Divné Hornouhorsko - kampaň

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které již máte za sebou.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5160
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Bifi » 27. 6. 2019, 17:02

Táto téma slúži na "promo" našej kampane tu na fóre, ale aj diskusiu o zápisoch a deji, pravidlách a systéme a gamemasteringu. Obsahuje preto aj informácie, ktoré by sa nemali dostať k mojim hráčom. Preto:

Moji hráči, prosím vás, nečítajte ďalej!!!


Prvý zápis tu:
https://divneuhorsko.blogspot.com/2019/ ... zreni.html

Hra stavia na predchádzajúcom prípravnom one-shote, ktorý sa odohral na RPG Slezine na jar 2019. Tieto udalosti spíšem ešte tiež.
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Paul » 27. 6. 2019, 19:17

Projdu si to pořádně zítra, ale opravdu mě bouchla do očí hlavička. Červený text na tom nic neříkajícím pozadí se mi prostě nijak moc nelíbí.

Jsem v tom sám?
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
kostrivec
Příspěvky: 284
Registrován: 9. 8. 2017, 17:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od kostrivec » 28. 6. 2019, 08:01

Paul píše:
27. 6. 2019, 19:17
Projdu si to pořádně zítra, ale opravdu mě bouchla do očí hlavička. Červený text na tom nic neříkajícím pozadí se mi prostě nijak moc nelíbí.

Jsem v tom sám?
To se ti Paule jenom nenačetl úvodní obrázek - pozadí hlavičky je právě ta divná cihlo-meruňkovo-došly-mi-slova barva, ve které se nadpis opravdu ztrácí. Mě se horní obrázek na mobilním (doslova, jedu vlakem) připojení donačetl asi po dvou sekundách.
Z lásky k ošklivému káčátku drdplus.info
Blog o podhoubí pro DrD+II, 1. 10. 2019

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Paul » 28. 6. 2019, 08:37

Na PC mám tohle:

Obrázek
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10185
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Markus » 31. 7. 2019, 22:12

Bifi, díky za zápisy! Objevil jsem to až teď, mám přečteno 1. sezení a "Jak hrajeme" a těším se na další. Budu věrným čtenářem. Občas mám trochu problém zorientovat se ve jménech a ději, je to psáno dost hutně, ale opakovaným čtením se to dá.

Pro ostatní: Byl jsem součástí skupiny, která na jarní Slezině RPG Fóra odehrála vlastně 0. dobrodružství předcházející této kampani. Vypravili jsme se do dungeonu psohlavců (=gnollů), kde jsme jich několik zajali. Sezení skončilo tím, že jsme se vraceli se zajatci do vesnice a vlastně jsme tak chtěli běžné křesťany konfrontovat s existencí zvířecích stvůr. Tehdy Bifi spekuloval, že se zajatí psohlavci pomalu stanou součástí společnosti, budou pokřtěni a kdesi cosi, a bude zajímavé sledovat, jak to promění svět.

Koukám, že to rozhodnutí se změnilo, protože naše družina byla cestou z dungeonu evidentně pobita a přežil jenom lovec čarodějnic. :) Nebo ne? Smrtka je mrtvá, ale kam se poděli ostatní členové družiny? Měl jsem slabost hlavně pro Stázku, kterou jsme teoreticky zachránili před lynčováním, ale prakticky ta záchrana vypadala tak, že jsme ji proti její vůli naverbovali do družiny a táhli jsme jí s sebou do dungeonu, aby ji vesničani nedostali.

Náhodné postřehy:

Z textu dýchá atmosféra a obdivuju, jak ten svět vykresluješ. Hádám, že je to výsledek dlouhé práce, promýšlení a přípravy, ale stojí za to. Klobouk dolů.

Trochu mě utěšuje, že se zdá, že i vám ta hra ubíhá pomalu. :) Na svém blogu jsem si posteskl, jak málo se za sezení stihne, tady to vypadá podobně - v zásadě celé první sezení vypadá "jen" jako scéna na hřbitově a potom pár rozhovorů ve vesnici? A loupež deníku. Asi jsem jen měl nereálné představy. Očima jsem projel i následující zápisy (zatím nečetl) a koukám, že se do toho dungeonu dostanete až ve 4. sezení. Sám píšeš, že svět se prokresluje tam, kde se mu hráči rozhodnou věnovat. Dá se tedy říct, že tví hráči se zajímají o sociální rovinu, rozhovory, odhalování záhad ve vsi a tak? Jsem zvědav na dungeon.

Slavný modul, který hrajete (Caverns of Thracia) má krásnou mapu a zajímavé nápady, ale přišel mi extrémně strohý a "prázdný". Neobsahuje žádný "děj", žádné háčky, žádné zápletky, jen popis podzemí, a nechává na GM, aby zbytek dopracoval. Zajímavé je, jak ožívá prostě jenom tím, že ho vezmeš, přebarvíš a zasadíš do světa. Vymyslíš postavy, háčky a zápletky, které to propojí s tvým světem. A najednou ten obyčejný dungeon nějak funguje v ekologii tvého světa - vesničani chodí "popravovat" čarodějnice tím, že je gnollům. Noro Pliaga je s gnolly evidentně spřáhnutý. Vzniká konspirace, detektivní vyšetřování, sociální konflikty. Nic z toho v Caverns of Thracia není, ale tímhle teprve ten dungeon ožívá – a to do takové míry, že dokážete tři sezení hrát kolem něj a o něm, aniž byste do něj vůbec šli. :) Jsem moc zvědavý, jak to bude pokračovat.

Srovnej s Thursdays of Thracia, kde ten samý dungeon hraje jiná skupina, ale záměrně "as written", bez tohohle světa a záhad okolo. Je to chudší.
Herné prostredie sa prekresľuje práve tam, kde s ním postavy interagujú. Ak sa zastavia v malej dedinke a začnú sa s miestnymi rozprávať alebo sa začnú pri nakupovaní vybavenia predavača vypytovať na detaily, tak sa budú prekresľovať cudzie postavy a odkrývať tajomstvá. Okrem miernej preferencie pre preskúmavanie podzemí ako Sudca nekladiem postavám žiadne mantinely (...)
Tak si říkám, jestli máš preferenci na prozkoumávání podzemí, možná jsi tu vesnici neměl dělat tak barvitou a plnou záhad, zápletek a konfliktů. :)

Budu pokračovat po dočtení dalších dílů. Díky za ně. Jelikož jsou zápisy vlastně jen popis děje (hádám, že slouží zároveň jako kronika pro hráče), ocením, když k nim dodáš na fórum jakékoli metaherní postřehy. Co si při sezení řešil, o čem jsi musel rozhodnout a proč jsi to udělal zrovna takhle. S čím nejsi spokojený a s čím jo. Říkám to proto, že jako GM snažící se hrát v podobném žánru, jsou pro mě takové postřehy cenné.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10185
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Markus » 4. 8. 2019, 19:04

Dočteno! Zdá se, že se tím proplétá víc dějových linií, tak si to zrekapituluju i pro sebe:

Hlavní záhada zřejmě spočívá v tom, že Noro Pliaga je samoučený okultista, ale své čáry sváděl na nevinné ženy, které odmítly jeho milostné návrhy. Teď uprchl do pozdemí psohlavců a družina se ho vypravuje chytit a přivést spravedlnosti. A taky zjistit, co je to pravdy o těch psohlavích.

Pak se tam děje víc věcí, u kterých vlastně nevím, o co jde:
Navrátiaci sa a slušne spitý páter Demeter v nečakanom hnutí mysle vezme uprostred búrky Jasanu na dvor fary. Pri kratunkých okamihoch svetla z bleskov jej na zadnej časti kostola ukáže zbytky starej kaplnky, ktorá bola do nového kostola vstavaná. Sú v nej čiastočne omietnuté a zamaľované reliéfy svätých a nad nimi, ako pán sveta, sa vznáša anjel, v jednej ruke kľúč a v druhej kniha. Z istého uhlu sa zdá, že má aj druhý pár rúk. Anjel vraj k Demeterovi za niektorých nocí (za splnu?) prehovára a mal ho popchnúť k obnove kostola - úlohe, ktorú Demeter minulý rok ukončil, čím sa jeho život naplnil... Keď Demeter zaspí, Jasana začne prehľadávať pracovňu (archív a matriku) fary, kde narazí na sadu kresieb zadnej steny kostola.
Tohle je nějaký háček na jinou zápletku? Nebo prostě jen "svět se prokresluje tam, kde se hraje"?
Pri západe slnka, krátko po zazvonení na omšu a práve keď sa ľud schádza ku kostolu a páter Demeter roztvára jeho bránu, ozve sa z Karpát extrémne hlasné zadunenie. Rinčí sklo, ľudia padajú na zem, dlaňami sa držia za krvácajúce uši, v očiach nevýslovný des a strata nádeje.
Co to bylo?
Ohlušený Szentpéteri obchádza kostol a z machom zarastenej diery vyťahuje purpurovo sfarbenú ropuchu. Olíže jej halucinogénnymi látkami nasiaknutý chrbát. Svet sa mu zatočí, pripadá si úplne drobunký. Malinkou budovou kostola, týčiacou sa nad ním, otrasie zachvenie zeme. Oblohu zacloní titanská vráskavá papuľa obrovskej ropuchy pokrytej fialovými škvrnami a machom. Uprie na Szentpéteriho žlto žiariace oči s rohovkami tvaru presýpacích hodín. Roztvorí gigantickú papuľu a zatieni pritom kostol – v papuli sa jej ligocú svetielka mesta, ktoré nosí v útrobách. Až po zem sa vysunie jazyk, vytvoriac tak mostík, po ktorom Szentpéteri vystúpa do cudzieho mesta. Jeho ulice ho privedú na ústredné námestie, na ktorom sa rozkladá močiar, z ktorého sa týči kopec z lebiek, na ktorom povážlivo balansuje masívny strieborný trón. Na tróne sedí rozvalená žabacia bytosť zahalená v dlhom, vzdušnom a polopriesvitnom čiernom hábite, na čele koruna zo skutých čepelí, okolo hlavy s deviatimi očami jej krúži roj svetlušiek. Deväťoký z Večného močiara Szentpéterimu dá za úlohu ochraňovať jeho vzdialené potomstvo, žijúce v ruinách starého chrámu a ohrozované psohlavcami. Pomedzi vety kde-tu krkne a jeho jazyk chytí nejakú zo svetlušiek, ktorú hneď s chuťou zhltne. Szentpéteri úlohu prijíma a žiada znamenie dôvery. Deväťoký vystrelí jazyk, ktorý Szentpéteriho omotá. Tomu sa zatočí celý svet a preberá sa zamotaný do rybárskej siete, celý mokrý, páchnuci bačorinou a napoly ponorený do perneckého rybníka. Medzitým ubehlo niekoľko hodín. Vo vrecku nahmatá niečo malé, slizké a studené. Zelený kamienok, otesaný do tvaru žabky s ametystovými očami.
Tohle je naprosto super! Jen mi mě zajímalo, jak se to do hry dostalo? Je to z nějaké schopnosti postavy, nebo je to další háček vložený do sandboxu?
Kapitán stráže Ján Andrássy si Lászlóove vychladnuté telo hodil na plece a všetci sa jali v hustnúcom šere urýchlene zostupovať do hlavného údolia, kde ich čakal Vilko s fakľou, a potom do Perneku. Ešte predtým ako dosiahli uhliarske miliere a drevorubačský tábor sa z lesa po ľavej ruke ozval éterický spev a smiech.
Náhodné setkání?

Líbilo se mi taky setkání s hlídkou ve skrytém údolí, zabití jedné postavy a následný ústup. Přebíhání mezi kryty. Jedna blbá příšera a jak to vybuduje atmosféru. A samozřejmě mrtvý László, z něhož vesničani udělají málem svatého a chtějí mu postavit hrobku - to je krásný motiv a pěkný způsob začleňování hráčských akcí do světa.

Rytíř zakutý do brněný je super cool.

Jsem napnutý, že se konečně dostali do jeskyně. Hráči asi ani netuší, že je to ve skutečnosti obří mnohapatrový podzemní komplex?

Nikomu z postáv sa veľmi nechce ísť zachraňovať predchádzajúcich dobrodruhov, ktorí by ešte stále mohli byť nažive.
:cry: :cry: :cry:

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10185
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Markus » 13. 8. 2019, 15:04

Bifi, máš nějaké rozhašené obrázky v zápisu z 5. sezení. Respektive tam vůbec nejsou.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10185
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Markus » 17. 9. 2019, 11:08

Pokračuju ve své spanilé jízdě komentování sám pro sebe. :) K novým sezením:

Pomohly by mapky. No tak, Bifi, neflákej to. :P Já mám Thracii ještě jakš takš v hlavě, protože jsem to četl, ale ostatní podle mě nemají moc představu, kde se co děje. Zejména teď, když postavy vcházejí různými vchody.

Neee... Valo Kramár, the MVP of your party, je mrtev. A s ním končí i možnost používat k průzkumu postavu, která vidí ve tmě (a tímpádem není viděna, protože nenese světlo). Teď to začne být zajímavé.

V původních Caverns je tuším Thanatův kult přítomný jako nějací zlí klerici. Líbí se mi, jak jsi z nich udělal "křesťanské" rytíře. Trochu mě teda překvapuje, jak ochotně družina kolaboruje s mystickými kacíři. Ten boj rytířů s minotaurem bylo náhodné setkání?

Skvělá scéna, kdy Absolón zůstává u tajné chodby v přítomnosti žoldáků, kteří umírají. A super okamžik, jak ho sežrala gelatinous cube, moc pěkně popsáno. Z toho prvního popisu (mince vznášející se ve tmě) jsem to nepochopil, což je v pořádku, protože jakmile bylo popsáno, že z těl žoldáků i Absolóna zbyly jenom kovy, bylo mi to jasné. Pak jsem se v textu vrátil zpátky, znova jsem si to setkání přečetl a - jasně, to musí být gelatinous cube.

Máš dobré popisy tajných chodeb. To v původní Thracii není, ne? Tam bude nejspíš jenom zaznamenaná tajná chodba a dál nic. Ty popisy sis vymyslel před hrou při přípravě/konverzi modulu? Máš na to nějakou tabulku, nebo to je poctivá práce, kdy sedíš u textu modulu a vymýšlíš?

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5160
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Bifi » 17. 9. 2019, 14:14

Markus píše:
31. 7. 2019, 22:12
Koukám, že to rozhodnutí se změnilo, protože naše družina byla cestou z dungeonu evidentně pobita a přežil jenom lovec čarodějnic. :) Nebo ne? Smrtka je mrtvá, ale kam se poděli ostatní členové družiny?
Je to tak. Hádzal som si náhodne na každú postavu, čo sa s ňou stane. Valo prepad prežil. Smrtka bola jediná, čo v boji zahynula a zároveň tam ostalo jej telo. Lomikar zahynul, ale v strážnici ho obžrali psohlavci. Ďalší boli unesení, niektorí z toho zranení. Keďže už ubehlo dosť času odvtedy, nemusia byť všetci nažive.
Z textu dýchá atmosféra a obdivuju, jak ten svět vykresluješ. Hádám, že je to výsledek dlouhé práce, promýšlení a přípravy, ale stojí za to. Klobouk dolů.
Dík. Príprava pred začatím kampane - áno.
Príprava pred každým sedením - áno, tak 2 až 3 hodiny, obvykle si chystám:
- mená NPC
- random encounters, vyhadzujem hp-čka, pozerám ich schopnosti
- 1-2 dodatočné settingové elementy, ako napr. sviatky a pod.
- orientujem sa v dynamike settingu a premýšľam, čo sa môže stať
- vymyslím nejakú organizáciu (rytierske rády, Dominikánov) alebo patróna
Trochu mě utěšuje, že se zdá, že i vám ta hra ubíhá pomalu. :) Na svém blogu jsem si posteskl, jak málo se za sezení stihne, tady to vypadá podobně - v zásadě celé první sezení vypadá "jen" jako scéna na hřbitově a potom pár rozhovorů ve vesnici? A loupež deníku.
Furt sa niečo dialo, ale boli dlhšie roleplayingové/sociálne a investigatívne scény. Málo toho, čo by si nazval "akciou". V neskorších sedeniach sa to upravuje smerom k akcii, menej opisov a in-character interakcie.
Sám píšeš, že svět se prokresluje tam, kde se mu hráči rozhodnou věnovat. Dá se tedy říct, že tví hráči se zajímají o sociální rovinu, rozhovory, odhalování záhad ve vsi a tak?
Áno, pre väčšinu hráčov je dôležitá dôveryhodná motivácia.
Slavný modul, který hrajete (Caverns of Thracia) má krásnou mapu a zajímavé nápady, ale přišel mi extrémně strohý a "prázdný". Neobsahuje žádný "děj", žádné háčky, žádné zápletky, jen popis podzemí, a nechává na GM, aby zbytek dopracoval. Zajímavé je, jak ožívá prostě jenom tím, že ho vezmeš, přebarvíš a zasadíš do světa. Vymyslíš postavy, háčky a zápletky, které to propojí s tvým světem. A najednou ten obyčejný dungeon nějak funguje v ekologii tvého světa - vesničani chodí "popravovat" čarodějnice tím, že je gnollům. Noro Pliaga je s gnolly evidentně spřáhnutý. Vzniká konspirace, detektivní vyšetřování, sociální konflikty. Nic z toho v Caverns of Thracia není, ale tímhle teprve ten dungeon ožívá – a to do takové míry, že dokážete tři sezení hrát kolem něj a o něm, aniž byste do něj vůbec šli. :) Jsem moc zvědavý, jak to bude pokračovat.
Je to tak a dík! Je to veľmi prepojené so settingom okolo, ani som to pôvodne až takto nezamýšľal.
Thursdays in Thracia poznám, aj keď pôvodne ma na to navnadil Alexandrian.
Tak si říkám, jestli máš preferenci na prozkoumávání podzemí, možná jsi tu vesnici neměl dělat tak barvitou a plnou záhad, zápletek a konfliktů. :)
To sa už medzitým poriešilo samé... Skôr mám pocit, že postavy dostávajú málo háčikov na dej okolo dungeonu, ale tak nateraz majú čo robiť a nechcem ich nutne odvádzať preč.
Jelikož jsou zápisy vlastně jen popis děje (hádám, že slouží zároveň jako kronika pro hráče), ocením, když k nim dodáš na fórum jakékoli metaherní postřehy. Co si při sezení řešil, o čem jsi musel rozhodnout a proč jsi to udělal zrovna takhle. S čím nejsi spokojený a s čím jo. Říkám to proto, že jako GM snažící se hrát v podobném žánru, jsou pro mě takové postřehy cenné.
OK - väčšinou ale niečo zaimprovizujem funguje to, a nevnímam to ako problém, ktorý neskôr treba reflektovať (a často aj zabudnem, že by to mohlo byť užitočné). Ale občas sa také situácie vyskytnú, skúsim si to pamätať.
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5160
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Bifi » 17. 9. 2019, 14:22

Markus píše:
4. 8. 2019, 19:04
Hlavní záhada zřejmě spočívá v tom, že Noro Pliaga je samoučený okultista, ale své čáry sváděl na nevinné ženy, které odmítly jeho milostné návrhy. Teď uprchl do pozdemí psohlavců a družina se ho vypravuje chytit a přivést spravedlnosti. A taky zjistit, co je to pravdy o těch psohlavích.
Áno, aj keď zachrániť dievčatá a unesených z vašej skupiny (hlavne kým Valo žil) je primárna motivácia. (Medzitým im aj rytieri povedali, že Noro už je po smrti.)
Navrátiaci sa a slušne spitý páter Demeter v nečakanom hnutí mysle vezme uprostred búrky Jasanu na dvor fary. Pri kratunkých okamihoch svetla z bleskov jej na zadnej časti kostola ukáže zbytky starej kaplnky, ktorá bola do nového kostola vstavaná. Sú v nej čiastočne omietnuté a zamaľované reliéfy svätých a nad nimi, ako pán sveta, sa vznáša anjel, v jednej ruke kľúč a v druhej kniha. Z istého uhlu sa zdá, že má aj druhý pár rúk. Anjel vraj k Demeterovi za niektorých nocí (za splnu?) prehovára a mal ho popchnúť k obnove kostola - úlohe, ktorú Demeter minulý rok ukončil, čím sa jeho život naplnil... Keď Demeter zaspí, Jasana začne prehľadávať pracovňu (archív a matriku) fary, kde narazí na sadu kresieb zadnej steny kostola.
Tohle je nějaký háček na jinou zápletku? Nebo prostě jen "svět se prokresluje tam, kde se hraje"?
To nie je zápletka, tam je proste nadprirodzený patrón, tak aby sa niečo dalo robiť. Podstatné je, že pred odomknutím patróna alebo ezoterickej organizácie nevie žiadna postava začínajúceho učenca čarovať: https://divneuhorsko.blogspot.com/2019/ ... bsahu.html

Čo má byť záujmom tohto anjela (Pán sĺz), ešte neviem, ale napríklad záujmom Deväťokého je chrániť jašteričí ľud (a jeho šamana G´ruka) pred psohlavcami a Kišim, či prípadne navrátiť im ich starú slávu a prebudiť... toho najstaršieho dolu.

Resp. jeden z princípov pre budovanie sandboxu podľa Daniela Bishopa (https://www.drivethrurpg.com/product/20 ... g-Volume-3) je, aby už v začiatočných lokáciách postavy mali aspoň jedného nadprirodzeného patróna. To je samozrejme rada pre DCC, ale patróni sú jedným z elementov, ktoré som ponechal (a viac než mierne upravil: https://divneuhorsko.blogspot.com/2019/ ... ivnom.html) aj v Divnom Hornouhorsku.
Pri západe slnka, krátko po zazvonení na omšu a práve keď sa ľud schádza ku kostolu a páter Demeter roztvára jeho bránu, ozve sa z Karpát extrémne hlasné zadunenie. Rinčí sklo, ľudia padajú na zem, dlaňami sa držia za krvácajúce uši, v očiach nevýslovný des a strata nádeje.
Co to bylo?
Snáď to tu moji hráči nečítajú... Strange weather. Mám tabuľky, na ktorých som si vygeneroval počasie, ale občas tam šupnem z iného generátora "fantasy" poveternostný úkaz. Tu to celkom zamotalo dej.
Ohlušený Szentpéteri obchádza kostol a z machom zarastenej diery vyťahuje purpurovo sfarbenú ropuchu. ... Zelený kamienok, otesaný do tvaru žabky s ametystovými očami.
Tohle je naprosto super! Jen mi mě zajímalo, jak se to do hry dostalo? Je to z nějaké schopnosti postavy, nebo je to další háček vložený do sandboxu?
Szentpetéri mal schopnosť vytiahnuť raz za deň z diery magickú žabu: http://elfmaidsandoctopi.blogspot.com/2 ... -shop.html
P. aj tu, str. 16, profesie riadok 15: https://divneuhorsko.blogspot.com/2019/ ... stavy.html
Hodil na k100 práve 27. Rozhodol sa žabu hneď olízať. Ten zvyšok bola čistá improvizácia z mojej strany. Tak vznikol Deväťoký. (Podobne ako u Teba pomalý boh - BTW máš v settingu patrónov?)
Kapitán stráže Ján Andrássy si Lászlóove vychladnuté telo hodil na plece a všetci sa jali v hustnúcom šere urýchlene zostupovať do hlavného údolia, kde ich čakal Vilko s fakľou, a potom do Perneku. Ešte predtým ako dosiahli uhliarske miliere a drevorubačský tábor sa z lesa po ľavej ruke ozval éterický spev a smiech.
Náhodné setkání?
Áno, za normálnych okolností je cesta z Perneku do podzemia alebo späť jeden "turn" (4 hodiny) a jeden hod na WM (5-6 na 1k6). Zároveň je to asi 6 km a preto aj 6 XP.

Do Divného Hornouhorska mám vyrobené (a nie úplne dokončené) tabuľky náhodných stretnutí pre rôzne typy terénu (hlavná cesta, les, kopce...).
Líbilo se mi taky setkání s hlídkou ve skrytém údolí, zabití jedné postavy a následný ústup. Přebíhání mezi kryty. Jedna blbá příšera a jak to vybuduje atmosféru. A samozřejmě mrtvý László, z něhož vesničani udělají málem svatého a chtějí mu postavit hrobku - to je krásný motiv a pěkný způsob začleňování hráčských akcí do světa.
Jo, to bolo fajn. Bude sa takto vracať aj Lorent, ktorý sa bude zo záhrobia snažiť pomáhať Jasane. Szentpetéri možno tiež, nejaká žaba bude hovoriť jeho jazykom.
Jsem napnutý, že se konečně dostali do jeskyně. Hráči asi ani netuší, že je to ve skutečnosti obří mnohapatrový podzemní komplex?
Nie. A nie je až tak obrí (ak nerátam všetky tie sublevely a špeciálne lokácie, sú to štyri straightforward úrovne), aj keď "je nepravdepodobné, že by ho hráči zvládli za jedno sedenie" (Jaquays), haha.
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5160
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Bifi » 17. 9. 2019, 14:24

Markus píše:
13. 8. 2019, 15:04
Bifi, máš nějaké rozhašené obrázky v zápisu z 5. sezení. Respektive tam vůbec nejsou.
Tam ani žiadne nemajú byť. (???)
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5160
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Bifi » 17. 9. 2019, 14:37

Pomohly by mapky. No tak, Bifi, neflákej to. :P Já mám Thracii ještě jakš takš v hlavě, protože jsem to četl, ale ostatní podle mě nemají moc představu, kde se co děje. Zejména teď, když postavy vcházejí různými vchody.
Upravovať ich, aby sa dali postnúť a mohli ich vidieť aj hráči, trocha trvá a môj čas je v poslednej dobe žiaľ čoraz obmedzenejší. Hlavne teraz to už začína byť komplikované. Uvidíme, možno po zajtrajšom sedení.
Neee... Valo Kramár, the MVP of your party, je mrtev. A s ním končí i možnost používat k průzkumu postavu, která vidí ve tmě (a tímpádem není viděna, protože nenese světlo). Teď to začne být zajímavé.
Valo neuspel ani na jeden z piatich alebo šiestich hodov, kde musel hodiť nejakých 14 a viac. To je podobná smola, ako keď umrel László (ten mal šancu nejakých 1,7%, ako som to neskôr spočítal).
V původních Caverns je tuším Thanatův kult přítomný jako nějací zlí klerici. Líbí se mi, jak jsi z nich udělal "křesťanské" rytíře. Trochu mě teda překvapuje, jak ochotně družina kolaboruje s mystickými kacíři. Ten boj rytířů s minotaurem bylo náhodné setkání?
Áno, random encounters vedia byť veľmi dynamické a stať sa môže aj toto.

Pôvodne som pre celú kampaň chcel podtitul v zmysle "dva zabudnuté rytierske rády". Jeden je samozrejme nemecký aj s jeho podrádom Die Verdammte, ten druhý je Rád večnej bdelosti sv. Benedikta z Nursie, uhorský rád založený na ochranu siedmych tieňových brán. V "Thrácii" je práve jedna z nich. Verzia týchto rytierov Thanata je, že ich materský rád zradil a nechal bez pomoci a posíl (keď Kiši okolo roku 1400 z brány urobil protiútok a znova bránu aj palác zabral). Pravdou je, že vtedy už materský rád bol takmer zaniknutý, dnes ostáva už iba banda lupičov a lovcov čarodejníc, ktorí insígnie rádu nosia, ale vôbec nevedia, čo bolo pôvodným účelom.

No a druhý veľký motív je ten, že po týchto bránach ide Köprülüho osmanská tajná služba, presnejšie nekromant Mehmet Alaví slúžiaci Nesmrteľnému, resp. vezírovmu Čiernemu konkláve, a jeho pomocníci a agenti. Ten sa niekde v nejakom archíve alebo knižnici dostal ku kronike rádu. S Mehmetovou skupinou bojovala v Dubovej vieske nad Modrou prvá skupina hráčov na Slezine pred dvoma rokmi (Charles, Bubák, Antharon, Janka...) a jeho bandu rozprášili, ale Mehmetovo telo démon Nesmrteľného preniesol do Nových Zámkov, kde ho oživil a znova vyslal na cesty.

Celý tento "metaplot" slúžil pôvodne na to, aby som do okolia Karpát vedel zasadiť sedem modulov (God That Crawls, Single Small Cut, Tomb of the Iron God, Thracia...). A zároveň aby sa niečo dialo, napríklad Alavího postup, či jeho agentov, je zaznamenaný v mojom timeline. Pozri aj tu: https://divneuhorsko.blogspot.com/2019/ ... atane.html

Ktorýkoľvek zo spomenutých modulov mohol slúžiť ako začiatok tejto kampane a musím povedať, že ešte dva dni pred prvým sedením som nebol rozhodnutý, či nadviazať na Dubovú Viesku alebo začať v Perneku.

Teraz ma akurát začína trápiť, že možno postavy už v Thrácii príliš zosilnejú (4. level?). Uvidíme.
Skvělá scéna, kdy Absolón zůstává u tajné chodby v přítomnosti žoldáků, kteří umírají. A super okamžik, jak ho sežrala gelatinous cube, moc pěkně popsáno. Z toho prvního popisu (mince vznášející se ve tmě) jsem to nepochopil, což je v pořádku, protože jakmile bylo popsáno, že z těl žoldáků i Absolóna zbyly jenom kovy, bylo mi to jasné. Pak jsem se v textu vrátil zpátky, znova jsem si to setkání přečetl a - jasně, to musí být gelatinous cube.
To bolo super. Ale riskoval.

Dúfam, že sa žiadny z hráčov nedozvie, čo to hráme (hráme bez zásteny a už možno vedia názov modulu) a že si to nestiahnu a nezačnú pozerať vopred.
Máš dobré popisy tajných chodeb. To v původní Thracii není, ne? Tam bude nejspíš jenom zaznamenaná tajná chodba a dál nic. Ty popisy sis vymyslel před hrou při přípravě/konverzi modulu? Máš na to nějakou tabulku, nebo to je poctivá práce, kdy sedíš u textu modulu a vymýšlíš?
Nie je to tam. Vezmem Finchovu tabuľku How the hell do you open this thing? a niečo nahádžem. Podľa toho potom povymýšľam, čo sú tie dvere zač.
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5160
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Bifi » 17. 9. 2019, 14:39

Paul píše:
27. 6. 2019, 19:17
Projdu si to pořádně zítra, ale opravdu mě bouchla do očí hlavička. Červený text na tom nic neříkajícím pozadí se mi prostě nijak moc nelíbí.

Jsem v tom sám?
Chvíľu som sa s tým hral, ale nevedel som narýchlo vyčarovať nič lepšie. Snáď to nie je veľká prekážka.
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5160
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Bifi » 17. 9. 2019, 15:05

Ešte krátka rekapitulácia:

Zatiaľ máme odohraných 9 sedení, hrávame v priemere dvakrát za tri týždne. Všetko sa postuje sem: https://divneuhorsko.blogspot.com/

Po piatom sedení som napísal reflexiu: https://divneuhorsko.blogspot.com/2019/ ... o-ako.html

Predpokladám, že napíšem aj po desiatom. V jadre:

Hráčov to stále baví, aj keď vidím dva rôzne prístupy: (Ja som mal teraz pracovne extrémne náročné tri týždne a badal som u seba pokles motivácie...)

"Tvrdé jadro" Jasana (Thera), Rausche (Hozo) a Pálffy (Gašpar) sú opatrní a plánujú. Zároveň im záleží na uveriteľnosti prostredia a motivácií. Radšej sa vyhnú riziku a zabezpečia si dodatočné zdroje (žoldnierov, Montbréciu, inkvizičnú kapitulu v Melku, teraz zvažujú kúpiť kanóny). Jasane už chýba len máličko pre postup na 3. úroveň. Aj Lachčo, pôvodne skôr solitér, sa sem postupne primkýna (László a teraz Gojko), aj keď ešte stále frfle na to, že je hra príliš smrteľná a má chuť na rôzne kinematické a akrobatické úspechy svojej postavy, ktoré systém v princípe neobsahuje.

"Riskantný perimeter" tvoria Jano (Valo, ale kvôli času Jano môže hrávať len vo veľmi obmedzenom čase, takže možno vypadne?), Pedro a Antharon - obaja sú tuším už na svojej tretej postave (aj keď Pedrov Menhart je unesený a väznený). Títo skĺzajú k solitérnym, riskantným akciám a nie som si istý, či moje opisy neberú ako nejaké háčiky, na ktoré ich navádzam. Tiež si tým vytvárajú spotlight. Oceňujú bizarnosť a gonzo. Ale Antharon mám pocit tiež začína migrovať k "tvrdému jadru".

Ešte chcem zaviesť striktnejšiu logistiku zdrojov, o tom sa rozpíšem nabudúce.
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10185
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Markus » 17. 9. 2019, 17:35

Bifi píše:
17. 9. 2019, 14:37

Nie je to tam. Vezmem Finchovu tabuľku How the hell do you open this thing? a niečo nahádžem. Podľa toho potom povymýšľam, čo sú tie dvere zač.
Link plz!

Odpovědět

Zpět na „Vaše hry - příprava, rady, zápisy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host