Tak jsem zase jednou za rok pařil

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které již máte za sebou.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8387
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Tak jsem zase jednou za rok pařil

Příspěvek od eerieBaatezu » 18. 1. 2015, 19:45

Jen tak pokud by to někoho zajímalo...

Zajímavá situace byla s holčinou, co v životě nic takového nehrála. Chtěl jsem dát nějakou klasiku, DrD, DnD... Vzhledem k tomu, že jsem vymyslel zápletku s přivoláním outer-planární potvory, jsem se chopil DnD, abych zůstal v mind-setu. Jenže...
Slečna o tom, jak takové rpg funguje, neměla potuchu a už to začalo... chtěl jsem ji pokud možno co nejvíce ušetřit, ale zároveň, aby měla alespoň nějak udělanou postavu. Vysvětlil jsem jí povolání, ok, začal jsem jí říkat, co to povolání umí, na co má bonusy, jaké má speciální schopnosti, v čem chce být dobrá (volba proficiency), jaká chce mít kouzla, po několika minutách vysvětlování, jak to všechno funguje, že to má dosah a rozsah a duration a sloty a může mít jen úroveň + bonus kouzel a že si může vybrat asi z dvaceti kouzel, která absolutně neznala a musela by si je číst, protože o žádném z nich v životě nikdy neslyšela, a stejně by se v tom neorientovala, protože napoprvé je toho hafo, a to jsem se jí ani neptal, jak si chce rozdělit sílu, obratnost, a bůhví co, jsem se na to úplně vyflákl a hráli jsme úplně bez pravidel a úplně skvěle jsme si zahráli. $lol$

Ta slečna byla dost inteligentní, ale prostě jsem měl najednou pocit, že to není vůbec potřeba. Jediné, co jsem po každém chtěl, aby mi řekl, co zhruba je. Jsi zloděj? Tak to umíš dobře běhat a máš šikovné ruce. Jsi Druid, tak to umíš ovlivňovat elementy a zvířata. Takový DrD2 přístup, ale bez zbytku DrD2. :D

Házel jsem si, jen když jsem nevěděl, jak dobře se jim něco povedlo. Postavám jsem nechával většinu věcí projít, buďto jim to prošlo v poho, nebo s komplikací, ale úplně jsem viděl, jak pohánělo děj dopředu to, že se nezasekávají na kravinách, špatných hodech, ale komplikace stačila k tomu, aby to okořenilo situaci.

Ani jednou se nebojovalo. Házel jsem si fakt málo. Mechanicky ty postavy vlastně neexistovali. Většinu příběhu jsem vymýšlel na místě. A stejně nic z toho vůbec nevadilo. :D Nechal jsem to všechno prostě plynout, snažil se, aby měli hráči pořád pocit motivace, proč to ty postavy dělají, a aby jim to přišlo zajímavé, v čemž mi dost pomohl setting Planescapu.

Bylo to o tom, jak se ztratila starostovi dcera, ten měl podezření, že uprchla s jedním mládencem, kterému by za nic na světě dceru neprovdal. Po prohlídce pokoje našli mapu na nějaké odlehlé místo v lesích. Tam byla rozpadlá tvrz, v jejímž sklepení našli jakési obrazce a kruhy vysypané směsí stříbra a nějakých minerálů, a na zemi nějaké svitky s textem, co neuměli přečíst. A to bylo všechno, co jsem stihl při cestě za kámošem vymyslet a pak se rozjel těžký brainstorming $lol$ na který jako GM nejsem vůbec zvyklý, v dobách DrD a DnD jsem měl všechno vždy děsně promyšlené. Nakonec se dopátrali toho, že dcera tam přivolávala nějaké ďáblíky, a protože oni jen tak nezapomínávají, tak si pro ni na oplátku jeden jedné noci přišel. Na to přišli díky informacím, které získali v cechu alchymistů, kde přebýval zaklínač, který jim pomohl dostat se do čtvrtého kruhu pekelného, odkud byl ďábel s pravým jménem, jež rozluštil na jednom ze svitků. Tam zloděje při špehování u pevnosti jistého pekelného vévody, kde měla nebohá dcera být, zajali. Naštěstí měl zaklínač s vévodou již nějakou nechtěnou minulost a tak když vcházel do pevnosti, mu nikdo nekladl odpor, spíše naopak, tenhle zemský červíček vévodu jistě dobře pobaví, již kdysi si s jeho osudem krutě zašpásoval, byla to ale jediná schůdná možnost, jak se dovnitř dostat. Nakonec musela druidka vyhandlovat obchod, kdy je vévoda poslal do Sigilu, kam měl jako bytost z devíti pekel skoro nemožný přístup, aby tam pro něj něco zařídili... No nakonec navštívili Sigil, Márnici se Spalovači, Elemental Plane of Air, kde věci padají tak, jak to máte navyklé z vaší domovské sféry, jenže spuštění portálu bylo právě skrze to, že se musíte naučit padat na druhou stranu $D , zajezdili si tam na lodi v oblacích, pokecali s džinem, získali jakýsi planární artefakt, o který byl ve Městě Dveří velký zájem, naháněli je kvůli tomu po uličkách, kanálech, tržišti a střechách Sigilu jak celestialové tak ďáblové $lol$ , pak se všude vyptávali, jak se mohou co nejrychleji dostat do Pekla, na což dostávali dost wtf? reakce $lol$ , no byla sranda. Pro mě hlavě u hraní obžérního pekelného vévody, co se rád bavil při hrátkách o duše jiných a dávání své moci na odiv. Nejvíc jsem si užíval, když jsem se za něj musel smát zvráceným hlubokým chraplákem a šťouchat do lidí svým drápatým pařátem. $lol$

Co jsem z toho vypozoroval? Že se dá hrát úplně bez systému. $lol$ Pro mě osobně je rozhodně lepší si věci dopředu připravit, víc to provázat, mám to tak radši, když je to precizně Poirotovské a všechno jasně zapadá a hlavně člověk nemusí občas třeba 15 vteřin v tichu sedět a vymýšlet, jak dál. Ale i tak to dopadlo fakt dobře.

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil

Příspěvek od Nekra » 18. 1. 2015, 21:47

Tak hlavně že to hráče bavilo :D.

Jinak mne teda zaujalo souvětí
eerieBaatezu píše:Ta slečna byla dost inteligentní, ale prostě jsem měl najednou pocit, že to není vůbec potřeba.
,

což chápu jako tvoje vyjádření, že ke hraní RPG netřeba inteligence. S tím si dovoluji nesouhlasit - krajně do extrémů vzato. I když nebudu zajíždět do filozofických debat, jestli k fantazii je inteligence potřebná, potřebuje hráč ke hraní srozumitelně a pochopitelně komunikovat se spoluhráči a Vypravěčem, což u hodně nízké inteligence bude nejspíše problém.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 879
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil

Příspěvek od Cor » 18. 1. 2015, 21:50

1492 :clap:

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5794
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil

Příspěvek od Alef0 » 18. 1. 2015, 21:51

Ako dlho ste hrali?

Dávala aj ona nápady pre ďalší vývin? Ak áno, aké?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12739
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil

Příspěvek od Pieta » 19. 1. 2015, 00:22

eerieBaatezu píše:Co jsem z toho vypozoroval? Že se dá hrát úplně bez systému.
Freeform. Všichni tam jednou musíme. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8387
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil

Příspěvek od eerieBaatezu » 19. 1. 2015, 09:06

Nekra píše:Jinak mne teda zaujalo souvětí
eerieBaatezu píše:Ta slečna byla dost inteligentní, ale prostě jsem měl najednou pocit, že to není vůbec potřeba.
,

což chápu jako tvoje vyjádření, že ke hraní RPG netřeba inteligence. S tím si dovoluji nesouhlasit - krajně do extrémů vzato. I když nebudu zajíždět do filozofických debat, jestli k fantazii je inteligence potřebná, potřebuje hráč ke hraní srozumitelně a pochopitelně komunikovat se spoluhráči a Vypravěčem, což u hodně nízké inteligence bude nejspíše problém.
Omlouvám se, blbá formulace/umístění věty, ona byla dost inteligentní na to, aby to třeba za hodinu čtení všech těch kouzel a proficiencí a atributů pochopila a mohla s tím hrát bez toho, aniž to předtím v životě kdy viděla nebo dělala, ale já měl pocit, že vlastně k tomu hraní samotnému není vůbec třeba, aby to musela číst a vůbec abychom podle těch pravidel museli hrát. :) Ta věta odkazovala k odstavci nad tím.

Inteligence je pro hraní rpg veliký bonus a my jsme třeba v tom Pekle debatovali o tom, když má ten pekelník telepatii, ale mluví pouze infernálštinou, dokáže telepaticky komunikovat s postavou, co infernálštinu neumí. :) Měla dobré argumenty, třeba, že telepatie není formou myšlených nebo mluvených slov, ale třeba formou obrázků nebo přímo představ, které si ten druhý mozek dekóduje.
Cor píše:1492 :clap:
Chápu to jako metaforu... $D
Alef0 píše:Ako dlho ste hrali?

Dávala aj ona nápady pre ďalší vývin? Ak áno, aké?
Hráli jsme cca 6 hodin v kuse.

Když jsem naznačil, že uvolňuji své GM otěže a je možnost přidávat do fikce vlastní nápady, tak mluvila víc, než kamarád, který je zvyklý na DrDo, že mu PJ všechno říká. Dokonce párkrát přišla i s reáliemi o životě té hledané dcery, které jsem nechal ve hře, protože nebyl problém to tam vložit a nejvíc mě dostala ...protože ona hrála polo-vílu, otec člověk, kterého nikdy nepoznala, který měl dítě s lesní vílou (ona dost tíhla k takovému pohádkovému chápání, což bylo samozřejmě naprosto v pořádku) a víly jí vychovaly... no a já říkám, jak vešli do kabinetu v alchymistickém cechu a u stolu zády k nim sedí postava, čte knížku a jak vchází do místnosti, tak se zvedne od čtení a otočí se k nim ...a ona "úplně mě zarazí ta podoba, stojím jak přimražená a nedostává se mi slova", že to byl ten její tatík a já jen, wau, ok... $D Prostě úplně i bez popohánění k vymýšlení nějakých věcí takhle sázela nápady do hry, mě hodně překvapilo a kamarád zvyklý, že všechno vymýšlí PJ koukal ještě víc. :D
Pieta píše:Freeform. Všichni tam jednou musíme. (:
$lol$ Nejparadoxnější na tom bylo, že doslova několik hodin před hraním jsem v noci v hospodě kecal s kamarádem, se kterým jsme jako malí pařili DrD a ADnD o všech těch parádních věcech, co jsme v těch systémech zažili. :D Ale stejně jsme se shodli, že kdybychom hráli znovu, tak něco rules-light.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9732
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil

Příspěvek od York » 19. 1. 2015, 10:49

eerieBaatezu píše:Slečna o tom, jak takové rpg funguje, neměla potuchu a už to začalo... chtěl jsem ji pokud možno co nejvíce ušetřit, ale zároveň, aby měla alespoň nějak udělanou postavu. Vysvětlil jsem jí povolání, ok, začal jsem jí říkat, co to povolání umí, na co má bonusy, jaké má speciální schopnosti, v čem chce být dobrá (volba proficiency), jaká chce mít kouzla, po několika minutách vysvětlování, jak to všechno funguje, že to má dosah a rozsah a duration a sloty a může mít jen úroveň + bonus kouzel a že si může vybrat asi z dvaceti kouzel, která absolutně neznala a musela by si je číst, protože o žádném z nich v životě nikdy neslyšela, a stejně by se v tom neorientovala, protože napoprvé je toho hafo, a to jsem se jí ani neptal, jak si chce rozdělit sílu, obratnost, a bůhví co, jsem se na to úplně vyflákl a hráli jsme úplně bez pravidel a úplně skvěle jsme si zahráli. $lol$
Potvrzuje to i moji zkušenost. Když hráči pravidla neznají, je lepší začít rovnou hrát a tyhle věci přidávat postupně podle toho, jak jsou ve hře potřeba.

Ono je to vůbec o tom, co s kým hraješ. Když bys hrál se zkušenými DnDčkaři, nic bys vysvětlovat nemusel a pro hráče by to znamenalo možnost opřít se o známá kouzla, schopnosti a podobně - což jsou fajn styčné body v představě o fungování světa, tudíž pak tyhle věci nemusíš ujasňovat v průběhu hry. Když hráči pravidla neznají, tak je pořád výhodné ta pravidla mít, protože jim můžeš snadno a bez přemýšlení naznačit možnosti v nějaké konkrétní situaci (jestli ho chceš něčím usmažit, můžeš zkusit třeba fireball, lightning bolt...), případně stavět na poměrně komplikovaných principech fungování světa nebo magie (kouzla si musíš na každé seslání vždycky namemorovat).

Všechno to samozřejmě jde ujasňovat i v průběhu hry. To zas má výhodu, že můžeš hrát klidně i v settingu, který vůbec neznáš - stačí, když ho zná některý z hráčů a bude ochoten to při hře vysvětlovat ostatním.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8387
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil

Příspěvek od eerieBaatezu » 19. 1. 2015, 11:21

York píše:Potvrzuje to i moji zkušenost. Když hráči pravidla neznají, je lepší začít rovnou hrát a tyhle věci přidávat postupně podle toho, jak jsou ve hře potřeba.

Ono je to vůbec o tom, co s kým hraješ. Když bys hrál se zkušenými DnDčkaři, nic bys vysvětlovat nemusel a pro hráče by to znamenalo možnost opřít se o známá kouzla, schopnosti a podobně - což jsou fajn styčné body v představě o fungování světa, tudíž pak tyhle věci nemusíš ujasňovat v průběhu hry. Když hráči pravidla neznají, tak je pořád výhodné ta pravidla mít, protože jim můžeš snadno a bez přemýšlení naznačit možnosti v nějaké konkrétní situaci (jestli ho chceš něčím usmažit, můžeš zkusit třeba fireball, lightning bolt...), případně stavět na poměrně komplikovaných principech fungování světa nebo magie (kouzla si musíš na každé seslání vždycky namemorovat).

Všechno to samozřejmě jde ujasňovat i v průběhu hry. To zas má výhodu, že můžeš hrát klidně i v settingu, který vůbec neznáš - stačí, když ho zná některý z hráčů a bude ochoten to při hře vysvětlovat ostatním.
Jj.

Např. ona nakonec kouzlila freeformově, třeba řekla, že přivolává vlka, aby s ním pokecala, nebo zvedá mlhu, jednou ji třeba napadlo, že se dotkne kamenné podlahy a stěn v kobce, kde se přivolávali ti pekelníci a z vibrací v kamenech zkusí zjistit před jak dlouho se to stalo. No jelikož ještě z pokusů o tvorbu postavy podle pravidel měla u druida proficiency v Arcana, tak jsem si řekl, sice bych tohle povolil spíš kouzelníkovi, ale vlastně to u druida (element země - kameny) s Arcanou (znalosti v kouzelničení) dává smysl, tak jsem jí rovnou popsal, co a jak moc přesně cítí a hotovo, nebylo ani třeba na nic házet.

Kdybych jí měl vysvětlovat, že nejenže má na kouzla sloty, ale že ty sloty může používat tak, že kouzlo nižší úrovně může dávat do vyšších slotů a že namemorovaná kouzla nejsou v těch slotech, ale že je kouzlí skrze ty sloty, vlastně jsem se sám úplně chytl za hlavu, jak jsem to najednou viděl z pohledu člověka nezasaženého, jakože jak jsou ti vývojáři a hráči vlastně indoktrinovaní za ty roky. :D A i bez toho všeho přišla s vlastními nápady na kouzla, která mi přišla fakt cool, jako vibrace v kamenech po přítomnosti magie. Úplně mi to dávalo smysl, magie je něco zvláštního, mocného, tak proč ne?

Další věc byla, že i v situacích, kdy by DnDčkaři už vytasili zbraně, tak to kámoš neudělal, protože prostě jsme HP a bonusy a nic neměli napočítané, takže v tom módu vůbec neuvažoval a všechno jsme odehráli přirozeně bez bitek. Paradoxně když jsem pak té slečně řekl, že se to dá hrát docela jako počítačová hra s mlácením a kouzlením podle pravidel, tak říkala, že by si to tak klidně dala, že někoho zmlátit mohli. $lol$

Implicitně mi pro rozhodování o všem stačil cit (je to akční, zajímavé, tajemné?) + znalost pravidel settingu (jak fungují sféry, portály, apod.).

Na druhou stranu kdybych hrál znovu s maníky, co už DnD znají, tak bychom asi zase hráli jako za starých časů. $lol$ Ale s tím, že už člověk má tuto freeformovou zkušenost. Jsem se vlastně naučil brát každé omezení jako důvod k přemýšlení. Když mám jasně daná kouzla, co spoustu věcí neumí, tak to musím vymyslet jinak. Někdy ale fakt ten freeform ala DrD2 nápad s magií do té situace skvěle sedne a je pak škoda, když se to tak nehraje. No, každý přístup má svá pro a proti.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2807
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil

Příspěvek od ShadoWWW » 19. 1. 2015, 11:56

Freeformové hraní obvykle vyžaduje GMa, který má s RPG nemalé zkušenosti a místo aby hru vyvažovala pravidla, tak ji vyvažuje on sám. Což je právě skvělé pro nováčky, že mohou udělat cokoliv dle vlastní představivosti a nemusí se zabývat pravidlovou formulací.

Taková hra má samozřejmě i svá proti. Například u dlouhodobějšího hraní začíná být vyvažování pro GMa pěkná dřina. Taková hra se taky moc nestotožňuje s filozofií boj jako sport. Taky mám zkušenosti, že skupina úplných začátečníků bez zkušeného GMa má většinou problém uchopit freeformové, nebo spíš rules-light hry, protože dávají příliš mnoho nejasných voleb.

V každém případě, u nováčka je dobré držet se v prvním sezení v obecné, popisné rovině. Nezahrnovat ho zdlouhavým vysvětlováním herních mechanismů, ale spíš obecně nastínit možnosi a řešit mechanismy za něj a do pravidel ho zasvěcovat postupně. Ne nadarmo se říká, že core booky nejsou určeny pro začátečníky. Pro ty jsou určeny nejrůznější light verze a starter sety s tenkými pravidly.

Každopádně gratuluji, že se ti podařilo zaujmout novou hráčku a že jsi ji dokonce nadchl pro další hraní. :clap:
:think:

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12739
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil

Příspěvek od Pieta » 19. 1. 2015, 12:04

eerieBaatezu píše:Když jsem naznačil, že uvolňuji své GM otěže a je možnost přidávat do fikce vlastní nápady, tak mluvila víc, než kamarád, který je zvyklý na DrDo, že mu PJ všechno říká. Dokonce párkrát přišla i s reáliemi o životě té hledané dcery, které jsem nechal ve hře, protože nebyl problém to tam vložit a nejvíc mě dostala ...protože ona hrála polo-vílu, otec člověk, kterého nikdy nepoznala, který měl dítě s lesní vílou (ona dost tíhla k takovému pohádkovému chápání, což bylo samozřejmě naprosto v pořádku) a víly jí vychovaly... no a já říkám, jak vešli do kabinetu v alchymistickém cechu a u stolu zády k nim sedí postava, čte knížku a jak vchází do místnosti, tak se zvedne od čtení a otočí se k nim ...a ona "úplně mě zarazí ta podoba, stojím jak přimražená a nedostává se mi slova", že to byl ten její tatík a já jen, wau, ok... $D Prostě úplně i bez popohánění k vymýšlení nějakých věcí takhle sázela nápady do hry, mě hodně překvapilo a kamarád zvyklý, že všechno vymýšlí PJ koukal ještě víc. :D
Takové hráčky se drž.

Tohle jsou zrovna ty věci, co bych chtěl umět ve hře dělat, ale vůbec to neumím. (: Holt ne každej dokáže tak rychle a pohotově zareagovat na aktuální situaci ve hře.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9732
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil

Příspěvek od York » 19. 1. 2015, 13:06

Pieta píše:Tohle jsou zrovna ty věci, co bych chtěl umět ve hře dělat, ale vůbec to neumím. (: Holt ne každej dokáže tak rychle a pohotově zareagovat na aktuální situaci ve hře.
Ale umíš, stačí si nechat pomoci od spoluhráčů.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12739
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil

Příspěvek od Pieta » 19. 1. 2015, 13:15

Tak to leda v případě, že to umějí oni. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9732
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil

Příspěvek od York » 19. 1. 2015, 13:25

Pieta píše:Tak to leda v případě, že to umějí oni. (:
To není potřeba. Stačí o tom tématu hodit řeč, automaticky ti pak začnou naskakovat asociace, které bys sám vymýšlel dost obtížně.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24568
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil

Příspěvek od Vallun » 19. 1. 2015, 13:33

přirozeně bez bitek
Kéž by tohle byla pravda...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12739
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak jsem zase jednou za rok pařil

Příspěvek od Pieta » 19. 1. 2015, 13:45

York píše:To není potřeba. Stačí o tom tématu hodit řeč, automaticky ti pak začnou naskakovat asociace, které bys sám vymýšlel dost obtížně.
Jednak bych stejně radši, kdyby ty věci napadaly mě, druhak se snad nikdy nestalo, že bych vešel do místnosti, uviděl neznámé npc a někdo prohlásil "a je to tvůj otec", leda by ten někdo byl vypravěč.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Odpovědět

Zpět na „Vaše hry - příprava, rady, zápisy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host