Svatoborské podhoří

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 199
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Svatoborské podhoří

Příspěvek od lapivorax »

Zdravím pěkně,

poprosím o vaše nápady při přípravě dobrodružství pro DrDII. Vím si rady, ale chci tam mít i jiný pohled na věc, než jenom ten svůj. Děkuji předem.

Nechci tady psát hned romány, tak začnu tím základním, rád později připíšu detaily či odpovím na doplňující otázky. Situace je následující. Únorové ráno ve vesnici Zelený Týnec, která stojí na severu království (lidé), v severním příhraničí, kde se zvedají kopce, aby dál na severu vyrostly do závratných výšek v podobě (skoro) neobydlených Severních hor. Vesnice stojí na hranici Svatoboru, prastarého pralesa, který se opět pomalu rozšiřuje a mizí v něm lidská sídla. Zelený Týnec je proto obehnán dřevěnou palisádou do výšky zlobra. Vedou tam dvě brány a jedna malá branka.

Předchozí noci se družina v místním hostinci U Hnáty setkala tváří tvář s největším záporákem celého dobrodružství, zlodějem a zvědem ve službách jistých osob, Balimírem Balounem. Celou dobu kolem nich krouží. Snaží se ho chytit už jak dlouho. A on si k nim přisedne v hospodě ke stolu převlečen za kejklíře. No jak to dopadlo? Zkrátíme to. Většina chlapů v z vesnice byla jako každý večer v hospodě U Hnáty. A pila Podhorské pivo, do kterého Balimír a jeho kumpáni nalili nový Velmistrův vynález, nebo spíše nález z prastarých svitků - Mordějův lektvar. Po jeho vypití se při následujícím rozbřesku promění konzument v Umrlce (přemýšlel jsem nad Moronošem, ale to už mi přijde moc).

Takže zápletka: Družina se probouzí v hospodě U Hnáty do nového dne. Část obyvatel malé vesnice je nakažená, tedy je z něch Umrlec. Nebo je mrtvý, protože se stal obětí. Nebo ještě živý.

Navíc, jakoby náhodou (ale není to náhoda, že) kolem projíždí králova družina vedená Ctiradem ze Solnodolu. Původně pronásledovala uprchlé kroly, kteří hledají útočiště ve Svatoboru. Protože však vojákům někdo řekl (spíše to někdo ještě před rozbřeskem udal), že ve vesnici Zelený Týnec řádí obávaný krolmor, smrtelná nemoc roznášená kroly (prostě fáma, ale lidi tomu věří, že), tak královští vojáci tuto vesničku obklíčili a zatloukli honem brány. Aby se nikdo nakažený nedostal ven. Kdyby chtěl někdo utéci, bude usmrcen. Čekají, až dorazí nejvyšší Inkvizitor se vzácnou relikvií, aby rozhodl, jak se bude postupovat.

Jako únikový východ by z vesnice mohla sloužit tajná chodba, kterou zná místní vrchní strážný, starý ostřílený voják ve výslužbě Holba.

Jaký vypravěčský styl, techniku, zvolit? Družina neví, co se děje. Tuší to, ale neví jistě.

Jak začít? Prostě tichá prázdná vesnice? Nějaké horové prvky? Nějaké možnosti úniku?

Stačí. Na začátku jsem psal, že chci být stručný a je z toho toto.

Družina je složená většinou z pokročilých povolání. Chybí Vědmák. Mají svitek na obranu proti Nemrtvých, při recitaci brání proti Nemrtvým v okruhu vědminy chýše. Jeden adept na Vědmáka tam je, příští úroveň už si ho vezme. A už si shání nějakou pěknou zbraň proti nemrtvým.

Děkuji
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: Svatoborské podhoří

Příspěvek od Arten_CZ »

A co je cílem postav? Chtějí utéct, chtějí zachránit lidi, chtějí na tom zbohatnout, chtějí chytit zloděje?
Jak je vesnice velká? Jak je velká banda zloděje? Jak je velká osádka, která vesnici obklíčila?

Podle toho, co píšeš, mi přijde, že se jedná o dva tři tucty domků, hrstku lapků a jeden menší oddíl stráží, takže nic, s čím by si skupina postav na pokročilých úrovních neměla poradit sama během pár minut.

Asi bych se zamyslel, jestli bych z vesnice neudělal pořádné město ovládané bandou hrdlořezů obklíčené královskou armádou.
Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 199
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Svatoborské podhoří

Příspěvek od lapivorax »

Čau, díky za odpověď a podnětné zásadní dotazy. Tak jdu na to od konce...

:arrow? Pořádné město z toho už neudělám. Opravdu je to vesnička s jedním až dvěma tucty chalup. Podhoří se vylidňuje už několik desítek let. Hvozd Svatobor se rozšiřuje, už spolykal několik jiných vesnic. Zemědělská půda se mění v prales. Možná to kdysi i bylo menší městečko (ha, že by nějaké rozvaliny s duchy v okolí?), ale teď z něj zbyla jenom tahle malá vesnička. Proč tam lidi zůstávají? Nevím přesně.

:arrow? Královská armáda... Ale jo, ten oddíl, co vyrazil pronásledovat uprchlé kroly (utekli z otroctví v dolech) musí být větší. Takže nějakých 200 mužů.

:arrow? Ovládaná bandou hrdlořezů... Jo, ale nesídlí v této vesnici, spíše mají pod palcem větší oblast. Má je ve službách nekromant přezdívaný Velmistr, používá je na špinavou práci a špehování (někde něco zjistit, někde něco ukrást, někoho unést,...) Jde mu především o nalezení kostry jednoho z prastarých draků, který byl v podhorském kraji před několika staletími zabit (chce jej oživit)... Bandu zloděje nemám vůbec vyřešenou, snad jenom kde mají jedno ze svých doupat. Jinak kolik jich je atd... Nemám nic.

:arrow? Cíle postav. Tak to je snad nejhorší otázka :cry:
1) Adept na zaříkávače chce nějakou pořádnou zbraň proti Nemrtvým
2) Zachránit ty lidi z vesnice... Nyní už vědí jak. Alchymistka je určitě bude chtít zachránit. Otázka bude, co na to zbytek družiny. Je zde zaděláno na morální dilema, což může být zajímavý prvek příběhu.
3) Začínající hraničářka chce dělat cokoli, co neohrozí jejího králíčka. Ale asi bude pro záchranu.
4) Druidovi ti lidé budou jedno. Neohrožuje to zvířátka, takže se ho to netýká. Podezřívám ho, že pomocí svých ZS pro magii dřeva si vyhlídne nějaký méně střežený úsek palisády a odebere se do Svatoboru, na který se nejvíce těší. Zvláště na Mechové lidi střežící tajemné jalůvčí. Když si cestou nahrabe nějaké peníze, bude rád.
5) Zlodějka, tak ta pomůže Druidovi zmizet a cestou ještě asi okrade stráže. Ale možná mě zase překvapí něčím novým.

Jinak družina míří za Velmistrem (jeho věž je kousek dál na severozápad). Důvod? Zvědavost. Do vesnice se dostala proto, že doprovázela jistého chasníka Velena, kterého osvobodila z vězení v královském městě Solnodol.
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Globík
Příspěvky: 1
Registrován: 4. 8. 2014, 14:33

Re: Svatoborské podhoří

Příspěvek od Globík »

Pár návrhů které můžou oživit hraní a udělat hru zajímavější:
1) Na většinu obyvatel vsi někdo uvalí kletbu, která je všechny promění v umrlce a čirou náhodou se ve vesnici zrovna nachází člověk ovládající magii (řekl bych že vesničanům bude jedno o jakou magii jde, jestli jde o druida, čaroděje nebo černokněžníka.) Pár lidí se možná rozhodne družinu napadnout, zajmout nebo upálit doufajíc že je to zbaví prokletí (nemoci). Může je v tom podporovat i místní vědma nebo už trochu starší a pověrčivý rychtář.

2) Družinu o pomoc může požádat krollka se svými dětmi, která se ukrývala ve zříceninách, obávající se zrovna projíždějící královy družiny. Pověčivý vesničané mohli považovat dětský pláč nebo křik za zvuky přízraků dřívějších byvatel a proto je zatím neodhalili, nebo se spíše neodvážili zříceniny prozkoumat. Jak by se družina zachovala? Napráskala by je králově družině, nechala je být nebo by riskovala a pomohla by jim se dostat do Svatoboru kde by měli být ostatn´uprchlíci.

3) Utéct by mohli třeba starou a vyschlou studnou, ve zříceninách by mohl být skrytý tunel, nebo by se mohli dostat ven v převleku za vojáky vyvážející ven mrtvoly aby je spálili a pochovali v hromadném hrobě.

Další neužitečné rady: Vesničani by neměli vůbec vycházet na ulice ze strachu z nemrtvých, měli by být zabarikádovaní ve svých chalupách. Hostinský například bude vyhánět z hospody každého, v domnění že jde o nakaženého, hrozící jim namířenou kuší. Lidé kvůli docházejícím zásobám můžou riskovat obchod se zmíněnou bandou lupičů. A mnoho dalšího. Podle mě by se mělo vycházet hlavně ze strachu přeživších a toho že jsou odříznuti od okolního světa.
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: Svatoborské podhoří

Příspěvek od Arten_CZ »

Já moc nevím, co ti poradit. Mě to přijde, že jsi stvořil vesnici, o kterou postavy vlastně vůbec nestojí. Těžko uděláš hru zajímavou, pokud nikoho zápletka nezajímá. Postavy se budou z vesnice snažit co nejrychleji zmizet, stejně pro ně nic neznamená, a najít cestu ke svým cílům.

Co se vlastních cílů postav týče, vidím to jako klasické "nějak mě zabav".
Hráč zaklínače si přečetl, že existuje povolání zaklínač, které bojuje s nemrtvými, tak chce nejlepší zbraň.
Alchymistka netuším, zda má nějakou motivaci, jen by "asi" pomohla...
Druid má rád přírodu.
Zloděj prostě krade
A hraničářka má svého králíčka, k tomu se těžko dá říct víc.

Před přípravou vesnice bych se zamyslel nad postavami jako takovými, nějak bych se snažil jim vdechnout život a následně přidat do vesnice elementy, které je chytnou a nepustí.

Já musím za sebe říct, že osvobozování vesnic od umrlců mi přijde pro postavy na úrovni pokročilých povolání takové nudné. Mě to přijde nudné už i pro postavy na začátku.

Co kdyby byla poblíž vesnice mohyla Knutta, Lovce démonů, který byl pohřben i se svojí Sekyrou tisíců nářků? Co kdyby se o ní dozvěděl Velmistr, který ji chce využít ke spoutání duše Pradávného draka? Co kdyby se o tom dozvěděli, Mechoví lidé, strážci Svatoboru a povolali na pomoc samotnou Matku lesa? Co kdyby se vesnice ocitla uprostřed tohoto konfliktu? A jako roli v tom hraje Králíček? Kdo a proč skutečně povolal Královskou hlídku? A na čí straně stojí krollové?

Důležité při přípravě je pokládat otázky, nikoli tvořit odpovědi. Otázky popohání hru, odpovědi musí vzejít až ze hry samotné.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Svatoborské podhoří

Příspěvek od PardGalen »

Jen taková malá otázka. Pro vlastně žádná z postav není nakažená? Jedna nebo dvě. Věci by to dost pomohlo.

Králíček hraničářky je jasný adept pro ohrožení. Jestli ho nemá v kleci nebo přivázaného nechal bych ho zatoulat někam kde je nebezpečno a hezky ho pronásledovat mrtváčky.

Co se týká druida, tak v té vesnici jistě nežijí jenom lidé, ale určitě u sebe mají i zvířata. Psi, kočky, slepice... Je mu jedno, že je mrtví trhají na kusy? A co vlastně nemrtví psi, nebo kůň, prase či kráva. S těmi může být jistě dost zábavy.

Taky by postavy měli vidět jak vojáci hezky rozsekají rodinku, která se snaží uprchnout. Je na tobě jak moc chceš být drsný a co snesou hráči. Může to být cokoli od muže se ženou až po malé nemluvně.

Přidat pár lidí které znají postavy a mají k nim vztah taky může pomoci.
Always bring a gun to a puppet fight
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: Svatoborské podhoří

Příspěvek od Arten_CZ »

Tak nám napiš, zda sis z toho něco vzal a co se nakonec hrálo a jak to dopadlo...
Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 199
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Svatoborské podhoří

Příspěvek od lapivorax »

Ahoj, tak pojďme na to.
PardGalen píše:Jen taková malá otázka. Pro vlastně žádná z postav není nakažená?


Ne, nyní už žádná z postav družině není nakažená. To byla zápletka posledního sezení. Seděli v krčmě a popíjeli otrávené pivo. Naštěstí se to nakonec rozuzlilo. Přišli na to a dokonce se jim podařilo ukradnout a extrahovat protijed (vlastně ze zbytků jedu - jedna jeho složka je vlastně protijed). Píšu jed / protijed, ale myslím tím nějaký prastarý elixír, který prostě mění živé v neživé. Určitě ho nevyrobí sami. Bohužel však množství, které Alchymistka dokázala získat, stačilo sotva pro družinu.
PardGalen píše:Taky by postavy měli vidět jak vojáci hezky rozsekají rodinku, která se snaží uprchnout. Je na tobě jak moc chceš být drsný a co snesou hráči. Může to být cokoli od muže se ženou až po malé nemluvně.
Ano, souhlasím. Teda s tím mordem ne, ale s tím, aby vojáci už nějaké krolly pochytali a měli je sebou. To by vysvětlovalo (jak navrhoval jinde Globík), proč se v rozvalinách u vesnice skrývá rodinka krollů. Proč už nevzali kramle? Protože vojáci zadržují někoho blízkého a oni čekají na příležitost. Byl by to link na krolly ve Svatoboru. Ale ještě musím promyslet, co by se díky této větvi postavy dozvěděly (kam by vedl posun příběhu).
Arten_CZ píše:A jako roli v tom hraje Králíček?


Ano. Bez satiry. To je zásadní otázka. Rozhodně to musím promyslet. Když už mě to zvíře stojí tolik pozornosti při hře...

Ještě jedna zásadní věc. Nejde mi o nějaké vybouchaní nemrtvých. To by byla opravdu nuda. Prvotní otázky byly:
lapivorax píše:Jako únikový východ by z vesnice mohla sloužit tajná chodba, kterou zná místní vrchní strážný, starý ostřílený voják ve výslužbě Holba.
Jaký vypravěčský styl, techniku, zvolit? Družina neví, co se děje. Tuší to, ale neví jistě.
Jak začít? Prostě tichá prázdná vesnice? Nějaké horové prvky? Nějaké možnosti úniku?
Postavy zatím jenom tuší, že se probouzí do vesničky, kde část obyvatel jsou... Dejme Moronoše. Přenáší nákazu. Tím nám tam naskáčou i nemrtvá zvířátka (určitě nepila v krčmě otrávené pivo). Umrlec by je jenom rozcupoval. Sice potichu a rychle...

Já ten začátek vidím na nějakou mlhu, nebo husté sněžení. Viditelnost žádná, nikde ani živáčka. Ticho (brány už zatloukla Balounova banda v noci a Moronoši zabíjejí rychle a potichu). Když tu se z návsi ozve zvon bijící na poplach. Když náhodou družina dorazí, uvidí už jen houpající se provaz. Stopy ve sněhu... V hospodě není komu platit útratu. Snídaně žádná,....

Takže k případné záchraně nebohých vesničanů (nebo je nechá družina na holičkách?) připojíme záchranu nebohých zvířátek...

Co se týče spojenců uvnitř vesnice... Starý Holba. Ostřílený, bude znát tajnou chodbu z vesnice - starou studnou, co vede do trosek za vesnicí. Bude zabarikádovaný, nějaké ty pastičky a nástrahy kolem obydlí u brány.

Pak tam mají vesnického rváče Velena, do vesnice ho doprovodila družina z města Solnodolu, kde seděl. Byl jím spíš koule u nohy, občas dobrý hlášky, jinak jsou rádi, že se ho zbavili. Tak co byste taky chtěli od vesnického balíka, že. Řekl bych, že bude mít nějaké povědomí o tom gangu zlodějů Balimíra Balouna. Asi proto, že v něm byla děvečka z krčmy - jo ta v tý bandě jela určitě, sice jen na okraji, ale ano. No on se do ní zamiloval. Teď však zjistil, co provedli a taky se zabarikádoval v chalupě se svou nemocnou matkou a je rozhodnut se bránit.

Jo, Balimír Baloun, otevřel jsem HM... Vychází mi z toho jednoznačně Mstitel.

No a to nejlepší na závěr.
Arten_CZ píše:Co kdyby byla poblíž vesnice mohyla Knutta, Lovce démonů, který byl pohřben i se svojí Sekyrou tisíců nářků? Co kdyby se o ní dozvěděl Velmistr, který ji chce využít ke spoutání duše Pradávného draka? Co kdyby se o tom dozvěděli, Mechoví lidé, strážci Svatoboru a povolali na pomoc samotnou Matku lesa? Co kdyby se vesnice ocitla uprostřed tohoto konfliktu? A jako roli v tom hraje Králíček? Kdo a proč skutečně povolal Královskou hlídku? A na čí straně stojí krollové?
Ale já už tam něco takového mám. Velmistr se snaží zjistit (a za pomoci Balounovi sítě), kde se nachází Kamenná ústá, kterými se vchází do hrobky pradávného trpasličího drakobijce Gandara (fantasy jména mi nejdou). Počítal jsem s lukem (ach jo Barde), ale k tomu se dá klidně ta Sekera tisíce nářků připojit. Když Gandar bude Ničitel, tak Hraničář (zabil draka - podle Pravidel to je Netvor, že) a Vědmák (joj, sekera) a válečník (že by Maska zastrašování?). A každého draka (živého či nemrtvého) lze ovládnout, jen když je majitelem zbraně, která už nějakého draka zabila (v případě Nemrtvého draka to musí být pouze ta a ne jiná). Navíc družina u sebe má kousek mapy jeho hrobky (je to soustava několika kruhových prstenců jeskyň, které se otáčejí v pravidelných časových intervalech, takže se chodby nevedou vždy stejně). Zbývajících cca 11 kusů mapy se snaží Velmistr získat a díky Balimírovi se mu to již zčásti podařilo (však jeho družina kdysi taky pár kousků měla, ale pak je zradil). Naše družina dokonce už přes rok ví, kde jsou Kamenná ústa, jak se tam dostat a co tam najdou, ale je jim to šumák - čijou nebezpečí.

Mezi náma. Předminule procházeli jeskyní. Skoro prázdnou. V jednom výklenku byl kostlivec. Nehýbal se, prostě nějaký dobrodruh. Jenom taková dekorace. Kdybych jim dal do cesty draka, nebáli by se víc. Začali řešit, co udělat, hlavně aby se nikomu nic nestalo. Doporučuji. PJ ho nemusí ani nahazovat a máte na 30 minut hry vystaráno.

Popravdě... Mám chuť tedy posunout svět tak, že se Velmistrovi podařilo do té Gandarovy hrobky proniknout (no on sám tam asi nešel, že). A že získal, co hledal. No alespoň ti Mechoví lidé by to mohli trochu brzdit, že.

Ta hrobka není u vesnice. Je nedaleko Radvanovy tvrze, asi týden pěšky na západ od místa, kde jsou teď.

Tak asi tak nějak. Nechci hrát celý tři hodiny sezení, kde se "zabíjejí" Umrlci. Stejně na to nemají zbraně... Ale už je tam musím dát, pořád se jich bojí. A navíc nastávající Vědmák potřebuje nějaké zkušenosti, že.

Děkuji všem za podnětné připomínky.
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 199
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Svatoborské podhoří

Příspěvek od lapivorax »

Zdravím,

tak jsem ještě přikreslil mapku té vesnice:

viewtopic.php?f=118&t=8762&start=120
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 199
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Svatoborské podhoří

Příspěvek od lapivorax »

Poznámky k mapě:
:arrow? tu hlásku smažu, respektive až to budu opalovat okraj, tak to opálím tak, že zbude před jižní bránou jenom potok, přes něj most, to stačí. Je to hloupost.
:arrow? v Heroutovi jsem se dočetl, že taková hradiště bývala buď na ostrožně nebo v bažinách. Takže zčásti bude ves chráněná bažinou, zčásti Svatoborem. Bude tam ale prstenec (vlastně ten úplně vnější násep), který bude ještě holý, takže zde budu sídlit vojáci obklopující ves.
:arrow? externí zříceninu, o které jsme mluvili, ... asi domaluji později.

Co tam už na mapě je:
:arrow? hospoda U Hnáty je jasná
:arrow? co je nadepsáno jako tvrz, tak to je dřevěnou palisádou opevněná skalnatá vyvýšenina. Tvrz je hodně nadnesené označenní. Spíše dřevěná věž, palisáda a brána. Vesničané tam mají nějaké zásoby a pár zbraní. Místo jim slouží jako útočiště v případech nájezdů (jako že jich posledních sto let už moc nebylo).
:arrow? V této tvrzi by se právě mohl nacházet zabarikádovaný starý Holba.
:?: Možná právě zde by mohl skrývat nějakou tu uprchlou krollí rodinu, ale pochybuju. Musím to ještě promyslet, ty předchozí nápady mi přišly lepší.

Tím se dostáváme ke vztahům ve vesnici:
:idea: Starý Holba - zřejmě vysloužilý dobrodruh. Něco jako vrchní strážný celé vesnice. Jak se tam vzal a proč tam stále je? Hm, asi si ho kdysi najali? Nebo že by v tom bylo nějaké zlato? Nebo jiný vztah k místu. Každopádně to je on kdo posledních pár desítek let udržoval opevnění vesnice jakž takž v pořádku. Trochu podivím, mezi těmi dřevorubci a vidláky. Ostatní ho mají asi tak trochu za blázna. Že by nějaké prastaré Proroctví moru plížícím se krajem? Určitě to bude on, kdo bude zabarikádovaný a kolem něj bude soustava různých pastí a bude ohrožovat družinu kuší, protože v nich bude vidět nepřítele. Bude však mít nějaké cenné informace pro Družinu, které jim sdělí, když se zkamarádí. A taky bude znát tajnou chodbu ven z vesnice.
:idea: Vidlák Velen. Původně místní podržtaška v síti Balimíra Balouna. Vypil protijed jako ostatní kumpáni. Když však zjistil, co ten lektvar dělá, ten, co pomáhal lít do piva U Hnáty, tak zdrhl do chalupy ke své mámě, která mu na světě zbyla a tam se zabarikádoval, aby jí ochránil. Možná bude potřebovat od družiny pomoc? Mohl by to být právě on, kdo družině poodhalí tajemství sítě Balimíra.
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 199
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Svatoborské podhoří

Příspěvek od lapivorax »

Zápis ze hry:
:arrow? Sezení se nezúčastnil druid Sutech a zlodějka Willow. Požadavek zbytku družiny byl jasný: Chceme hrát, ale musí to být tak, že se nakonec zpátky do vesnice Zelený Týnec vrátíme, abychom zase příště byli spolu celá družina. Tak tedy Malefixův lektvar, archaický již dávno zapomenutý lektvar, který byl znám jenom z legend, po staletích ožil ve vesnici Zelený Týnec, kde jej v hostinci U Hnáty nalila do sudů s Podhorským pivem banda Balimíra Balouna. Zafungoval, a to i na postavy chybějících hráčů (podaného protijedu bylo už asi příliš málo). Tím byla dána i hlavní zápletka hry. Získání dostatečného množství protilátky. Postavy na to měly 3 dny, do té doby měl do vojskem obklíčené vesnice dorazit Inkvizitor Dračího řádu a rozhodnout o osudu těch nebožáků.
:arrow? První setkání s moronoši proběhlo už v hostinci, postavy se koukali co nejrychleji zdekovat ven.
:arrow? Brzy zjistili, že je ves obklíčená vojskem, které zastřelí kohokoli, kdo se pokusí o útěk.
:arrow? Jak získat protijed od trpaslíků v Mohylách jim poradil mluvící havran z kláštera Alwanor, který se náhle objevil - čekal jsem, že ho budou při prvním setkání považovat za Mavku (hráli minule), ale kupodivu ne, takže to šlo rychle, jenom odpovídat ve verších (za Havrana) mi jak PJ opravdu nešlo. Spíše mluvil jako mistr Yoda.
:arrow? Brzy také objevili starého Holbu zabarikádovaného v tvrzi, museli ho však přesvědčit o svých přátelských úmyslech.
:arrow? Vědmák se ptal po stříbrné zbrani a vlastně zároveň se začali ptát na místa zaznamenaná v mapě oblasti. Bez okolků jsem jim to říkal, stručně. Tím jsem je více zatáhl do hry a pomohl jsem jim více se orientovat v souvislostech.
:arrow? Že bude tajný východ z vesnice ve studni na dvoře hospody, to je napadlo v prvních pěti minutách hry, ještě ani neznali zápletku. Takže starý Holba jim to jen potvrdil. :cry:
:arrow? Pak následoval souboj s časem. Měli 3 dny na získání protilátky a na návrat. Začala debata nad mapou regionu, jak to poskládat. Někteří chtěli do Alwanoru se nechat vyléčit z jizev, Novopečený Vědmák zase chtěl stříbrný meč.
:arrow? Nakonec tedy zašli nejprve na zříceninu hradu Klatovce pro stříbrný meč. Byla to rychlomapa nakreslená o pauze při krmení syna. Nemaje nápadu, vzal jsem jeden starý, který oni neznají: Klíč má v tlamě vlk, medvěd nebo ještěr? Čekal jsem, že to dají, ale ono až na třetí pokus.
:arrow? Takže zdržení, ošetřování, souboj s časem. Nakonec došli až Trpasličím mohylám, kde dostali onen lektvar (tedy protilátku) a navíc Alchymistka mohla udělat Živou vodu, takže ukousnuté ruce od vlka a medvěda opět přirostly. Hurá! :D
:arrow? A pak zase zpět, bylo to akorát. Trochu lituju, že jsem nepoužil "když tu náhle", ale nějak jsem to už nechtěl komplikovat.
:arrow? Ve vesnici všechny pokropili onou protilátkou a bylo hotovo.
:arrow? Dozvěděli se i o vesničanovi Velenovi, kterého znali z minula, že celou dobu byl zabarikádovaný se svou matkou v chalupě. A už nikdy nechce nic mít s bandou Balimíra Balouna (když viděl, co lektvar dělá) - takže dostali sice omezený (Velen stál na okraji sítě), ale věrný zdroj informací.
:arrow? Příště začneme příjezdem Inkvizitora a jeho družiny.

:idea: Hráči si pochvalovali, že měli dostatek možností na odpočinek svých postav.
:idea: Občas se mi stalo, že hod kostkou situaci celý ... rozhodil - prostě bychom to začali rozebírat a vysvětlovat, tak jsem se to přešel a jelo se dál.

Tak asi tak. Děkuji
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: Svatoborské podhoří

Příspěvek od Arten_CZ »

Jak jsi řešil časový přes? Měly postavy skutečně na mále a mohlo se jim podařit nestihnout přinést lektvar do tří dnů?

Jak jsi řešil ukousnuté ruce? Pocítily to postavy nějak reálně ve hře?

Bylo řešení hádanky se sochami řešeno hodem nebo na něj přicházeli sami hráči?

Co tě vedlo k tomu, vybrat zrovna ukousnuté ruce a proč jsi hráčům dovolil se této "prohry" tak rychle zbavit?

Co měla znamenat ona poznámka o hodech kostkou? Že jste se nedokázali jednoznačně shodnout, jak správně situaci mechanicky pojmout, nebo že padnul jiný výsledek, než který jsi očekával/chtěl?
Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 199
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Svatoborské podhoří

Příspěvek od lapivorax »

Ahoj,
Arten_CZ píše:Jak jsi řešil časový přes? Měly postavy skutečně na mále a mohlo se jim podařit nestihnout přinést lektvar do tří dnů?
Ano, mohlo se jim to nepodařit. Tři dny bylo sice celkem dost času, ale stačilo třeba jenom zabloudit (Zkouška pro Lovce). Nebo špatně naplánovat trasu (hned jak vylezli z vesnice, začala debata, kam se vlastně tedy půjde - skoro každý chtěl jinam). Nebo se více zaplést v dobrodružství (třeba na hradě Klatovci), ztratit zdroje a tedy více odpočívat. Měl jsem připraveno i "Když tu náhle," ale to jsem ani nezapojil. Už jsme hráli delší dobu, dítě se vrátilo z procházky z babičkou a veďte hru, když vám strká hrací kostky do pusy...
Když chtěli stihnout rychle daný přesun, nastavil jsem to jako Náročnou samozřejmou akci.
Arten_CZ píše:Jak jsi řešil ukousnuté ruce? Pocítily to postavy nějak reálně ve hře?
Ano, celkem bolestně. Jizva druhého stupně. Jedna omdlela. Zbylá hráčka (Alchymistka) je musela křísit a ošetřovat (zabralo to čas a zdroje). Navíc chtěla hledat provizorní suroviny (na skále uprostřed polozamrzlých bažin v únoru?) - opět čas a náročnost, k tomu Vyčerpání, když to nehodila. Navíc i ten přesun z Klatovce na Trpasličí mohyly, podotýkám pěšky, byl náročný, když musela pomáhat ještě dvěma vážně zraněným.
Arten_CZ píše:Bylo řešení hádanky se sochami řešeno hodem nebo na něj přicházeli sami hráči?
Bylo to řešeno samotnými hráči. A myslím, že to bylo občerstvující. Jak pro PJ, který se družině nemusel minimálně 15 minut moc věnovat, přičemž všichni byly zažraní do vyřešení zápletky. Tak i pro hráče. Kdybych chtěl být kousavý, řekl bych, že konečně nemuseli řešit, k čemu vlastně jsou ty manévry a co to vlastně padlo za výsledek na kostkách.
Arten_CZ píše:Co tě vedlo k tomu, vybrat zrovna ukousnuté ruce a proč jsi hráčům dovolil se této "prohry" tak rychle zbavit?
No vybral nevybral. Je to zápletka známá z Jarikova dobrodružství z DrD1.x Sice jsem to už asi 20 let nehrál, ale na to nelze zapomenout. Tedy musel jsem trochu gůglovat, abych si opět přečetl tu hádanku. No a ukousnuté ruce byly přímo v návodu. Navíc jsem věřil hráčům, tedy že tři vysokoškoláci to dají. A rychle se zbavit? Však hned Alchymistka (povahový rys pomáhat za všech okolností) rychle sháněla pomoc. Živá voda. Však si to povolání brala jenom proto. Takže nejprve zdržení s ošetřováním a transportem raněných, ale pak u poustevníků v Trpasličích mohylách měla potřebné zázemí (dostatek surovin, pomoc), takže to, že se toho rychle zbavili, nebylo díky mému "dovolení".
Arten_CZ píše:Co měla znamenat ona poznámka o hodech kostkou? Že jste se nedokázali jednoznačně shodnout, jak správně situaci mechanicky pojmout, nebo že padnul jiný výsledek, než který jsi očekával/chtěl?
No už neřeknu konkrétně.
Obecně. Ono něco padne, ale otázkou je, co ten hod vlastně řekl. Mechanika hry, jak je pojatá, mi prostě nepřijde jůzr frendly. A to dlouhodobě.

Snad ještě hloupost: Měl jsem připravený bludný kořen, ale já tu postavu opravdu neumím zahrát.

Díky
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 199
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Svatoborské podhoří

Příspěvek od lapivorax »

Přátelé, kamarádi. Je to neuvěřitelné, ale je to tak. Naše družina opět po 3 měsících bude pokračovat v dobrodružství.

Jenom představím povolání postav:
- elf druid na 2. a šaman na 1. úrovni
- elfka hraničářka na 1 úrovni
- hobitka zlodějka 2. úroveň
- elf vědmák 1. úroveň
- elfka alchymistka 1. a mág 1. úroveň
- kroll válečník 1. úroveň

A v příloze je zápis k přípravě ke hře. Budu rád za připomínky...
Přílohy
20150830.pdf
(1.16 MiB) Staženo 35 x
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 199
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Svatoborské podhoří

Příspěvek od lapivorax »

PŘÍPRAVA
Zdravím,
zde jsou myšlenkové mapy k chystanému dobrodružství:

MAPA: https://bubbl.us/?h=2f1c72/5ef796/304/V ... 1032534744
CP: https://bubbl.us/?h=2f1c72/5e7c6f/306Uj ... 2112591689

Prostředí: Jedná se o prastarou věž zemřelého kouzelníka. Klesla (úmyslně?) na dno jezera, které jí obklopuje. Měla dvě špičky. Jedna je přestavěná na "Velmistrovu věž", druhá je v rozvalinách na břehu. Ve studniční kapli žije duch ženy (půlelfka Rosiel) onoho kouzelníka, je navázán na magický pramen ve studniční kapli. Tento pramen však vysychá. Je vysáván magickou rostlinou, která koření v Chrámu (?), v kryptách (?) dole ve věži. Tato rostlina byla vysazena dcerou Rosiel (měla dvojčata - E1 klaďačka, v zápletce zatím nevystupuje, E2 záporačka),

Hlavní zápletka: Družina by v hnědé části věže měla (jestli to vyjde, tak potají) slyšet rozhovor mezi elfkou E2 a jejími služebníky Balimírem a Velmistrem. Téma rozhovoru, tedy co se má družina dozvědět, už vím. Rozhovor by se měl odehrát v Chrámu.

Vysvětlení barev:
Modrá: voda, trpasličí expedice ze Severních hor se prokutala až do studniční kaple. Než však vešli, do základny se jim nahrnuly desítky (méně?) bukavačů. Je čas jejich páření a trpasličí jeskyně pod zemí (je pod úrovní hladiny jezera, takže se tam dá dostat jedině pod vodou) je pro ně naprosto vhodná (nebo je tam někdo poslal - půlelfka E2?). Část expedice tam nyní plave a líhnou se v nich larvy. Zachránil se pouze jeden i s hlubinným sudem (ano, ponorka). Družinu už potkal a chtějí mu tam pomoci osvobodit zbytek.

Červená: Bývalá špička kouzelníkovy věže. Obývá jí bývalý neúspěšný student Solnodolské univerzity. Věnuje se tam sešívání homunkulů atd. Družina soudí, že to je hlavní záporák, ale netuší, že v pozadí stojí dcera kouzelníka (zatím se jmenuje E). E si tam "Velmistra" drží.

Za případné nápady či postřehy budu rád. Děkuji

Zelená: Druhá bývalá špička kouzelníkovy věže. Břeh jezera, okraj prastarého Hvozdu. Obr lidožrout a jeho tlupa poskoků zajišťuje přísun těl dobrodruhů (v okolí už jsou vesnice vybydlené a Hvozd se rozšiřuje) pro Velmistrovy pokusy. Družina se sem možná ani nedostane.

Fialová: Horní část věže. Družina by se zde neměla setkat se silným záporákem. Snad jen překážky (rozbité schodiště?) a tak. Měla by dojít až dolů ke studniční kapli.

Hnědá: Dolní část věže. Sem by se měla družina dostat až po setkání s Rosiel ve studniční kapli. Chrám je celý prorostlý onou rostlinou. V knihovně by mohlo být něco zajímavého, nevím co. Chrám by měl být místem, kde se odehraje schůzka E2 s Balimírem a Velmistrem. Jak se tam dostane E2? Myslím, že tajným vchodem přes krypty. Balimír a Velmistr tam vlezou normálně přes studniční kapli. Nebo přes krypty přijde Balimír a E2 se tam zjeví jen duchovně? To bude asi lepší.

Za připomínky a nápady předem děkuji. Nebo si chce někdo tuto neděli 29.11.2015 zahrát?
Přílohy
velmist-vez.jpg
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů