[Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Herní vlákno

Je opravdu Karak tak strašný, jak se o něm tvrdí? Nebo byl jen nepochopen?
Dá se opravit? Dá se v něm odehrát rozumný příběh? Dá se v něm vůbec něco....?

Je to ve skutečnosti geniální modul, který zničilo to, že jediný dostupný systém byl Dračák?

Je jen jeden způsob, jak to zjistit.

Vypisuji šílený experiment:

PlayByPost Karaku, který má odhalit, jak se věci mají.

Podmínky pro účast:
* Ve hře budou povolené následující postavy: válečník, hraničář, kouzelník, alchymista, zloděj.
* Každá z těchto rolí smí být ve hře zastoupena nejvýše jednou.
* Každý hráč bude hrát v jiném systému a každá (mechanická) rodina systémů může být zastoupena nanejvýše jednou.
* Zvolený systém nesmí být staré Dračí doupě a Astrální doupě. Jinak je povoleno cokoliv.
* Každý hráč si ve svém systému vytvoří postavu, jejíž schopnosti a vyznění bude přibližné odpovídat 4. levelu téže postavy ve starém Dračáku - pokud mu to systém dovolí, tak přímo, pokud mu to systém nedovolí tak nějakým masivním reflufem.
* Hra nebude družinovka - kvůli PbP formátu se předpokládá maximální možná míra rozpadu družiny, asynchronního hraní a paralelního průzkumu.
* Při hře se bude předpokládat velká míra iniciativy a samostatnosti ze strany hráčů - spoustu věcí si budou vyhodnocovat sami, i když tradičné by to v jejich systému dělal GM. Platí to i pro reakce NPC.
* Ve hře nebude PvP.
* Nebudeme to brát moc vážně. Spíš vůbec.
* Je to zábava na pár dnů. Možná týdnů. Nejvýše měsíc. Fakt. Nemá šanci to vydržet dýl (a já nebudu mít dýl čas).

FAQ:
* Je to myšlené vážně? Ne, fakt ne. Ale než se to rozpadne, mohla by to být sranda. Aspoň chvilku.
* Kdo bude PJ? Já. Pokusím se být přiměřeně osvícený - tak, abych hru přiméřeně vérně převedl, ale zároveň tak, aby to nebylo nudné a frustrující.
* Co když bude chtít hrát víc než 5 hráčů? Povolí se další role - třeba: hraničářův pes / kouzelníkův ďáblík či havran ...
* Fakt si můžu vzít libovolný systém? Jasně.
* Jako opravdu? To půjde vedle sebe hrát třeba DrDII, DnD5E, Fate4Core a ApocalyspeWorld? Jasně.
* A můžu si vzít něco fakt neobvyklého? Experimentálního? Může to být třeba Hrstka? Chuubo? Omega? Gloomhaven? Něco z Kuchyně? Jasně, jen budete mít víc práce s reflufem a mechanikami. A musíte GMovi (mě) poslat pravidla, pokud nejsou volně dostupná.
* Jak se budou řešit staty monster? Zkonvertují se. Buďto si to uděláte sami, nebo to pro vás udělá GM při své odehrávce. Bude se při tom zohledňovat, že chodíte sólo a ne jako družina. Trochu. Možná. Někde.
* Jak se bude řešit odlišný časový zoom mezi systémy, zejména v bojích? Předpokládá se, že jeden post = odehrávka jednoho boje, průzkum jedné místnosti, vyřešení jednoho sociálníko konfliktu. Pokud si vyberete systém, ve kterém jsou krátká kola či akce, tak vám GM néjak naznačí, co případná protistrana bude či co vás čeká a vy už si to pak naházíte a odehrajete sami.
* A jaké se předpokládá tempo odehrávání? Frenetické a šílené, protože je to taková kravina, źe se to brzy stejně rozpadne.....
* Co když nás zabijou? Tak budete mrtví. TPK je taky forma, jak to celé skončit.
* Co když se přihlásím sám? Tak to stejně zkusíme.
* Co když se nepřihlásí vůbec nikdo? Tak prohlásíme, že výslekem experimentu je, že Karak je tak špatný, že ho nikdo hrát nechce. $:)

Jak se přihlásit, kde se bude hrát, čím si budeme házet?
V tomhle vlákně se bude dít všechno.
* Přihlásíte se prostě tak, že odpovíte co budete hrát a v čem. Kdo dřív přijde, ten dřív mele. Pak si ten post v klidu editnete a uděláte si z něj deník.
* Hrát se bude taky v tomhle vlákně. Nebudeme zakládat žádné herní účty, nic takového, každý pěkně za sebe.
* Házet si můžete taky jak chcete - můžete použít néjaký házecí server, nebo si házet doma kostky na stole, budeme si věřit.


Přehled přihlášených:
Válečník - Sarsaparillos: Svět Dobrodružství (AW heartbreaker)
Hraničář - Jerson: Omega
* Hraničářův pes - Pieta: Sigmund
Alchymista - Log 1=0: JaD (samostatný a rozhodně zcela funkční doplňek DnD5E)
Kouzelník - Markus: Markusovo DCC (DCC heartbreaker)
* Ďáblík - Jezus: DrDII
Zloděj Bajo: Labyrinth lord => York: Yorkův dračák podle staré školy => Faskal: Polaris (Lehmanova)

Typografická konvence v herním vlákně
* Popisy toho, co moje postava dělá, případně vnitřní pochody v její hlavě jsou běžným fontem.
* "Mluvím-li nahlas přímou řečí, dávám to do uvozovek."
* Herní mechanika - výpočty, hody kostkou, volby kouzel a podobně kurzívou.
* Střih na jinou lokaci, doplnění, co se dělo mezitím a další podobná upřesnění - krátký nadpis tučnou kruzívou.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 6. 2020, 20:54, celkem upraveno 18 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Neuvěřitelné, máte to tam... :)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

Marky, pro pořádek:
Pro Markuse
1. boj zblízka - NIL
1. půlka pohybu:
- mrak se nasouvá 6 čtverečků do chodby
- sarkoni nic nedělají
- Haštara (s Rangokem) se nasouvají na křižovatku
1. střelba
- bude Haštara házet oštěp? jsou 10 čtverečků = 50' daleko = na dlouhý dostřel
1. magie a pomale akce
- sarkoni zkusí ztropit poplach
- bude Haštara kouzlit?
Jednu věc pořád chápeš špatně / jsem blbě vysvětlil. Kolo je rozdělené na 2 fáze, v každé z nich může každá postava udělat právě jednu věc - takže za kolo udělá právě dvě věci (z čehož max. jedna je "velká akce / útok", to druhé je "malá akce / pohyb").

Není tedy možné, aby Haštara v 1. fázi pohybu šla do křižovatky a v 1. fázi magie kouzlila. Jakmile se v 1. fázi pohne, nemůže už v 1. fázi nic dělat - případné kouzlení by tedy muselo být až v 2. fázi kouzlení. Což mimochodem dá sarkonům možnost ještě předtím utéct.

EDIT: Nicméně záměr („utíkám“ nebo „popojdu a sešlu kouzlo“) by se měl hlásit na začátku kola, takže tohle rozkouskování s možností rozhodovat se v půlce kola taky nedává moc smysl. Prostě všichni řeknou („naprogramujou“), co dělají, a pak se to vyhodnotí. Drobné změny běžně dovoluju (např. když jsi zahlásil útok a cíl mezitím umře, můžeš zaútočit na někoho jiného), ale velké změny nedovoluju (zahlásíš útok a cíl umře - nemůžeš to změnit na kouzlení).

EDIT2: A podle mě fáze, kdy "mrak se nasouvá do chodby, Haštara na křižovatku a sarkoni stojí jako přimražení" ještě vůbec není součást soubojáku a není potřeba to fázovat. Teprve potom začne 1. kolo. Ale to jsme řešili v mém tématu, ještě ti tam dlužím odpověď.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše:Není tedy možné, aby Haštara v 1. fázi pohybu šla do křižovatky a v 1. fázi magie kouzlila. Jakmile se v 1. fázi pohne, nemůže už v 1. fázi nic dělat - případné kouzlení by tedy muselo být až v 2. fázi kouzlení. Což mimochodem dá sarkonům možnost ještě předtím utéct.
Ahá!

Ook, už jsem zas o něco chytřejší. Budu se tím řídit - teď nám to tu situaci snad moc nezmění.
Markus píše:Nicméně záměr („utíkám“ nebo „popojdu a sešlu kouzlo“) se měl hlásit na začátku kola, takže tohle rozkouskování s možností rozhodovat se v půlce kola taky nedává moc smysl.
Tady ale zase budeš muset ustoupit trochu ty.

Hrajeme to cross-systémově a jsi ve skupince s DrDII hráčem. A DrDII dovoluje hlásit záměry až během průběhu kola a reagovat tak na jeho vývoj - například Sarkoni mohou hrát jinou protiakci, kdyby Rangok kouzlil a jinou, kdyby se k nim Rangok rozeběhl nebo zkusil vyjednávat. Snažím se tedy najít nějaký kompromis mezi oběma systémy a tohle "kouskované" hlášení mi přijde rozumný kompromis.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

Jasně, nemám s tím problém, spíš jsem se chtěl vyhnout tomu, že bys něco vyhodnocoval „špatně“. ;)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše:EDIT2: A podle mě fáze, kdy "mrak se nasouvá do chodby, Haštara na křižovatku a sarkoni stojí jako přimražení" ještě vůbec není součást soubojáku a není potřeba to fázovat. Teprve potom začne 1. kolo. Ale to jsme řešili v mém tématu, ještě ti tam dlužím odpověď.
Mám stejný argument jako minule (ten nedořešený).

Sarkoni na hlídce čumící do chodby vidí mrak od začátku a vzniká tam konflikt. Nedovolit jim na mrak reagovat a nasunout ho "mimo souboják" je věc, která by se mi jako hráči hrubě nelíbila, kdyby ji proti mě GM použil.

Jiná věc samozřejmě je, že podle toho tvého principu "hlásit na začátku kola" by sarkoni měli něco naplánovat na celé kolo jen na základě toho, že vidí, jak na křižovatku vplul mrak a ještě nic neví o jeho původci - a tam uznávám, že samozřejmě by měli méně informací (a větší šanci udělat chybné rozhodnutí), než když jsem to rozhodnutí kvůli mixování s DrDII posunul do půlky kola.

EDIT: A beru to v potaz a zohledním to v jejich odehrávce.

Ale na tom, že tam právo na reakci a spuštění soubojáku má být okamžitě, a ne až po nasunutí mraku, si trvám :) :lol:
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

Jako Sudí máš právo spustit souboják kdykoli podle svého uvážení. :) Já bych ho spouštěl ve chvíli, kdy chtějí sarkoni něco dělat - dokud by jenom stáli a čuměli, nevidím důvod ho spouštět. Ale dost už k tomuhle, jdu to odehrát.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše:Já bych ho spouštěl ve chvíli, kdy chtějí sarkoni něco dělat - dokud by jenom stáli a čuměli, nevidím důvod ho spouštět.
Ale oni chtějí řvát na poplach, případně se u toho nějak připravit do boje, postavit bok po boku, tasit šavle .......
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Log 1=0 »

Btw, všiml jsem si správně, že králova ložnice je na patře, do kterého se dá dostat:
1. Nerozbitnou branou, ke které má jediný klíč upír
2. Tajným vchodem, kterým se musí nejspíš slézat po laně (když si skřeti teprve staví lešení)
a nově i
3. vodopádem nebo slezením po skále
?
Musí být chudá hrozně nevyspalý.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

1. Není až takové wtf samo o sobě, kdyby ta brána vedla rovnou někam do oficiální části patra (třeba navazovala na tu širokou chodbu). Dle textu modulu ukořistil Razmir klíč od brány až po dobytí spodních pater a zavřel je on sám, aby do patra nemohli trpaslíci.

WTF je, že klíč dal hlídat upírovi (kterého dotáhl) PŘED bránu :)

a druhé WTF je, že v šestém patře pak cesta od brány vede do nějakých nameless místností, skrz které je to do královských komnat přes půl patra (a které jsou pro hráče zavalené).
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jezus »

Vy tomu vůbec nerozumíte. Trpaslíci jedí málo vlákniny, tudíž je pro ně chůze esenciální pro správné trávení a tedy dlouhá cesta z ložnice do "úřadu" (na trůn) je otázkou přežití.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jezus »

MarkyParky píše: 6. 7. 2020, 22:26
* Porazil jsi Zmara, jsi pánem svého osudu, a přesto dál prožíváš příběh, který ti byl předurčen. Proč?
Nice one! :-)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Jezus píše:Bránit v křiku jim Rangok neumí. Není mág.
To je vidět, že Rangok vyrůstal v jeskyních.

Kdyby vstrčil občas čumák ven, zažil by v horách vítr, co dokáže urvat vyřčená slova od úst a přenést je přes celá údolí, aniž by přitom byla slyšet jen pár kroků proti větru.

Ale s tím hodem, co má by mu stejně bylo prd platné, kdyby takový vítr znal $lol$
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

Marky, jak ses ptal, že ti není jasné, jak hrát za NPC mágy, ta už víš? V zásadě jsou dvě možnosti:

- Vůbec s nimi nezacházet jako s mágem a nepoužívat pravidla mága. Dát mu natvrdo nějaký pevný magický „speciální útok“ s jasně daným účinkem, třeba omezený na pár použití denně.

- Pojmout ho jako regulérní postavu kouzelníka s hody na kouzlení a výsledky podle tabulek kouzel. Pracnější, ale taky zábavnější a nepředvídatelnější. Kouzla už sis sepsal, teď budeš potřebovat ještě bonus na kouzlení. Gontrol má v DrD 5. úroveň, to může být v DCC tak 2. nebo 3.? Dal bych mu +3 nebo +4 na sesílání kouzel (podle toho, jak je chytrej) a máš to.

Dovolím si taky upozornit, že povolit NPC možnost sebevypálení je sice možné, ale zároveň je to hrozný overkill a zabiják hráčů. ;)

Jestli chceš, má DCC pravidla pro spell duel, ale nikdy jsem podle nich nehrál... byť by mě to celkem zajímalo zkusit. Hmm... Vyzkoušíme je? EDIT: Byť já teda na to nemám moc použitelná kouzla... :-?
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jerson »

Marky, u brány nemusím nezbytně reagovat teď, pokud ji můžeme otevřít a jít dál.
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů