[Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
- MarkyParky
- Příspěvky: 16476
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
[Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
Herní vlákno
Je opravdu Karak tak strašný, jak se o něm tvrdí? Nebo byl jen nepochopen?
Dá se opravit? Dá se v něm odehrát rozumný příběh? Dá se v něm vůbec něco....?
Je to ve skutečnosti geniální modul, který zničilo to, že jediný dostupný systém byl Dračák?
Je jen jeden způsob, jak to zjistit.
Vypisuji šílený experiment:
PlayByPost Karaku, který má odhalit, jak se věci mají.
Podmínky pro účast:
* Ve hře budou povolené následující postavy: válečník, hraničář, kouzelník, alchymista, zloděj.
* Každá z těchto rolí smí být ve hře zastoupena nejvýše jednou.
* Každý hráč bude hrát v jiném systému a každá (mechanická) rodina systémů může být zastoupena nanejvýše jednou.
* Zvolený systém nesmí být staré Dračí doupě a Astrální doupě. Jinak je povoleno cokoliv.
* Každý hráč si ve svém systému vytvoří postavu, jejíž schopnosti a vyznění bude přibližné odpovídat 4. levelu téže postavy ve starém Dračáku - pokud mu to systém dovolí, tak přímo, pokud mu to systém nedovolí tak nějakým masivním reflufem.
* Hra nebude družinovka - kvůli PbP formátu se předpokládá maximální možná míra rozpadu družiny, asynchronního hraní a paralelního průzkumu.
* Při hře se bude předpokládat velká míra iniciativy a samostatnosti ze strany hráčů - spoustu věcí si budou vyhodnocovat sami, i když tradičné by to v jejich systému dělal GM. Platí to i pro reakce NPC.
* Ve hře nebude PvP.
* Nebudeme to brát moc vážně. Spíš vůbec.
* Je to zábava na pár dnů. Možná týdnů. Nejvýše měsíc. Fakt. Nemá šanci to vydržet dýl (a já nebudu mít dýl čas).
FAQ:
* Je to myšlené vážně? Ne, fakt ne. Ale než se to rozpadne, mohla by to být sranda. Aspoň chvilku.
* Kdo bude PJ? Já. Pokusím se být přiměřeně osvícený - tak, abych hru přiméřeně vérně převedl, ale zároveň tak, aby to nebylo nudné a frustrující.
* Co když bude chtít hrát víc než 5 hráčů? Povolí se další role - třeba: hraničářův pes / kouzelníkův ďáblík či havran ...
* Fakt si můžu vzít libovolný systém? Jasně.
* Jako opravdu? To půjde vedle sebe hrát třeba DrDII, DnD5E, Fate4Core a ApocalyspeWorld? Jasně.
* A můžu si vzít něco fakt neobvyklého? Experimentálního? Může to být třeba Hrstka? Chuubo? Omega? Gloomhaven? Něco z Kuchyně? Jasně, jen budete mít víc práce s reflufem a mechanikami. A musíte GMovi (mě) poslat pravidla, pokud nejsou volně dostupná.
* Jak se budou řešit staty monster? Zkonvertují se. Buďto si to uděláte sami, nebo to pro vás udělá GM při své odehrávce. Bude se při tom zohledňovat, že chodíte sólo a ne jako družina. Trochu. Možná. Někde.
* Jak se bude řešit odlišný časový zoom mezi systémy, zejména v bojích? Předpokládá se, že jeden post = odehrávka jednoho boje, průzkum jedné místnosti, vyřešení jednoho sociálníko konfliktu. Pokud si vyberete systém, ve kterém jsou krátká kola či akce, tak vám GM néjak naznačí, co případná protistrana bude či co vás čeká a vy už si to pak naházíte a odehrajete sami.
* A jaké se předpokládá tempo odehrávání? Frenetické a šílené, protože je to taková kravina, źe se to brzy stejně rozpadne.....
* Co když nás zabijou? Tak budete mrtví. TPK je taky forma, jak to celé skončit.
* Co když se přihlásím sám? Tak to stejně zkusíme.
* Co když se nepřihlásí vůbec nikdo? Tak prohlásíme, že výslekem experimentu je, že Karak je tak špatný, že ho nikdo hrát nechce.
Jak se přihlásit, kde se bude hrát, čím si budeme házet?
V tomhle vlákně se bude dít všechno.
* Přihlásíte se prostě tak, že odpovíte co budete hrát a v čem. Kdo dřív přijde, ten dřív mele. Pak si ten post v klidu editnete a uděláte si z něj deník.
* Hrát se bude taky v tomhle vlákně. Nebudeme zakládat žádné herní účty, nic takového, každý pěkně za sebe.
* Házet si můžete taky jak chcete - můžete použít néjaký házecí server, nebo si házet doma kostky na stole, budeme si věřit.
Přehled přihlášených:
Válečník - Sarsaparillos: Svět Dobrodružství (AW heartbreaker)
Hraničář - Jerson: Omega
* Hraničářův pes - Pieta: Sigmund
Alchymista - Log 1=0: JaD (samostatný a rozhodně zcela funkční doplňek DnD5E)
Kouzelník - Markus: Markusovo DCC (DCC heartbreaker)
* Ďáblík - Jezus: DrDII
Zloděj Bajo: Labyrinth lord => York: Yorkův dračák podle staré školy => Faskal: Polaris (Lehmanova)
Typografická konvence v herním vlákně
* Popisy toho, co moje postava dělá, případně vnitřní pochody v její hlavě jsou běžným fontem.
* "Mluvím-li nahlas přímou řečí, dávám to do uvozovek."
* Herní mechanika - výpočty, hody kostkou, volby kouzel a podobně kurzívou.
* Střih na jinou lokaci, doplnění, co se dělo mezitím a další podobná upřesnění - krátký nadpis tučnou kruzívou.
Je opravdu Karak tak strašný, jak se o něm tvrdí? Nebo byl jen nepochopen?
Dá se opravit? Dá se v něm odehrát rozumný příběh? Dá se v něm vůbec něco....?
Je to ve skutečnosti geniální modul, který zničilo to, že jediný dostupný systém byl Dračák?
Je jen jeden způsob, jak to zjistit.
Vypisuji šílený experiment:
PlayByPost Karaku, který má odhalit, jak se věci mají.
Podmínky pro účast:
* Ve hře budou povolené následující postavy: válečník, hraničář, kouzelník, alchymista, zloděj.
* Každá z těchto rolí smí být ve hře zastoupena nejvýše jednou.
* Každý hráč bude hrát v jiném systému a každá (mechanická) rodina systémů může být zastoupena nanejvýše jednou.
* Zvolený systém nesmí být staré Dračí doupě a Astrální doupě. Jinak je povoleno cokoliv.
* Každý hráč si ve svém systému vytvoří postavu, jejíž schopnosti a vyznění bude přibližné odpovídat 4. levelu téže postavy ve starém Dračáku - pokud mu to systém dovolí, tak přímo, pokud mu to systém nedovolí tak nějakým masivním reflufem.
* Hra nebude družinovka - kvůli PbP formátu se předpokládá maximální možná míra rozpadu družiny, asynchronního hraní a paralelního průzkumu.
* Při hře se bude předpokládat velká míra iniciativy a samostatnosti ze strany hráčů - spoustu věcí si budou vyhodnocovat sami, i když tradičné by to v jejich systému dělal GM. Platí to i pro reakce NPC.
* Ve hře nebude PvP.
* Nebudeme to brát moc vážně. Spíš vůbec.
* Je to zábava na pár dnů. Možná týdnů. Nejvýše měsíc. Fakt. Nemá šanci to vydržet dýl (a já nebudu mít dýl čas).
FAQ:
* Je to myšlené vážně? Ne, fakt ne. Ale než se to rozpadne, mohla by to být sranda. Aspoň chvilku.
* Kdo bude PJ? Já. Pokusím se být přiměřeně osvícený - tak, abych hru přiméřeně vérně převedl, ale zároveň tak, aby to nebylo nudné a frustrující.
* Co když bude chtít hrát víc než 5 hráčů? Povolí se další role - třeba: hraničářův pes / kouzelníkův ďáblík či havran ...
* Fakt si můžu vzít libovolný systém? Jasně.
* Jako opravdu? To půjde vedle sebe hrát třeba DrDII, DnD5E, Fate4Core a ApocalyspeWorld? Jasně.
* A můžu si vzít něco fakt neobvyklého? Experimentálního? Může to být třeba Hrstka? Chuubo? Omega? Gloomhaven? Něco z Kuchyně? Jasně, jen budete mít víc práce s reflufem a mechanikami. A musíte GMovi (mě) poslat pravidla, pokud nejsou volně dostupná.
* Jak se budou řešit staty monster? Zkonvertují se. Buďto si to uděláte sami, nebo to pro vás udělá GM při své odehrávce. Bude se při tom zohledňovat, že chodíte sólo a ne jako družina. Trochu. Možná. Někde.
* Jak se bude řešit odlišný časový zoom mezi systémy, zejména v bojích? Předpokládá se, že jeden post = odehrávka jednoho boje, průzkum jedné místnosti, vyřešení jednoho sociálníko konfliktu. Pokud si vyberete systém, ve kterém jsou krátká kola či akce, tak vám GM néjak naznačí, co případná protistrana bude či co vás čeká a vy už si to pak naházíte a odehrajete sami.
* A jaké se předpokládá tempo odehrávání? Frenetické a šílené, protože je to taková kravina, źe se to brzy stejně rozpadne.....
* Co když nás zabijou? Tak budete mrtví. TPK je taky forma, jak to celé skončit.
* Co když se přihlásím sám? Tak to stejně zkusíme.
* Co když se nepřihlásí vůbec nikdo? Tak prohlásíme, že výslekem experimentu je, že Karak je tak špatný, že ho nikdo hrát nechce.
Jak se přihlásit, kde se bude hrát, čím si budeme házet?
V tomhle vlákně se bude dít všechno.
* Přihlásíte se prostě tak, že odpovíte co budete hrát a v čem. Kdo dřív přijde, ten dřív mele. Pak si ten post v klidu editnete a uděláte si z něj deník.
* Hrát se bude taky v tomhle vlákně. Nebudeme zakládat žádné herní účty, nic takového, každý pěkně za sebe.
* Házet si můžete taky jak chcete - můžete použít néjaký házecí server, nebo si házet doma kostky na stole, budeme si věřit.
Přehled přihlášených:
Válečník - Sarsaparillos: Svět Dobrodružství (AW heartbreaker)
Hraničář - Jerson: Omega
* Hraničářův pes - Pieta: Sigmund
Alchymista - Log 1=0: JaD (samostatný a rozhodně zcela funkční doplňek DnD5E)
Kouzelník - Markus: Markusovo DCC (DCC heartbreaker)
* Ďáblík - Jezus: DrDII
Zloděj Bajo: Labyrinth lord => York: Yorkův dračák podle staré školy => Faskal: Polaris (Lehmanova)
Typografická konvence v herním vlákně
* Popisy toho, co moje postava dělá, případně vnitřní pochody v její hlavě jsou běžným fontem.
* "Mluvím-li nahlas přímou řečí, dávám to do uvozovek."
* Herní mechanika - výpočty, hody kostkou, volby kouzel a podobně kurzívou.
* Střih na jinou lokaci, doplnění, co se dělo mezitím a další podobná upřesnění - krátký nadpis tučnou kruzívou.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 6. 2020, 20:54, celkem upraveno 18 x.
Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
Díky Ale moc se neraduj, hod je to průměrný a zvedá ho jen můj malý bonus - pravděpodobně to tak dva hodí*. Otázka je, jak rychle se ten mrak vlastně pohybuje, ale skřeti mají určitě náskok, takže se pomalu zamysli, zda budeme nahánět ty, co to dají...
*EDIT: Dokonce možná víc, pokud jim Maryk zaplatí Přesně z jejich Sudby , což se v blízkosti smrti nabízí...
*EDIT: Dokonce možná víc, pokud jim Maryk zaplatí Přesně z jejich Sudby , což se v blízkosti smrti nabízí...
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15085
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
Jo jo.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
Jo, ještě o 10 bodů by to vyšlo v pohodě.MarkyParky píše: ↑1. 7. 2020, 11:27 Jerson: Máš ještě možnost to dobrodružství trochu navýšit?
Chápu, že máš tu mechaniku jako dramatické počítadlo, aby mise nebyly moc dlouhé. Zatím nám to celkem vycházelo, že se mi dařilo dělat větší předěly v místech, kde jsi se "prodlužoval", zkusím to udělat také tak, byť tady mi to možná nevyjde úplně přesně.
Do úplného konce dobrodružství ale určitě zbývá víc než jeden test.
hraju: Ω Projekt Omega
- MarkyParky
- Příspěvky: 16476
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
Tak jo. V pátém EDIT: šestém patře se začíná schylovat k TPK. Nebo ThPK (Total half-Party Kill).
Myslím, že by se tam hodil Haštařin kombajn na duše, ale ten sklízí jinde.
Myslím, že by se tam hodil Haštařin kombajn na duše, ale ten sklízí jinde.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 1. 7. 2020, 23:01, celkem upraveno 3 x.
Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
Nema Holotan flashbang?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
Páté patro jsme my, tedy já, Halotan a Ralf?
hraju: Ω Projekt Omega
- MarkyParky
- Příspěvky: 16476
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
Jerson: Eh, chyba, měl jsem psát šesté. Jo, jste to vy.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
Logu sorry, ale jsem až moc blízko cíli, než abych se teď vrhnul do boje s těmi hlubinnými skřety.
Ne že bychom je čirou náhodou nedokázali umlátit, ale to nejspíš nebude tvůj plán, co?
Marky, ty jejich HP jsou takhle napsané v Karaku? Vždyť každý vydá za dvě postavy.
Ne že bychom je čirou náhodou nedokázali umlátit, ale to nejspíš nebude tvůj plán, co?
Marky, ty jejich HP jsou takhle napsané v Karaku? Vždyť každý vydá za dvě postavy.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
Tak oni jsou v boční chodbičce a já naopak zdrhám pryč. Samozřejmě, to může být stejná sebevražda jako zůstat, ale to už je riziko dobrodruha.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16476
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
V Karaku mají Životaschopnost 6 a Odolnost 19/+4.Jerson píše:Marky, ty jejich HP jsou takhle napsané v Karaku? Vždyť každý vydá za dvě postavy.
Tzn. po tom překlopení do DnD jsou naopak o chlup slabší, protože tam je o chlup větší inflace životů než v DrDO. Ale to už se mi nechtělo zarovnávat.
Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
Btw, Jersone, vždyť ty jsi v době psaní svého příspěvku snad nemohl vidět, co dělám?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16476
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
Myslím, že Jersona zmátl ten můj vpisek, ve kterém jsem vám představil nepřítele a myslel si, že běžíš na druhou stranu (proti nim, místo od nich).
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
Log: Reagoval jsem na ten popis, kdy ses rozběhl se světlem, a jak to píšu na mobilu a pořád mě to odhlašuje, nevšiml jsem si, že jsi mezitím něco napsal.
Marky: nějaké drobné rozdíly jsou celkem jedno, pokud je to 2k10 nepřátel na úrovni 6,,hevto sanono sobě zabijácké. Navíc takhle hluboko v podzemí.
To už je jedině na Neviditelbost. Ale bez světla je to stejně k ničemu.
Jen jeden detail, tu čelovku má Halotan, nikoliv já.
Edit: tak jsem svou reakci upravil, proto co Log napsal už moje předchozí chování nedávalo smysl. Kdyby šlo změnit pořadí příspěvků, tak bych to tam nechal, ale takhle to bylo lepší přepsat.
Marky, má to moje kladivo nějaké speciální schopnosti kromě vysokého útoku? Dal jsem mu šest aspektů, které mi přišly odpovídající na tak brutální zbraň.
Jo, a celou dobu jsem řešil blbě pravidlo pro obnovení sil - zapomněl jsem, že když si za to zvýším celkové komplikace, tak nemusím platit rezervu. (Mí hráči to nevím proč nechtějí využívat, nebo možná nemají potřebu, a když obnovují síly, tak je za rezervu, tak na to nejsem úplně zvyklý )
Marky: nějaké drobné rozdíly jsou celkem jedno, pokud je to 2k10 nepřátel na úrovni 6,,hevto sanono sobě zabijácké. Navíc takhle hluboko v podzemí.
To už je jedině na Neviditelbost. Ale bez světla je to stejně k ničemu.
Jen jeden detail, tu čelovku má Halotan, nikoliv já.
Edit: tak jsem svou reakci upravil, proto co Log napsal už moje předchozí chování nedávalo smysl. Kdyby šlo změnit pořadí příspěvků, tak bych to tam nechal, ale takhle to bylo lepší přepsat.
Marky, má to moje kladivo nějaké speciální schopnosti kromě vysokého útoku? Dal jsem mu šest aspektů, které mi přišly odpovídající na tak brutální zbraň.
Jo, a celou dobu jsem řešil blbě pravidlo pro obnovení sil - zapomněl jsem, že když si za to zvýším celkové komplikace, tak nemusím platit rezervu. (Mí hráči to nevím proč nechtějí využívat, nebo možná nemají potřebu, a když obnovují síly, tak je za rezervu, tak na to nejsem úplně zvyklý )
hraju: Ω Projekt Omega
- MarkyParky
- Příspěvky: 16476
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
2k10 je jen začátek.Jerson píše:pokud je to 2k10 nepřátel na úrovni 6,,hevto sanono sobě zabijácké. Navíc takhle hluboko v podzemí.
Nicméně, jak jsem psal už několikrát - Karak není o zabíjení nepřátel a přímo v jeho textu je explicitně napsáno, že pokud to hrdinové zkusí projít silou, dostanou na budku. Karak je stealth akce, ve které autorské řešení je většině nepřátel se VYHNOUT a snažit se přežít těch několik málo, kterým se vyhnout nepodaří/nejde. PŘEŽÍT, nikoliv je porazit.
Samozřejmě, jinou otázkou je, nakolik se podařilo tohle uvést do praxe v samotném textu - metoda "kdykoliv někde něco prozkoumáte nebo s tím začnete bojovat, tak se šeredně spálíte a PJ se vám vysměje" fakt není uplně dobrý nápad, jak téhle atmosféry dosáhnout. Ale to je jiná kapitola.
Každopádně chci tím říct, že přemýšlet o tom, jak moc jsou ti nepřátelé předimenzovaní, nedává v tom nastavení smysl. Je jedno, jestli je to třicet zlobrů v prvním patře nebo 2k10 hlubinných skřetů v posledním. Prostě jsou předimenzovaní tak, aby je čtyřlevoví DrDO dobrodruzi nemohli porazit. Je to pointa modulu. Feature, not bug.
Zrovna tohle místo je v modulu hrozně odfláknuté, takže autorské řešení netuším - což je teda na pováženou, když uvážím, jak jsou detailně popsané některá jiná místa, kam se postavy dostat vůbec nemusí, a že tohle je bottleneck, kde je v podstatě jisté, že tudy postavy přijdou.Jerson píše:To už je jedině na Neviditelbost. Ale bez světla je to stejně k ničemu.
Jakože nečekám od modulu, že mi nařídí, jaké řešení mají hráči použít, to v žádném případě. Ale věta "Křižovatka přímo stvořená k potyčce se skřety, nejlépe hlubinnými." je trochu málo.
Samozřejmě, že má.Jerson píše:Marky, má to moje kladivo nějaké speciální schopnosti kromě vysokého útoku? Dal jsem mu šest aspektů, které mi přišly odpovídající na tak brutální zbraň.
Dokonce jsem ti něco i naznačoval.
Ale modul má v nastavení, že se věci neidentifikují automaticky, nýbrž je postavy musí (nějak opatrně) vyzkoušet nebo identifikovat magickými prostředky, co mají.
V Omeze by to neměl být problém, ne? .)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře
Já pochopil, že Karak je nastavený na plížení. Problém je, že v DrD to žádná postava neumí. Nemůžu se teď podíva, jakou pravděpodobnost má zloděj, ale určitě tam vychází ne více než 60%, což znamená "neumí". Zbývá kouzelník, pokud si náhodou vzal správné kouzlo. A na 4. úrovni to zvládne leda tak sám.
Kromě toho je problém se světlem - jak svítí neviditelná lucerna? Pokud nesvítí, kouzelník je v háji. Pokud svítí, bude odhalen. Vlastně - všichni kromě trpaslíka nebo krolla budou odhaleni, protože potřebují světlo. A trpaslík se nemůže pohybovat po chodbách, ty nevidí.
A Karak, na rozdíl od jiných jeskyní, obsahuje putující monstra a popisy přivolání posil. Velmi realistické řešení (na Dračák tě doby), ale tím hůř pro hráče, protože se nepřátelům nemají jak vyhnout. My to zvládáme obejít jen díky rozdělení a vychytávkách v našich systémech, které dávají postavám buď větší sílu, více schopností, nebo obojí.
A jak sám píšeš, v posledním patře se nepřátelům prakticky ani nelze vyhnout, i když jsme se dolů dostali jinou cestou (která by nám v DrD neprošla).
Mimochodem, u jedné z prokletých zbraní je určitě poznámka o tom, že postava na její schopnosti přijde až v boji, nehledě na poznámky o umírání členů družiny, takže autoři s bohem na rovinu počítají. Takže mi prihdey že nenápadný průchod Karakem je možný jen s neuvěřitelným štěstím, které hráči prakticky nemůžou ovlivnit.
Doufal jsem, že se nám v šestém patře podaří najít nějakou jinou cestu než tuhle hlavní, navíc myslím že jí jdeme obráceně a budeme se tudy muset i vrátit, skřetí orgie si pamatuju "na konci" té chodby.
Omega se zjišťování magických schopností předmětů nepočítá, efekty se prostě projeví tak jak přijdou a buď jsou neutrální, nebo jasná výhoda, nebo jasná nevýhoda. Tak uvidím, čím to kladivo překvapí.
Kromě toho je problém se světlem - jak svítí neviditelná lucerna? Pokud nesvítí, kouzelník je v háji. Pokud svítí, bude odhalen. Vlastně - všichni kromě trpaslíka nebo krolla budou odhaleni, protože potřebují světlo. A trpaslík se nemůže pohybovat po chodbách, ty nevidí.
A Karak, na rozdíl od jiných jeskyní, obsahuje putující monstra a popisy přivolání posil. Velmi realistické řešení (na Dračák tě doby), ale tím hůř pro hráče, protože se nepřátelům nemají jak vyhnout. My to zvládáme obejít jen díky rozdělení a vychytávkách v našich systémech, které dávají postavám buď větší sílu, více schopností, nebo obojí.
A jak sám píšeš, v posledním patře se nepřátelům prakticky ani nelze vyhnout, i když jsme se dolů dostali jinou cestou (která by nám v DrD neprošla).
Mimochodem, u jedné z prokletých zbraní je určitě poznámka o tom, že postava na její schopnosti přijde až v boji, nehledě na poznámky o umírání členů družiny, takže autoři s bohem na rovinu počítají. Takže mi prihdey že nenápadný průchod Karakem je možný jen s neuvěřitelným štěstím, které hráči prakticky nemůžou ovlivnit.
Doufal jsem, že se nám v šestém patře podaří najít nějakou jinou cestu než tuhle hlavní, navíc myslím že jí jdeme obráceně a budeme se tudy muset i vrátit, skřetí orgie si pamatuju "na konci" té chodby.
Omega se zjišťování magických schopností předmětů nepočítá, efekty se prostě projeví tak jak přijdou a buď jsou neutrální, nebo jasná výhoda, nebo jasná nevýhoda. Tak uvidím, čím to kladivo překvapí.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů