[GM HELP] “As you know, madness is like gravity...

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které již máte za sebou.
captain66
Příspěvky: 300
Registrován: 30. 7. 2009, 14:15

Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...

Příspěvek od captain66 » 16. 7. 2017, 21:53

Ecthelion píše: Hodně závisí na tom, kolik času máš a kolik času chceš investovat do úvodní scény. Na Gameconu je spíš tendence vedlejší motivy očesávat a hnát příběh do cíle, protože tolik toho času přeci jen není. Ale pokud to chceš udělat zajímavější, tak co dát v Rhosgobelu nějaké svátky? třeba Mereth Nuin Giliath (Svátek hvězdného svitu), který slaví elfové (je to jen ve filmu, ale přijde mi to fajn)? Elfové mohli přijet do Rhosgobelu, aby to oslavili a pokud jsou v družině i elfové, dává to ideální příležitost, aby je Rhadagast oslovil. Nebo můžou slavit třeba příchod ethuil (sindarsky jaro)?
Normalne bych uvodni scenu chtel relativne rychlou z tehle duvodu, ale v tomhle pripade jde o setkani S Radagastem, ktery je nejvyznamnejsi postava z mytologie Pana prstenu, kterou postavy potkaji. Takhle mi prijde, ze se ta vetsi casova investice do uvodni sceny vyplati. Jinak hra ma dotaci 6h a je posledni ten den, tudiz s pretahovanim by nemel byt problem.
Ecthelion píše: Případně když někdo uslyší, že je Radagast Hnědý (kterého by bylo fajn vylíčit trochu trhlého) posílá do Heorotu, tak by je prosila, aby jejich milovaným předali nějaký dopis nebo drobný předmět? A kdyby pak v Heorotu samotném zjistili, že toho někoho zabili v boji, tak by jim to dalo zajímavé dilema co s dopisem dál. Pokud by jej otevřeli, pak by v něm našli slova lásky pro někoho, kdo je již nemůže opětovat? Stíny se dlouží mezi stromy Temného hvozdu a vítězství jen slouží k oddálení porážky... psal jsem o tomhle motivu v Drakkaru 49.
Tohle je skvely napad (a clanek), v nejake verzi nejspis zakomponuju. Diky.
Ecthelion píše: První myšlenka - neměli pavouci někoho zamotaného v kokonech, kterého po pobití nebo zahnání pavouků postavy mohou zachránit? To by dodalo společenskou interakci a postavám dodalo další zadostiučinění ze souboje, protože ze spárů těch odporných oblud ještě někoho zachránili. Případně potkat nějakou rodinu lesáků, která se před stínem stěhuje z lesa pryč? S postavami se moc nebudou chtít bavit, ale je na nich patrný strach a únava, když opouštějí své domovy před postupujícími stíny...
Kokon se mi prilis nelibi, rodina lesaku je velmi dobry napad.
Ecthelion píše: Jestli jsi ještě nečetl, tak vřele doporučuji tenhle článek od Michaela Martineze. Dívá se na to trochu jiným pohledem a některé kousky je fajn od něj ukrást. Vřele také doporučuji zařadit do příběhu bílého jelena s laněmi. To je boží moment.
Clanek velmi dobry, zejmena odstavce o Woodmen a pavoucich. Bili jeleni jsou uzasni. Co me tak napada, muzou byt uvedeni uz na zacatku v Rhosgobelu a postavy narazi na konci na zraneneho Bileho jelena, ktery jim pomuze najit skreti bandu.
Ecthelion píše: Tady bych docela řešil proč za ní vlastně šel. Potřeboval od ní informace? Radagast už věděl, že on nějaké informace má, takže tam nemohl nic moc důležitého zjistit. Smysl by mi dávalo, kdyby ho třeba před bojem poslali poprosit Říční panny o pomoc (ale lapili ho předtím, než mohl zprávu předat), případně, kdyby za nimi chodil často (kdyby neměl děvče ve vesnici, ale naopak dováděl s některou z Říčních panen).
Tady to skripe, to mi doslu uz pri hrani. V podstate jde o to, ze se mi pri myslence na hrani pana prstenu zjevila utoku skretu na vesnici (ktera navic resi i puvodni misto setkani), ale scenu konecneho boje jsem chtel nechat ve Hvozdu. Takze to spojeni bylo site hodne narychlo. Ricni panny bych mozna i vynechal, ale pak tu zustava ta otazka, proc opoustel vesnici. Treba mohl nabidnout pomoci lesnikum, zatimco cekal a hlidkoval v okoli vesnice, kde ho nakonec zajali skreti, ale dokazal jeste zatroubenim na roh varovat vesnici pred utokem?
Ecthelion píše: Tohle mi přijde hrozně super... naváže to nenásilnou formou tenhle příběh na hlavní příběh Pána prstenů a dotvoří to další střípek toho příběhu... že Aragorn lapil Gluma třeba i díky tomu, co postavy udělaly v příběhu. Dodá to tam ten moment, že jejich snaha měla smysl - projevila se v hlavním příběhu. Naše družina v Angmaru třeba zachránila šperk, který paní Galadriel dala Aragornovi... bez toho by se to nemohlo stát a hlavní příběh by se ubíral jinudy. Ale díky úsilí postav a jejich prolité krvi mohla pak Družina uspět. :wink:
Jo, tohle je strasne dobry, ale tak je to vlastne tvuj (vas?) napad v metru.
Bolt actions speak louder than words.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10496
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...

Příspěvek od Ecthelion » 17. 7. 2017, 16:25

captain66 píše:
16. 7. 2017, 21:53
Normalne bych uvodni scenu chtel relativne rychlou z tehle duvodu, ale v tomhle pripade jde o setkani S Radagastem, ktery je nejvyznamnejsi postava z mytologie Pana prstenu, kterou postavy potkaji. Takhle mi prijde, ze se ta vetsi casova investice do uvodni sceny vyplati. Jinak hra ma dotaci 6h a je posledni ten den, tudiz s pretahovanim by nemel byt problem.
Pravda. A 6 hodin jde, tam si to nějaký úvod zaslouží. Naše svátky jara (pokud je chceš použít jako tu slavnost, na kterou se lidé v Rhosgobelu shromáždili) vypadaly takhle:
Ecthelion píše:
10. 4. 2015, 18:09
Pak přišly svátky jara - dva dny, kterým elfové říkají yestarë a které jsou mezi coirë (probouzením) and tuilë (jarem) a kterými končí zima a začíná jaro a nový rok. Podle obyčeje se všichni ráno mlčky umyli a očistili. Oheň v domácích krbech se uhasil, popel a dříví se vyneslo ven, aby se zapálil nový. Pak se všichni sešli k hodování a radovánkám. Děvčata si zdobily hlavy věnci z lučního kvítí a mladíci na koních zdobených pentlemi cválali od vsi ke vsi. Všude se tančilo a zpívalo. K večeru pak patřilo k povinnosti pána kraje, aby zapálil velký oheň, jehož plamen měl symbolicky očistit od všeho zlého, co se shromáždilo za zimní období. Poprvé byla ta povinnost na Ælfricovi jako rytíři Labutího hradu – podle tradice převzal pochodeň a zapálil velkou hranici, která zahořela jasnými plameny. Poté, co oheň vzplál, rozhořely se i ohně na vrcholech okolních kopců a když se ohlédli, viděli na noční obloze odlesky dalších dúnadanských ohňů v dálce. Podle tradice pak od ohně Dúnedain zapálili svíce - každý svou vlastní - a mlčky sledovali, jak slunce zapadá na Západě a vzpomínali na Númenor, který byl pro ně ztracen.

Když odumřel poslední paprsek, ozval se opět smích a bardové začali zpívat příběhy o starých časech, dávných vítězstvích i slavných prohrách. Zvedl se i Urcuner, aby zazpíval píseň o Aelneth:
Večerní hvězdo zářící,
toulavé světlo spanilé
jasnější stokrát sta svící,
poutníče, Eärendile!
Pozdrž svou cestu oblohou,
u nás spusť kotvu na chvíli.
Slyš nás, kdo odplout nemohou
za těmi, které ztratili.

Zachyť má slova ozvěnou,
propusť je nad Valinorem,
ať s tebou dálku překlenou
a Mandosovým zní dvorem,
ať dojdou k lidu staršímu.
Zpívej mou píseň o bledém
zimním kvítku a o stínu.
Ódou je i žalozpěvem.

Vypravuj starým hrdinům,
kdo přišel přímo v jejich střed,
ať nekladou nám za vinu,
že v neznalosti přehlížet
směli by dívku odvážnou,
jež porazila stín zbraní.
Mnozí-li totéž dokážou
a srdce před tmou ochrání?
Pak si sedl, ztracen v chmurných vzpomínkách. Arnubên se mezitím bavil – byl mezi svými lidmi, tančil se staršími ženami, které by jinak nenašly tanečníky, připíjel na drobnosti a teprve, když byl unaven, odešel do své komnaty, aby z okna sledoval hvězdy. Dívky a mladíci se postupně vytráceli do noci, protože yestarë byly také svátky milenců a oslava života.
Jinak bych se nebál dát Radagasta trochu trhlého, ale nebál bych se od filmů trochu odlišit a dát ho trochu vznešeného a zvláštního, možná cizího lidem a nějak bližšího zvířatům, se kterými si rozumí lépe. Třeba něco takového. Radagst zastával v rámci Bílé rady v zásadě roli spymastera, který sbíral informace ze všech stran a ostatní jednali na základě jeho zpráv... takže hodně důležitá postava.
captain66 píše:
16. 7. 2017, 21:53
Tady to skripe, to mi doslu uz pri hrani. V podstate jde o to, ze se mi pri myslence na hrani pana prstenu zjevila utoku skretu na vesnici (ktera navic resi i puvodni misto setkani), ale scenu konecneho boje jsem chtel nechat ve Hvozdu. Takze to spojeni bylo site hodne narychlo. Ricni panny bych mozna i vynechal, ale pak tu zustava ta otazka, proc opoustel vesnici. Treba mohl nabidnout pomoci lesnikum, zatimco cekal a hlidkoval v okoli vesnice, kde ho nakonec zajali skreti, ale dokazal jeste zatroubenim na roh varovat vesnici pred utokem?
Ten motiv, že právě jeho roz všechny zburcoval, ale po boji ho nenašli... a zřejmě ho skřeti zajali je fajn. Nemusíš dlouho vyšetřovat - brzo ti někdo řekne, že slyšel jeho roh (bez kterého by je skřeti ve spánku podřezali jako kuřata), ale po boji se nevrátil, ani ho nenašli mezi mrtvými. Takže ho skřeti nejspíš odvlekli. To je fajn. Ještě otázka k zamyšlení by byla, jestli je odjinud (a ve vsi je na návštěvě), nebo pochází z té vesnice (jeden z Radagastových ptáků se doslechl, že mohl zahlédnout Gluma a tu informaci má, proto Radagast poslal rychle někoho, aby to zjistil najisto). Mohl by to být jeden z Radagastových zvědů, který by se vracel s informacemi, ale kvůli zranění zůstal v té vesnici? A toho večera kdy přišli skřeti se procházel před spaním venku? TO je k vyřešení, ale přijde mi, že víc z těch možností by mohlo pěkně fungovat.

:arrow? Jinak zápis z našeho hraní z Temného hvozdu je tady (říční panny a Thranduilovy síně) a tady (pavouci).
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...

Příspěvek od Paul » 16. 11. 2017, 14:24

Tak.
Potřebuju udělat na neděli poněkud větší systém jeskyní upravených kmeny goblinů sloužící jako základna v boji proti lidem. Postavy to má vyboostit na zároveň by to měly přežít. A taky by to mělo být epické. Goblini, skřeti orci a pavoučice v podzemí. Nějaké nápady mám, ale víc lidí víc ví (nebo taky ničí projekty, páč se nedovedou občas dohodnout). Máte něco vy?
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10496
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...

Příspěvek od Ecthelion » 17. 11. 2017, 13:20

Paul píše:
16. 11. 2017, 14:24
Nějaké nápady mám, ale víc lidí víc ví (nebo taky ničí projekty, páč se nedovedou občas dohodnout). Máte něco vy?
Jaké nápady by ti pomohly? Nejsem si moc jistý, jakou odpověď hledáš... nápady na to, co tam má být? Nápady na zápletky? Nápady na místnosti? Něco úplně jiného?
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1345
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...

Příspěvek od Paul » 17. 11. 2017, 18:53

Ecthelion píše:
17. 11. 2017, 13:20
Jaké nápady by ti pomohly? Nejsem si moc jistý, jakou odpověď hledáš... nápady na to, co tam má být? Nápady na zápletky? Nápady na místnosti? Něco úplně jiného?
Cokoliv. A čas se krátí...
Slovanologie 28.9.

Wunder warten bis zuletzt.

Odpovědět

Zpět na „Vaše hry - příprava, rady, zápisy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti