[GM HELP] “As you know, madness is like gravity...
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9344
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
[GM HELP] “As you know, madness is like gravity...
...all it takes is a little push.” - Joker
Téma by mělo sloužit k nakopávání lidí, kteří jsou ve svých kampaních (nebo přípravách na ně) zbytečně zaseklí. Kdykoli se vehrajete do slepé uličky, nic vás nenapadá, nechce se vám pokračovat, kreativitu vám sabotuje steam summer sale, napiště sem. Někdo se snad ozve, aby vás zachránil.
Stačí i drobné věci jako;
zaseknutý/vyhořelý GM: Eh, zase se moje družina vydává někam na lodi. Co tam mám dát?
náhodný kolemjdoucí 1: Vampire Mermaids!
náhodný kolemjdoucí 2: Fuck it, ať rychle dorazí, kam mají namířeno. Když nevíš, co s mořem, přeskoč ho.
náhodný kolemjdoucí 3: Seznam postavy s roztomilou holčičkou, kterou později budou chtít námořníci obětovat hlubinným bohům, aby zahnali přicházející bouři. Citové vydírání ftw.
Téma by mělo sloužit k nakopávání lidí, kteří jsou ve svých kampaních (nebo přípravách na ně) zbytečně zaseklí. Kdykoli se vehrajete do slepé uličky, nic vás nenapadá, nechce se vám pokračovat, kreativitu vám sabotuje steam summer sale, napiště sem. Někdo se snad ozve, aby vás zachránil.
Stačí i drobné věci jako;
zaseknutý/vyhořelý GM: Eh, zase se moje družina vydává někam na lodi. Co tam mám dát?
náhodný kolemjdoucí 1: Vampire Mermaids!
náhodný kolemjdoucí 2: Fuck it, ať rychle dorazí, kam mají namířeno. Když nevíš, co s mořem, přeskoč ho.
náhodný kolemjdoucí 3: Seznam postavy s roztomilou holčičkou, kterou později budou chtít námořníci obětovat hlubinným bohům, aby zahnali přicházející bouři. Citové vydírání ftw.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9344
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...
Mám postavy ve Stars Without Number na cestě zpět na svou domovskou planetu Oskii, protože médii probíhají informace o tom, že tam rebelové sabotují továrny Geostellar Mining Industries. Oskia má dvě společenské vrstvy, bohaté v krytých bubble městech s vlastní atmosférou a barokní architekturou, a dělníky, kteří žijí na povrchu planety s řídkou nedýchatelnou atmosférou a místo peněz pracují za kyslík, který kontroluje vláda a korporace jako GMI.
Postavy jsou tak podivně bezcharakterní, že vůbec nevím, co čekat. Neříkám, že jsou o ničem, jen jsou takoví chaoticky neutrální a nemáme zadefinové žádné kontakty ani nic podobného na Oskii. Tuším, že se budou chtít přidat k separatistům, ale ani to není jistota.
Nějaké tipy na mise, zápletky, NPCčka, situace?
Postavy jsou tak podivně bezcharakterní, že vůbec nevím, co čekat. Neříkám, že jsou o ničem, jen jsou takoví chaoticky neutrální a nemáme zadefinové žádné kontakty ani nic podobného na Oskii. Tuším, že se budou chtít přidat k separatistům, ale ani to není jistota.
Nějaké tipy na mise, zápletky, NPCčka, situace?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...
Tak nějaké vyrobte, na to není nikdy pozdě. Nějaký z nich může pak postavy požádat o pomoc a třeba se ukáže, že patří k separatistům. Díky tomu zjistíš, jaký vztah k separatistům postavy mají. Ještě lepší by bylo, kdyby to nebyl jen kontakt, ale někdo blízký.
edit: A nebo to taky tak může jen vypadat a ve skutečnosti to bude agent, který dostal tip (chybný, zjevně), že postavy mají na separatisty napojení a chce se přes ně k separatistům dostat.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...
Záslužné téma, moc díky za založení. Myslím, že se využije.
Já jsem naposledy hrál revolucionáře, takže jsem pořád v revolucionářském módu.
Hodil bych postavám misi, kterou jim zadá někdo z toho bublinového města (postarší znuděný baron, který chce, aby mu našli dceru, která byla mimo bublinu zkontrolovat rodinné těžební zařízení a nevrátila se... a je ochoten za její návrat dát malé jmění, za které by si postavy mohly takřka koupit novou loď... ale dcera ve skutečnosti před otcem utekla (zneužíval ji? sympatizuje se separatisty? obojí?) a pokud budou chtít splnit kontrakt, budou ji muset odvést násilím), která je zavede do slumových komplexů mezi dělníky - tím pádem dáš do kontrastu všeobecnou bídu ve slumovém komplexu, který vyrostl za bubble městem, znečištěný vzduch plný vůně strojního oleje, rzi a plísně; voda filtrovaná přes zanesené filtry, která vypadá spíš jako jedovatě červený sirup; dlouhé řady dělníků s prázdnými výrazi ve tvářích, kteří stojí u vývařoven a čekají na příděl nechutné polévky; dívky ochotné se prodávat za směšné drobné, aby uživily své rodiny a děti.... k opulentnímu bohatství bubble měst, kde čistá voda teče ve fontánách a lidé si nechají za astronomické částky importovat lahůdky z ostatních planet.
Postavy vystupují z lodi na kosmodromu a zatímco procházejí směrem k městu, bezpečnostní síly (v plné zbroji, útočné pušky, přilby s dýchacími maskami (lidé z bubble měst nemohou dýchyt znečištěný vzduch ve slumových komplexech), aby jim nebylo vidět do tváří a hlasy zkreslené mikrofony) řadí ke zdi zatčené dělníky. Když jdou kolem, asi patnáctiletá dívka s tvářemi umazanými od strojního oleje se potká očima s jednou z postav a zavrtí téměř neznatelně hlavou, aby postavu odradila od navázání kontaktu, pak skloní tvář k zemi. Velitel patroly zaměstnaný kontrolou dokladů jednoho z dělníků postavám roztržitě kývne, že mohou projít. Když už se postavy téměř dostanou ven, trhne s nimi hlasitý zvuk palby a když se otočí, zahlédnou jen, že bezpečáci seřazené dělníky postříleli a velitel nyní přechází od jednoho ke druhému a střílí ležící pistolí do hlavy.
Pokud se zastaví, okamžitě k nim zamíří bezpečáci s útočnými puškami, kteří se budou vyptávat, jestli sympatizují se separatisty.
Ve slumovém komplexu se rozzáří červená světla a začne ječet siréna. Procházející si začnou nasazovat rychle, ale poměrně nevzrušeně své dýchací masky, protože tohle je signál havárie opotřebených filtrů ve vzduchotechnice, která za několik málo minut učiní vzduch v této sekci nedýchatelný a dost toxický. Stihnou se dostat do další sekce, než se tak stane?
Možná je někdo pustí k sobě domů jako dobrý samaritán? Nějací starší manželé žijící v pár metrech čtverečních, kteří jim nezištně poskytnou svůj kyslík a masky po dvou synech (které popravili bezpečáci)? Získají kontakt a další důkaz, jak bídně dělníci žijí a vládnoucí třída jsou svině?
Zatímco procházejí ulicemi, separatisté s červenými šátky kolem tváří nebo ramen přepadnou projíždějící vězeňský transport ve snaze osvobodit převážené vězně ("Pryč s okovy! Pryč s Vládnoucími!"). Jsou odvážní, ale zoufale nevyzbrojení - mají molotovy, pár pistolí a kalachů. Vězeňský transport je obrněný transportér s kulometným dvojčetem a ostraha je těžce ozbrojená. Pokud jim postavy nepomůžou, tak kulomet útočníky rozstří na kusy. Pak bezpečáci vyvedou zajatce z transportéru, donutí je kleknout a na místě je všechny popraví splečně se všemi zraněnými, kteří zůstali ležet na zemi.
Pokud jim postavy pomůžou, tak by jeden z osvobozených vězňů mohla být vůdkyně separatistů Aitë, jejíž tvář vidí všude na nelegálně vylepených separatistických plakátech, která je odvede na bezpečné místo? Pokud ne, některý ze separatistů viděl, že jen přihlíželi a nepomohli jim?
Teď mě napadá, že pokud nedovedou tu dceru baronovi, tak jim zablokuje loď gravitačními zámky (aby nemohli odletět)... a aby se odsud ještě dostali, musí buď nějak sehnat povolení o odletu od někoho mocnějšího než je baron... nebo pomoci separatistům a uskutečnit revoluci.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9344
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...
Nice, dík Nakonec budu mít i co hrát.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Vallun
- Příspěvky: 32332
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...
Možná bych upravil název...malem jsem to skipnul
Ale téma se hodí!:)
A co nejakou originalnejsi zapletku, než jsou socialistické byliny?:)
Ale téma se hodí!:)
A co nejakou originalnejsi zapletku, než jsou socialistické byliny?:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...
Já bych jim to dal pěkně sežrat. Sestřelil je rebely a následně je nechal honit vojáky bohatých. Všichni by si mysleli, ž epracují pro tu druhou stranu a nikdo by jim nevěřil.
Always bring a gun to a puppet fight
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...
Já bych jim hodil McGuffin, který chtějí obě strany, a ať si vyberou, jestli se k někomu přidají nebo budou hrát o peníze. Pro přidané drama to může být NPCčko.
A taky bych rozhodně udělal souboj na montážní lince té sabotované továrny.
Takovou planetu jsme mimochodem potkali v SWN pár session tomu. Poněkud se nám vymstila naše vochcávací strategie nahackovat se nepřátelům do systému a vypustit jim vzduch a omylem jsme vypustili vzduch celému milionovému starportu.
A taky bych rozhodně udělal souboj na montážní lince té sabotované továrny.
Takovou planetu jsme mimochodem potkali v SWN pár session tomu. Poněkud se nám vymstila naše vochcávací strategie nahackovat se nepřátelům do systému a vypustit jim vzduch a omylem jsme vypustili vzduch celému milionovému starportu.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...
...a nechceš třeba nějakou nahodit, když se ti moje nelíbí?
- Vallun
- Příspěvky: 32332
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...
Ony se mi libí, ale jsou jednodtranné a trochu klišé...
- dobrovolnice, dcera baronova, protidrogove prevence unesena...
- sabotovany jsou ty linky, kde se mic pracuje a tak se zvyšují normy
- dělníci protestují proti snaze vybudovat školu pro děti
- byl napaden konvoj s očkováním proti malarické žloutence, která dělníky sužuje a decimuje
- dobrovolnice, dcera baronova, protidrogove prevence unesena...
- sabotovany jsou ty linky, kde se mic pracuje a tak se zvyšují normy
- dělníci protestují proti snaze vybudovat školu pro děti
- byl napaden konvoj s očkováním proti malarické žloutence, která dělníky sužuje a decimuje
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...
Proč by protestovali proti škole? To nedělají snad ani ti nejveselejší Svobodní?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Vallun
- Příspěvky: 32332
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...
PardGalen - to je hezké!:)
Ecthelion - já chtěl něco napsat rovnou, ale přišla sestra...:/
Oskia
- každý dostane při narození kupon, který nejpozději do svých 21. narozenin může proměnit v akcie jedné ze šesti velkých korporací působících na Oskii
- výnos akcií stačí na nájem bytu (všechny byty v bubletownech jsou nájemní - je jich dostatek ve 4 úrovních luxusu, nejnižší je 2+1 o výměře 65 sqm) a běžné životní potřeby na základní úrovni
- práce je v bubbletownech (BT) dobrovolná a neplacená, ať již jde o práci pro korporace či veřejnou správu (včetně školství, zdravotnictví a pod.), nepravidelně může přinést drobné přilepšení v naturáliích, přesto pracuje velká většina populace BT
- naopak dělnická práce mimo BT je placená velmi dobře, základní pracovní doba je 4 dny v týdnu po 7 hodinách, lze ale pracovat za stejně placené přesčasy, práce v BT v průměru zabírá 48 týdně.
- dělníci obvykle bydlí v dělnických koloniích (DK), není však zakázáno do této práce docházet z BT, přecházet mezi atmosférami je nepříjemné, ale nikoliv zdraví nebezpečné
- do dělnických kolonií se člověk dostane zpravidla pro dluhy vzniklé buď rozmařilým životem nebo, výrazně méně často, v důsledku pokut
- školství zdravotnictví a podobně je zdarma, obojí ve velmi slušné kvalitě
- náklady na veřejnou správu jsou hrazeny ze zisků korporací, jediná daň je dědická, ve výši 70 %
- obyvatelstvo dělnických kolonií je sužovány problémy s kriminalitou, alkoholem, drogami a hazardem
- replikaci chudoby napomáhá právo rodičů nakládat s majetkem, tedy i s kupony svých dětí
- volební právo, zejména právo hlasovat v referendech, má každý, kdo dosáhne maturitní úrovně vzdělání
Zápletky:
- dobrovolnice, dcera baronova, pracující v oblasti protidrogove prevence byla unesena...
- sabotovány jsou ty linky, kde se nadprůměrně pracuje, což vede ke zvýšení norem pro všechny
- dělníci protestují proti snaze vystavět školu pro děti a zdravotní středisko
- družinka je svědky napadení konvoje s očkováním proti malarické žloutence, která dělníky sužuje a decimuje
- zmizela známá bojovnice za omezení práva rodičů nakládat s kupony svých dětí a právě ta se obrátí na družinku s žádostí o pomoc, ani sama neví, kdo usiluje o její život
- 17. DK se odmlčela, nejsou o ní řádné zprávy, je fakticky izolována kopci a vzdáleností, je třeba zjistit, co se stalo? (GMI nahradila dělníky, kterým nadále poskytovala plat ve stejné výši, stroji, ztráta disciplíny vedla k bitkám a během jedné z nich byly neopravitelně zničeny výrobníky vody a vzduchu a naneštěstí i komunikační centrála.
Ecthelion - já chtěl něco napsat rovnou, ale přišla sestra...:/
Oskia
- každý dostane při narození kupon, který nejpozději do svých 21. narozenin může proměnit v akcie jedné ze šesti velkých korporací působících na Oskii
- výnos akcií stačí na nájem bytu (všechny byty v bubletownech jsou nájemní - je jich dostatek ve 4 úrovních luxusu, nejnižší je 2+1 o výměře 65 sqm) a běžné životní potřeby na základní úrovni
- práce je v bubbletownech (BT) dobrovolná a neplacená, ať již jde o práci pro korporace či veřejnou správu (včetně školství, zdravotnictví a pod.), nepravidelně může přinést drobné přilepšení v naturáliích, přesto pracuje velká většina populace BT
- naopak dělnická práce mimo BT je placená velmi dobře, základní pracovní doba je 4 dny v týdnu po 7 hodinách, lze ale pracovat za stejně placené přesčasy, práce v BT v průměru zabírá 48 týdně.
- dělníci obvykle bydlí v dělnických koloniích (DK), není však zakázáno do této práce docházet z BT, přecházet mezi atmosférami je nepříjemné, ale nikoliv zdraví nebezpečné
- do dělnických kolonií se člověk dostane zpravidla pro dluhy vzniklé buď rozmařilým životem nebo, výrazně méně často, v důsledku pokut
- školství zdravotnictví a podobně je zdarma, obojí ve velmi slušné kvalitě
- náklady na veřejnou správu jsou hrazeny ze zisků korporací, jediná daň je dědická, ve výši 70 %
- obyvatelstvo dělnických kolonií je sužovány problémy s kriminalitou, alkoholem, drogami a hazardem
- replikaci chudoby napomáhá právo rodičů nakládat s majetkem, tedy i s kupony svých dětí
- volební právo, zejména právo hlasovat v referendech, má každý, kdo dosáhne maturitní úrovně vzdělání
Zápletky:
- dobrovolnice, dcera baronova, pracující v oblasti protidrogove prevence byla unesena...
- sabotovány jsou ty linky, kde se nadprůměrně pracuje, což vede ke zvýšení norem pro všechny
- dělníci protestují proti snaze vystavět školu pro děti a zdravotní středisko
- družinka je svědky napadení konvoje s očkováním proti malarické žloutence, která dělníky sužuje a decimuje
- zmizela známá bojovnice za omezení práva rodičů nakládat s kupony svých dětí a právě ta se obrátí na družinku s žádostí o pomoc, ani sama neví, kdo usiluje o její život
- 17. DK se odmlčela, nejsou o ní řádné zprávy, je fakticky izolována kopci a vzdáleností, je třeba zjistit, co se stalo? (GMI nahradila dělníky, kterým nadále poskytovala plat ve stejné výši, stroji, ztráta disciplíny vedla k bitkám a během jedné z nich byly neopravitelně zničeny výrobníky vody a vzduchu a naneštěstí i komunikační centrála.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...
Ještě zkusím nahazovat dál.
Případně během hraní bangovat ve stylu: "Toho týpka, který jde proti vám v čele skupiny goril, jsi kdysi podrazil. Jak přesně to bylo a kdo to je?" nebo "Majitelkou tohohle baru je tvoje nevlastní sestra. Nejspíš by vás ukryla, ale neviděl jsi ji léta a naposledy jste se nerozešli úplně v dobrém... chceš to risknout a zamířit tam?" Prostě využívat toho, že postavy tam už byly a mají tam nějakou historii, přestože jste ji ještě nevytvořili.
Tím pádem postavy už na té planetě byly a mají tam známé a nepřátele, jen jste je ještě nedefinovali. Tím pádem bych se nebál použít třeba dopisy z AW před hraním (jestli máte čas) ve stylu: "Milý XY, vracíte se na Oskii, kde dlužíš někomu dost zásadní sumu peněz, která je dávno po splatnosti. Hoď si, komu: 1-2 mafie ovládající slumy / 3-4 zlotřilý baron z bublinového města / 5-6 korporace GMI / S láskou, MC" případně: "Milý XY, cestou zpátky na Oskii jsi dostal zprávu od své bývalé přítelkyně. Hoď si, co bylo v dopise: 1-2 někdo unesl dceru, o které ti neřekla, že ji s tebou má / 3-4 konečně se vyhrabala z drog, ale dluží strašlivé peníze a její dealer jí hrozí, že ji zabije, když je nesplatí / 5-6 někdo ji otrávil a ona do týdne zemře, musí před tím s tebou mluvit / S láskou, MC"
Případně během hraní bangovat ve stylu: "Toho týpka, který jde proti vám v čele skupiny goril, jsi kdysi podrazil. Jak přesně to bylo a kdo to je?" nebo "Majitelkou tohohle baru je tvoje nevlastní sestra. Nejspíš by vás ukryla, ale neviděl jsi ji léta a naposledy jste se nerozešli úplně v dobrém... chceš to risknout a zamířit tam?" Prostě využívat toho, že postavy tam už byly a mají tam nějakou historii, přestože jste ji ještě nevytvořili.
Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...
No, slibil jsem to Ecthelionum uz dost davno, ale lepsi pozde nez nikdy. Pokud by nejaky nahodny kolemjdouci byl prihlasen na moji hru na GC, necht jde jinam, protoze budou nasledovat spoilery.
V zachvatu manie jsem se rozhodl na Gameconu vest hru ze Stredozeme, a to nakonec v systemu The One Ring. I s pomoci nekolika rad od Ecthelionu na Slezine (no, spis na ceste z ni) jsem provedl testing systemu a pribehu. Zjistil jsem hodne veci, ale jako clovek co Tolkiena cetl naposledy pred 10 lety (a mozna i vic) si u mnoha veci nejsem jisty, jak moc se hodi do settingu. Zejmena mam probemy dostat do hry socialni konflikty.Tady je mapa Divociny, pro snazsi orientaci.
Dobrodruzstvi zacina v Rhosgobelu Rhosgobelu 20 let po udalostech Hobita, ve chvili, kdy se cernoknezny kral vratil do sveho sidla v Dol Gulduru. Radagast Hnedy zada postavy, aby se setkali ve vesnici Heorot (random name) na zapade Temneho hvozdu (jde o to, aby postavy museli cestovat skrz Hvozd) s hranicarem Eradanem, ktery ma mit dulezite informace. (Jen pouhe vysvetleni, ze se vratil Witch king a zadani ukolu mi prijde suche, ale prilis me nenapada, co dalsiho s nim resit takhle na zacatku. Napady?)
Cesta Temnym hvozdem je tezka, i popisem se snazim vyvolat dojem, ze se Stin vraci. Cestou probehne prepad velkych pavouku (imo jeden z ikonickych nepratel ve Stredozemi), ale nejspis by se hodilo i nekoho potkat. (Napadaji me jen elfove, ale i u nich nemammoc predstavy, jaky pozadavek/konflikt by mohli mit s postavami).
Postavy dorazi k vesnici Heorot, na kterou prave utoci skreti (pouzil jsem Quentinova minibosse cislo 2, akorat jela na vrrkovi). Po jejich odrazeni zjisti, ze Eradan ve vesnici byl pred nejakou dobou, uz mel byt zpet, ale nedorazil. Nasleduje vysetrovani, kam Eradan odesel. (Soucasny stav je, ze cil jeho cesty bude znat jedna z divek ve vesnici, se kterou mel pri posledni navsteve vztah. Jeste me napada, ze vesnicane budou prosit postavy o pomoc, v podstate citove vydirani, ale i tahle cast by zaslouzila zlepsit)
Postavy zjisti, ze Eradan smeroval na schuzkou s ricni pannou (velmi nizka Maiar) a vydaji se na jeho stopu. Po ceste najdou stopu vyznamne skreti skupiny, a pozdeji i znamky boje. Pak take najdou utrzky z hranicarskeho plaste (Eradan znackuje cestu, alespon mala nadeje). Postavam se skupinu povede dohnat (vede je Quentinuv miniboss cislo , a mohou se pokusit Eradana osvobodit, at uz bojem, nebo plizenim (nebo i jinak). Eradan pak preda dulezitou informaci, a to posledni videni Gluma, ktereho ted hleda pulka Mordoru.
Dobrudruzstvi jsem ve zkracene podobe uz jednou odehral, ale v ramci testingu jserm se hodne soustredil na boj (trochu skoda, ale ukazalo se to, jak dobra priprava, protoze bojova system chtel trochu osahat). Hracum chybeli prave socialni interakce (nektere sjem v ramci casu vynechal). Budu rad za jakekoliv namety/kontruktivni kritiku.
V zachvatu manie jsem se rozhodl na Gameconu vest hru ze Stredozeme, a to nakonec v systemu The One Ring. I s pomoci nekolika rad od Ecthelionu na Slezine (no, spis na ceste z ni) jsem provedl testing systemu a pribehu. Zjistil jsem hodne veci, ale jako clovek co Tolkiena cetl naposledy pred 10 lety (a mozna i vic) si u mnoha veci nejsem jisty, jak moc se hodi do settingu. Zejmena mam probemy dostat do hry socialni konflikty.Tady je mapa Divociny, pro snazsi orientaci.
Dobrodruzstvi zacina v Rhosgobelu Rhosgobelu 20 let po udalostech Hobita, ve chvili, kdy se cernoknezny kral vratil do sveho sidla v Dol Gulduru. Radagast Hnedy zada postavy, aby se setkali ve vesnici Heorot (random name) na zapade Temneho hvozdu (jde o to, aby postavy museli cestovat skrz Hvozd) s hranicarem Eradanem, ktery ma mit dulezite informace. (Jen pouhe vysvetleni, ze se vratil Witch king a zadani ukolu mi prijde suche, ale prilis me nenapada, co dalsiho s nim resit takhle na zacatku. Napady?)
Cesta Temnym hvozdem je tezka, i popisem se snazim vyvolat dojem, ze se Stin vraci. Cestou probehne prepad velkych pavouku (imo jeden z ikonickych nepratel ve Stredozemi), ale nejspis by se hodilo i nekoho potkat. (Napadaji me jen elfove, ale i u nich nemammoc predstavy, jaky pozadavek/konflikt by mohli mit s postavami).
Postavy dorazi k vesnici Heorot, na kterou prave utoci skreti (pouzil jsem Quentinova minibosse cislo 2, akorat jela na vrrkovi). Po jejich odrazeni zjisti, ze Eradan ve vesnici byl pred nejakou dobou, uz mel byt zpet, ale nedorazil. Nasleduje vysetrovani, kam Eradan odesel. (Soucasny stav je, ze cil jeho cesty bude znat jedna z divek ve vesnici, se kterou mel pri posledni navsteve vztah. Jeste me napada, ze vesnicane budou prosit postavy o pomoc, v podstate citove vydirani, ale i tahle cast by zaslouzila zlepsit)
Postavy zjisti, ze Eradan smeroval na schuzkou s ricni pannou (velmi nizka Maiar) a vydaji se na jeho stopu. Po ceste najdou stopu vyznamne skreti skupiny, a pozdeji i znamky boje. Pak take najdou utrzky z hranicarskeho plaste (Eradan znackuje cestu, alespon mala nadeje). Postavam se skupinu povede dohnat (vede je Quentinuv miniboss cislo , a mohou se pokusit Eradana osvobodit, at uz bojem, nebo plizenim (nebo i jinak). Eradan pak preda dulezitou informaci, a to posledni videni Gluma, ktereho ted hleda pulka Mordoru.
Dobrudruzstvi jsem ve zkracene podobe uz jednou odehral, ale v ramci testingu jserm se hodne soustredil na boj (trochu skoda, ale ukazalo se to, jak dobra priprava, protoze bojova system chtel trochu osahat). Hracum chybeli prave socialni interakce (nektere sjem v ramci casu vynechal). Budu rad za jakekoliv namety/kontruktivni kritiku.
Bolt actions speak louder than words.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [GM HELP] “As you know, madness is like gravity...
Hodně závisí na tom, kolik času máš a kolik času chceš investovat do úvodní scény. Na Gameconu je spíš tendence vedlejší motivy očesávat a hnát příběh do cíle, protože tolik toho času přeci jen není. Ale pokud to chceš udělat zajímavější, tak co dát v Rhosgobelu nějaké svátky? třeba Mereth Nuin Giliath (Svátek hvězdného svitu), který slaví elfové (je to jen ve filmu, ale přijde mi to fajn)? Elfové mohli přijet do Rhosgobelu, aby to oslavili a pokud jsou v družině i elfové, dává to ideální příležitost, aby je Rhadagast oslovil. Nebo můžou slavit třeba příchod ethuil (sindarsky jaro)?captain66 píše: ↑15. 7. 2017, 22:54Radagast Hnedy zada postavy, aby se setkali ve vesnici Heorot (random name) na zapade Temneho hvozdu (jde o to, aby postavy museli cestovat skrz Hvozd) s hranicarem Eradanem, ktery ma mit dulezite informace. (Jen pouhe vysvetleni, ze se vratil Witch king a zadani ukolu mi prijde suche, ale prilis me nenapada, co dalsiho s nim resit takhle na zacatku. Napady?)
Případně když někdo uslyší, že je Radagast Hnědý (kterého by bylo fajn vylíčit trochu trhlého) posílá do Heorotu, tak by je prosila, aby jejich milovaným předali nějaký dopis nebo drobný předmět? A kdyby pak v Heorotu samotném zjistili, že toho někoho zabili v boji, tak by jim to dalo zajímavé dilema co s dopisem dál. Pokud by jej otevřeli, pak by v něm našli slova lásky pro někoho, kdo je již nemůže opětovat? Stíny se dlouží mezi stromy Temného hvozdu a vítězství jen slouží k oddálení porážky... psal jsem o tomhle motivu v Drakkaru 49.
První myšlenka - neměli pavouci někoho zamotaného v kokonech, kterého po pobití nebo zahnání pavouků postavy mohou zachránit? To by dodalo společenskou interakci a postavám dodalo další zadostiučinění ze souboje, protože ze spárů těch odporných oblud ještě někoho zachránili. Případně potkat nějakou rodinu lesáků, která se před stínem stěhuje z lesa pryč? S postavami se moc nebudou chtít bavit, ale je na nich patrný strach a únava, když opouštějí své domovy před postupujícími stíny...captain66 píše: ↑15. 7. 2017, 22:54Cesta Temnym hvozdem je tezka, i popisem se snazim vyvolat dojem, ze se Stin vraci. Cestou probehne prepad velkych pavouku (imo jeden z ikonickych nepratel ve Stredozemi), ale nejspis by se hodilo i nekoho potkat. (Napadaji me jen elfove, ale i u nich nemammoc predstavy, jaky pozadavek/konflikt by mohli mit s postavami).
Jestli jsi ještě nečetl, tak vřele doporučuji tenhle článek od Michaela Martineze. Dívá se na to trochu jiným pohledem a některé kousky je fajn od něj ukrást. Vřele také doporučuji zařadit do příběhu bílého jelena s laněmi. To je boží moment.
Tady bych docela řešil proč za ní vlastně šel. Potřeboval od ní informace? Radagast už věděl, že on nějaké informace má, takže tam nemohl nic moc důležitého zjistit. Smysl by mi dávalo, kdyby ho třeba před bojem poslali poprosit Říční panny o pomoc (ale lapili ho předtím, než mohl zprávu předat), případně, kdyby za nimi chodil často (kdyby neměl děvče ve vesnici, ale naopak dováděl s některou z Říčních panen).
Tohle mi přijde hrozně super... naváže to nenásilnou formou tenhle příběh na hlavní příběh Pána prstenů a dotvoří to další střípek toho příběhu... že Aragorn lapil Gluma třeba i díky tomu, co postavy udělaly v příběhu. Dodá to tam ten moment, že jejich snaha měla smysl - projevila se v hlavním příběhu. Naše družina v Angmaru třeba zachránila šperk, který paní Galadriel dala Aragornovi... bez toho by se to nemohlo stát a hlavní příběh by se ubíral jinudy. Ale díky úsilí postav a jejich prolité krvi mohla pak Družina uspět.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů