Vliv "Temnoty" na postavy

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které již máte za sebou.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 27
Registrován: 6. 6. 2007, 15:17

Vliv "Temnoty" na postavy

Příspěvek od Ota » 30. 4. 2019, 14:29

Zdravím,
jednou ročně máme s některými spolužáky z vysoké školy malý sraz. Minulý rok jsem zkusil vést pro naše děti jednorázovou hru ve zjednodušeném systému DnD5. Líbilo se.
Za týden se bude konat další sraz a já mám připravené další krátké dobrodružství. Během něj budou postavy vystaveny vlivu "Temnoty" a postavy tak mohou obdržet tzv. temné body. Pokud nějaké postava nastřádá určitý počet temných bodů, dostane kartičku s jistým rysem, který by měl mít vliv jak na hraní postavy (ať žije Lovecraft!), tak občas i na mechanickou část hry.

Začal jsem si chystat ony kartičky, ale jelikož potřebuji 5 malých rysů (fasují se po dosažení 10 temných bodů) a 5 větších rysů (25 bodů), napadlo mě, že požádám o inspiraci zde, neboť věřím, že s šílenstvím, temnotou a podobnými cajky tu mají někteří diskutéři bohaté zkušenosti :).

Fakta:
Počet postav v družině: 5
Věk hráčů: 12 - 15 let
Zkušenost hráčů: minimální
Zkušenost Vypravěče: jen o málo větší než minimální

Mým cílem je mít v ruce 5 kartiček malých rysů a 5 kartiček velkých rysů, abych je mohl náhodně přidělovat postavám.
Malý rys: Lehce ovlivňuje jednání postavy, případně může mít i malý mechanický vliv na některé specifické situace
Velký rys: Výrazně ovlivňuje jednání postavy, případně může mít i větší mechanický vliv na některé specifické situace

Díky všem za případné nápady.
Ota

P.S.: Minule si děcka stěžovala, že bylo dobrodružství moc lehké, tak se nebojte zatlačit na pilu :).
"Kdysi jsem tu něco měl, ale už mi to teď nepřijde tak zajímavý ..."

Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 27
Registrován: 6. 6. 2007, 15:17

Re: Vliv "Temnoty" na postavy

Příspěvek od Ota » 3. 5. 2019, 08:40

Zdravím,
zatím jsem nastřelil následující čtyři malé rysy:

Podivná zvědavost
Z neznámého důvodu jsi fascinován vším, co souvisí s temnotou a jejími výtvory. Sbíráš suvenýry, studuješ ostatky atd. Pokud na Tebe něco takového útočí, zezačátku tolik nemyslíš na své bezpečí a spíše to zvědavě sleduješ.
V prvním kole boje mají proti Tobě „temní nepřátelé“ výhodu.

Horlivý odpor
Stále více se v Tobě rodí až chorobný odpor proti všemu, co souvisí s těmi podivně temnými silami. Nejlepší by bylo to všechno bez otázek zničit. Za každou cenu.
V boji na blízko bojuješ spíš silou než rozumem (nevýhoda při útoku, +5 ke zranění).
Na začátku kola boje hod na MOU-SO15, neúspěch = jdeš bojovat na blízko.


Stavy úzkosti
Věci spojené s těmi podivnými temými věcmi v Tobě probouzejí úzkost a nejistotu. Jsi možná až přehnaně opatrný, ale Ty cítíš, že jedině Tvůj přístup odpovídá skutečnosti. Ostatní si asi neuvědomují, jaké nebezpečí nám všem hrozí!
V prvním kole boje neútočíš vůbec, pak, pokud to jde, preferuješ boj na dálku.

Okázalé zlehčování
Tak velká byla Tvá snaha v sobě potlačit všechny obavy, že se v Tobě cosi překlopilo a Ty teď věříš tomu, že celá ta habaďůra s temnotou je jen nafouklá bublina. Ostatní potřebují otevřít oči, aby přišli na to samé. Všechno si teď dokážeš vysvětlit právě takto.
Při boji jsi lehkovážný a každé obdržené zranění je o 2 vyšší.


Veškeré inspirační připomínky jsou stále vítány.
Díky
"Kdysi jsem tu něco měl, ale už mi to teď nepřijde tak zajímavý ..."

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10207
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv "Temnoty" na postavy

Příspěvek od Markus » 3. 5. 2019, 16:14

Když vykradu/nechám se inspirovat kartičkami šílenství z deskovky Mansions of Madness:

Paranoia: Všechny podezíráš, že tě chtějí bodnout do zad, a nedovolíš, aby se přiblížili víc než na 2 metry.

Nejistý: Nesmíš nesouhlasit se spoluhráči.

Obsesivní: Nesmíš nechat žádný šuplík neotevřený, žádnou krabici neprozkoumanou, žádné dveře opomenuté.

Roztěkaný: Nesmíš žádnou akci hrát dvakrát po sobě (nevím, jak je aplikovatelné na DnD).

Podezřelý: Žádný efekt. Jenom si tuhle kartičku dobře přečti a užívej si, jak tě ostatní podezírají :)

Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 27
Registrován: 6. 6. 2007, 15:17

Re: Vliv "Temnoty" na postavy

Příspěvek od Ota » 6. 5. 2019, 12:06

Markus: díky za reakci. Deskovky mám hodně rád, nicméně tuto konkrétní jsem ještě nehrál. Efekt "Podezřelý" je obzvlášť hezký.

Doplněn pátý malý rys:

Pesimismus
Prožité věci Tě přesvědčily, že nakonec dopadnete špatně. Ano, snažíš se, bojuješ, ale ve skrytu duše už nevěříš, že uspějete. Často své pocity ventiluješ nahlas.
Nebojuješ tak silně, jak bys mohl (všechna Tebou způsobená zranění temným tvorům jsou o 2 menší).


Navrženo následujících 5 velkých rysů:

Nenormální podezíravost
Jelikož jste všichni vystaveni podivným temným vlivům, začínáš silně podezírat jednoho ze členů Vaší družiny, že temným silám podlehl a je teď na její straně. Proto si na něj dáváš pozor.
V boji se k podezíranému druhovi nikdy neotočíš zády a jsi vůbec značně nervózní (-2 ke všem zraněním).

Záchvaty šíleného smíchu
Občas se Ti naplno vyjeví absurdita celé Vaší výpravy a 2 kola se směješ šíleným smíchem. Všechny kolem to dost zarazí a vyděsí.
Na začátku každého bojového kola je hod na MOU-SO15. Neúspěch = smích 2 kola, můžeš se jen bránit. Tví druhové v blízkosti nevýhoda při útoku.

Temný trik
Objevil jsi v sobě schopnost provádět malý temný trik, který automaticky provádíš každé sudé kolo boje. Ovšem působí to šrámy na duši.
Vysátí esence = ze všech blízkých tvorů vysaješ po 2 životech a polovinu si přidáš ke svým. Zároveň hod na MOU-SO10. Neúspěch = padáš do komatu, stabilizovaný.

Naprostá temnota
Temné síly tě ovládly. Nedávej nic najevo. Pokud Ti Vypravěč řekne během hry heslo „Tma vládne“, musíš zbytek boje bojovat proti svým druhům.
(poznámka pro mne jako pro Vypravěče: upadne-li postava do komatu a přežije, tento velký rys už neplatí)

Zasvěcenec smrti
Opouští Tě chuť žít. Tváří tvář Temnotě to stejně nemá moc smysl. Snažíš se to vysvětlovat ostatním a snad jenom proto je zatím neopouštíš.
Boj víceméně předstíráš (-3 ke zranění). Pokud upadneš do komatu, automaticky umíráš.


Kartičky vytisknu a uvidím, jak to bude fungovat. Ještě pouvažuji, zda postavám umožním se nějak před vlivem Temnoty chránit (amulety, svěcená voda apod.).
Držte palce.

Ota
"Kdysi jsem tu něco měl, ale už mi to teď nepřijde tak zajímavý ..."

Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 27
Registrován: 6. 6. 2007, 15:17

Re: Vliv "Temnoty" na postavy

Příspěvek od Ota » 13. 5. 2019, 15:09

Hra odehrána. Temnota zafungovala.

Družina našla v hluboké jeskyni černou studnu - zřídlo temnoty, která postupně měnila okolní svět.
Během putování se ovšem postavy dostaly s temnotou několikrát do kontaktu, tudíž se ona temnota postupně vkrádala i do jejich srdcí.

Výsledek:
Trpasličí válečník skočil do studny sám, neboť se mylně domníval, že tím něco vyřeší.
Tulačka svrhla do studny hraničáře, neboť se mylně domnívala, že se přidal k temnotě.
Čaroděj, který se přidal k temnotě, napadl po opuštění jeskyně tulačku, ale ta dokázala uniknout. Čaroděj byl vzápětí poslán do bezvědomí ettinem. Když se probral, byl již zase normální.
Do výchozí vesnice Rudná se tak nejprve dostala tulačka se zachráněnou mladou dívkou a zachráněným skřítětem, po několika hodinách se pak dopotácel čaroděj s jedním životem.
Každopádně byl vliv černého zřídla zpomalen, takže výprava uspěla a ve vesnici Rudná budou mít asi nové sousoší :).

Zhodnocení:
Nedávat k rysům mechanické efekty, neboť je téměř nemožné je při hře všechny ohlídat.
Lépe a přesněji definovat jednotlivé rysy, neboť pro hráče/hráčky ve věku 12-13 let bylo poměrně obtížné vkomponovat do svého jednání rysy popsané jen náznakem.
"Kdysi jsem tu něco měl, ale už mi to teď nepřijde tak zajímavý ..."

Odpovědět

Zpět na „Vaše hry - příprava, rady, zápisy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host