[blog + kampaň] Terra Australis

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

[blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od boubaque »

Dal jsem po měsících úvah a několika (málo) týdnech psaní úvodního článku dohromady blog, kde bych chtěl přestavit svou plánovanou sandboxovou kampaň ... kterou budu ještě dlouho připravovat.

Vzhledem k okolnostem je myslím dnešek ideální den na to pustit nějaké informace. Protože co kdyby z toho nakonec nic nebylo... ;)

:arrow? Terra Australis (exploranda)

Přijďte pobejt.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od Markus »

Velmi pěkné a velmi zajímavé. Okamžitě přidáno do záložek a budu sledovat, jak se ti to daří. Zatím je to v rovině obecných cílů, takže budu dychtivě vyčkávat na cokoli konkrétnějšího. Zatím to působí velmi, ehm, ambiciózně. Komplet vlastní svět, a navíc komplet vlastní systém, a navíc bez použití hotových modulů, a navíc multikampaň. $-o Držím palce.
uvažuju případně o motivačním opatření, že co hráči nepopíšou v zápisu, to neobjevili.
Kruté. :)
Jenže i když vezmu do úvahy různé definice a pojetí oldschoolu – a přestože může můj přístup mnohým připadat ryze oldschoolový –, zdráhám se Terru Australis označit za oldschoolovou kampaň. (...) také kvůli odmítnutí pojetí dungeonu jako intelektuální výzvy a postavy prototypicky jako thin agent (tj. jako hráčův avatar ve fikčním světě s minimem fikční osobnosti), jak popisuje jeden ze znaků OSR Bifi v dvojčlánku odkázaném výše.
"Postava jako thin agent" taky nemám rád, protože zrovna postavy jsou pro mě i v dobrodružné hře důležité, protože ji zabarvují a dávají jí nějaký osobní rozměr. Navíc bych skoro polemizoval o tom, jestli to doopravdy patří k rysům oldschoolu. Možná ve smyslu "takhle hrál Gygax v začátcích", ale rozhodně ne ve smyslu OSR, protože když se podíváš na oldchoolové blogy (včetně Bifiho), zjistíš, že si na žádné thin agenty nehrajou a že ve skutečnosti všichni vykreslujou postavy.

Navíc si myslím, že ti při thin agentech nebude fungovat sandbox, protože ten musí vycházet z nějakých osobních motivací a cílů postav. Ano, může teoreticky vycházet z motivací hráčů, ale těžko si představuju takové, které nebudou vyjádřené postavou.

Ale to odbočuju do teoretizování, pardon.
P. S. Nemusíte mě přesvědčovat, abych zkusil nějaký retroklon OD&D, DCC, osekané D&D5 (nebo jinou edici), DrD jakékoli verze a podoby či snad něco z rodiny PbtA. Nic z toho neplní moje cíle, leckdy jde dokonce proti nim. Vytvořím si vlastní pravidla, a pokud budu mít pocit, že se to hroutí, tak to prostě naskinuju na sytém Příběhů Impéria, i když taky není pro účely Terry Australis zdaleka ideální. Ne, ani žádná verze Fate 4 není ok.
Ten systém by mě zajímal, zejména po tom, co jsi všechny možnosti vyloučil. :) Máš už něco rozmyšlené?
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od Jerson »

Přečetl jsem si to, a nechápu ty zápisy - když ve hře něco objeví, ale nenapíšou zápis, tak to jako neobjevili? Moc tomu nerozumím. Ale jsem dost zvědav na fungování takové motivace, přeci jen to těším už 13 let ve své kampani :-)

Nicméně pokud budeš levelovat, mohl bys levely navázat na zápisy. Nebo alespoň na mapy k různým místům :-)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od York »

Vypadá to jako dost kolosální počin, jsem na to fakt zvědavej ;)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od Ecthelion »

My sledujeme s nadšením. :wink:

:arrow? Určitě mrkni pro inspiraci na Greedfall (která má podobné téma).

:arrow? Hra se odehrává už po třicetileté válce (k té jsem dal dohromady nějaké podklady o válčení a hraní před nějakou dobou tady). Jak to vidíš s návazností na realitu... budou tam muškety a pistole? Vojenství konce 17. století?

:arrow? Nový kontinent! Super! Máš nějak tušení kdo ho bude obývat? Bude fantasy, nejspíš tam budou nějaká monstra... jsme v okolí Nového Zélandu, čekal bych domorodé obyvatelstvo, které bude příbuzné s Maory a Polynésany? Nebo víc fantasy?
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od Paul »

Bernala Diaze znáš?

Chlapík se účastnil všech Cortésových výprav, a ačkoli to není tvoje území, a já četl jen pár kapitol první knihy, je tam myslím dobře popsáno, jak takové objevování nové země vlastně probíhá. Co s člověkem udělá plavba bez vody a jaký netvor je ve skutečnosti kůň.

Svého času jsem si je půjčoval z těšínské knihovny, a mám tušení, že tam ještě jsou.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od boubaque »

Markus píše: 1. 4. 2020, 20:28 Velmi pěkné a velmi zajímavé. Okamžitě přidáno do záložek a budu sledovat, jak se ti to daří. Zatím je to v rovině obecných cílů, takže budu dychtivě vyčkávat na cokoli konkrétnějšího.
Díky, další plánuju popis prostředí (a z evropského pohledu známé historie), který následně dostanou i hráči. Ale bude to bohužel zase chvíli trvat... (práce, nemoc... :/ )
Markus píše: 1. 4. 2020, 20:28 Zatím to působí velmi, ehm, ambiciózně. Komplet vlastní svět, a navíc komplet vlastní systém, a navíc bez použití hotových modulů, a navíc multikampaň. $-o Držím palce.
York píše: 1. 4. 2020, 22:07 Vypadá to jako dost kolosální počin, jsem na to fakt zvědavej ;)
Prostředí mám v plánu tvořit od pobřeží, jak bude postupovat hra. Něco mám samozřejmě rozmyšlené už obecně, ale nejdřív vyrobím cca 6 dungeonů (nezapomeňte, že musí být hratelné za jedno sezení), několik "points of interest" a pár náhodných tabulek, což pro rozběhnutí hry bude stačit.

Vlastní systém bude největší oříšek a tady se teprve uvidí, jak to zvládnu. Něco mám už sice celkem detailně promyšlené, ale je toho zatím žalostně málo. Některé oblasti jsem ještě vůbec neřešil. Zkusím k tomu něco sepsat později, teď se ještě může změnit skoro všechno (resp. není ještě zdaleka jisté, že to celé nezahodím).

Z multikampaně mám ve skutečnosti nejmenší strach. Když to půjde, tak to půjde, když to nepůjde, tak to nepůjde.
Markus píše: 1. 4. 2020, 20:28 Navíc si myslím, že ti při thin agentech nebude fungovat sandbox, protože ten musí vycházet z nějakých osobních motivací a cílů postav. Ano, může teoreticky vycházet z motivací hráčů, ale těžko si představuju takové, které nebudou vyjádřené postavou.
Ono můžeš mít postavu s osobností mimo dungeon a thin agent v dungeonu. Ale v každém případě to u mě řešit není potřeba, i když teoretizování mi nevadí :)

Jerson píše: 1. 4. 2020, 21:54 Přečetl jsem si to, a nechápu ty zápisy - když ve hře něco objeví, ale nenapíšou zápis, tak to jako neobjevili? Moc tomu nerozumím. Ale jsem dost zvědav na fungování takové motivace, přeci jen to těším už 13 let ve své kampani :-)

Nicméně pokud budeš levelovat, mohl bys levely navázat na zápisy. Nebo alespoň na mapy k různým místům :-)
Samozřejmě když postavy projdou dungeon a přinesou zlato, tak prošly dungeon a přinesly zlato (a dostaly XP – uvažoval jsem i o nepřidělení XP, dokud nebude aspoň jeden zápis, ale pro tuhle chvíli jsem to zavrhl: pro mě třeba by to nebylo extra motivační a navíc to je trochu vyjebávání s hráči). Ale všechny nově objevené lokace, předměty a informace se bez zápisu prostě ztratí a zapomenou – lokaci nepůjde na daném místě najít, předmět někde vypadl, informaci postavy neudrží v hlavě. Dodávám, že to ale zatím jen zvažuju pro případy, kdy by hlášení nechodila, nebo chtěl někdo před ostatními hráči objevy zatajovat.

Ecthelion, Paul: Díky za odkazy (E2: asi ten odkaz vypadl a přepsal se obrázkem Maorů), mrknu na to. Greedfall ani Díaze jsem neznal (obojíé vypadá zajímavě, i když každé jinak), ale hry moc nestíhám hrát a dvakrát 500 stran je taky hodně :) Tak to asi budu muset spíš jen proletět.

Domorodé obyvatelstvo budu muset ještě promyslet – hodilo by se mně, aby tam žili ti Fernándezovi "bílí lidé", ale v některých oblastech příbuzní Polynésanů a Maorů (nebo sami Maori) být můžou, Nový Zéland asi bude součástí kontitnentu, jen k západnímu pobřeží se hráči spíš nedostanou :) Uvažuju i o tom, že trošku svérázným způsobem zapojím i klasičtější fantasy rasy, ale to je věc, kterou jsem ještě opravdu nerozhodl. Možná trochu naznačím v příštím článku.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od Paul »

Domorodé obyvatelstvo budu muset ještě promyslet – hodilo by se mně, aby tam žili ti Fernándezovi "bílí lidé"
Potom je čas na menší konspiraci: $D

Svého času jsem četl teorii o tom, že sochy na Velikonočním ostrově vypadají jako...

jako...

...etničtí Germáni!

Co hovoří ve prospěch této teorie? Takové ty válce, které mají sochy na hlavách jsou ve skutečnosti zpodobnění svébského uzlu a celkově ty rysy vypadají jako germánské. Nevím sice, kde tam ta podobnost je, ale teorie dále hovoří o tom, jak se skupina severských námořníků vydala na dalekou cestu a shodou náhod skončili na snad nejodlehlejším místě na zemi, které pak osídlili. Aby o sobě dali vědět svým soukmenovcům, kteří okolo někdy poplují, rozhodli se vztyčit desítky soch se svou vlastní podobou.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od boubaque »

No, promyslím to, ale ti Germáni už jsou asi přece jen trochu za roh :)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od Selhan »

Jak se plánuješ vypořádat s magií? (Myslím v rukou hráčů.)
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od boubaque »

Můj plán je, že jedno nebo dvě "povolání" (asi ze tří, ale možná povolání úplně zruším) dostanou možnost kouzlit. Uvažuju ještě, jak důležitá a silná součást toho povolání to bude, ale asi nakonec spíš víc než míň. (I když bych radši míň než víc, musím si připomínat, že je to fantasy kampaň!)

Přijal jsem myšlenku, že každý "kouzelník" musí mít nějakého patrona, se kterým se musí fikčně spojit.
:arrow? Většina jich bude "místních" (tj. exotických), zatím má trochu rozmyšlené dva, ale to stačí a můžu postupně přidávat (na mančkiny a powerplayery, kteří by si chtěli plánovat rozvoj souboru kouzel nebo vybírat patrony, záměrně nemyslím).
:arrow? Minimálně mám ale ještě vymyšleného jako patrona jednoho katolického svatého (zatím neprozradím, ale našel jsem jednoho s hezkými atributy, i když tak skoro nebývá zobrazován :) ).
:arrow? A zároveň jako "velmi soft" patron (kterého by možná mohla nějak využívat i nekouzlící povolání) a placeholderový patron pro postavy, které se ještě nespojily s jiným patronem, bude panna Marie. Ta bude poskytovat spíš míň efektní kouzla jako šťastné náhody, možná nějaké ochrany apod. Pokud nevymyslím nějakého jiného svatého (jinou svatou), možná jí pro vyšší úrovně vymyslím nějaká léčitelská kouzla.

Forma kouzlení bude nejspíš nějakým způsobem slotová, nebo spíš omezená v účincích, aby nevznikaly atomovky jako v DrDo. Zřejmě v naprosté většině případů zůstanu u poměrně striktně vymezených kouzel (a v naprosté většině případů primárně nebojových), s omezeným počtem použití, ale možná s výjimkou pro nějaké slabé efekty, které by byly "at will" (nebo dokonce trvalé bez možnosti vypnutí vůlí, ale nechci hráče zas moc otravovat, tak si to ještě rozmyslím).

(A díky za optání :) Pořád na Terru Australis myslím a nevypustil jsem ji.)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od boubaque »

Na blogu vyšel nový článek:

:arrow? Chceš hrát Terru Australis!

...který trochu srozumitelnějším způsobem představuje, jak si budoucí kampaň představuju (a kdy to snad spustím :wink:). Komentáře a doplňující otázky vítány.


P. S. Takže ano, pořád to pomalu chystám a nebyl to jen aprílový vtípek.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od Markus »

Chci :)
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od Vitus »

Taky mne jako první napadnul Greedfall (což už někdo zmínil před tím). Pokud by to šlo určitě bych to rád zkusil. :D

BTW, pokud byste chtěli pomoct s výběrem odpovídající barokní hudby španělského původu jako podkres, mohu zkusit zaúkolovat syna (je hráč na cemballo, v baroku se vyzná zdaleka lépe, než já a to nejen v hudbě a určitě kromě Portugalce Seixase bude umět vyhrabat ještě někoho dalšího nebo aspoň něco, co nebude tak zcela anachronické jako Bach nebo Handel :wink:).
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od MarkyParky »

Boubaque: Pokud budeš mít po covidu zastávku na hru v Praze, rád si zahraju.
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů