[old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Ahoj, RPG Fórum. Hraju old-school RPGčka. A píšu o tom blog. Hele:
Zpátky do dungeonu.
Zatím jsou tam:
Úvodní kecy.
Sailors on the Sunless Sea 1: o smrtelnosti boje.
Hackujeme OSR: Výzbroj, výstroj, inflace
Sailors on the Sunless Sea 2: Akce a reakce
Sailors on the Sunless Sea 3: Prozkoumávat, nebo ne?
Sailors on the Sunless Sea 4: Too Much Cool
Pojďme si o tom popovídat.
Zpátky do dungeonu.
Zatím jsou tam:
Úvodní kecy.
Sailors on the Sunless Sea 1: o smrtelnosti boje.
Hackujeme OSR: Výzbroj, výstroj, inflace
Sailors on the Sunless Sea 2: Akce a reakce
Sailors on the Sunless Sea 3: Prozkoumávat, nebo ne?
Sailors on the Sunless Sea 4: Too Much Cool
Pojďme si o tom popovídat.
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Ahoj Markusi. Přišel jsi jako blesk z čistého nebe a tvé články na blogu jsou jak svěží vítr.
Líbí se mi, jak jsou praktické a jdou přímo k věci. Kéž by takových článků bylo i tady (na RPG F) víc. Těším se na další.
Líbí se mi, jak jsou praktické a jdou přímo k věci. Kéž by takových článků bylo i tady (na RPG F) víc. Těším se na další.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Krutovládce hraje RPG! A ještě o tom píše blog!
Vítej zpátky, Markusi. Chyběl jsi nám.
Vítej zpátky, Markusi. Chyběl jsi nám.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
+1Ecthelion píše:Vítej zpátky, Markusi. Chyběl jsi nám.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
No já nejsem technicky vzato zpátky na RPG Fóru jako takovém - ta zdejší džungle mě momentálně děsí, takže zamýšlím zůstat si v klidu tohodle tématu. Ale každopádně díky za vřelé uvítání. Pokusím se vás bavit.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Awesome, konečně něco zajímavého!
Jak dlouhé sezení to bylo a kdy bude pokračování?
Jak dlouhé sezení to bylo a kdy bude pokračování?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Vidíš, Quentine, to je celkem věcná otázka. Další věc, kterou jsem zapomněl, je, jak dlouho někdy můžou věci trvat. Bláhově jsem myslel, že bysme mohli za první sezení stihnout celé dobrodružství, ale jak říkám, jsme asi v třetině. Ne že by to bylo nutně špatně, spíš jsem prostě přišel o odhad.
Sešli jsme se teoreticky v šest a končili asi o půlnoci. S tím, že někdo přišel pozdě, a pak jsme kecali a seznamovali se, jsme mohli začínat třeba v sedm. Vytvořit postavy zabralo určitě aspoň hodinu - je to sice rychlé a snadné, ale když každý dělá čtyři, tak se to nasčítá. Do toho vysvětlit pravidla, kterých je díkybohu málo, protože jsou na nulté úrovni a nemají žádné schopnosti. Začali jsme hrát možná tak v půl deváté, což do dává asi tři a půl hodiny hraní.
Nedivil bych se, kdyby úvodní okecy a první souboj s dvěma šlahounovými zombíky trvaly skoro hodinu. Ten finální soubor trval určitě před hodinu. Naštěstí nikdy nebojovalo všech 16 postav, protože se nedostali do boje najednou. A to hrajeme systém, který nemá (v tuhle chvíli) jiné mechaniky než "hoď na útok a srovnej s obranou, vyhodnoť damage, další kolo". Nechtěl bych to vidět třeba ve čtvrté edici.
I nebojové scény se dokážou protáhnout. Výstup u propasti jsem sice shrnul do jedné věty, ale mohl trvat skoro půl hodiny - než se dohodli, kdo k ní půjde, jak ho zabezpečí a uvážou, aby nespadl, atd. atd... Ten čas je relativní. Dokud nehraješ, přijde ti, že se to přece musí dá stihnout rychle. Jakmile hraješ, nechápeš, kam se ztrácí. Každopádně je jedním z mých cílů naučit se tu hru urychlovat, když je třeba, a stihnout toho víc.
Možná na to zpomalení mělo vliv i to, že jsem během večera vypil něco málo burčáku a potom osm piv Asi bych u masterování neměl pít tolik, jako když jsem hráč. Příště masteruju o čaji.
Sešli jsme se teoreticky v šest a končili asi o půlnoci. S tím, že někdo přišel pozdě, a pak jsme kecali a seznamovali se, jsme mohli začínat třeba v sedm. Vytvořit postavy zabralo určitě aspoň hodinu - je to sice rychlé a snadné, ale když každý dělá čtyři, tak se to nasčítá. Do toho vysvětlit pravidla, kterých je díkybohu málo, protože jsou na nulté úrovni a nemají žádné schopnosti. Začali jsme hrát možná tak v půl deváté, což do dává asi tři a půl hodiny hraní.
Nedivil bych se, kdyby úvodní okecy a první souboj s dvěma šlahounovými zombíky trvaly skoro hodinu. Ten finální soubor trval určitě před hodinu. Naštěstí nikdy nebojovalo všech 16 postav, protože se nedostali do boje najednou. A to hrajeme systém, který nemá (v tuhle chvíli) jiné mechaniky než "hoď na útok a srovnej s obranou, vyhodnoť damage, další kolo". Nechtěl bych to vidět třeba ve čtvrté edici.
I nebojové scény se dokážou protáhnout. Výstup u propasti jsem sice shrnul do jedné věty, ale mohl trvat skoro půl hodiny - než se dohodli, kdo k ní půjde, jak ho zabezpečí a uvážou, aby nespadl, atd. atd... Ten čas je relativní. Dokud nehraješ, přijde ti, že se to přece musí dá stihnout rychle. Jakmile hraješ, nechápeš, kam se ztrácí. Každopádně je jedním z mých cílů naučit se tu hru urychlovat, když je třeba, a stihnout toho víc.
Možná na to zpomalení mělo vliv i to, že jsem během večera vypil něco málo burčáku a potom osm piv Asi bych u masterování neměl pít tolik, jako když jsem hráč. Příště masteruju o čaji.
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Mě by zajímalo následující:
- Máš nějaké zkušenosti s časopisem Crawl! ?
- Jak je to s tvorbou vlastních světů? Má DCC nějaký svůj (svoje)? A jaké jsou materiály pro tvorbu vlastního světa a nestvůr?
- Jak je to s repetitivností hraní? Zajímalo by mě, nakolik je to zajímavé a neotřelé, když člověk třeba už popáté začíná znova na 0. úrovni. (Třeba po několika měsicích či letech hraní.)
- Mluvil jsi o etapách svého hraní. První jsi označil jako levelový, další jako settingový, další jako příběhový. Jak bys označil tento (jinak než old-schoolový)? Co upřednostňuje/na co se zamřuje tato etapa?
- Používáte všechny ty roztodivné kostky?
- Je možné si s vámi někde zahrát? Uvažujete i o nějakém otevřeném hraní?
Přijde mi zajímavé, že tvůj pohled potvrzuje i tento článek o celkovém světovém trendu. Mně jen přijde škoda, že DrD2 není něco jako DCC RPG nebo D&D 5e, tedy hra s důrazem na to kvalitní z klasiky v moderním hávu.
- Máš nějaké zkušenosti s časopisem Crawl! ?
- Jak je to s tvorbou vlastních světů? Má DCC nějaký svůj (svoje)? A jaké jsou materiály pro tvorbu vlastního světa a nestvůr?
- Jak je to s repetitivností hraní? Zajímalo by mě, nakolik je to zajímavé a neotřelé, když člověk třeba už popáté začíná znova na 0. úrovni. (Třeba po několika měsicích či letech hraní.)
- Mluvil jsi o etapách svého hraní. První jsi označil jako levelový, další jako settingový, další jako příběhový. Jak bys označil tento (jinak než old-schoolový)? Co upřednostňuje/na co se zamřuje tato etapa?
- Používáte všechny ty roztodivné kostky?
- Je možné si s vámi někde zahrát? Uvažujete i o nějakém otevřeném hraní?
Přijde mi zajímavé, že tvůj pohled potvrzuje i tento článek o celkovém světovém trendu. Mně jen přijde škoda, že DrD2 není něco jako DCC RPG nebo D&D 5e, tedy hra s důrazem na to kvalitní z klasiky v moderním hávu.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
No na některé ty otázky ti neodpovím, protože by to po pár hraních bylo dost předčasné. Hráli jsme zatím dvě sezení Tower of the Stargazer (od Raggiho) v systému Labyrinth Lord, vedl Bajo. A teď jedna hra se mnou, další bude v neděli - takže pokračování pak. To už je dost na to, aby se to dalo považovat za pravidelné hraní, ale o nějaké repetitivnosti zatím asi nemůže být řeč a otevřené hraní nebo možnost hrát jinde jsem zatím vůbec neřešil. Ani na Sleziny už nejezdím.
Já bych ty etapy si nijak nenazýval ani jasně nedělil, nejde o konkrétní slova jako spíš o vyznění. Tohle hraní vzniklo ze společné chuti zahrát si něco "nenáročného". Žádné ambice z hlediska budování světa a rozvíjení srdceryvných zápletek - prostě vzít vybrané moduly a hrát. A ano, koupil jsem si spolu s hrou i d3, d16, d24 a d30.
Ten setting je zajímavá otázka. DCC žádný nemá - respektive tak nějak se implicitně předpokládá, ale není publikovaný a ani ho nerozvíjejí, jen se občas objeví známý název. Já jsem toho názoru, že setting je pro takovéhle hraní aktivně na škodu. Kýžený efekt je, že nikdo neví, co se nachází v zatím neprozkoumaných místech mapy - ani hráči, ani GM. To ti umožňuje vzít publikovaný modul a prostě do nějakého bílého místa na mapě prdnout trhlinu do nitra země nebo bažiny s chrámem žabího boha nebo schody do nebe... Jakmile ale máš setting, je to všechno definované, bílá místa neexistují, hra přichází o tajemství a nápaditost. Takže setting ne e.
Na druhou stranu mi přijde škoda abstrahovat putování krajinou a plynutí času stylem "o měsíc později jste tady". Protože to putování a čas je management zdrojů a vnáší do hry potenciálně zajímavé prvky, které by při abstrakci nikdy nevznikly. Takže otázka je, jak tohle zachovat, aniž bys zároveň spadl do pasti předdefinovaného settingu. Líbí se mi myšlenka hexcrawlu. To bývá takový setting, nesetting - je to spíš dungeon v krajině, kde některé hexy jsou jako místnosti se zajímavým encounterem. Žádné metaploty, takže můžeš libovolně vypouštět nebo naopak hodit na prázdný hex modul, který se ti líbí. Jsou i nějaké pěkné publikované, koukám na ně.
Já bych ty etapy si nijak nenazýval ani jasně nedělil, nejde o konkrétní slova jako spíš o vyznění. Tohle hraní vzniklo ze společné chuti zahrát si něco "nenáročného". Žádné ambice z hlediska budování světa a rozvíjení srdceryvných zápletek - prostě vzít vybrané moduly a hrát. A ano, koupil jsem si spolu s hrou i d3, d16, d24 a d30.
Ten setting je zajímavá otázka. DCC žádný nemá - respektive tak nějak se implicitně předpokládá, ale není publikovaný a ani ho nerozvíjejí, jen se občas objeví známý název. Já jsem toho názoru, že setting je pro takovéhle hraní aktivně na škodu. Kýžený efekt je, že nikdo neví, co se nachází v zatím neprozkoumaných místech mapy - ani hráči, ani GM. To ti umožňuje vzít publikovaný modul a prostě do nějakého bílého místa na mapě prdnout trhlinu do nitra země nebo bažiny s chrámem žabího boha nebo schody do nebe... Jakmile ale máš setting, je to všechno definované, bílá místa neexistují, hra přichází o tajemství a nápaditost. Takže setting ne e.
Na druhou stranu mi přijde škoda abstrahovat putování krajinou a plynutí času stylem "o měsíc později jste tady". Protože to putování a čas je management zdrojů a vnáší do hry potenciálně zajímavé prvky, které by při abstrakci nikdy nevznikly. Takže otázka je, jak tohle zachovat, aniž bys zároveň spadl do pasti předdefinovaného settingu. Líbí se mi myšlenka hexcrawlu. To bývá takový setting, nesetting - je to spíš dungeon v krajině, kde některé hexy jsou jako místnosti se zajímavým encounterem. Žádné metaploty, takže můžeš libovolně vypouštět nebo naopak hodit na prázdný hex modul, který se ti líbí. Jsou i nějaké pěkné publikované, koukám na ně.
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Díky za odpovědi. Hexcrawl jsem hrál jen jednou, ale souhlas, pro tento styl je to asi to nejlepší.
A ještě poslední otázka: Kupoval jsi ty kostky ze zahraničí, nebo znáš nějaký dobrý český obchod (ideálně v Brně )?
Ať se daří a čekám na další reporty z hraní.
A ještě poslední otázka: Kupoval jsi ty kostky ze zahraničí, nebo znáš nějaký dobrý český obchod (ideálně v Brně )?
Ať se daří a čekám na další reporty z hraní.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
http://www.fantasyobchod.cz
Měli jak knížku DCC (poslední kus), tak i pár divných kostech. Akorát teda d5 a d7 nevedou. Skavene, piš si
Měli jak knížku DCC (poslední kus), tak i pár divných kostech. Akorát teda d5 a d7 nevedou. Skavene, piš si
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Jaké další mechaniky ti přijdou lepší než v "originále"?Zpátky do dungeonu píše:Rozčilují mě některé designové přežitky v systému. Zkušenosti udělované v poměru 1:1 za nalezené zlaťáky? Tak pitomou mechaniku jsem dlouho neviděl. Copak není někdo, KDOKOLI, kdo by napsal hru v podobném duchu, ale obohacenou o třicet let poznatků z designu RPG systémů? Je. Ta hra se jmenuje Dungeon Crawl Classics (viz Bifiho recenze v Drakkaru).
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Četls tu Bifiho recenzi? V té hře nezůstal na kameni kámen. Je to obsahem i jednoduchostí srovnatelné se starým DnD nebo s retroklony jako Labyrinth Lord, ale prostě je to... všechno jinak. Jako kdyby tenkrát v sedmdesátých letech chtěl tutéž hru napsat někdo úplně jiný neznalý DnD.
Problém válečníkovy nudnosti řešen tím, že může dělat "mocné skutky", což je prostě jeden vždy stejný hod kostkou umožňující cokoli od oslepování soupeřů a vyrážení zbraní, před obranné manévry až po houpání po lustru (čímž odpadá potřeba zavádět pro to samostatné mechaniky). Magie je obecně nevyzpytatelná a neencyklopedická - totéž kouzlo má jiné efekty v závislosti na konkrétním mágovi a hodu kostkou. Nepodařená kouzla dokáží "korumpovat" a mutovat sesilatele, takže kdo s magií zachází, časem s ní i schází. Kouzla po seslání nemizí z paměti, ale dají se použít znovu, dokud je mág nepokazí nebo dokud klerik nenaštve svého Boha. Atd... Někdo se prostě podívat na tradiční problémy s DnD, které se řeší už desítky let (válečník je nuda, klerik je chodící lékárnička, mág je nejdřív slabý a pak všemocný...) a prostě to udělal jinak.
To vše optikou toho, že výsledný efekt nesmí vést ke generické fantasy plné všední magie a okoukaných příšer, ale k nevšedním zážitkům, kde každou chvíli narážíš na něco záhadného, nepoznaného, cool.
Problém válečníkovy nudnosti řešen tím, že může dělat "mocné skutky", což je prostě jeden vždy stejný hod kostkou umožňující cokoli od oslepování soupeřů a vyrážení zbraní, před obranné manévry až po houpání po lustru (čímž odpadá potřeba zavádět pro to samostatné mechaniky). Magie je obecně nevyzpytatelná a neencyklopedická - totéž kouzlo má jiné efekty v závislosti na konkrétním mágovi a hodu kostkou. Nepodařená kouzla dokáží "korumpovat" a mutovat sesilatele, takže kdo s magií zachází, časem s ní i schází. Kouzla po seslání nemizí z paměti, ale dají se použít znovu, dokud je mág nepokazí nebo dokud klerik nenaštve svého Boha. Atd... Někdo se prostě podívat na tradiční problémy s DnD, které se řeší už desítky let (válečník je nuda, klerik je chodící lékárnička, mág je nejdřív slabý a pak všemocný...) a prostě to udělal jinak.
To vše optikou toho, že výsledný efekt nesmí vést ke generické fantasy plné všední magie a okoukaných příšer, ale k nevšedním zážitkům, kde každou chvíli narážíš na něco záhadného, nepoznaného, cool.
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Ony jsou cool samy o sobě už ty kostky.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Jj, četl. Už po těch pravidlech pokukuju dlouho
U hexcrawlu mě láká kreslit hexy tím stylem, co bych normálně dělal mapy. Jen jsem ještě nepřišel na to, k cěmu by to bylo dobré
U hexcrawlu mě láká kreslit hexy tím stylem, co bych normálně dělal mapy. Jen jsem ještě nepřišel na to, k cěmu by to bylo dobré
Naposledy upravil(a) Quentin dne 7. 10. 2015, 10:22, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů