Tak jsem zase jednou za rok pařil
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil
S tímto mám stejnou zkušenost - začínající hráči klidně zahlásí "vytáhnu na jen pistoli", aniž by předtím bylo řešeno, že ji mají - pokud to plyne ze situace a postavy. Holky třeba automaticky předpokládají, že jejich ženská postava má u sebe kabelku s tunou užitečných zbytečností. Ale nikdo neřekne "jak ten barák vybuchnul, tak pár kusů betonu sejmulo ty dva gestapáky před námi."eerieBaatezu píše:To jsem vůbec neříkal, ale nebyl s tím problém, tak nějak intuitivně cítili, jak moc toho přidat, aby nenabořili to, co se dělo. Což bylo vlastně zvláštní, takové instinktivní vycítění, co už by bylo moc. Čili klidně tam nahlásila toho fotříka, ale nic typu, co se děje při placení fate pointu jako "přidám si vlastní řešení záhady / novou stopu, apod."
Případné stopy také "přidávají" spíše stylem "Nejsou pod oknem nějaké otisky bot? Někudy přeci musel přijít" než že by si to sami nadefinovali. Přijde mi, že hráči v těchto případech tak nějak automaticky rozšíří své pravomoce na věci, které jsou navázané na jejich postavu, ale na nic, co je mimo ni.
Občas se samozřejmě snaží prosadit i jiné věci, ale tam oba cítíme, že to drhne - třeba když majitelka kavárny hledá důvod, proč by zrovna ona měla mít ve sklepě velký sud od vína, do kterého by se vešla mrtvola.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil
Ono to až tak zvláštní není. Jakmile jednou hraješ za postavu, tak je hranice mezi tím, co se vztahuje ke tvé postavě, a co spadá do domény Vypravěče, poměrně intuitivní.
Jinak to, co popisujete, je přesně navrhovací pravomoc, na které stavím. Když se navíc ještě navrhuje skrze vytváření konspiračních teorií v přímé řeči za postavy, tak to pro hráče vůbec nepůsobí dojmem, že si sami vymýšlí příběh. Naopak to ještě podtrhuje to objevování tajemna, protože to, co se děje, pak skutečně s těmi teoriemi souvisí (ideálně trochu jinak, než jak to nadhodili hráči, ale dost blízko na to, aby tam byla jasná souvislost a "zapadlo to do sebe"). To je věc, která se v předem připraveném příběhu dělá dost obtížně.
Jinak to, co popisujete, je přesně navrhovací pravomoc, na které stavím. Když se navíc ještě navrhuje skrze vytváření konspiračních teorií v přímé řeči za postavy, tak to pro hráče vůbec nepůsobí dojmem, že si sami vymýšlí příběh. Naopak to ještě podtrhuje to objevování tajemna, protože to, co se děje, pak skutečně s těmi teoriemi souvisí (ideálně trochu jinak, než jak to nadhodili hráči, ale dost blízko na to, aby tam byla jasná souvislost a "zapadlo to do sebe"). To je věc, která se v předem připraveném příběhu dělá dost obtížně.
Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil
eerie,
Díky za zajímavé vyprávění a postřehy. Vypadá to, že jste si to všichni užili!
Nakonec bez (podrobné) přípravy je to imho zábavnější a vzrušující (byť zpočátku trochu stresující) i pro GMa.
Třeba já to mám taky spíš takhle, i když tvorbu příběhu vyloženě neodmítám.
V Dakaře bez přípravy mi spíš jde vymýšlet věci, který plynou z aktuální situace, než přemýšlení o konspiracích, zákulisní politice a co má smysl, aby se v pozadí stalo a jaký to bude mít na nás dopad. Snažím se i o to, ale hra (aspoň jak jí vnímám já) se v tenhle moment trochu zadrhne. Ale tak to mám já. Někteří spoluhráči to mají naopak a právě to tvoření příběhu je baví nejvíc.
Díky za zajímavé vyprávění a postřehy. Vypadá to, že jste si to všichni užili!
Nakonec bez (podrobné) přípravy je to imho zábavnější a vzrušující (byť zpočátku trochu stresující) i pro GMa.
To je hezky řečený. Jen to neplatí obecně, ale jen pro některý hráče.Arten_CZ píše:Hráči nechtěli příběh tvořit, oni jej chtěli hrát.
Třeba já to mám taky spíš takhle, i když tvorbu příběhu vyloženě neodmítám.
V Dakaře bez přípravy mi spíš jde vymýšlet věci, který plynou z aktuální situace, než přemýšlení o konspiracích, zákulisní politice a co má smysl, aby se v pozadí stalo a jaký to bude mít na nás dopad. Snažím se i o to, ale hra (aspoň jak jí vnímám já) se v tenhle moment trochu zadrhne. Ale tak to mám já. Někteří spoluhráči to mají naopak a právě to tvoření příběhu je baví nejvíc.
Ve FC (teda aspoň v jeho aspoň trochu příčetnym pojetí) se snad přidává jen to, co dává smysl a nenaboří příběh. Zaplacení FP ti nezaručuje, že GM nebo ostatní hráči akceptují "fate ex machina".eerieBaatezu píše:To jsem vůbec neříkal, ale nebyl s tím problém, tak nějak intuitivně cítili, jak moc toho přidat, aby nenabořili to, co se dělo. Což bylo vlastně zvláštní, takové instinktivní vycítění, co už by bylo moc. Čili klidně tam nahlásila toho fotříka, ale nic typu, co se děje při placení fate pointu jako "přidám si vlastní řešení záhady / novou stopu, apod."
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil
Nevěřte mu! Zrovna on vymyslel největší a nejodvážnější konspiraci za celoroční kampaňKarotka píše:V Dakaře bez přípravy mi spíš jde vymýšlet věci, který plynou z aktuální situace, než přemýšlení o konspiracích, zákulisní politice a co má smysl, aby se v pozadí stalo a jaký to bude mít na nás dopad. Snažím se i o to, ale hra (aspoň jak jí vnímám já) se v tenhle moment trochu zadrhne. Ale tak to mám já. Někteří spoluhráči to mají naopak a právě to tvoření příběhu je baví nejvíc.
Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil
Pěkné.
Já mám tu zkušenost z poslední hry, že jak zahraju moc na mechaniku hry, akorát se rozpadne děj. Hlavně se v tom moc nešťourat a sunout děj kupředu.
Já mám tu zkušenost z poslední hry, že jak zahraju moc na mechaniku hry, akorát se rozpadne děj. Hlavně se v tom moc nešťourat a sunout děj kupředu.
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů