X-com/X-files kampaň

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které již máte za sebou.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6899
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

X-com/X-files kampaň

Příspěvek od Quentin » 26. 9. 2015, 08:11

Čau holky,

dlouhodobě hraju pořádně jen fantasy a nemám moc představu, jak hrát jiné žánry, pokud nejsou jen převlečené fantasy *cough* space opera.

Ale nedávno jsme s hráčema zauvažovali nad X-files/X-com/Stargate hrou. Jak přesně budou vypadat postavy, a k jaké organizaci budou patřit, se domluví asi až na první hře, takže s tím mi asi nikdo nepomůže.

Spíš by mě zajímalo
a) Jak se připravovat na jednotlivé mise ve stylu x-files epizod?
b) Jak naplánovat mimozemskou invazi, aby mohla být první část kampaně tajemná (x-files), druhá akčnější (x-com) a třetí otevřená invaze (Battle: Los Angeles, Edge of Tommorow)? Jaké všelijaké plány by mohli ufoni mít?
c) Stojí za to designovat nějakou mechaniku na dlouhodobý progress navíc k obyčejnému postupu po úrovních? (tech-tree, stavění základny, reputace organizace u jednotlivých států)

Jak by jste na to šli vy?

(Předpokládaná doba zatím hodně blízká budoucnost a systém Stars Without Number)

Obrázek
Obrázek
Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10248
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: X-com/X-files kampaň

Příspěvek od Ecthelion » 26. 9. 2015, 10:25

Quentin píše:Jak přesně budou vypadat postavy, a k jaké organizaci budou patřit, se domluví asi až na první hře, takže s tím mi asi nikdo nepomůže.
Podle mě bude zřejmě nutnost, aby patřili k nějaké fungující vyšetřovací/speciální/krize řešící organizací, aby dávalo smysl, že se dostanou k vyšetřování podivných událostí (které později vyústí v odhalení mimozemského zapojení). Zřejmě nějaký speciální FBI útvar/zvláštní krizový útvar složený z lidí FBI, CIA, NSA, MI5 a dalších/tajná agentura a podobně, která bude mít k dispozici vlastní zásahové týmy (ve stylu SWAT/Seals/Rangers - aby byla možná druhá fáze ve stylu UFO a pak boje během invaze). Pokud to bude probíhat v současnosti/blízké realitě, tak zřejmě půjde o něco amerického (jediná supervelmoc dneška), EU (tajná sekce Europolu, pokud se má hrát v Evropě) nebo kombinovaná sekce západních zemí.
Quentin píše:b) Jak naplánovat mimozemskou invazi, aby mohla být první část kampaně tajemná (x-files), druhá akčnější (x-com) a třetí otevřená invaze (Battle: Los Angeles, Edge of Tommorow)?
Podle mě by první hra měla začínat nějakým dostatečným bezpečnostním rizikem, aby na to nasadili zvláštní tým a on pak už na řešení těch případů zůstal - napadá mě třeba poplach nebo havárie v atomové elektrárně, případně něco podobného. Tým dorazí na místo a zjistí hodně divné věci, přičemž podobné věci se začnou objevovat i jinde, takže se z toho pro ně stane priorita číslo jedna. Pak následuje první fáze, kdy mimozemšťané sbírají informace (na zemi se objevují jednotliví průzkumníci s konkrétními cíli) - zprvu naráží jen na následky jejich návštěv - divná místa, kde nefunguje gravitace; lidé, kteří jsou mrtví a přesto neustále něco opakují jazykem, kterým žádný člověk na zemi nemluví; kruhy v obilí, které jsou radioaktivní a kam se sbíhá ze všech stran zvěř, aby tu stáli a netečně se na ně dívali - pak najdou v troskách havarovaného stroje mrtvolu emzáka a následuje přestřelka s jedním živým... aby hned na to následovala fáze druhá (UFO), kdy emzácké týmy budou podnikat nájezdy, terror raids, precision strikes, únosy a podobně, přičemž postavy se jim v tom budou snažit zabránit... a zjistit, co se to tu sakra děje. Když to konečně zjistí, tak bude už takřka pozdě, protože emzáci podniknou full-scale invazi a postavy se kromě zoufalých pouličních bitev proti přesile budou snažit ji zastavit úplně. Klasika. $D
Quentin píše:Jaké všelijaké plány by mohli ufoni mít?
Podle mě by ty úvodní kroky, které budou emzáci podnikat neměly dávat absolutně žádný smysl. Zdánlivě totálně chaotické věci, které nejsou nijak pospojované a které zamotají hráčům hlavu... aby se pak složily a konečně smysl dávat začaly. Docela hrozivý smysl. Možná přistoupí k invazi teprve poté, co postavy zhatí plán rozšířit biologickou zbraň, která by vyhubila lidstvo bez boje.

V zásadě - může jim jít buď o planetu (materiální zdroje, které tu jsou, případně jako místo ke kolonizaci... přičemž lidi jsou tu na obtíž a počítá se s jejich vyhlazením), o lidi jako takové (jako zdroj potravin, DNA, inkubátory, případně klasicky otroky... případně zjištění, že lidi se na Zemi dostali po havárii bitevní lodi vesmírné lidské civilizace... kterou emzáci mezitím vyhladili a jsou poslední členové této rasy, která kdysi obývala rozlehlé kouty vesmíru... jakkoli na to zapomněli) nebo o něco složitějšího (potřebují kusy artefaktů a informací, které měla civilizace před Egypťany, která s nimi ve své době komunikovala a pak zmlkla, když je převálcovali faraoni).
Quentin píše:c) Stojí za to designovat nějakou mechaniku na dlouhodobý progress navíc k obyčejnému postupu po úrovních? (tech-tree, stavění základny, reputace organizace u jednotlivých států)
To je otázka, jak moc času s tím chcete trávit. Buď se tyhle "strategické" věci dají řešit přímo během hraní a pak zaberou dost času (na úkor hraní postav)... do toho bych šel, jen pokud to hráči budou chtít. Nebo to udělat jen nějak jednoduše - neřešit žádné budovy a podobně - hráči by dostávali jednotnou měnu "strategic points", za které by si kupovali věci ze seznamu (vyzkoumání lepších náboj a zbraní, zakládání předsunutých základen v různých městech (když emzáci podniknou útok v oblasti, kde je předsunutá základna, tak budou mít na misi tým pomocníků), kupovat si politickou favour u jednotlivých organizací a podobně). Případně se ty věci dají složitěji řešit přes fórum mimo hraní - tam stačí, aby to bavilo třeba jen šéfa týmu, pokud ostatní o to nebudou stát - ale i tak bych za sebe nešel do ničeho složitého. Zabere to totiž nějaký čas i tobě a to je čas, kdy se nemůžeš soustředit na přípravu.
Quentin píše:(Předpokládaná doba zatím hodně blízká budoucnost a systém Stars Without Number)
Nechceš to hrát v PtA? Formát seriálu by pro tohle mohl být více než vhodný. $D Každopádně je k takové hře možná relevantní tohle téma.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8107
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: X-com/X-files kampaň

Příspěvek od eerieBaatezu » 26. 9. 2015, 12:24

Hustý. Obrázek

Existuje jistá hra Conspiracy X 2.0, která je přesně na tohle, jsou tam i pravidla na základnu.

Odpovědět

Zpět na „Vaše hry - příprava, rady, zápisy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host