DRD2 - Rada pro Průvodce
DRD2 - Rada pro Průvodce
Zdravím všechny nadšence DRD.
Tři roky jsem dělal průvodce v DRD2 a po dlouhé pauze se opět vracíme k hraní.
Hráči mají postavy vyšperkované na maximální úroveň v oboru.
Bojovník má všechna povolání na 5lvl. Čaroděj zas všechna magická.
Navíc mají poměrně silné artefakty.
Problém je v tom, že každej hráč by v rovnoceném střetu dokázal zvítězit do několika kol nad každou nestvůru z pravidel (krom prastarých).
Všechny výzvy i střety mají téměř vždy vyhrané a začíná to být frustrující jak pro mě jako PH tak i pro hráče.
Setkal se někdo s podobný problémem? Nebo máte nkdo radu jak z toho ven?
Tři roky jsem dělal průvodce v DRD2 a po dlouhé pauze se opět vracíme k hraní.
Hráči mají postavy vyšperkované na maximální úroveň v oboru.
Bojovník má všechna povolání na 5lvl. Čaroděj zas všechna magická.
Navíc mají poměrně silné artefakty.
Problém je v tom, že každej hráč by v rovnoceném střetu dokázal zvítězit do několika kol nad každou nestvůru z pravidel (krom prastarých).
Všechny výzvy i střety mají téměř vždy vyhrané a začíná to být frustrující jak pro mě jako PH tak i pro hráče.
Setkal se někdo s podobný problémem? Nebo máte nkdo radu jak z toho ven?
Re: DRD2 - Rada pro Průvodce
Možností je víc. Přidejte na epičnosti - zapojte armády, "nezničitelné" nepřátele (Sauron taky neměl staty), prostě překážky, se kterými si hráči hodem kostkou neporadí. Posuňte konflikty na jinou úroveň a pošlete postavám do cesty jiné postavy, ne jen potvory z bestiáře. Pokud je ovšem vaším stylem hry projít postupně bestiář od nejslabších potvor k nejsilnějším, tak se dá říct "dohráli jste hru". Můžete buď začít znovu s jinými postavami, nebo sáhnout po jiné hře.
Re: DRD2 - Rada pro Průvodce
Tři roky trvající kampaň je už hodně dlouhá. Obvykle se kampaně rozpadají do půl roku, proto se (obecně, neplatí to jen pro Drd2) pravidla her moc nevypiplávají pro hodně vysoké levely. Je s tím hodně designérské práce a využije to jen strašně málo skupinek. Holt si budete muset vyrobit vlastní enemíky, viz co píše Ilgir.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: DRD2 - Rada pro Průvodce
Nehrají tři roky v kuse. Píše, že začali hrát před třemi roky, ale v průběhu těch tří let měli dlouhou pauzu. Takže mohli hrát třeba i jen rok. My hrajem v DnD jedno tažení druhým rokem a na něco takového jsme zatím nenarazili (naše postavy jsou na 10. úrovni).
DrD2 neznám, ale pátá úroveň mi nepřijde tak moc, aby už bestiář nenabídl žádné těžké nestvůry. Co třeba draci, ďáblové, démoni nebo upír či jiní vyšší nemrtví?
DrD2 neznám, ale pátá úroveň mi nepřijde tak moc, aby už bestiář nenabídl žádné těžké nestvůry. Co třeba draci, ďáblové, démoni nebo upír či jiní vyšší nemrtví?
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DRD2 - Rada pro Průvodce
Hlavně je třeba se přesunout do správného tématu!
Jinak k věci se mohu vyjádřit jen těžko, při testování se DrD 2 rozpadlo při třetí hře...
V klasickém DrD vedu Dubrovnickou kampaň cca 8 let a v pohodě:)
Jinak k věci se mohu vyjádřit jen těžko, při testování se DrD 2 rozpadlo při třetí hře...
V klasickém DrD vedu Dubrovnickou kampaň cca 8 let a v pohodě:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: DRD2 - Rada pro Průvodce
Hustý! Gratuluji.V klasickém DrD vedu Dubrovnickou kampaň cca 8 let a v pohodě:)
No, a v-v-vo tom to je!
Re: DRD2 - Rada pro Průvodce
To je ovšem tak krásný marketingový žvást, že by ho stálo za to zarámovatSparkle píše:Obvykle se kampaně rozpadají do půl roku, proto se (obecně, neplatí to jen pro Drd2) pravidla her moc nevypiplávají pro hodně vysoké levely.
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: DRD2 - Rada pro Průvodce
Sáhli jste po rozšíření Hry mocných? To je dělané pro postavy na vysokých úrovních.sigurd píše:Setkal se někdo s podobný problémem? Nebo máte nkdo radu jak z toho ven?
Re: DRD2 - Rada pro Průvodce
Najít si vyhovující pravidla dnes není problém. Problém je najít si spoluhráče. Vidím to i tady na fóru. Když se někdo zeptá: "Poraďte mi pravidla...," tak téměř okamžitě dostane hned několik odpovědí. Když se zeptá: "Hlledám hráče nebo PJ...," tak často neodpoví nikdo.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DRD2 - Rada pro Průvodce
A není to náhodou záměna příčiny a následku - že se kampaně rozpadají, protože PJ a hráči už neví, co hrát? Já hrál čtyři roky jednu kampaň ve fantasy a dalších šest let druhoválečnou kampaň.Sparkle píše:Tři roky trvající kampaň je už hodně dlouhá. Obvykle se kampaně rozpadají do půl roku, proto se (obecně, neplatí to jen pro Drd2) pravidla her moc nevypiplávají pro hodně vysoké levely. Je s tím hodně designérské práce a využije to jen strašně málo skupinek. Holt si budete muset vyrobit vlastní enemíky, viz co píše Ilgir.
Blbé je, když čísla postav ulétnou moc vysoko a není proti nim srovnatelný nepřítel nebo překážka. Cizí postavy na vysokých úrovních jsou obvykle dost náročné na vedení pro PJje, zvlášť když je jich několik, a ani pak nedokážeš vést pět různých postav stejně efektivně jako pět hráčů. Navíc v DrD v takovém případě hrozilo totální vyhlazení družiny, nevím za by to ve dvojkách bylo podobné.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DRD2 - Rada pro Průvodce
Rozpady jsou do půl roku. To není o tom, že už by hra nenabízela obsah. I hry co dlabou na vysoké levly se snaží mít obsah aspoň na rok hraní. A já té statistice věřím, stačí mi pozorovat ty družinky, co choděj hrát do Mephitu.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: DRD2 - Rada pro Průvodce
Té statistice věřím taky, což o to. Ta ale nic nemění na tom, že když se ti hra rozpadá na vyšších úrovních, tak je to prostě špatně nadesignovaná hra.Sparkle píše:A já té statistice věřím, stačí mi pozorovat ty družinky, co choděj hrát do Mephitu.
Když vezmeš jen všechna oficiálně vydaná dobrodružství pro DnD, tak to je takové kvantum materiálu, že bys to nedohrál ani za několik set let. Víc vedle už jsi fakt tnout nemohlJerson píše:A není to náhodou záměna příčiny a následku - že se kampaně rozpadají, protože PJ a hráči už neví, co hrát? Já hrál čtyři roky jednu kampaň ve fantasy a dalších šest let druhoválečnou kampaň.
To je ale přesně ten špatný design, o kterém píšu. Je to čistě a pouze chyba návrhářů té konkrétní hry, není zas až tak velký problém to udělat správně a tenhle problém ve hře nemít.Jerson píše:Blbé je, když čísla postav ulétnou moc vysoko a není proti nim srovnatelný nepřítel nebo překážka.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DRD2 - Rada pro Průvodce
Tomu moc nerozumím - jako že se kampaně hrát ještě dřív než za půl roku, dejme tomu za méně než 20 sezení při každotýdenním hraní, nebo méně než 10 sezení při hraní jednou za dva týdny?
Ale i kdyby, mluvíme tu o DrD2. Kolik je dobrodružství pro něj?
Ale ta dobrodružství přeci nejsou designovaná pro jakoukoliv úroveň, a když se hráči dohrabou hodně vysoko, tak i ty tuny připravených scénářů jsou pro ně celkem k ničemu, protože si můžou vybírat jen z těch vysokolevelových, ne?york píše:Když vezmeš jen všechna oficiálně vydaná dobrodružství pro DnD, tak to je takové kvantum materiálu, že bys to nedohrál ani za několik set let. Víc vedle už jsi fakt tnout nemohl
Ale i kdyby, mluvíme tu o DrD2. Kolik je dobrodružství pro něj?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DRD2 - Rada pro Průvodce
Nechápu proč máte problém s tím že postavy konečně dokážou zaútočit bez zakopnutí.
Prostě v momentě kdy se postavy dostanou na hranu mezi vanilou a HM tak se místo řežeb musí posunout vypravěč k vyprávění. Boj začne upadat a nastoupí konflikty které musejí vyřešit hráči samostatně bez hodu kostky. Z deratizérů jeskyní se z nich stanou detektivové a speciální jednotky mocných postav. A pak se z nich stanou mocné postavy a oni budou muset znovu čelit nebezpečí, ale tentokrát na bojišti. Na bojišti se totiž hráči nebojí přepadení a neznáma, tak jako v jeskyni a tak můžou na bojišti nastat jednotlivé duely mezi postavou a speciálními jednotkami. Hlavně když má každá postava na starosti jiný typ jednotek.
Válečník pak bojuje s velkou válečnou bestií, šelmou vycvičenou k zabíjení. Zatím co zvěd se snaží vyřešit kavalérii, která zaútočila z týla.
A alchymista mezitím kontroluje svoje jednotky golemů a učnů, aby zasáhli tam kde je potřeba.
Mág se snaží vytvořit chaos. A šaman odletěl pro posily.
Čaroděj se snaží zneškodnit obléhací stroj. A hraničář tu věc co to tlačí.
Lupič právě nachystal nemilé překvapení pro nepřátelské posily.
A druid drtí jednu jednotku za druhou. A ani jeden nemůže pomoci druhému. Hráči se pak budou znovu učit jizvení. Dá to trochu práce, ale i v běžné hře se musí všichni vystřídat.
Prostě v momentě kdy se postavy dostanou na hranu mezi vanilou a HM tak se místo řežeb musí posunout vypravěč k vyprávění. Boj začne upadat a nastoupí konflikty které musejí vyřešit hráči samostatně bez hodu kostky. Z deratizérů jeskyní se z nich stanou detektivové a speciální jednotky mocných postav. A pak se z nich stanou mocné postavy a oni budou muset znovu čelit nebezpečí, ale tentokrát na bojišti. Na bojišti se totiž hráči nebojí přepadení a neznáma, tak jako v jeskyni a tak můžou na bojišti nastat jednotlivé duely mezi postavou a speciálními jednotkami. Hlavně když má každá postava na starosti jiný typ jednotek.
Válečník pak bojuje s velkou válečnou bestií, šelmou vycvičenou k zabíjení. Zatím co zvěd se snaží vyřešit kavalérii, která zaútočila z týla.
A alchymista mezitím kontroluje svoje jednotky golemů a učnů, aby zasáhli tam kde je potřeba.
Mág se snaží vytvořit chaos. A šaman odletěl pro posily.
Čaroděj se snaží zneškodnit obléhací stroj. A hraničář tu věc co to tlačí.
Lupič právě nachystal nemilé překvapení pro nepřátelské posily.
A druid drtí jednu jednotku za druhou. A ani jeden nemůže pomoci druhému. Hráči se pak budou znovu učit jizvení. Dá to trochu práce, ale i v běžné hře se musí všichni vystřídat.
Re: DRD2 - Rada pro Průvodce
Sic rok starý dotaz, ale snad moje odpověď někomu pomůže
Rada je jednoduchá: násobení. Chtěl by jsem vidět, jak by ty postavy bojovali proti černokněžníkovi, kterého chrání 6 kostlivých rytířů na úrovni 5 co mají k ruce 20 obyčejných kostlivců... Černokněžník žije v prastarém hradě v pustině v horách a kromě kostlivců mu slouží mocný démon, pár set skřetů. Černokněžník má učedníka, který je čaroděj lvl 5. Postavy musí vymyslet, jak ho dostat, protože bitkovat s 25 kostlivci dá zabrat a houf skřetů jim taky zatopí, protože bojovník může být sebelepší, ale pokud je obklíčen a brání se 5 skřetům najednou, tak si musí kupovat obrany a možná se i vyčerpá a to mu prostě začnou bolestivě docházet zdroje... Čaroděj, když bude skřety a kostíky zabíjet, tak smrtelné akce si bude muset platit, a to je škoda zdrojů - jak duševních, tak těch v rituálnim předmětu ( pokud jedeš podle pravidel a zdroje do rituálního předmětu uložíš maximálně do výše magického zřídla - to jest že čarda má řekněme v prstenu 2 zdroje a síla zřídla je 3 tak si zdroje doplní jen o jeden) a potom mu budou chybět při boji s černokněžnékem a jeho učněm, o nějakém to démonovy nemluvě...
Pokud máš v družině bojovníka a čardu tak je tohle přehnaně obtížná situace pro dvě postavy, ale snažím se ti na tom ukázat, že vymyslet příběhově sedící situaci, která dá postavám zabrat není v DrD2 tak těžké...
Další příklad:
Naštvaný šlechtic svolá 30 rytířů a kupu zbrojnošů a rozhodne se postavy oběsit, výpravu vede jeho syn, ambiciózní mladý rytíř. Postavy budou po civilizované části prchat nebo se rytířstvu postavit - v přímém boji nemají šanci, a tak musí postupně.
Vymyslet se toho dají mraky
Rada je jednoduchá: násobení. Chtěl by jsem vidět, jak by ty postavy bojovali proti černokněžníkovi, kterého chrání 6 kostlivých rytířů na úrovni 5 co mají k ruce 20 obyčejných kostlivců... Černokněžník žije v prastarém hradě v pustině v horách a kromě kostlivců mu slouží mocný démon, pár set skřetů. Černokněžník má učedníka, který je čaroděj lvl 5. Postavy musí vymyslet, jak ho dostat, protože bitkovat s 25 kostlivci dá zabrat a houf skřetů jim taky zatopí, protože bojovník může být sebelepší, ale pokud je obklíčen a brání se 5 skřetům najednou, tak si musí kupovat obrany a možná se i vyčerpá a to mu prostě začnou bolestivě docházet zdroje... Čaroděj, když bude skřety a kostíky zabíjet, tak smrtelné akce si bude muset platit, a to je škoda zdrojů - jak duševních, tak těch v rituálnim předmětu ( pokud jedeš podle pravidel a zdroje do rituálního předmětu uložíš maximálně do výše magického zřídla - to jest že čarda má řekněme v prstenu 2 zdroje a síla zřídla je 3 tak si zdroje doplní jen o jeden) a potom mu budou chybět při boji s černokněžnékem a jeho učněm, o nějakém to démonovy nemluvě...
Pokud máš v družině bojovníka a čardu tak je tohle přehnaně obtížná situace pro dvě postavy, ale snažím se ti na tom ukázat, že vymyslet příběhově sedící situaci, která dá postavám zabrat není v DrD2 tak těžké...
Další příklad:
Naštvaný šlechtic svolá 30 rytířů a kupu zbrojnošů a rozhodne se postavy oběsit, výpravu vede jeho syn, ambiciózní mladý rytíř. Postavy budou po civilizované části prchat nebo se rytířstvu postavit - v přímém boji nemají šanci, a tak musí postupně.
Vymyslet se toho dají mraky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů