Markus hraje DnD 5e

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které již máte za sebou.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10132
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Markus hraje DnD 5e

Příspěvek od Markus » 31. 8. 2019, 22:14

No tak jsme hráli znova, ale žádné extra poučné postřehy mít nebudu, protože jsem u toho byl asi hodinu a pak jsem... ehm... ze zažívacích důvodů musel odejít.

Na začátku stručná rekapitulace pravidel a samozřejmě settingu. Co je Sword Coast, co je Waterdeep, co je Neverwinter, jak se kdo v tomhle příběhu jmenuje...

Minule jsme porazili čtyři gobliny, kteří ještě před námi přepadli a unesli dva pocestné - podle sedel na mrtvých koních jsme poznali, že šlo o naše zaměstnavatele. Teď jsme přeživšího goblina vyslechli, prozradil nám cestu do doupěte goblinů a říkal cosi o velkém šéfovi. Vzali jsme ho s sebou, podle popisu jsme po pár hodinách cesty našli jeskyni. Zevnitř vrčení vlků, venku gobliní hlídka. Šli jsme spát s tím, že je přepadneme za úsvitu, což se taky stalo. Goblina na hlídce (jednoho! chudák) jsme odstranili a pak já jsem odcházel, zatímco ostatní vlezli dovnitř a vykillovali zbytek jeskyně.

Je to rollfest. Perception jednoznačně nejpoužívanější skill. A hlavně jsme to hráli tímhle stylem:

Jedeme s vozem po stezce, hobití zlodějka jde napřed, aby dávala pozor. "Hoď si na Perception". Zlodějka hodí 4 a GM jí říká: "Jseš si naprosto jistá, že cesta je bezpečná."

Takže samozřejmě že se zlodějka vrátí a my řekneme cosi jako "Přesto se nám to nějak nezdá", takže místo zlodějky jdou na průzkum jiné dvě postavy. Obě dvě si můžou znova hodit na Perception. Obě hodí málo. Tentokrát GM natvrdo říká: "Šlápli jste do pasti, jámy důmyslně přikryté listím. Hoďte si na Akrobacii." Jedna postava v hodu neuspěje a druhá uspěje. GM říká: "Na poslední chvíli jsi uskočila a ještě jsi stihla chytit svého kamaráda, aby do díry nespadl."

Takže mám tak trochu dojem, že ty hody jsou tam naprosto k ničemu a máme prostě automatické úspěchy ve všem? Hod to jenom dobarvuje.

Jiná situace: válečník si všimne pasti - nastraženého oka. "Nemůžu vzít větev a zaháknout ji do toho, aby se oko spustilo?" "Ano, můžeš, hoď si na obratnost." Takže si hodí a povede se mu past aktivovat a tím zneškodnit. Ten hod tam moc nechápu.

Jak jsem říkal, GM začínal na 3.5e a teď zmínil, že sleduje YouTube záznamy hraní. Tak to má asi odtamtud?

Hra to byla mírně zábavná, hlavně díky společnému trávení času a taky mě bavilo sledovat, jak se do toho vžívají noví hráči. Ale z dalšího sezení se asi vymluvím, bylo to na mě dost pasivní, hra jede víceméně po kolejích a není možnost ji nějak ovlivnit. Hráči vlastně jen dobarvují nalinkovaný děj. Hlavně teda ani není co ovlivňovat, protože to dobrodružství aspoň tady na začátku nedává moc možnost jakékoli volby. Jede se encounter za encounterem. Samozřejmě že půjdeme zachraňovat našeho zaměstnavatele. Samozřejmě že vlezeme do té jeskyně. Mimochodem, nevím, jestli ho tam našli, nebo jestli našli jen nějaké další stopy, které je povedou dál po kolejnici za ztraceným zaměstnavatelem.

Tak jsem se snažil trochu si tu hru měnit podle sebe a vnášet tam nějaké změny. Nápad s tím, že do té jeskyně nevlítneme rovnou, ale zkusíme to za úsvitu, byl můj pokus trochu změnit podmínky. Ale srovnejte výsledek.

Situace večer: Padla tma, nenápadně jsme se připlížili k jeskyni, zevnitř slyšíme vlky. Venku sedí na hlídce goblin a nedává pozor.

Situace ráno: Vychází slunce, nenápadně jsme se připlížili k jeskyni, zevnitř slyšíme vlky. Venku sedí na hlídce goblin a nedává pozor.

Takže celý ten odpočinek byl vlastně jenom color, efekt žádný, důsledky nulové. Teda doléčili jsme si hitpointy, to jo...

Jeskyně mohla být zajímavější. Byly tam prý i odbočky!

==

Dotaz na někoho, kdo zná předlohu: Co kdybychom na začátku nezajali goblina a on nám neprozradil cestu k jejich doupěti? Předpokládám, že bychom mohli gobliny stopovat a najít cestu sami. Jde v tom neuspět? Co když družina gobliny pobije a stopování se jí nepodaří? Co se děje pak? Může tu jeskyni nenajít? Pokračuje dobrodružství jinde?

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5428
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Markus hraje DnD 5e

Příspěvek od boubaque » 31. 8. 2019, 22:30

Myslím, že všechno, co popisuješ, je způsobené GMem.

Kdybyste nezajali goblina, můžete gobliny buď stopovat, nebo prostě jít dál do města (nevezli jste náhodou nějaký náklad, který tam máte doručit, hm?) a řešit linky, které vedou z města. Nejsem si jistý, co přesně je napsané v tom dobrodružství, ale mám pocit, že příchod do jeskyně ve dne a v noci by se měl trochu lišit, navíc čím delší dobu se motáte okolo, tím větší by měla být šance, že si vás hlídka všimne. Ale popravdě četl jsem to jen jednou, nepamatuju si to dokonale a nehrál jsem to.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10132
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Markus hraje DnD 5e

Příspěvek od Markus » 31. 8. 2019, 22:55

Vezli jsme náklad, ale z nějakého důvodu jsem nenabyl dojmu, že jít do města je jednou z možností. Asi proto, že nezaznělo v žádném popisu, nebylo řečeno, jak je město daleko - byl to prostě jen vágní cíl výpravy vznášející se kdesi v abstraktnu. Tudíž pro mě neexistující. Kdybychom věděli třeba to, že do města jsou to dvě hodiny cesty, tak už se s tím dá pracovat a třeba měnit pořadí akcí.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9022
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Markus hraje DnD 5e

Příspěvek od eerieBaatezu » 1. 9. 2019, 06:31

Mě na tomhle moderním Perception rollfestu zaráží jedna věc. Já si osobně nepamatuju, že za X let hraní DrD, ADnD a DnD bychom jedinkrát házeli na Perception... Kde se tenhle trend vzal?
V PF2 udělali z Perc, který byl dřív skill, další de facto atribut a každej to děsně uvítal, jakože stejně to každej maxoval. My jsme na to fakt snad vůbec nikdy neházeli...

To dobrodružství neznám, ale tyhle věci trochu railroad jsou, ne? Vždy tam jsou nějaké checkpointy, které autoři tomu příběhu dali. Kde jsou tam mezery pro to, aby hráči nějak určili směr hraní?

Jinak jak říkám, populární DnD 5e youtuby jsou pro mě vesmeš cringe-fest, ze kterého mě bolí hlava, pokud na to GM kouká a má to za etalon hraní DnD, plus začínal na 3.5, tak to asi vysvětluje mnohé.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16752
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Markus hraje DnD 5e

Příspěvek od Jerson » 1. 9. 2019, 08:44

V DrD se házelo na náhodné nalezení/zaslechnutí, pravidla na to byla pro každou postavu, okolo 5 - 10%, a když se to PJ nerozhodfl ignorovat, tak při vstoupení kamkoliv to byl taky rollfest - jen na straně PJje. Ale zase jsem zažil skupiny, ve kterých ro PJ ignoroval a zloděj (či kdokoliv jiný) si házel na hledání na každém jednom sáhu zdi, nebo podlahy. Prohledat místnost 5 x 5 metrů znamenalo 25 hodů na podlahu a tak 15 hodů na prohledání zdi - už jedné postavy. Když nic nenašla ta nejlepší, tak za ní šla ta druhá nejlepší, atd.
Btw. když si povídáme s GMmem, který vede Drakoviny, tak on na to reagoval v jednom rozhovoru tím, že i když Jerson by házel co nejméně, tak on naopak hází rád včetně hodů na "zbytečné" hody, kdy neúspěch nemá žádný zajímavý výstup. Takže podle mě je to přetrvávající trend u některých skupin už tak ... 30 let (u nás). Ve světě možná ještě déle.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 932
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: Markus hraje DnD 5e

Příspěvek od Log 1=0 » 1. 9. 2019, 09:18

eerieBaatezu píše:
1. 9. 2019, 06:31
To dobrodružství neznám, ale tyhle věci trochu railroad jsou, ne? Vždy tam jsou nějaké checkpointy, které autoři tomu příběhu dali. Kde jsou tam mezery pro to, aby hráči nějak určili směr hraní?
Záleží jak kdy.
Adventure league je často railroad jak svině.

Kratší moduly (Dračí loupež nebo ten Ztracený důl) fungují do jisté míry tak, jak popisuješ. Je to sbírka questů, z nichž některé tvoří dějovou linku. Ale ta dějová linka je dost volná, takže není problém, když některé qesty odmítneš, nebo v nich neuspěješ, či nezískáš potřebný háček. S jednou výhradou, aby to takhle fungovalo, tak to musí PJ umět, vědět, jak s tím pracovat. Věřím, že v rukou vypravěče, který nemá moc zkušeností nebo je naopak zvyklý railroadovat, to do toho railroadu sklouzne. Ale nutný výsledek to rozhodně není. Pokud tedy hráči cíleně nesabotují hlavní téma.

Větší moduly (Strádovo prokletí, Hrobka anihilace) jsou skoro sandbox, sbírka lokací, random tabulek a NPC. To skoro spočívá v tom, že všechny jsou svým způsobem propojené s jedním tématem, takže ať jdeš, kam jdeš, pořád na něj narážíš, takže se jím nutně musíš zabývat.

Na druhou stranu, pokud skupina jde hrát Strádovo prokletí, Hrobku anihilace, Dračí loupež, Ztracený důl nebo Kobky šíleného mága, a přitom hráči nemají zájem skrze své postavy řešit Strádovo prokletí, prolézt Hrobku anihilace, rozklíčovat dračí loupež, najít ztracený důl, prozkoumat kobky šíleného mága, tak je chyba dle mého jinde než v modulu.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5097
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Markus hraje DnD 5e

Příspěvek od Bifi » 1. 9. 2019, 09:22

Rollfest skillov Spot a Listen bol fenomén už v tretej edícii DnD.

V OD&D je použitie takýchto skillov a hádzania takmer vždy aktívnou voľbou namiesto pasívnej schopnosti.

Pasívna schopnosť fungovala napríklad u elfa alebo trpaslíka na detekovanie tajných dverí, okolo ktorých prechádza - GM si tajne hodí aj bez toho, aby ich postava aktívne hľadala. Okrem toho môže za výnimočných situácií takto hádzať aj na detekciu zvukov alebo nepriateľov, hlavne ak má v družine zlodeja alebo elfa. V princípe ale v OSR postavy dostanú vždy všetky základné informácie - ráta sa, že majú ostré zmysly a sú obozretní. Odhalenie zakrádajúceho sa nepriateľa fungovalo hodom na prekvapenie, ktoré si však hádže protivník (typicky na 2 zo 6, hádže sa raz za celú stranu a bez ohľadu na veľkosť skupiny), môže tiež existovať schopnosť výnimočnej ostražitosti, ktorá túto šancu znižuje alebo spolovičňuje (na 1 zo 6), ale stále si nehádže postava.

Hľadanie alebo počúvanie nad rámec zjavného je aktívna voľba a typicky stojí nejaké zdroje - teda pol 10-minútového ťahu. Pri počúvaní si každá postava hodí k6 a na šestke (alebo na jedničke, podľa systému) tá postava niečo začula. Zlodeji majú vďaka ostrým zmyslom šancu dvojnásobnú (2 zo 6). Hľadaniu obvykle predchádza fikčný opis, ktorý môže hod úplne eliminovať. (Ale ak nie, tak áno - ako píše Jerson, hľadanie mohol byť rollfest. Lenže to aj stálo veľa času, čo je zdroj, od ktorého sa v neskorších edíciách začína abstrahovať.)

Takže postavy počúvajú len na dôležitých križovatkách a typicky vedia omnoho viac dosiahnuť kladením správnych otázok, detailným štúdiom mapy a zbieraním chýrov, než vymáhaním si hodu. Žiadny rollfest. (Ak si správne vybavujem, v našej kampani sa na počúvanie hádzalo zatiaľ len raz, na hľadanie tiež - a to máme za sebou sedem obsahovo bohatých sedení.)


A súhlasím s eerieho kritikou moderných Youtube-kanálov... Ja sa vždy do 10 minút tak rozčúlim, že to musím vypnúť.
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13260
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Markus hraje DnD 5e

Příspěvek od Pieta » 1. 9. 2019, 10:47

eerieBaatezu píše:
1. 9. 2019, 06:31
Mě na tomhle moderním Perception rollfestu zaráží jedna věc. Já si osobně nepamatuju, že za X let hraní DrD, ADnD a DnD bychom jedinkrát házeli na Perception... Kde se tenhle trend vzal?
Taky to potkávám a taky to moc nechápu. Jako že třeba v debatách kolem 4e aj. pravidelně potkávám komentáře typu "a samozřejmě si vezměte Perception, to je ten nejdůležitější skill" a je to přijímané jako samozřejmost, ale v mojí zkušenosti to tak rozhodně není.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3084
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Markus hraje DnD 5e

Příspěvek od ShadoWWW » 1. 9. 2019, 11:12

Jerson píše:Prohledat místnost 5 x 5 metrů znamenalo 25 hodů na podlahu a tak 15 hodů na prohledání zdi - už jedné postavy
To je chybný ruling. V Příručce Pána jeskyně se jasně psalo, že jeden hod na prohledávání trvá 1 směnu (10 minut) a platí na 4 sáhy. Buď 4 sáhy stěny nebo 2 x 2 sáhy podlahy.
:think:

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9022
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Markus hraje DnD 5e

Příspěvek od eerieBaatezu » 1. 9. 2019, 11:34

Pieta píše:
1. 9. 2019, 10:47
Taky to potkávám a taky to moc nechápu. Jako že třeba v debatách kolem 4e aj. pravidelně potkávám komentáře typu "a samozřejmě si vezměte Perception, to je ten nejdůležitější skill" a je to přijímané jako samozřejmost, ale v mojí zkušenosti to tak rozhodně není.
Jj, to samý s tou Perc v PF2, jak jsem psal. Nějak mě tahle linie úplně minula.

Snažím se přemýšlet, o čem to je, a jak jsme to hráli. Asi stylem, že když někdo nic nevidí, tak PJ řekl, "nic nevidíš". :D GM fiat, no. A u thiefa hází on na procenta a ne ten, kdo ho má objevit. Tam vlastně vlastnosti cíle nehráli roli. Samozřejmě kromě fikce, pokud to byl pes, tak vás mohl cítit, což je zase GM fiat, nemyslím, že to nějaké pravidlo řešilo (možná někde to Xz6, ale to jsem osobně nikde neviděl).

Asi je to o tom, že hráč má pocit, že ho GM nevojebává, protože si hodil. Jinak to vysvětlit neumím. Když někdo něco nenajde, nebo ho někdo přepadne, tak si prostě nehodil, GM za to nemůže. :D

V tomhle smyslu to může fakt bejt nejvíc potřebnej skill, protože chceš všechno najít a nechceš přehlédnout žádného nepřítele.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5428
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Markus hraje DnD 5e

Příspěvek od boubaque » 1. 9. 2019, 11:52

Naše dlouhodobá skupina začínala na DrD 1.5 (pak 1.6), pak Hrdinové fantasy, pak DnD 4e a teď DnD 5e. Přestože na perception občas házíme a někdy možná i trošku zbytečně, tak toho popisovaného rozsahu jsme nikdy nedosáhli. Jako koukal jsem, na co všechno se dá házet, a to to Markus popsal dost stručně. Imho je v tom fakt snaha být co nejvíc "spravedlivý" (čti: alibismus DMa), protože ani ten Ztracený důl k tomuhle nenavádí, rozhodně ne v tom popsaném rozsahu.
Log 1=0 píše:
1. 9. 2019, 09:18
Kratší moduly (Dračí loupež nebo ten Ztracený důl) fungují do jisté míry tak, jak popisuješ. Je to sbírka questů, z nichž některé tvoří dějovou linku. Ale ta dějová linka je dost volná, takže není problém, když některé qesty odmítneš, nebo v nich neuspěješ, či nezískáš potřebný háček. S jednou výhradou, aby to takhle fungovalo, tak to musí PJ umět, vědět, jak s tím pracovat. Věřím, že v rukou vypravěče, který nemá moc zkušeností nebo je naopak zvyklý railroadovat, to do toho railroadu sklouzne. Ale nutný výsledek to rozhodně není. Pokud tedy hráči cíleně nesabotují hlavní téma.
Tady souhlasím s Logem a řekl bych, že to v daném případě bude dané jistým instrumentálním pojetím publikovaných dobrodružství – něco jako "vymyslel to někdo líp, než bych to zvládl já, tak to beze změn odehraju (jak je to tam za sebou)". Nemám k tomu podklady, ale z různých náznaků se třeba konkrétně v Německu asi jede mnohem víc podle publikovaných dobrodružství a GMové nevytvářejí vlastní dobrodružství a neupravují publikované v takové míře jako u nás.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 229
Registrován: 17. 4. 2006, 19:04
Bydliště: Brno

Re: Markus hraje DnD 5e

Příspěvek od Vandalicus » 1. 9. 2019, 12:15

Pridavam se k Bubakovi, tohle je problem DMa, ne pravidel.
Pokud hrace nuti hodit si na perception, jestli uvidi dvere, pred kteryma stoji, nebo na acrobatics jestli dokaze prelezt metrovou zidku, tak za to pravidla fakt nemuzou. Nemluve o tom, ze v pravidlech je z formulace vcelku jasne, ze se jedna o aktivni skill - ktery postava pouzije, kdyz se aktivne snazi neco najit/odposlouchat/whatever - vlastne stejne jako treba ve Swords and Wizardry procenta u Thiefa. Rozhodne tam neni nic psane o tom, ze by sis na to mel hodit, jestli vidis goblina, ktery pred tebou utika do lesa.

Imho treba mezi mym hranim a tim, co pise Bifi, neni az takovy rozdil. Persuasion nefunguje tak, ze prijdes k NPC a reknes DMovi "Hazu si na persuasion" a hotovo. Musi me rict, cim a jak ho hodla presvedcit - roll a bonus k nemu uz je jen pomucka pro vyhodnoceni (a zohledneni toho, ze na rozdil od OSR hracuv skill =/= skill postavy). Odkud se vzala potreba hazet na vsechno netusim, mozna z youtube, mozna z deskovek, nevim moderni youtube kanaly nesleduju, ale prijde to padly na hlavu i me jakozto fandovi 5e),

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7280
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Markus hraje DnD 5e

Příspěvek od Quentin » 1. 9. 2019, 12:43

Bifi píše:
1. 9. 2019, 09:22
Hľadanie alebo počúvanie nad rámec zjavného je aktívna voľba a typicky stojí nejaké zdroje - teda pol 10-minútového ťahu. Pri počúvaní si každá postava hodí k6 a na šestke (alebo na jedničke, podľa systému) tá postava niečo začula. Zlodeji majú vďaka ostrým zmyslom šancu dvojnásobnú (2 zo 6).
Tohle se mi příliš nelíbí. Hráči obětují resource, aby získali informaci, která tam v horším případě už měla být (DM třeba zapoměl popsat, že jsou zprava slyšet skřeti), a dostanou jen 1z6ti šanci na úspěch?

Za mě by měli mít 100%. DM koukne na mapu, objektivně zhodnotí, jestli je tam něco ke slyšení, a pokud ano, tak jim to řekne. Ten roll mi tam vůbec nesedí.

edit: Nebo ještě lépe; hráč se zeptá, zdali je něco slyšet, DM zkontroluje svoje poznámky a vybere jednu ze tří možností:
  • Je tam hluk, který zapoměl popsat, a hned popis doplní (skřetí mejdan)
  • Něco se tam děje, ale bez naslouchání si nevšimnou. Řekne, že nic neslyší, a zeptá se, zdali chtějí obětovat čas k pozornému naslouchání (skřetí hlídač si na konci chodby brousí kostěné kopí)
  • Nic tam není, ale i tak nabídne, zdali nechtějí obětovat čas k pozornému naslouchání (chodba je prázdná)
A pokud nutně potřebujeme, aby v tom byl zloděj lepší, tak ať má přesnější informace (namísto "tichý dutě skřípavý zvuk" dostane rovnou "brousek o kost") nebo delší dosah (zaslechne o místnost/chodbu dál)
Naposledy upravil(a) Quentin dne 1. 9. 2019, 13:53, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

MarkyParky
Příspěvky: 8307
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Markus hraje DnD 5e

Příspěvek od MarkyParky » 1. 9. 2019, 13:00

Quentin dobře :).

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5097
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Markus hraje DnD 5e

Příspěvek od Bifi » 1. 9. 2019, 13:42

Prečo by mal GM zabúdať opísať zvuk? Roll na skill nemá kompenzovať, že je GM chuj.
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Odpovědět

Zpět na „Vaše hry - příprava, rady, zápisy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host