Krotitelé draků
Re: Krotitelé draků
To ani ne, spíš mám představu, že lidí okolo RPG je výrazně víc, než těch co chodí na dva nejdůležitější weby o RPG. No a co se týká těch, co chodí sem, tak odjakživa se tu vymýšlí spousta bejkáren, jak zpřístupnit RPG "normálním lidem". No a tady někdo dělá formát přístupný komukoliv, kdo vidí a slyší způsobem, ke kterému se normální lidi mají šanci dostat. A najednou tu nikomu nepřipadá, že by se ta rpgčka měla víc propagovat a zpřístupňovat normálním lidem.
Když srovnáme nesrovnatelné a nesouvisející, můžeme vyvodit co chceme. Ale bude nám to k ničemu
Tahle úvaha už smysl dává, ale praktické využití moc nemá, protože ať uděláš cokoliv, překryv s těmihle skupinami nikdy nebude úplný. A třeba já na Gameconu nikdy nebyl, protože je v Pardubicích a Příběhy Impéria bych si nekoupil, protože mě viktoriánská anglie na Fatu a na drogách prostě míjí. Hádám, že takových lidí bude i víc.boubaque píše: ↑22. 7. 2019, 22:39Podle mě projekt, který by měl jakýs takýs konsensus o vhodnosti podpory, by měl v ČR získat několik stovek backerů ochotných poskytnout aspoň jednotky stovek korun. Opěrným bodem je mi rozprodaný náklad Příběhů Impéria (cca 500) a návštěvnost Gameconu (cca 800), kde odhaduju počet účastníků zhruba odpovídající počtu RPGčkařů ochotných dát za něco peníze, ale střílím od boku a možná naivně, protože to předpokládá, že všichni ti, které na Gameconu RPG nezajímají (jichž je asi většina), mají někde mimo Pardubice RPGčkaře relativně schopného pustit nějaký chlup, který se na Gamecon z různých důvodů nevypravil.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Krotitelé draků
Pro lidi z RPG F a Kostky nenabízeli Krotitelé draků nic převratného. Všichni tu ví, jak hrát RPGčka, mnozí to umí lépe a mají víc zkušeností než lidé kolem KD. KD byli zaměřeni hlavně na nové hráče a propagaci mezi lidmi, co o RPGčkách nikdy neslyšeli, nebo slyšeli minimum.
Uživatelé těchto dvou sajt by museli v KD vidět smysluplný nástroj pro propagaci RPG, a to se nestalo. Z několika důvodů.
Tím prvním je nechuť k propagaci Končiny, zejména kvůli kauze s kentaury a vílami. Bohužel Ladislav Karpanius spojuje Končinu se všemi svými aktivitami - s KD jako propagací toho světa i s JaD jako pravidly pro hraní v Končině. Proto si myslím, že při opětovném pokusu to znovu narazí na tuto bariéru.
Tím druhým je přesvědčení, že hráči z KD nehrají nijak extra dobře a my bychom to zvládli lépe. Investovat peníze do propagace role-playingu na začátečnické úrovni zkrátka nedává většině komunity smysl.
Dalším důvodem je požadavek na příliš vysokou audiovizuální kvalitu a s tím spojené příliš vysoké náklady, které většině komunity nedávaly smysl. Zvlášť, když Strangers and Dungeons, kteří jsou z hlediska komunity dost dobří, to zvládají výrazně levněji a s dostatečnou kvalitou.
Dalším důvodem je systém, ve které KD hrají. D&D má obecně velkou popularitu, zvlášť na Kostce, ale třeba na RPG F zas tak moc ne a mnozí by raději viděli propagovat jiný herní systém.
Při opakovaném pokusu takový projekt narazí ještě na jednu bariéru. Velkou část vybrané částky byla od sponzorů. Sponzoři do toho šly v naději, že se to uchytí. Neměli žádnou jinou možnost, jak to ověřit, než to vyzkoušet, protože žádný podobný projekt u nás nikdy nevznikal. Dnes už ale mají zkušenost, že se to nechytlo, a příště budou podle mě více obezřetní.
Pro lidi mimo RPG komunitu to zas nedávalo smysl z jiného důvodu: viděli 20 minut videa, kde se nic moc nestalo, nebylo nějak převratně zábavné, lidé tam hráli nějakou podivnou hru a na pokračování se po nich chtělo celkově 600 000. Peníze, o kterých si může nechat zdát mnoho jiných audiovizuálních projektů jako studentské krátké filmy apod.
Uživatelé těchto dvou sajt by museli v KD vidět smysluplný nástroj pro propagaci RPG, a to se nestalo. Z několika důvodů.
Tím prvním je nechuť k propagaci Končiny, zejména kvůli kauze s kentaury a vílami. Bohužel Ladislav Karpanius spojuje Končinu se všemi svými aktivitami - s KD jako propagací toho světa i s JaD jako pravidly pro hraní v Končině. Proto si myslím, že při opětovném pokusu to znovu narazí na tuto bariéru.
Tím druhým je přesvědčení, že hráči z KD nehrají nijak extra dobře a my bychom to zvládli lépe. Investovat peníze do propagace role-playingu na začátečnické úrovni zkrátka nedává většině komunity smysl.
Dalším důvodem je požadavek na příliš vysokou audiovizuální kvalitu a s tím spojené příliš vysoké náklady, které většině komunity nedávaly smysl. Zvlášť, když Strangers and Dungeons, kteří jsou z hlediska komunity dost dobří, to zvládají výrazně levněji a s dostatečnou kvalitou.
Dalším důvodem je systém, ve které KD hrají. D&D má obecně velkou popularitu, zvlášť na Kostce, ale třeba na RPG F zas tak moc ne a mnozí by raději viděli propagovat jiný herní systém.
Při opakovaném pokusu takový projekt narazí ještě na jednu bariéru. Velkou část vybrané částky byla od sponzorů. Sponzoři do toho šly v naději, že se to uchytí. Neměli žádnou jinou možnost, jak to ověřit, než to vyzkoušet, protože žádný podobný projekt u nás nikdy nevznikal. Dnes už ale mají zkušenost, že se to nechytlo, a příště budou podle mě více obezřetní.
Pro lidi mimo RPG komunitu to zas nedávalo smysl z jiného důvodu: viděli 20 minut videa, kde se nic moc nestalo, nebylo nějak převratně zábavné, lidé tam hráli nějakou podivnou hru a na pokračování se po nich chtělo celkově 600 000. Peníze, o kterých si může nechat zdát mnoho jiných audiovizuálních projektů jako studentské krátké filmy apod.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Krotitelé draků
U lidí, co je jim nějaká propagace rpgček u zadku, mi to jakž takž smysl dává. O těch tu ale nemluvím.
"My bychom to zvládli lépe" by mi dávalo smysl, kdyby se o to někdo pokusil. "My bychom to zvládli lépe, kdybysme teda něco takového dělali" je akorát víra. Postoj "nikdo to nedělá tak dobře, jako si představuju že bych to dělal já, kdybych to uměl nebo to alespoň zkusil" považuji za zvlášť zvrhlý.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krotitelé draků
boubaque píše:přičemž důvodem byla nejspíš ve všech případech Končina
Ano, tohle a všechen humbuk okolo, co s tím souvisel. Bohužel si LK touhle anabází do určité míry pošramotil pověst a někteří lidi se přes to už moc nepřenesli. A jsou tací, kteří na RPGF a Kostku chodí maximálně jednou za čas lurkovat, a stejně ti naživo řeknou "aha, na tom dělá Karpianus, tak to mě to asi moc nezajímá" :/
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krotitelé draků
To je 50 tisíc, které Gergon sháněl na Dračák 3, a je to částka, kterou Ladislav sám uváděl jako nabídku, kterou dostal při jednání s několika producenty, doslova "nabídli nám desetinou částku". Vybraných 150 tisíc od komunity mimo sponzory hodně dobrý výsledek, který by na pořad v dostatečné kvalitě mohl stačit, pokud by se nenatáčelo v profi studiu s profi kamerami, a v postprodukci nebyly potřeba dodatečné zvuky a animace statických obrázků. Na D20 Ladislav napsal poměrně podrobný rozbor jednotlivých nákladů, a určitě nejsem sám, kdo si myslí, že se pro začátek daly snížit.
Můžu počkat rok a pak se o počtech shlédnutí a lajků videa můžeme pobavit znovu. Třeba se pletu a budou mnohonásobně vyšší. Nicméně na začátku a v průběhu kampaně jsem viděl značný nepoměr mezi počtem odběratelů a lajků na FB a mezi počtem shlédnutí a lajků onoho konkrétního videa.Shlédnutí a lajky jsou bez kontextu metrika dokonale k ničemu. Tyhle parametry jsou zajímavé v čase a v překryvu s událostmi.
Pokud jde o mou reakci, nemám problém s tím, když to jiní lidé vidí jinak. Jen ty jsi přišel s tím, že tě ten dodatečný hejt začíná otravovat, tak jsem chtěl podotknout, že jsme takové názory psali už předtím.
K dalším věcem:
Příspěvek 11 000 Kč je nejspíše vybraný od celé skupiny stojící za daným člověkem, která chtěla, aby k nim Ladislav přijel vést hru. Alespoň v tomto smyslu byly některé dotazy na netu.
Negativního naladění ke Krotitelům vůči Končině jsem si nevšiml. Nevím jak jiní lidé, ale na D20 jsme si s Ladislavem své postoje k jeho názorům na Víly a Satyry vyříkali už několik měsíců před kampaní a uzavřeli to, a nikdo se k tomu nevracel, snad jen v poznámce, že se popisy těch ras objevily na stránkách Končiny v původní podobě.
Proti zpřístupňování RPGček novým lidem málokdo z RPGF i Kostky něco namítá, otázka je spíše jakým způsobem by se to mělo provádět. Nikdo jsem neviděl napsat, že by to zvládl lépe. Osobně pochybuju, zda vůbec můžou být noví hráči ve větších počtech přivedeni k hraní pomocí videí, takže bych do takového počinu ani nešel. Osobní získávání lidí považuju za přínosnější.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Krotitelé draků
Podle průzkumů WotC víc jak polovinu nových hráčů D&D v posledních letech tvoří lidé, co začali hrát díky koukání na streamy (zejména Critical Role).Jerson píše:Osobně pochybuju, zda vůbec můžou být noví hráči ve větších počtech přivedeni k hraní pomocí videí
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krotitelé draků
To jsi už psal, nicméně u nás jsem zatím slyšel jen o jediném takovém člověku, takže tomu moc nevěřím. I některé jiné věci (třeba hraní podle modulů) u nás funguje jinak než v USA.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Krotitelé draků
u "malých" čerpán z rodiny stream a ytb funguje velice silně. Takže bych nebyl tak radikální. Syn když mu řeknu dračák a půjdeme hrát začal vytvářet na papír kreslené různé podklady (les, vesnice atd) a chtěl dělat 3 strukturu z papíru, plastelíny, lega a pod, protože to tak viděl na ytb....
Re: Krotitelé draků
Když si můžu vybrat mezi statistikou a anekdotou, tak bych vycházel radši z té statistiky.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Krotitelé draků
Bejvávalo. V dobách, kdy u nás vládly takové perly jako Prokletí Karaku. DnD dobrodružství se dnes hrají a jsou velmi oblíbené. V originále i přeložené.Jerson píše:I některé jiné věci (třeba hraní podle modulů) u nás funguje jinak než v USA.
Přijde mi, že s některými svými názory jsi zamrzl v devadesátkách minulého století a nereflektuješ, že situace je dnes jiná, nebo minimálně se mění. (Ano, existuje stále ještě jistá skupina lidí, kteří stále jedou DrD 1 se vším tím, co je s ním negativně spojeno, ale celkový trend je dnes jiný.)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krotitelé draků
To že se mění popírat nebudu. Nicméně když se s hráči - včetně hráčů DnD bavím, tak většina z nich hraje vlastní příběhy. Dokonce i oblíbený Asterion nejvíc používají jako volnou inspiraci a zdroj rozšíření pro DrD.
Ale to jsme už mimo téma - původní otázka zněla, zda má smysl vytvářet pořad na přilákání nových hráčů k RPG (místo použití jiných způsobů), zda má smysl dávat mu podobu zas cenu půl miliónu a zda má vypadat tak, jak vypadali Krotitelé Draků.
Případně (pro Yorka) ta averze kvůli Končině, ale to raději v soukromých zprávách.
Ale to jsme už mimo téma - původní otázka zněla, zda má smysl vytvářet pořad na přilákání nových hráčů k RPG (místo použití jiných způsobů), zda má smysl dávat mu podobu zas cenu půl miliónu a zda má vypadat tak, jak vypadali Krotitelé Draků.
Případně (pro Yorka) ta averze kvůli Končině, ale to raději v soukromých zprávách.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Krotitelé draků
Tím "mění se" jsem myslel obecný pohled na vydaná dobrodružství (dřívější "jsou na prd"). I v USA hraje většina hráčů vlastní světy a dobrodružství, tím se ČR nijak neliší.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti