[old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20872
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Dokonce to přeložil Alef0 do slovenštiny, jeho Rýchly sprievodca oldschool hraním je jako příloha Drakkaru 36.
Nicméně já bych se nerad dostával do roviny diskuze "Je to takhle správně/špatně?" Old-school je spíš obecná kategorie než seznam konkrétních pouček, takže fakt nemá smysl řešit, co přesně do něj patří a co už ne. Každý DM si to nevyhnutelně udělá trochu po svém, a i ten Rychlý průvodce je jen chápání především jeho autora. Prostě: old-school je označení žánru, a v tom žánru jsou možné různé věci, které ale obecně drží jednotnou linii.
A zrovna ta práce se zdroji - moje oblíbené - se mi na tom líbí. A různí nosiči, hlídači, doprovodní strážci, světlonoši, to k tomu IMHO prostě patří. Líbí se mi představa, jak družina 5 hráčských postav vede výpravu desíti dalších poskoků a všelijakých mezků kamsi do odlehlé pustiny, kde se dobrodruhové spustí do podzemí, zatímco posluhovači rozbijou venku tábor, hlídají věci a pomáhají vynášet poklady. Dává to smysl! A z posluhovačů se případně dají verbovat nové postavy.
Čímž ale neříkám, že chci, aby každý hráč měl víc jak jednu postavu. To byl rys 0levelového dobrodružství, vlastně rozšířené tvorby postavy, dál ale každý hraje klasicky za jednu.
Nicméně já bych se nerad dostával do roviny diskuze "Je to takhle správně/špatně?" Old-school je spíš obecná kategorie než seznam konkrétních pouček, takže fakt nemá smysl řešit, co přesně do něj patří a co už ne. Každý DM si to nevyhnutelně udělá trochu po svém, a i ten Rychlý průvodce je jen chápání především jeho autora. Prostě: old-school je označení žánru, a v tom žánru jsou možné různé věci, které ale obecně drží jednotnou linii.
A zrovna ta práce se zdroji - moje oblíbené - se mi na tom líbí. A různí nosiči, hlídači, doprovodní strážci, světlonoši, to k tomu IMHO prostě patří. Líbí se mi představa, jak družina 5 hráčských postav vede výpravu desíti dalších poskoků a všelijakých mezků kamsi do odlehlé pustiny, kde se dobrodruhové spustí do podzemí, zatímco posluhovači rozbijou venku tábor, hlídají věci a pomáhají vynášet poklady. Dává to smysl! A z posluhovačů se případně dají verbovat nové postavy.
Čímž ale neříkám, že chci, aby každý hráč měl víc jak jednu postavu. To byl rys 0levelového dobrodružství, vlastně rozšířené tvorby postavy, dál ale každý hraje klasicky za jednu.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Co víme od pamětníků, začátky D&D vypadaly tak, že to lidi hráli všelijak. I Gygax a Arneson měli od sebe dost odlišný styl - Gygax měl ty kobky plné pastí a fontánek s náhodnými magickými efekty, Arneson byl spíš (jestli si to nepletu) na správu panství, politiku a tak. Různě se experimentovalo - třeba Gygax hrál jednu dobu posazený tak, aby mu hráči neviděli do tváře, aby ho nemohli "přečíst". Spousta pravidel nebyla v příručce napsaná, protože se to prostě hrálo tak, jak byli všichni zvyklí z bitev armád; a tyhle chybějící části si lidi potom doplňovali po svém, takže tam byla řada proudů, jinak se hrálo v dojezdové vzdálenosti od Gygaxe a spol, jinak na pobřežích...Pepa píše:Ale právě, jak se hraje "hodně oldschoolově"?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20872
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Tož.
Sailors on the Sunless Sea: Too Much Cool
Tři úvodní sezení zakončená megasoubojem a pořádným masakrem. Přežily tři postavy, poustoupily na první úroveň a myslím, že už na prvním levelu za sebou mají trochu té historie Náš první publikovaný modul za námi. Je zajímavé, co všechno si člověk může dovolit udělat začínajícím postavám - tohle fakt boří všechny zažité "tradice" toho, že se musíte napřed nalevelovat na obřích krysách. Bavilo mě to, ale jako tutoriál to už stačilo a teď se vyloženě těším na nějaký normálnější modul. Uvidíme, kam se družina vypraví, ale tak či onak pokračujeme v Dungeon Crawl Classics a konečně uvidíme, jak se ta hra chová se schopnostmi postav, kouzlením apod.
Máte-li nějaké postřehy k tomu dobrodružství, ocením je. Nakolik vás zaujalo pod, co vám přijde zajímavé a co naopak divné apod.
Sailors on the Sunless Sea: Too Much Cool
Tři úvodní sezení zakončená megasoubojem a pořádným masakrem. Přežily tři postavy, poustoupily na první úroveň a myslím, že už na prvním levelu za sebou mají trochu té historie Náš první publikovaný modul za námi. Je zajímavé, co všechno si člověk může dovolit udělat začínajícím postavám - tohle fakt boří všechny zažité "tradice" toho, že se musíte napřed nalevelovat na obřích krysách. Bavilo mě to, ale jako tutoriál to už stačilo a teď se vyloženě těším na nějaký normálnější modul. Uvidíme, kam se družina vypraví, ale tak či onak pokračujeme v Dungeon Crawl Classics a konečně uvidíme, jak se ta hra chová se schopnostmi postav, kouzlením apod.
Máte-li nějaké postřehy k tomu dobrodružství, ocením je. Nakolik vás zaujalo pod, co vám přijde zajímavé a co naopak divné apod.
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
KS k 4. vydání.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20872
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Jojo, koukal jsem na to. Je fascinující, kolik dokážou vybrat peněz - DCC očividně (na poměry RPGček) docela frčí. Strašně mě to lákalo taky koupit, ale příručku už mám, a že bych potřeboval za litr kupovat druhou, takovej frajer zas nejsem I když o obsahuje i čtyři dobrodružství, a ty jsou u DCC vždy kvalitní...
Mno, jestli ale udělají nějaký Kickstarter vyloženě na dobrodružství, jako byl třeba tenhle na boxed set Chained Coffin, tak asi neodolám - ten jsem bohužel minul a všichni básní o tom, jak je to boží.
Ach, co se mi to stalo, já myslel, že jsem z tohohle vyrostl
Mno, jestli ale udělají nějaký Kickstarter vyloženě na dobrodružství, jako byl třeba tenhle na boxed set Chained Coffin, tak asi neodolám - ten jsem bohužel minul a všichni básní o tom, jak je to boží.
Ach, co se mi to stalo, já myslel, že jsem z tohohle vyrostl
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Zkoušel jsem udělat ten ceník jen s jednou mincí, přijde vám to hodně divné? (d=dukát)
https://docs.google.com/document/d/1r4B ... qsXBY/edit
https://docs.google.com/document/d/1r4B ... qsXBY/edit
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20872
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [old-school] Veteráni hrajou Dungeon Crawl Classics
Reporty jsou pěkné, jetli skončím na OSR (což nevylučuji po přečtení zápisů), bude to DCC. Jen je škoda, že blog skončil u jednoho modulu. Dál už se nehrálo (nehraje)?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host