zásadně, a myslím, že i Markus bude chtít něco dodat závěrem.

Každopádně hezké zakončení těch, co došli na konec Karaku. Byla to dlouhá cesta a zvládli jste ji se ctí i zábavně :clap:

(Až jsem si představil scénu, kdy o mnoho let později proti sobě na okraji bitevního pole stanou vůdce krvavých elfů a skřetích hord Halaton a hraničář Edward zachraňujících válečné uprchlíky v ruce s mečem Svatého kříže. Skřeti jsou napůl rozprášeni a rabují, Halaton se snaží svolat věrné krvavé elfy a stáhnout se. Edward se odvolává na jejich dávné přátelství, v elfově tváři se mísí vztek a lítost...
A na v pozadí občas zaduní zvuk trpasličích moždířů a vítr k uším přináší nelidský smích, ze kterého mrazí v kostech, a zvuky rotační kuše a čehosi, co zní jako parou poháněná pila prokousávající se masem...
Věk Cedrika právě započal.
) ;-)
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Sosacek »

Jezus píše: 22. 7. 2020, 10:56 Až jsem si představil scénu, kdy o mnoho let později proti sobě na okraji bitevního pole stanou vůdce krvavých elfů a skřetích hord Halaton a hraničář Edward zachraňujících válečné uprchlíky v ruce s mečem Svatého kříže. Skřeti jsou napůl rozprášeni a rabují, Halaton se snaží svolat věrné krvavé elfy a stáhnout se. Edward se odvolává na jejich dávné přátelství, v elfově tváři se mísí vztek a lítost...
A na v pozadí občas zaduní zvuk trpasličích moždířů a vítr k uším přináší nelidský smích, ze kterého mrazí v kostech, a zvuky rotační kuše a čehosi, co zní jako parou poháněná pila prokousávající se masem...
Věk Cedrika právě započal.
;-)
Karak expanded universe.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

Jezus píše: 22. 7. 2020, 10:56 Já si ještě dovolím dozakončit, byť nijak zásadně, a myslím, že i Markus bude chtít něco dodat závěrem.
Tak jo, dozakonči a já pak zakončím. :)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

No a jelikož končíme, založil jsem Karaku anotaci a taky samostatnou diskuzi. Jestli začneme rozebírat Karak obecně, jeho obsah, design atd., navrhoval bych přesunout se do odkazované diskuze, kde to bude dalším čtenářům přístupnější než tady, sedmdesát stránek hluboko v organizační diskuzi k PbB. Tady můžeme provést debriefing samotného hraní a Markyho experimentu.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jerson »

Dobře, tedy defriefing - nečekal jsem od toho moc a dostal jsem víc než jsem čekal. Pro mě vyzkoušení Omegy, která i ve fantasy a s přeboostovanou postavou fungovala celkem uspokojivě, ale hlavně musím ocenit, jak se Marky popasovat s pěti nebo šesti různými systémy najednou, přičemž některé nejsou zrovna jednoduché, a dokázal je využívat i v jedné scéně, v rámci možností.

Taky se mi dost líbilo transformace NPC šamana do hráčské postavy a díky tomu využití toho docela zajímavého nápadu se sporem uvnitř tábora nepřátel, který jinak hráčům nelze předat. Mapy Karaku v této podobě vypadají na jednu stranu o dost lépe, a na druhou ukazujou nezajímavost podzemí Karaku v plné kráse.

Celkově bych řekl, že se z Karaku opravdu nějak dá vykřesat zajímavá hra, ale pořád mi přijde, že to bylo navzdory tomu, co je v modulu napsáno, a s velkým vypětím sil. I když k tomu se nejpovolaněji může vyjádřit jen Marky.
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů