DRD2 - Rada pro Průvodce

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které již máte za sebou.
Odpovědět
sigurd

DRD2 - Rada pro Průvodce

Příspěvek od sigurd » 22. 6. 2016, 20:35

Zdravím všechny nadšence DRD.
Tři roky jsem dělal průvodce v DRD2 a po dlouhé pauze se opět vracíme k hraní.
Hráči mají postavy vyšperkované na maximální úroveň v oboru.
Bojovník má všechna povolání na 5lvl. Čaroděj zas všechna magická.
Navíc mají poměrně silné artefakty.

Problém je v tom, že každej hráč by v rovnoceném střetu dokázal zvítězit do několika kol nad každou nestvůru z pravidel (krom prastarých).

Všechny výzvy i střety mají téměř vždy vyhrané a začíná to být frustrující jak pro mě jako PH tak i pro hráče.

Setkal se někdo s podobný problémem? Nebo máte nkdo radu jak z toho ven?

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8191
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: DRD2 - Rada pro Průvodce

Příspěvek od ilgir » 22. 6. 2016, 21:13

Možností je víc. Přidejte na epičnosti - zapojte armády, "nezničitelné" nepřátele (Sauron taky neměl staty), prostě překážky, se kterými si hráči hodem kostkou neporadí. Posuňte konflikty na jinou úroveň a pošlete postavám do cesty jiné postavy, ne jen potvory z bestiáře. Pokud je ovšem vaším stylem hry projít postupně bestiář od nejslabších potvor k nejsilnějším, tak se dá říct "dohráli jste hru". Můžete buď začít znovu s jinými postavami, nebo sáhnout po jiné hře.
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných | ilgirovy deskovky

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3035
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: DRD2 - Rada pro Průvodce

Příspěvek od Sparkle » 23. 6. 2016, 00:45

Tři roky trvající kampaň je už hodně dlouhá. Obvykle se kampaně rozpadají do půl roku, proto se (obecně, neplatí to jen pro Drd2) pravidla her moc nevypiplávají pro hodně vysoké levely. Je s tím hodně designérské práce a využije to jen strašně málo skupinek. Holt si budete muset vyrobit vlastní enemíky, viz co píše Ilgir.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Tavicz
Příspěvky: 70
Registrován: 27. 8. 2010, 12:45
Bydliště: Albireo, Dálavy

Re: DRD2 - Rada pro Průvodce

Příspěvek od Tavicz » 23. 6. 2016, 05:10

Nehrají tři roky v kuse. Píše, že začali hrát před třemi roky, ale v průběhu těch tří let měli dlouhou pauzu. Takže mohli hrát třeba i jen rok. My hrajem v DnD jedno tažení druhým rokem a na něco takového jsme zatím nenarazili (naše postavy jsou na 10. úrovni).

DrD2 neznám, ale pátá úroveň mi nepřijde tak moc, aby už bestiář nenabídl žádné těžké nestvůry. Co třeba draci, ďáblové, démoni nebo upír či jiní vyšší nemrtví?

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24589
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DRD2 - Rada pro Průvodce

Příspěvek od Vallun » 23. 6. 2016, 06:28

Hlavně je třeba se přesunout do správného tématu!

Jinak k věci se mohu vyjádřit jen těžko, při testování se DrD 2 rozpadlo při třetí hře...:)

V klasickém DrD vedu Dubrovnickou kampaň cca 8 let a v pohodě:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Tavicz
Příspěvky: 70
Registrován: 27. 8. 2010, 12:45
Bydliště: Albireo, Dálavy

Re: DRD2 - Rada pro Průvodce

Příspěvek od Tavicz » 23. 6. 2016, 06:53

V klasickém DrD vedu Dubrovnickou kampaň cca 8 let a v pohodě:)
Hustý! Gratuluji. :clap:

No, a v-v-vo tom to je! :D

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9760
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DRD2 - Rada pro Průvodce

Příspěvek od York » 23. 6. 2016, 09:27

Sparkle píše:Obvykle se kampaně rozpadají do půl roku, proto se (obecně, neplatí to jen pro Drd2) pravidla her moc nevypiplávají pro hodně vysoké levely.
To je ovšem tak krásný marketingový žvást, že by ho stálo za to zarámovat :-)

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 789
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: DRD2 - Rada pro Průvodce

Příspěvek od Sarsaparillos » 23. 6. 2016, 10:12

sigurd píše:Setkal se někdo s podobný problémem? Nebo máte nkdo radu jak z toho ven?
Sáhli jste po rozšíření Hry mocných? To je dělané pro postavy na vysokých úrovních.

Uživatelský avatar
Tavicz
Příspěvky: 70
Registrován: 27. 8. 2010, 12:45
Bydliště: Albireo, Dálavy

Re: DRD2 - Rada pro Průvodce

Příspěvek od Tavicz » 23. 6. 2016, 14:03

Najít si vyhovující pravidla dnes není problém. Problém je najít si spoluhráče. Vidím to i tady na fóru. Když se někdo zeptá: "Poraďte mi pravidla...," tak téměř okamžitě dostane hned několik odpovědí. Když se zeptá: "Hlledám hráče nebo PJ...," tak často neodpoví nikdo.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15902
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DRD2 - Rada pro Průvodce

Příspěvek od Jerson » 26. 6. 2016, 12:45

Sparkle píše:Tři roky trvající kampaň je už hodně dlouhá. Obvykle se kampaně rozpadají do půl roku, proto se (obecně, neplatí to jen pro Drd2) pravidla her moc nevypiplávají pro hodně vysoké levely. Je s tím hodně designérské práce a využije to jen strašně málo skupinek. Holt si budete muset vyrobit vlastní enemíky, viz co píše Ilgir.
A není to náhodou záměna příčiny a následku - že se kampaně rozpadají, protože PJ a hráči už neví, co hrát? Já hrál čtyři roky jednu kampaň ve fantasy a dalších šest let druhoválečnou kampaň.

Blbé je, když čísla postav ulétnou moc vysoko a není proti nim srovnatelný nepřítel nebo překážka. Cizí postavy na vysokých úrovních jsou obvykle dost náročné na vedení pro PJje, zvlášť když je jich několik, a ani pak nedokážeš vést pět různých postav stejně efektivně jako pět hráčů. Navíc v DrD v takovém případě hrozilo totální vyhlazení družiny, nevím za by to ve dvojkách bylo podobné.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3035
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: DRD2 - Rada pro Průvodce

Příspěvek od Sparkle » 26. 6. 2016, 12:54

Rozpady jsou do půl roku. To není o tom, že už by hra nenabízela obsah. I hry co dlabou na vysoké levly se snaží mít obsah aspoň na rok hraní. A já té statistice věřím, stačí mi pozorovat ty družinky, co choděj hrát do Mephitu.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9760
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DRD2 - Rada pro Průvodce

Příspěvek od York » 26. 6. 2016, 13:24

Sparkle píše:A já té statistice věřím, stačí mi pozorovat ty družinky, co choděj hrát do Mephitu.
Té statistice věřím taky, což o to. Ta ale nic nemění na tom, že když se ti hra rozpadá na vyšších úrovních, tak je to prostě špatně nadesignovaná hra.

Jerson píše:A není to náhodou záměna příčiny a následku - že se kampaně rozpadají, protože PJ a hráči už neví, co hrát? Já hrál čtyři roky jednu kampaň ve fantasy a dalších šest let druhoválečnou kampaň.
Když vezmeš jen všechna oficiálně vydaná dobrodružství pro DnD, tak to je takové kvantum materiálu, že bys to nedohrál ani za několik set let. Víc vedle už jsi fakt tnout nemohl ;-)

Jerson píše:Blbé je, když čísla postav ulétnou moc vysoko a není proti nim srovnatelný nepřítel nebo překážka.
To je ale přesně ten špatný design, o kterém píšu. Je to čistě a pouze chyba návrhářů té konkrétní hry, není zas až tak velký problém to udělat správně a tenhle problém ve hře nemít.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15902
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DRD2 - Rada pro Průvodce

Příspěvek od Jerson » 26. 6. 2016, 13:28

Tomu moc nerozumím - jako že se kampaně hrát ještě dřív než za půl roku, dejme tomu za méně než 20 sezení při každotýdenním hraní, nebo méně než 10 sezení při hraní jednou za dva týdny?
york píše:Když vezmeš jen všechna oficiálně vydaná dobrodružství pro DnD, tak to je takové kvantum materiálu, že bys to nedohrál ani za několik set let. Víc vedle už jsi fakt tnout nemohl ;-)
Ale ta dobrodružství přeci nejsou designovaná pro jakoukoliv úroveň, a když se hráči dohrabou hodně vysoko, tak i ty tuny připravených scénářů jsou pro ně celkem k ničemu, protože si můžou vybírat jen z těch vysokolevelových, ne?

Ale i kdyby, mluvíme tu o DrD2. Kolik je dobrodružství pro něj?

Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 197
Registrován: 21. 9. 2015, 14:14
Bydliště: Irdorath

Re: DRD2 - Rada pro Průvodce

Příspěvek od Nuloen » 30. 8. 2016, 22:54

Nechápu proč máte problém s tím že postavy konečně dokážou zaútočit bez zakopnutí.
Prostě v momentě kdy se postavy dostanou na hranu mezi vanilou a HM tak se místo řežeb musí posunout vypravěč k vyprávění. Boj začne upadat a nastoupí konflikty které musejí vyřešit hráči samostatně bez hodu kostky. Z deratizérů jeskyní se z nich stanou detektivové a speciální jednotky mocných postav. A pak se z nich stanou mocné postavy a oni budou muset znovu čelit nebezpečí, ale tentokrát na bojišti. Na bojišti se totiž hráči nebojí přepadení a neznáma, tak jako v jeskyni a tak můžou na bojišti nastat jednotlivé duely mezi postavou a speciálními jednotkami. Hlavně když má každá postava na starosti jiný typ jednotek.
Válečník pak bojuje s velkou válečnou bestií, šelmou vycvičenou k zabíjení. Zatím co zvěd se snaží vyřešit kavalérii, která zaútočila z týla.
A alchymista mezitím kontroluje svoje jednotky golemů a učnů, aby zasáhli tam kde je potřeba.
Mág se snaží vytvořit chaos. A šaman odletěl pro posily.
Čaroděj se snaží zneškodnit obléhací stroj. A hraničář tu věc co to tlačí.
Lupič právě nachystal nemilé překvapení pro nepřátelské posily.
A druid drtí jednu jednotku za druhou. A ani jeden nemůže pomoci druhému. Hráči se pak budou znovu učit jizvení. Dá to trochu práce, ale i v běžné hře se musí všichni vystřídat.

Uživatelský avatar
Lord
Příspěvky: 55
Registrován: 23. 1. 2016, 18:51
Kontaktovat uživatele:

Re: DRD2 - Rada pro Průvodce

Příspěvek od Lord » 27. 6. 2017, 12:38

Sic rok starý dotaz, ale snad moje odpověď někomu pomůže :)
Rada je jednoduchá: násobení. Chtěl by jsem vidět, jak by ty postavy bojovali proti černokněžníkovi, kterého chrání 6 kostlivých rytířů na úrovni 5 co mají k ruce 20 obyčejných kostlivců... Černokněžník žije v prastarém hradě v pustině v horách a kromě kostlivců mu slouží mocný démon, pár set skřetů. Černokněžník má učedníka, který je čaroděj lvl 5. Postavy musí vymyslet, jak ho dostat, protože bitkovat s 25 kostlivci dá zabrat a houf skřetů jim taky zatopí, protože bojovník může být sebelepší, ale pokud je obklíčen a brání se 5 skřetům najednou, tak si musí kupovat obrany a možná se i vyčerpá a to mu prostě začnou bolestivě docházet zdroje... Čaroděj, když bude skřety a kostíky zabíjet, tak smrtelné akce si bude muset platit, a to je škoda zdrojů - jak duševních, tak těch v rituálnim předmětu ( pokud jedeš podle pravidel a zdroje do rituálního předmětu uložíš maximálně do výše magického zřídla - to jest že čarda má řekněme v prstenu 2 zdroje a síla zřídla je 3 tak si zdroje doplní jen o jeden) a potom mu budou chybět při boji s černokněžnékem a jeho učněm, o nějakém to démonovy nemluvě... :D :D $D
Pokud máš v družině bojovníka a čardu tak je tohle přehnaně obtížná situace pro dvě postavy, ale snažím se ti na tom ukázat, že vymyslet příběhově sedící situaci, která dá postavám zabrat není v DrD2 tak těžké... :wink:

Další příklad:
Naštvaný šlechtic svolá 30 rytířů a kupu zbrojnošů a rozhodne se postavy oběsit, výpravu vede jeho syn, ambiciózní mladý rytíř. Postavy budou po civilizované části prchat nebo se rytířstvu postavit - v přímém boji nemají šanci, a tak musí postupně.
Vymyslet se toho dají mraky :wink: :wink:

Odpovědět

Zpět na „Vaše hry - příprava, rady, zápisy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host