Divné Hornouhorsko - kampaň

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které již máte za sebou.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4966
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Bifi » 27. 6. 2019, 17:02

Prvý zápis tu:
https://divneuhorsko.blogspot.com/2019/ ... zreni.html

Hra stavia na predchádzajúcom prípravnom one-shote, ktorý sa odohral na RPG Slezine na jar 2019. Tieto udalosti spíšem ešte tiež.
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1296
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Paul » 27. 6. 2019, 19:17

Projdu si to pořádně zítra, ale opravdu mě bouchla do očí hlavička. Červený text na tom nic neříkajícím pozadí se mi prostě nijak moc nelíbí.

Jsem v tom sám?
Slovanologie 20.8.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
kostrivec
Příspěvky: 267
Registrován: 9. 8. 2017, 17:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od kostrivec » 28. 6. 2019, 08:01

Paul píše:
27. 6. 2019, 19:17
Projdu si to pořádně zítra, ale opravdu mě bouchla do očí hlavička. Červený text na tom nic neříkajícím pozadí se mi prostě nijak moc nelíbí.

Jsem v tom sám?
To se ti Paule jenom nenačetl úvodní obrázek - pozadí hlavičky je právě ta divná cihlo-meruňkovo-došly-mi-slova barva, ve které se nadpis opravdu ztrácí. Mě se horní obrázek na mobilním (doslova, jedu vlakem) připojení donačetl asi po dvou sekundách.
Z lásky k ošklivému káčátku drdplus.info
Blog o podhoubí pro DrD+II, 17. 6. 2019

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1296
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Paul » 28. 6. 2019, 08:37

Na PC mám tohle:

Obrázek
Slovanologie 20.8.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9997
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Markus » 31. 7. 2019, 22:12

Bifi, díky za zápisy! Objevil jsem to až teď, mám přečteno 1. sezení a "Jak hrajeme" a těším se na další. Budu věrným čtenářem. Občas mám trochu problém zorientovat se ve jménech a ději, je to psáno dost hutně, ale opakovaným čtením se to dá.

Pro ostatní: Byl jsem součástí skupiny, která na jarní Slezině RPG Fóra odehrála vlastně 0. dobrodružství předcházející této kampani. Vypravili jsme se do dungeonu psohlavců (=gnollů), kde jsme jich několik zajali. Sezení skončilo tím, že jsme se vraceli se zajatci do vesnice a vlastně jsme tak chtěli běžné křesťany konfrontovat s existencí zvířecích stvůr. Tehdy Bifi spekuloval, že se zajatí psohlavci pomalu stanou součástí společnosti, budou pokřtěni a kdesi cosi, a bude zajímavé sledovat, jak to promění svět.

Koukám, že to rozhodnutí se změnilo, protože naše družina byla cestou z dungeonu evidentně pobita a přežil jenom lovec čarodějnic. :) Nebo ne? Smrtka je mrtvá, ale kam se poděli ostatní členové družiny? Měl jsem slabost hlavně pro Stázku, kterou jsme teoreticky zachránili před lynčováním, ale prakticky ta záchrana vypadala tak, že jsme ji proti její vůli naverbovali do družiny a táhli jsme jí s sebou do dungeonu, aby ji vesničani nedostali.

Náhodné postřehy:

Z textu dýchá atmosféra a obdivuju, jak ten svět vykresluješ. Hádám, že je to výsledek dlouhé práce, promýšlení a přípravy, ale stojí za to. Klobouk dolů.

Trochu mě utěšuje, že se zdá, že i vám ta hra ubíhá pomalu. :) Na svém blogu jsem si posteskl, jak málo se za sezení stihne, tady to vypadá podobně - v zásadě celé první sezení vypadá "jen" jako scéna na hřbitově a potom pár rozhovorů ve vesnici? A loupež deníku. Asi jsem jen měl nereálné představy. Očima jsem projel i následující zápisy (zatím nečetl) a koukám, že se do toho dungeonu dostanete až ve 4. sezení. Sám píšeš, že svět se prokresluje tam, kde se mu hráči rozhodnou věnovat. Dá se tedy říct, že tví hráči se zajímají o sociální rovinu, rozhovory, odhalování záhad ve vsi a tak? Jsem zvědav na dungeon.

Slavný modul, který hrajete (Caverns of Thracia) má krásnou mapu a zajímavé nápady, ale přišel mi extrémně strohý a "prázdný". Neobsahuje žádný "děj", žádné háčky, žádné zápletky, jen popis podzemí, a nechává na GM, aby zbytek dopracoval. Zajímavé je, jak ožívá prostě jenom tím, že ho vezmeš, přebarvíš a zasadíš do světa. Vymyslíš postavy, háčky a zápletky, které to propojí s tvým světem. A najednou ten obyčejný dungeon nějak funguje v ekologii tvého světa - vesničani chodí "popravovat" čarodějnice tím, že je gnollům. Noro Pliaga je s gnolly evidentně spřáhnutý. Vzniká konspirace, detektivní vyšetřování, sociální konflikty. Nic z toho v Caverns of Thracia není, ale tímhle teprve ten dungeon ožívá – a to do takové míry, že dokážete tři sezení hrát kolem něj a o něm, aniž byste do něj vůbec šli. :) Jsem moc zvědavý, jak to bude pokračovat.

Srovnej s Thursdays of Thracia, kde ten samý dungeon hraje jiná skupina, ale záměrně "as written", bez tohohle světa a záhad okolo. Je to chudší.
Herné prostredie sa prekresľuje práve tam, kde s ním postavy interagujú. Ak sa zastavia v malej dedinke a začnú sa s miestnymi rozprávať alebo sa začnú pri nakupovaní vybavenia predavača vypytovať na detaily, tak sa budú prekresľovať cudzie postavy a odkrývať tajomstvá. Okrem miernej preferencie pre preskúmavanie podzemí ako Sudca nekladiem postavám žiadne mantinely (...)
Tak si říkám, jestli máš preferenci na prozkoumávání podzemí, možná jsi tu vesnici neměl dělat tak barvitou a plnou záhad, zápletek a konfliktů. :)

Budu pokračovat po dočtení dalších dílů. Díky za ně. Jelikož jsou zápisy vlastně jen popis děje (hádám, že slouží zároveň jako kronika pro hráče), ocením, když k nim dodáš na fórum jakékoli metaherní postřehy. Co si při sezení řešil, o čem jsi musel rozhodnout a proč jsi to udělal zrovna takhle. S čím nejsi spokojený a s čím jo. Říkám to proto, že jako GM snažící se hrát v podobném žánru, jsou pro mě takové postřehy cenné.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9997
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Markus » 4. 8. 2019, 19:04

Dočteno! Zdá se, že se tím proplétá víc dějových linií, tak si to zrekapituluju i pro sebe:

Hlavní záhada zřejmě spočívá v tom, že Noro Pliaga je samoučený okultista, ale své čáry sváděl na nevinné ženy, které odmítly jeho milostné návrhy. Teď uprchl do pozdemí psohlavců a družina se ho vypravuje chytit a přivést spravedlnosti. A taky zjistit, co je to pravdy o těch psohlavích.

Pak se tam děje víc věcí, u kterých vlastně nevím, o co jde:
Navrátiaci sa a slušne spitý páter Demeter v nečakanom hnutí mysle vezme uprostred búrky Jasanu na dvor fary. Pri kratunkých okamihoch svetla z bleskov jej na zadnej časti kostola ukáže zbytky starej kaplnky, ktorá bola do nového kostola vstavaná. Sú v nej čiastočne omietnuté a zamaľované reliéfy svätých a nad nimi, ako pán sveta, sa vznáša anjel, v jednej ruke kľúč a v druhej kniha. Z istého uhlu sa zdá, že má aj druhý pár rúk. Anjel vraj k Demeterovi za niektorých nocí (za splnu?) prehovára a mal ho popchnúť k obnove kostola - úlohe, ktorú Demeter minulý rok ukončil, čím sa jeho život naplnil... Keď Demeter zaspí, Jasana začne prehľadávať pracovňu (archív a matriku) fary, kde narazí na sadu kresieb zadnej steny kostola.
Tohle je nějaký háček na jinou zápletku? Nebo prostě jen "svět se prokresluje tam, kde se hraje"?
Pri západe slnka, krátko po zazvonení na omšu a práve keď sa ľud schádza ku kostolu a páter Demeter roztvára jeho bránu, ozve sa z Karpát extrémne hlasné zadunenie. Rinčí sklo, ľudia padajú na zem, dlaňami sa držia za krvácajúce uši, v očiach nevýslovný des a strata nádeje.
Co to bylo?
Ohlušený Szentpéteri obchádza kostol a z machom zarastenej diery vyťahuje purpurovo sfarbenú ropuchu. Olíže jej halucinogénnymi látkami nasiaknutý chrbát. Svet sa mu zatočí, pripadá si úplne drobunký. Malinkou budovou kostola, týčiacou sa nad ním, otrasie zachvenie zeme. Oblohu zacloní titanská vráskavá papuľa obrovskej ropuchy pokrytej fialovými škvrnami a machom. Uprie na Szentpéteriho žlto žiariace oči s rohovkami tvaru presýpacích hodín. Roztvorí gigantickú papuľu a zatieni pritom kostol – v papuli sa jej ligocú svetielka mesta, ktoré nosí v útrobách. Až po zem sa vysunie jazyk, vytvoriac tak mostík, po ktorom Szentpéteri vystúpa do cudzieho mesta. Jeho ulice ho privedú na ústredné námestie, na ktorom sa rozkladá močiar, z ktorého sa týči kopec z lebiek, na ktorom povážlivo balansuje masívny strieborný trón. Na tróne sedí rozvalená žabacia bytosť zahalená v dlhom, vzdušnom a polopriesvitnom čiernom hábite, na čele koruna zo skutých čepelí, okolo hlavy s deviatimi očami jej krúži roj svetlušiek. Deväťoký z Večného močiara Szentpéterimu dá za úlohu ochraňovať jeho vzdialené potomstvo, žijúce v ruinách starého chrámu a ohrozované psohlavcami. Pomedzi vety kde-tu krkne a jeho jazyk chytí nejakú zo svetlušiek, ktorú hneď s chuťou zhltne. Szentpéteri úlohu prijíma a žiada znamenie dôvery. Deväťoký vystrelí jazyk, ktorý Szentpéteriho omotá. Tomu sa zatočí celý svet a preberá sa zamotaný do rybárskej siete, celý mokrý, páchnuci bačorinou a napoly ponorený do perneckého rybníka. Medzitým ubehlo niekoľko hodín. Vo vrecku nahmatá niečo malé, slizké a studené. Zelený kamienok, otesaný do tvaru žabky s ametystovými očami.
Tohle je naprosto super! Jen mi mě zajímalo, jak se to do hry dostalo? Je to z nějaké schopnosti postavy, nebo je to další háček vložený do sandboxu?
Kapitán stráže Ján Andrássy si Lászlóove vychladnuté telo hodil na plece a všetci sa jali v hustnúcom šere urýchlene zostupovať do hlavného údolia, kde ich čakal Vilko s fakľou, a potom do Perneku. Ešte predtým ako dosiahli uhliarske miliere a drevorubačský tábor sa z lesa po ľavej ruke ozval éterický spev a smiech.
Náhodné setkání?

Líbilo se mi taky setkání s hlídkou ve skrytém údolí, zabití jedné postavy a následný ústup. Přebíhání mezi kryty. Jedna blbá příšera a jak to vybuduje atmosféru. A samozřejmě mrtvý László, z něhož vesničani udělají málem svatého a chtějí mu postavit hrobku - to je krásný motiv a pěkný způsob začleňování hráčských akcí do světa.

Rytíř zakutý do brněný je super cool.

Jsem napnutý, že se konečně dostali do jeskyně. Hráči asi ani netuší, že je to ve skutečnosti obří mnohapatrový podzemní komplex?

Nikomu z postáv sa veľmi nechce ísť zachraňovať predchádzajúcich dobrodruhov, ktorí by ešte stále mohli byť nažive.
:cry: :cry: :cry:

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9997
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Divné Hornouhorsko - kampaň

Příspěvek od Markus » 13. 8. 2019, 15:04

Bifi, máš nějaké rozhašené obrázky v zápisu z 5. sezení. Respektive tam vůbec nejsou.

Odpovědět

Zpět na „Vaše hry - příprava, rady, zápisy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti