[Hrdinové a Kobky] {Skalní doupě} Zápis a spoilerová diskuse

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 407
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: [Hrdinové a Kobky] {Skalní doupě} Zápis a spoilerová diskuse

Příspěvek od Vito »

hmm, zajímavé. Velice moc. Dá se v tomto systému tvořit i dobrodružství pod širým nebem? Celou diskuzi jsem nedočetl... jste holt moc velcí spammeři :D Přijde mi ale, že "venku" se nedokáže sejít dost překážek. Marky, na rovinu se ptám: máš zájem to otestovat i v jiném feelingu? Pokud ano, tak mě prosím kontaktuj v PM. Měl bych něco k tomu... hodně otázek samozřejmě :D
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Hrdinové a Kobky] {Skalní doupě} Zápis a spoilerová diskuse

Příspěvek od York »

Vito píše: 7. 8. 2018, 10:01Dá se v tomto systému tvořit i dobrodružství pod širým nebem? Přijde mi ale, že "venku" se nedokáže sejít dost překážek.
To, že systém vyhodnocuje jen save rolly ještě neznamená, že větší část dobrodružství nemůžeš odehrávat bez něj. V oldschoolu se taky outdoorová dobrodružství hrála z větší části jako freeform.


Druhá věc je, jestli je možný postavit outdoorové dobrodružství podobně jako dungeon (tzn. plné překážek, odkrývání záhad a příběhů a tak): Určitě ano.

"Místnosti" nemusí nutně bejt těsně vedle sebe, místo "chodby" může bejt třeba "cesta horským průsmykem", překážkou může bejt rozbouřená řeka, místní kmen goblinů, nebo třeba hnízdo gryfa vysoko v horách. Ostatně celej hexcrawl je přesně o tom.
Uživatelský avatar
Vito
Příspěvky: 407
Registrován: 8. 2. 2018, 09:05

Re: [Hrdinové a Kobky] {Skalní doupě} Zápis a spoilerová diskuse

Příspěvek od Vito »

York píše: 7. 8. 2018, 12:28 "Místnosti" nemusí nutně bejt těsně vedle sebe, místo "chodby" může bejt třeba "cesta horským průsmykem", překážkou může bejt rozbouřená řeka, místní kmen goblinů, nebo třeba hnízdo gryfa vysoko v horách. Ostatně celej hexcrawl je přesně o tom.
No právě. Napadl mě dungeon pod širým nebem, kde cestování se řeší prostě opisem, a všechno důležité se děje v uzlových bodech, neboli "místnostech". Také jsem ale oběvil pár problémů, kupříkladu už bude dost záležet na odpočinku, jídle a pití. Na počasí a roční době. Ono to dokáže přidat nějaký obsah navíc a generovat další překážky, což je fajn, ale nevím jak to pojmout a zda tam není nějaký problém který jsem si ještě neuvědomil.
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Hrdinové a Kobky] {Skalní doupě} Zápis a spoilerová diskuse

Příspěvek od York »

Vito píše: 7. 8. 2018, 16:51kupříkladu už bude dost záležet na odpočinku, jídle a pití.
Jasně, do venkovního dobrodružství se sledování zásob zrovna dobře hodí. A držení hlídek přes noc a další takové věci.
Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1110
Registrován: 21. 9. 2011, 21:42
Bydliště: Praha

Re: [Hrdinové a Kobky] {Skalní doupě} Zápis a spoilerová diskuse

Příspěvek od Karotka »

Moc pěkná jeskyně!
Jen by mě zajímalo, jak by vypadal boj s těmi wyvernami, nadruhou stranu kdybych to hrál bych byl nadšenej z toho, že se s nima vůbec bojovat nemusí, a stejně se dá "vyhrát Hra".

Následná debata taky zajímavá, chvilku. Vlastně úplně nedokážu říct, jaký systém bych hrál radši. Markyho "tak trochu AW" je jednodušší, akčnější, ale náročnější - hlavně pro vypravěče. Ale dá se to snadno nepochopit, hrát to způsobem jaký popisoval York a pak je to o hovně. A bude to jak s Drd2, kde to lidi nehrajou, jak se to má hrát a říkaj, že je to blbý.
Bylo by to dobrý vysvětlit hodně polopatě a se spoustou příkladů- hodně jich vyplynulo z té předchozí diskuse.

Yorkův "tak trochu FATE 4E" systém je sice těžkopádnější, delší (bitku s gobliny na vrrcích a goblinem na varanovi jsme hráli celý večer), ale taky je celkem zábavnej, dá se v něm taktizovat a v každý situaci máš řadu voleb, a IMHO u něj tolik nehrozí, že to hráči nepoberou.

Asi bych zkusil Markyho a kdyby to spoluhráčům nesedlo nebo bych zjistil, že to vypravěčsky nezvládám, přešel bych na Yorka.

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů