[Chuubo] Pampelišky - diskuse

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

[Chuubo] Pampelišky - diskuse

Příspěvek od Sosacek »

Před nějakou dobou jsme hráli (já a Kelton a Faskal) CMWGE. Možná i bude pokračovat. Je to něco jako Life Is Strange nebo Twin Peaks nebo tak. Drogy, halucinace, násilí a jeho místo v životě, nevinnost a její ztráta (ok, jedna z hlavních postav o ni přišla dost dávno, a druhá si není jistá, ale Alice má ještě šanci) a tak.

Chtěl jsem udělat zápis. Ale na rovinu - nechce se mi nacpat šest hodin do psaní, pokud to nikdo nebude číst.

Bude to někdo číst?

A pokud ano, chcete IC deníček jedné postavy, nebo ten OOC styl co mají kluci ze Středozemě? Mám tam dopisovat mechaniky? Je to cca tři měsíce, ale něco bych asi vyhrabal z hlavy.

Co?
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 4. 9. 2017, 20:51, celkem upraveno 2 x.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Chuubo] Pampelišky v trávě

Příspěvek od PardGalen »

Já se hlásím.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [Chuubo] Pampelišky v trávě

Příspěvek od Nekra »

Možná si to taky přečtu.

Ke vpisování mechanik - když to nebude působit rušivě (vytrhovat při čtení z plynulosti děje), tak nejsem proti. (Mechaniky velkým a tučným písmem rozhodně považuji za rušivé.)

Popis - asi jsem spíš pro OOC. Když by se postavy v deníčkování nějak střídaly, tak by i IC působilo poměrně fér, ale deníčkování jen jedné postavy jí prostě jaksi "nadržuje" - jako by ty ostatní nebyly dostatečně důležité.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1110
Registrován: 21. 9. 2011, 21:42
Bydliště: Praha

Re: [Chuubo] Pampelišky v trávě

Příspěvek od Karotka »

Taky se hlásím. Jsem na to zvědavý hodně.
Psát tam ty mechaniky (např. XP akce) by bylo didaktické. Já to ocením velmi, ale někoho, koho zajímá hlavně příběh, ti třeba řekne, že ho to tam ruší. Já se o to teď taky pokusil a odezva byla 2x 0 a 1x mínus.

Vím, že psát zápisy je trochu opruz a kromě tvojí skupiny to tu zajímá tak max. 10 lidí, ale aspoň ti po tý hře něco zbyde. A můžeš se k tomu vracet když ti bude smutno, nebo to vyprávět vnoučatům nebo kočce.

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: [Chuubo] Pampelišky v trávě

Příspěvek od eerieBaatezu »

Taky bych si to přečetl, i s těmi mechanikami.
Obrázek
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [Chuubo] Pampelišky v trávě

Příspěvek od Sosacek »

Pampelišky v trávě

Obrázek


GM: Kelton
Hráči: Sosáček (Alex), Faskal (Samantha)
CMWGE žánr: Adventure Fantasy (ale máme malou toleranci na Pastorálové akce)

Postavy:

Alex
Mystic (nebo Night je novější terminologie) Arc, Heroic Journey Quest Set, první quest Changes

Alex je drobná blondýnka, v džínách, mikině a converskách. Internátní katolickou střední školu v Owl Creeku (zvanou "Meh") navštěvuje proto, že její rodiče dost cestují po světě, prarodiče měli v Owl Creeku farmu ... a nechtějí ji nechat bez dozoru v Detroitu.

Skilly:
- kindness 2
- perseverence 2
- sharp 2
- girl from Detroit 2

Sam
Emptiness Arc, Quest Set Bittersweet Saga, první quest Beautiful and Far Away

Sam je full-on pankerka, ale další popis si nepamatuju, ale vsadím se, že má koženou bundu. Jezdí na motorce, pravděpodobně starší než je ona sama. Internátní katolickou střední školu v Owl Creeku (zvanou "zkurvený fašistický vězení") navštěvuje proto, že ... hm, dobrá otázka. Někdo jí to doporučil, a figurovaly v tom odvykačky, heroin, ex-přítel dealer a nové začátky. Myslím, že to doporučení mohlo být "uděláš to, a nepůjdeš sedět". Ale co já vím.

- arrogance 3
- cool 2
- punk 2?
- motorbike 1?

Ty skilly si moc nepamatuju - Faskal to kdyžtak doplní. Lze si všimnout, že holky mají skilly vykradené jak od Leonarda a Chuuba, tak z Apocalypse Worldu. "Máme skilly od Leonarda a Chuuba a taky z Apocalypse Worldu" by bylo dobré "Pampelišky ve zkratce".

..

Owl Creek je v Oregonu, přímo na pobřeží. Býval těžební městěčko, ale doly jsou už nějakou dobu zavřené, a město pomalu umírá. Někteří se přizpůsobili. Někteří odešli. Někteří ... ne.

Jsou tu lesy, stráně, jezera, nějaké ty farmy. Je tu indiánská rezervace, kam se málokdo odváží vkročit. S ní sousedí opuštěná industriální zóna, kdysi se tu tičily rafinérie a ocelárny, teď tvoří dominantu rez, odpadky, a použité injekční stříkačky. Je tu maják. Je tu vrak nákladní lodi, která uvízla na mělčině.

Owl Creek nemá budoucnost.

...

Budu pokračovat IC, protože mě to víc baví, a je menší šance že se na to vykašlu. Budou tam OOC vložky na věci co Alex neviděla, nebo na mechaniky. Je to skoro půl roku, takže to nebude přesně - Kelton a Faskal to kdyžtak doplní.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [Chuubo] Pampelišky v trávě

Příspěvek od Sosacek »

Napřed omluva - je těžké to lovit z paměti, hlavně co bylo kdy, takže začnu osnovou, a postupně doplním hlavní text. Faskal a Kelton doplní, pokud mi něco uteklo.

Možná.

Možná je to trochu spoiler.

Obrázek

Kniha první - Maják
- Alex a Sam u majáku uvidí pašeráky.
- Alex sní o indiánech a povídá si s Alicí
- Sam v tajné místnosti přemýšlí o heroinu
- Postavy potkají Damiána a Elizabeth
- Sam ukradne drogy Williamsovi a ten ji při tom uvidí
- Alex a Sam se někde potulují
- Sam experimentuje s drogou

Kniha druhá - Padající hvězda
- Alex s Justinem reší sny a šamanské věci
- Sam organizuje koncert
- Mimoscéna s Bradem a dealerkou?
- Alex ubytuje Damiána a Liz u sebe na farmě a vidí vlka
- Předání drog, honička v lese, krádež auta (nebylo to ve trojce?)
- Alex je špatně
- Alex je burrito
- Sam je zavřená (pamatujeme si za co?)
- Alex se vzbudí, je najednou v pohodě
- Koncert, padající hvězda, CPR

Kniha třetí - Noční můry
- Sam s Alex v nemocnici
- Sam utíká z nemocnice
- Sam potkává ex-přítele dealera v nočním městě a možná je to noční můra
- Sam odvedou fízlové a zavřou jí do schovaného vězení v lese a tam ji vyslíchají
- Alex je zavřená a povídá si s Alicí
- Alex a Justin se vydají za Michelle
- Alex zmlátí dealer, a zachrání ji hlavní záporák
- Rozhovor s Michelle

Kniha čtvrtá - Standoff
- Sam a Alex v posteli, Sam má flashback
- Alex přesvědčuje otce, aby jí půjčil Subaru, aby dorovnala Damiána a otec má kecy o flanelových košilích
- Sam chce od Damiána koupit ty spešl drogy
- Alex schová Sam (jiné drogy) a nechá místo nich cedulku „promiň Sam, mám tě ráda“
- Sam a Justin si povídají o Alex
- Alex si povídá s Michelle u majáku a omdlí
- Sam si povídá v kuchyni s Alicí, a slíbí jí, že jí doveze na to rande
- Alex se probudí svázaná ve sklepě
- Standoff s dealery

...

Kniha 3 a 4 jsou jedna session.

Chuubo statistiky po třech sezeních:
- Alex prošla Changes, prošla Refusal of the Call a teď dělá Belly of the Whale
- Sam prošla Beautiful and Far Away, a další questy si nepamatuju, ale je proti Alex o quest napřed.
- Vychází to na cca 10 kapitol na session. Asi nejčastější akce jsou (Be In) Trouble, Shared Reaction a Decisive Action.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [Chuubo] Pampelišky v trávě

Příspěvek od Nekra »

Spoiler to ani moc není, nevím totiž, co znamená zkratka CPR (PČR bych ještě chápal, ale CPR ne).

Jo a je to teda pravda, co jsem slyšel. Jestli máte normálně (ne delší jak 1 den) dlouhý sešny, tak jedete jak nadrogovaní :).
Co akorát nechápu je, jak tam stihne vzniknout tak rychle nějakej děj, pokud tam moc často házíte XP akce.
Takhle mi to připadá už spíš jako závod o expy a zaplněný questy než hra.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [Chuubo] Pampelišky v trávě

Příspěvek od Sosacek »

https://en.wikipedia.org/wiki/CPR

Poznámce o XP akcích nerozumím. XP akce dělají děj. Víc XP akcí je víc děje.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [Chuubo] Pampelišky v trávě

Příspěvek od Nekra »

Tak ta poznámka vlastně znamená, že ty XP akce nikdy nepochopím (jejich velké množství na mne působí násilně).

Když hráči rozhodují za své postavy, ale negenerují tím XP akce, tak tím přeci (obvykle) taky vzniká děj, jen není ohodnocen zkušenostmi.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1110
Registrován: 21. 9. 2011, 21:42
Bydliště: Praha

Re: [Chuubo] Pampelišky v trávě

Příspěvek od Karotka »

Nekra píše:Tak ta poznámka vlastně znamená, že ty XP akce nikdy nepochopím (jejich velké množství na mne působí násilně).
Když hráči rozhodují za své postavy, ale negenerují tím XP akce, tak tím přeci (obvykle) taky vzniká děj, jen není ohodnocen zkušenostmi.
Když mně se zdá, že to ani pochopit nechceš... holt jsi takový popírač faktů.
Ano, máš pravdu, že děj vzniká i bez XP akcí (máme přes 40 stránek zápisu s pouhými 13x6=78 XP akcemi, že).
Jenže to pak není úplně CMWGE ale spíš jen takový free form rpg s dotykem Chuuba. Asi jako hrát Dungeon World a mít jen několik Movů za sezení.
Nebo hrát Dračák, kde se budeš jen toulat světem, popíjet v hospodách, občas někomu naštípeš dříví, pohlídáš ovce, zašukáš si s děvečkama, budeš jen kecat s ostatníma PC a s okolojdoucími NPC a když ti řeknou o nějakym dungeonu nebo hraběnce v nesnázích, tak to ignorovat protože zabíjení, poklady, zkušenosti. Ano je to děj. Ale není to dračák.
Je to pochopitelnější?

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [Chuubo] Pampelišky v trávě

Příspěvek od Nekra »

Karotka: + nějaký drobný za emotion XP nebo Questy. (A nad těch 40 jsi to vytáhl ty, předtím to bylo jen 39 :) .)
Spíš mi osobně nesedí provázanost "powergamismu" s "příběhem". Nevadilo mi to jen ve Wushu (kostky navíc za popis) - i když mne vedeš k zamyšlení, že to možná nebylo (jen) Wushu jako systémem, ale skvělým vypravěčem :D.

Ten popis tý neagresivní hry v dračáku je fajn - je to o tom, jak to hráči pojmou. Hezký příklad, že i dračák může být nenásilný :D. (Násilí je v hráčích, ne v Dračáku.)
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [Chuubo] Pampelišky v trávě

Příspěvek od Sosacek »

Děcka bežte s tim jinam. Plus diskusi "Nekra odmítá pochopit, že mechaniky a příběh se nevylučují" už jsme vedli asi 187-krát.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9047
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Chuubo] Pampelišky v trávě

Příspěvek od Faskal »

Hezké. Bohužel faskal se svojí pamětí a bez poznámek je rád, že si pamatuje, že na té hře byl a tak ten Alex-centrický úhel pohledu moc nedoplním. Snad nějaké hlášky, až se dostanu k poznámkách.

Kdyby se diskuze o pravidlech víc rozbujela, eventuálně bych ji odstřihl, tak si tím asi nelamte hlavu.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [Chuubo] Pampelišky v trávě

Příspěvek od Sosacek »

Keltone?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host