[UW] Incident Daedalos

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které již máte za sebou.
Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7315
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

[UW] Incident Daedalos

Příspěvek od Faskal » 5. 8. 2014, 12:55

[Uncharted Worlds]
Incident Daedalos
Obrázek
Vesmírná stanice Crick 8
autor
Disclaimer: Žádný z obrázků, co tady bude, není můj.


Systém:
Uncharted Worlds

Postavy:
Kepler (Julie) - vědkyně z technicky rozvinuté společnosti na měsíci Galilei, který obíhá plynného obra Koperníka v soustavě Kolumbus. V rámci dizertační práce rozluštila molekulární podstatu dědičnosti života na planetě Darwin a vstoupila do korporace Chang-li. Z té za dramatických okolností utekla jenom moment před tím, než by ji zapojili do jejich hive mind.

Amelie Earhartová (Raven) - farmářka z planety Ungara, její běžný den spočívá v boji s vesmírnými piráty, obraně farem na léčivé byliny před nájezdy zločinných korporací, komunistů a feťáků díky svému minigunu po dědečkovi, obchodování s jedním z nejvýznamnějších zdrojů v sektoru, a... už jsem zmínil ježdění na ještěrech po neprozkoumaných částech planety?

Heisenberg (Deirh) - bývalý částicový fyzik, kterému jednou pod rukama bouchl urychlovač částic. Šel do sebe, uvědomil si, že svět je příliš uspořádaný, vstoupil do sekty a zamiloval se do raketometů a výbušnin.

Gagarin (Malory) - vyrůstal na přelidněné stanici Crick 8, a vyrazil do dalekého světa, kde našel Šesté impérium, do jehož služeb nastoupil jako voják. Teď se vrazí zpátky do svého rodného sektoru s tajným úkolem od impéria.

Frakce:
Černá ruka - vesmírní piráti, mají základnu někde mimo běžné trasy, někde blízko Beta Pictoris, která je také jejich hlavní obětí. Hrozí, že odříznou přístup k Šestému impériu, ke zbytku lidské civilizace.

Čistý svět - fanatici z chudých světů, chtějí naprostou rovnoprávnost pro všechny a chtějí, aby se lidstvo oprostilo od okovů technologie, známá teroristická skupina, mají buňky úplně všude

Rudé systémy - komunistická společnost s centrem na planetách kolem obra (rudého, pochopitelně) pojmenovaného Pravda. Chtějí rovnoprávnost pro všechny, ale ne tolik, jako Čistý svět. Vyváží ruský přízvuk na všechny planety v sektoru.

Chang-li - technokratická frakce snažící se vyvinout postup, jak přesunout lidskou mysl do stroje. S katastrofálními výsledky. S jejich majetkem si ale mohou dovolit prozkoumat pár slepých uliček. Jejich hlavní centrum jsou technokratické měsíce na plynných obrech systému Kolumbus.

Šesté impérium (Římské bylo první) - impérium snažící se získat moc i v tomto sektoru, zatím se omezuje pouze na špionáž, říká se ovšem, že má v záloze velkou flotilu.

Huxley je mrtev! - anarchistická skupina lidí soustředěná kolem planety Huxley, jejíž odnož Crick je mrtev! se snaží ovládnout (mimo jiné) stanici Crick 8. Můžete si tipnout, jestli Kolumbus (tak se jmenuje hvězda celého systému) žije. Nejsou moc organizovaní, jejich odvahu překonává jenom jejich schopnost chvástat se.

NPC:
Gagarinovi bývalí spolužáci
- Vasilij, obchodník na Crick 8, podle kterého je to v Rudých systémech tak úžasné, že kdyby to bylo ještě lepší, tak by se to nedalo vydržet a vydal se mimo centrum moci komunistů. Funguje jako spojka pro frakci Huxley je mrtev!

- Leonid Fukov - organizuje domoobranu obyčejných lidí na Crick 8, má vlažnou podporu korporace Chang-li.

- Sató, šéf dopravní kontroly v hangárech Crick 8

- Santiago, kněz Čistého světa

- Archibald, inženýr zodpovědný za opravy na Crick 8

- a spousta dalších. Jestli je někdy Gagarin shromáždí, může si založit vlastní frakci

Kapitán Silver, chlap s páskou držící zrcadlovku přes jedno oko a jeho poručík Morgan (rád by byl kapitán), významné osoby pirátské frakce Černá ruka

Katarina - punkerka s modrým čírem, ráda nasává ve Spirochétě, nejhorším pajzlu na Crick 8, většinu času ale strávila v regenerační nádrži na Daedalovi

Kepleřini spolupracovníci
- umělá inteligence Ada Lovelace
- Vědci von Neumann a Kurzweil


Místa:
Obrázek
Navštívená místa:
- Planetární systém Beta Pictoris
--Ungara

Planetární systém Kolumbus
- Darwin, planeta s podivnou, nespoutanou faunou a flórou
- plynní obři a soustava měsíců s technokratickou společností
-- Koperník s excentrickou dráhou
--- populace jeho měsíců asi bude taky excentrická, ale hrdinové tam ještě nebyli
-- Kolumbus
--- Crick
---- Crick 8
----- Výzkumné laboratoře Chang-li
----- Spirochéta, nejhorší pajzl

Nezmapovaná soustava asi čtyři týdny hyperprostorem od soustavy Kolumbus směrem k centru galaxie. Někdo ji bude muset pojmenovat. Nebo to můžete vyčíst z ruin :s_easy:

Významná nenavštívená místa:
- Platerární systém Pravda
- Základna pirátů

Daedalos
Obrázek
- Regenerační nádrž - kapitán uvažuje, že si tam rovnou udělá kajutu 8)
- a spousta dalších
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7315
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: [UW] Incident Daedalos

Příspěvek od Faskal » 5. 8. 2014, 18:44

I.i Piráti
Obrázek
Vlajková loď Černé ruky
autor


Odpoledne zastihlo naše hrdiny na planetě Ungara. Amelie Earhartová na kosmodromu netrpělivě očekávala signál nákladní lodě vyskakující z hyperprostoru, aby zařídila výměnu lisované Lutey, rostliny rostoucí pouze a výhradně na Ungaře, za zásilku léků, jídla a nástrojů, které si místní kolonie nedokáže sama vytvořit. Ta loď, co z hyperprostoru vystoupila, ale nebyla nákladní.

Na kosmodrom přistál malý výsadkový člun, ze které vyskákali tři piráti s brokovnicemi ležérně opřenými přes rameno. Nejdřív se slušně zeptali, kde se tady dá koupit velké množství Lutey, moc neradi by se ptali na každé farmě zvlášť. Když se nikdo nezval, vybrali si někoho, koho by se mohli zeptat jmenovitě, a ještě jednou se slušně zeptali. Chudáka Heisenberga, který neměl nejmenší tušení, začali zpracovávat pažbou brokovnice.

Amelie Earhartová se ho zastala, ale rozhodně nechtěla uvrhnout své lidi do nebezpečí tím, že by jim to řekla. A snažila se vyburcovat ostatní, aby se nenechali tyranizovat. Kolem ní se začal srocovat dav, který pirátům hrozil, ti si ale z nich nic neděli, protože neviděli, co má Amelie na popruhu, a ostatní vypadali neozbrojeně. Vznikajícího zmatku využila Kepler, která zezadu přišla k výsadkovému člunu a rozhodla se, že je to perfektní příležitost, jak se z této díry dostat. Uvnitř se vydala vstříc terminálu na chodbě, ale v tom jí cestu zastoupil velitel výsadku, první důstojník Morgan.

Obrázek
Chlápci s páskou přes oko jsou piráti. Ona to není obyčejná páska přes oko, je to smart-link neobvyklého designu.


Piráti si z naštvaných lidí nic nedělali a na horní části člunu se vysunula plošina s dalším pirátem, který na dav zamířil těžký kulomet. Opodál stojící kapitán Gagarin se rozhodl, že už by konečně mohl zasáhnout, namířil svou pušku na piráta za kulometem a vystřelil. Pirát se samozřejmě nenechal odstřelit bez boje a ještě stiskl spoušť. Stihl vystřelit jenom jednu kulku, ale ta se provrtala skrz Gagarinovo brnění. Proletěla jeho levou plící a vyletěla druhou stranou. Gagarin si řekl, že je na čase zamířit pryč. Udělal dva rychlé kroky, dva pomalé, a pak se svezl k zemi.

Ozvaly se čtyři výstřely téměř v jeden okamžik. Kepler vystřelila na velitele ze své maličké pistole včas, aby velitel minul a odstřelil elektroinstalaci. Heisenberg se zvedl a snažil se nepozorovaně ukrást jednomu z pirátů stojícímu k němu zády revolver, nebyl ale tak šikovný, jak si myslel a pirát se ještě stihl otočit a vzájemně se střelili. Heisenberg padl k zemi. A to proto, že viděl Amelii roztáčet minigun.

Amélie se pevně zapřela a začala pálit ze svého minigunu. Prostřílela se přes ještě stojící piráty a stěnu prázdného skladiště. Věděla, kam střílí a dav moc dobře věděl, že jí má s předstihem vyklidit prostor. To už pro Gagarina jel automatizovaný nákladní dron, který jej opatrně naložil, aby jej dopravil do výsadkového člunu. Kepler moc dobře viděla, že jej mohou zachránit jenom s pokročilou zdravotnickou stanicí, která se většinou nalézá na kosmických lodích, a z reproduktorů se ozvalo: "Kdo chce z této díry vypadnout, nastupte si, máme zpoždění." Amélie se rozhodla vyříkat si něco s piráty a Heisenberg byl prostě jenom rád za příležitost vyhodit do vzduchu něco velkého.

Na pirátskou loď se nalodili snadno díky zfalšování komunikačního protokolu a zneužitím obranných systémů přemohli posádku na menší z dvou lodí v pirátské flotile. Když začali vyjednávat s kapitánem druhé lodi, neměli zcela špatnou vyjednávací pozici. Vyměnili Morgana, přeživší piráty, bohatou zásilku Lutey a spoustu slibů za Perlu hyperprostoru, kterou promptně překřtili na Daedala.

Kepler čekala zpráva na šifrovaném kanálu. Její spolupracovníci mají být zapojeni do hive mind korporace Chang-li. Musí je zachránit!

Hrdinové nečekali a provedli skok hyperprostorem.

Obrázek
Systém Beta Pictoris

===
Ten minigun byl filmový, tak se musel nejdřív pro efekt roztočit.

Tohle byl jenom flashback, jak hrdinové získali svoji loď. Zbytek zápisu zkusím eventuelně dodat.

...
Jak se jmenuje vlajková loď pirátů?
Už jste někdy viděli piráty v tak zuboženém stavu, že si šli něco poctivě koupit a pak si nechali ukrást loď? Někdo jim musel pěkně dupnout po krku, že tak nutně potřebovali zásilku Lutey a nemohli si počkat, až to někomu ukradnou. Kdo to mohl být?
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7315
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: [UW] Incident Daedalos

Příspěvek od Faskal » 13. 8. 2014, 17:38

Tak jsem snad zase našel chvilku a zkusím vytvořit další část zápisu, bude to ale ještě chvíli trvat. Při hledání obrázků jsem ale našel...

Pohled zdálky na hlavní město Ungary:
Obrázek

Starý Earhart na patrole:
Obrázek

Kepler sbírající vzorky na Darwinu pro svou disertační práci.
Obrázek
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7315
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: [UW] Incident Daedalos

Příspěvek od Faskal » 14. 8. 2014, 18:52

I.ii Staří známí na Crick 8
V této části se hrdinové vloupají do laboratoří korporace Chang-li, v explozivním souboji pouruší integritu vesmírné stanice a vystaví její obyvatele mrazivému vakuu. Co udělají hrdinové? Nasadí jet-packy?

Obrázek
autor
Umělecká představa interiéru Crick 8 hned po výstavě


Cesta mezi beta Pictoris a soustavou Kolumbus trvala asi deset dní a členové posádky poskládané čirou náhodou si už pěkně lezli na nervy. Jako prvnímu ruply nervy Gagarinovi, který z regenerační nádrže vylezl sice až v průběhu cesty, ale péče Earhartové mu z nějakého důvodu lezla na mozek. Amy neměla nic proti cestě na Kolumbus, protože potřebovala prodat produkci Luthey a na Kolumbu o ni je obzvlášť velký zájem. Gagarin měl pocit, že přátelské povídání Amy Earhartové o tom, jak prodá se ziskem náklad Luthey a ještě zajistí soběstačnost Ungary na celý další cyklus, ve skutečnosti znamená „do těch regeneračních nádrží se cpe Luthea, víš? A sami máme málo. A přicházím kvůli tobě o zisk, víš? Měl bys to nějak finančně kompenzovat.“ A řvali na sebe přes celou loď. Pak ale k úlevě všech kolem přešli ve studenou válku.

Obrázek

Z hyperprostoru vyskočili v soustavě Kolumbus u plynného obra jménem Koperník a měli štěstí – Koperník byl na své excentrické dráze v blízkosti dalšího plynného obra – Huxleyho – a jeho měsíce Crick, na kterém byli uvěznění von Neumann a Kurzweil, které se Kepler vydala zachránit před zapojením do korporátního Hive-mindu.

Stanici Crick 8 znal Gagarin velmi dobře, v jejích větracích šachtách a na jejích smrdutých chodbách strávil své dětství. Nyní se ale pro jistotu v doku znuděnému úředníkovi nahlásil jako „turista“ a získal dvanáctihodinové vízum. Hrdiny přivítala stanice Crick 8 přeplněná lidmi. Stěny vnějších prstenců jako plástve pokrývaly šestiúhelníkové vchody do „rakví“ určených pro přespávání a klimatizace nezvládala čistit vzduch.
Obrázek

Amelie se vydala zařídit, co ji trápilo nejvíc – prodat plný nákladní prostor Luthey, vydělat a nedát vydělat nikomu, koho nemá ráda. Prošla obytnými částmi a zkušeným okem obchodníka rozpoznala svého kolegu. Vasilij zrovna seděl před svou kanceláří v luxusních dvou metrech volného prostoru a žral boršč. „Lepší obchodovat s bývalým komunistou než s korporací Chang-li“, pomyslela si a náklad vyměnila za zásoby pro Ungaru, hnojivo pro svou hydroponickou farmu a věčný dluh u Vasilijeho lidí. A pokud ne věčný, tak do doby, než po něm bude něco chtít.

Kapitán Gagarin se mezitím vydal navštívit pár svých bývalých spolužáků a začal Leonidem Fukovem. Našel jej nasávajícího ve výčepu ve Trojce, kde už byla mizivá gravitace, pro opilce bezpečná. Našel jej v sekci 246.53.20, to znamená poměrně vysoko. Vyšplhal po starých montážních linkách přeměněných ve výčep a dorazil do sekce, kde sedělo pár chlapů, kolem kterých bylo ve velkém kruhu naprosté prázdno, zde obří luxus. Chlapi vytáhli zbraně a namířili je Gagarinovi na hlavu. Fukov jim řekl, ať ho pustí, že se dobře znají. Při sedmi syntetických pivech probrali bývalé spolužáky, zapili ty už mrtvé, pomluvili všechny, které Fukov neměl rád, mimo jiné vyžraného Vasiliho, který má určitě něco společného s anarchisty z Huxley je mrtev!, Santiaga, kterému už hráblo úplně a stal se knězem Čistého světa, Archibalda, na kterého si Fukov dává z moci úřední pozor, protože není dost důvěryhodný, aby šéfoval opravám šachet mezi sektory, a pomlouvali i další.

Heisenberg se vydal do vnějšího prstence a zapadl do nejhoršího baru, co našel, do Spirochéty. Tam si svým šarmem a svou slavnou minulostí získal sluch místní buňky Huxley je mrtev! A nechal si na Daedala poslat zásilku nakoupených prekurzorů výbušnin, které Kepler začala zpracovávat spolu s hnojivem, které nakoupila Amélie. Profesor Heisenberg ještě koupil pití Kataríně, holce s modrým čírem, která měla reputaci schopné hackerky, a domluvili se na odměně za práci.

Při práci Kepler všechny komandovala, zajišťovala potřebné falešné identity a získala nejpodrobnější informace, které o Cricku 8 šlo vyhrabat. Člověk by nečekal, že se z vědkyně vyklube takový zločinný mastermind. Sbalila pár kufříků, připravila si zásobu termitu na propalování uzavřených míst a vypravila se za ostatními k Archibaldovi.

Archibalda informoval Vasilij, že jeho dobří známí by potřebovali pomoct a Amélie se skoro srazila na chodbě s Gagarinem, který za ním mířil také; zbytek dorazil později. Archibald byl formálně inženýr, ale pracoval rukama a vydělával si na Crick 8 neuvěřitelných 125 % přídělů vody a jídla. Zajistil jim, že se dělníci na hodinu dostanou mimo šachtu, kterou Kepler doporučila pro vstup a dal jim pracovní obleky a brašny s nářadím, do které Heisenberg nebyl schopný svůj raketomet žádným způsobem složit a tak se rozhodl, že kdyžtak řekne, že je to jenom nějaká trubka.

Obrázek

Hrdinové převlečení za opraváře šplhali šachtami, občas našli ve vypáčené mříži ventilace flašku od piva nebo graffiti od puberťáků, kteří místní průlezy zbožňují. Když vylezli až do prvního kruhu, chopili se údržbářského nářadí a odmontovali průchod do skladiště patřícího laboratornímu komplexu korporace Chang-li. Poklop se se zasyčením odklopil a začal velmi pomalu padat v slabé gravitaci dolů. Senzory byly k tomuto narušení bezpečnosti slepé, protože Kepler vypustila do systému Adu Lovelace, která je uvrhla do věčné smyčky.

Teď v noci by měly být laboratoře prázdné, ale při pohledu hlouběji bylo vidět pár vědců experimentujících i v noci. Hrdinové měli neodbytný pocit, že něco nesedí, tak si s hackováním centrálního počítače, ze kterého chtěla Kepler ukrást výzkumná data, raději pospíšili.
Do počítače se Kepler s Katarinou zapojili pomocí datajacku pro přímé rozhraní mezi mozkem a počítačem, začaly lámat obrany a stahovat data. V tom v dolní části laboratoří něco vybuchlo, Katarina s sebou škubla a bezvládně se sesunula k zemi a z kabelu vedoucího do její hlavy se začalo kouřit. Heisenberg ji vyškubl z počítače a nahodil jí srdce adrenalinovou injekcí. Na její místo se připojil kapitán Gagarin a z padajícího systému ukradli maximum dat.

Pád výzkumného systému spustil poplach a průchod mezi laboratoří a ubikacemi se začal uzavírat. Všichni měli dost času, aby vyklidili prostor a ještě předtím zaminovat výtah, ale Kepler sbírala poslední data a do téměř zavřených dveří musela proklouznout po zemi bokem. A v poslední vteřině se ještě musela stihnout natáhnout pro datapad. Na druhé straně podle hluku probíhala bitva. Někdo zvolal „za čistý svět!“, ale byl rychle umlčen střelbou a hermetickým uzavřením průchodu.

„Ado, je koridor před námi čistý?“, zeptala se Kepler umělé inteligence. „Na senzorech není nic. Ale něco tam nesedí, dejte si pozor,“ odpověděl program. Když hrdinové zvedli oči k průchodu, stál před nimi někdo v černém bojovém brnění. Osobní senzory hlásily bezpečný prostor, ale on začal roztáčet svůj minigun a kráčel vstříc hrdinům, aby dokázal střelbou pokrýt všechny.

Polomrtvá Katarina zapadla do krytu rovnou, a kapitán hned poté, co svou pistolí prostřílel servomotory v kolenu vojáka a sám byl skrz naskrz prostřelen. Voják se za svým tmavým hledím, za kterým byly vidět pouze dva rudě svítící body, bezpochyby zasmál. V tom mu do náruče přistála raketa z Heisenbergova raketometu a on se rozprskl po místnosti. A jeden ze střepů se zasekl do stropu.

Kdo mohl čekat, že laboratoře byly postavené pro práci ve vakuu a od vnějšího pláště je odděluje jenom relativně tenká stěna vystavená vakuu? Střepina prorazila díru, vzduch se začal se syčením vytrácet a hrozilo, že se otvor roztrhne a dojde k rychlé dekompresi. Amelie si vzala z nářadí autogen, aktivovala své jet-packy a vyletěla ke stropu, kde se zachytila a zabránila nejhoršímu – dalšímu protržení vnějšího pláště, ale úplně opravit poškození nedokázala.

Dva zachraňovaní vědci se zatím na radu Kepler krčili v rohu, zatímco dveře do jejich vězení propaloval termit a hrdinové se museli vypořádat s dalším nebezpečím – kulometnými hnízdy, které stihly Amélii prostřelit jetpack, který odhodila, aby za moment na druhé části koridoru dramaticky vybuchl, pak už ale byla cesta k vědcům volná.

I když riziko explosivní dekomprese bylo zažehnáno, protržení vnitřního pláště stačilo na aktivování krizového režimu, při kterém bylo celé patro 1 hermeticky uzavřeno s hrdiny uvnitř v bezvýchodné situaci. Ti se ale nedali, a zbytkem termitu se propálili do nižšího patra v místě, který byl podle dokumentace nejtenčí.
Když už si mysleli, že jsou v bezpečí, viděli, jak nahoře několik vojáků zakleklo, aby hrdiny odrovnali pomocí těžkých zbraní bez ohledu na civilisty, kteří se zoufale snažili utéct. Polomrtví Heisenberg, Gagarin a Earhartová společnými silami zvednuli raketomet, střelili o patro výš a díru, kterou přilezli, zakryli se před explozí ocelovou deskou, která kdysi byla stropem.

Cesta byla konečně volná. Smísili se z davem a rozhodli se, že využijí zmatku a zmizí se svou lodí pryč. Ale doky byly uzavřené a zablokované. Gagarinovi se naštěstí podařilo kontaktovat svého spolužáka jménem Sató a zajistil si – za značnou cenu – nezaprotokolované opuštění doku pro svou kosmickou loď.
Hrdinové šťastně opustili ochromenou stanici Crick 8 a rozhodli se zmizet. Než ale opustili gravitační působení Huxleyho, všiml si na svých senzorech, že něco vystoupilo z hyperprostoru – tři bombardéry s označením Čistého světa nesoucí atomové bomby - na kolizní dráze s Crickem 8!

===
Druhá část první hry, zjednodušeno, nepopisoval jsem, odkud kam která střela letěla; bylo to dost dramatické, ale jednak není třeba zabíhat do detailů, jednak si to už nepamatuju 8)

Při hře jsem se snažil pomalou gradací stavět problém, který tady nemusel být zcela zřejmý– zároveň s infiltrací našich hrdinů probíhala akce Čistého světa s cílem ochromit stanici. Proč? To se dozvíte v další části zápisu.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [UW] Incident Daedalos

Příspěvek od Jerson » 14. 8. 2014, 23:27

Chtělo by to alespoň trošku napsat jako příběh, aby se to lépe četlo.
Jinak mapy hráčů se pomalu lepší :-)

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7315
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: [UW] Incident Daedalos

Příspěvek od Faskal » 15. 8. 2014, 09:01

Dík, vyřídím jim to 8)

Stran formy - různě jsem experimentoval s formami textu a "povídková" forma mi sedí jenom, když píšu zápis z pohledu hráče.
Jako GM to moc nedávám, respektive, kdybych se o to snažil, tak to v životě nebudu schopný napsat, protože mi všechno psaní trvá strašně dlouho a povídková forma obzvlášť. Takhle jsem se to snažil proškrtávat a psát jenom to zajímavé, a stejně se to natahuje až moc.

Třeba s tímhle jsem teprv ve 2/3. Ta hra (UW) je úžasná v tom, že se pořád valí dopředu, i když třeba jde vesměs o prozkoumávání vesmírné stanice - zjistila se velká spousta zajímavých detailů o světě, z nichž ty významné pro příběh jsem vypíchl. Co je ale hlavní - mám úplně super hráče, takže se jsem si tam pil maté a ono "se to hrálo samo".

Z pohledu dynamiky ve skupině je strašně zajímavé, jak si mezi sebou rozdělili kompetence; nemáme tam tentokrát nikoho, kdo by tomu vyloženě šéfoval, kapitán kapitánuje, ale s tebou se to, Jersone, nedá srovnávat 8)
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [UW] Incident Daedalos

Příspěvek od Jerson » 15. 8. 2014, 09:11

Nevím, zda je to pochvala, já jen naplnil archeryp kapitána Malcolma, případně nového Kirka, ale každá loď včetně kosmické podle mě potřebuje člověka, který má tání odpovědnost a který má na palubě poslední slovo. Mimo palubu to může být pochopitelně jinak.

A líbí se mi, jak hrajete v uvěřitelně malých systémech a máte umělou psaudogravitaci a ne umělé gravitační pole.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7315
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: [UW] Incident Daedalos

Příspěvek od Faskal » 15. 8. 2014, 09:33

Je to pochavala, Jersone 8)

No, systém jsme tvořili dost dlouho. Víš, jak nám to spolu trvalo vytvořit tři hodiny? Teď to autor osekal, ale u stolu to trvalo úplně stejně dlouho.
A to jsme ještě hodinu a půl řešili obecné věci u obědu.

Tohle bylo domluvené - chtěli jsme co nejtvrdší sci-fi, co sneseme a budeme schopní udržet + hyperpohon. (Takže vlastně zas tak moc ne, ale snažíme se)
Pak jsme chtěli hodně politiky (nebo aspoň já :s_easy: ) a hodně prozkoumávání světa a planet (na to dojde až ve třetí části zápisu)
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [UW] Incident Daedalos

Příspěvek od Jerson » 15. 8. 2014, 10:09

Tak díky za pochvalu B-)

A to je kampaň nebo jen krátká série her? Chtěl bych vidět, jestli by v kampani fungovalo to co jsem navrhoval dřív, totiž zmenšit rozměry a držet se v jedné planetární soustavě, relativně složité, a postupně doplňovat informace o jednotlivých planetách a měsících, aby to přitom nebylo tak, že na každé planetě je jen jedna nebo dvě osady, ale třeba pět až dvacet různých prostredi, takže dohromady to dá stejnou bohatost jako Starwars a Startrek dohromady, ale přitom není třeba cestovat nikam jinam.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7315
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: [UW] Incident Daedalos

Příspěvek od Faskal » 15. 8. 2014, 16:51

A já děkuji za feedback. 8)

Jak to bude dlouhé nemám nejmenší tušení, tohle byla zatím jedna hra, a i když by všichni chtěli pokračovat... znáš to.

No, my máme tři soustavy, jedna relativně jednoduchá, druhá zatím nepopsaná a třetí relativně složitá, kde toho jde dost prozkoumávat, a pak zcela prázdná místa na mapě, které snad také eventuálně zaplníme (zatím tam je "předpokládá se, že někde v tomto sektoru je ukryta základna pirátů" a "ztracený chrám prastaré civilizace")
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7315
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: [UW] Incident Daedalos

Příspěvek od Faskal » 23. 8. 2014, 19:10

I.iii Záchrana Crick 8
Stanice Crick 8 je v nebezpečí! Její obranné systémy jsou vyřazeny záškodnickou činností Čistého světa a činností hrdinů, systém obrany na blízkém měsíci není schopen reagovat dost pružně, z hyperprostoru právě vystoupily tři bombardéry se signaturou Šestého impéria a brzy vystoupí ještě něco dalšího! Jak hrdinové využijí "incident Daedalos" - jak bude brzy nazván - ke svému obohacení?

Obrázek

Po získání kódů nutných k opuštění vesmírné stanice Crick 8 se hrdinové na palubě Daedalu rozhodli vyklidit pole. Protože ze systémů cestou šikovně smazali informaci o své přítomnosti na Crick 8, chtěli zmizet, aby si jejich přítomnost nikdo nespojil s nedávnými událostmi - poškozením integrity pláště centrálních částí, krádež dat korporaci Chang-li, únos vědců a spolčení se s teroristy z Čistého světa. V tom posledním jsou snad nevinně.

Cestou z gravitačního působení Cricku ale z hyperprostoru těsně před Crick 8 vyskočily tři bombardéry na kolizním kurzu s Crick 8. Bylo jasné, že ve způsobeném zmatku žádná další loď nestačí vystartovat dost rychle a Crick 8 je bezbranný. I když někteří členové posádky chtěli prostě zmizet a nechat Crick 8 svému osudu, kapitán Gagarin chtěl zachránit svou rodnou hroudu a byl to právě on, kdo řídil loď.

Zatímco Gagarin manévroval, aby Amélie mohla střílet z co nejlepšího úhlu z hlavních zbraní Daedalu, Kepler se vrhla ke komunikační stanici a zadala nějaké příkazy umělé inteligenci Adě, dokud ještě byli v dosahu stanice Crick 8, kde si nechala přístupová práva.

Heisenberg zatím bojoval s rozhodnutím, který systém potřebují především. A pak se rozhodl. Amélie vystřelila z hlavních lodních zbraní, do kterých Heisenberg přesměroval všechnu volnou energii, a bombardér explodoval. Podle analýzy to byla jaderná bomba dostatečně silná na zničení celé stanice Crick 8. Vzhledem ke vzdálenosti, na kterou se bojovalo, byla ovšem energie příliš rozptýlená, a jediné, co dokázala, bylo dát štítům strašidelnou namodralou záři.

Zůstaly dva bombardéry. Kepler se chladně otočila na ostatní: "Hotovo. Adě se podařilo aktivovat jednu z obranných stanic na Crick 8, která by se měla s bombardérem snadno vypořádat. A ten zbylý bude mít dost času přemýšlet o sebevražedných akcích."

A opravdu, Crick 8 se díky své rotaci už natočil tak, že nepoškozená věž nesoucí laserové kanóny mířila přímo na jednoho z bombardérů. Jeho čelní štít sice chvilku odolával, ale lasery se nakonec propálily dovnitř a explodoval i druhý bombardér. Třetí z nich pozměnil svůj směr a když jeho motory vyhasnuly, bylo jasné, že už není na kolizním kurzu s Crick 8, ale je odkloněn a buď shoří v atmosféře, nebo jej sestřelí planetární obrana. Bez práv měnit svůj kurz už totiž nikam neodletí.

"Kapitáne, z hyperprostoru vystupuje loď. Má signaturu Šestého impéria," suše oznámila Kepler kapitánovi.

Na obrazovce se objevil admirál v uniformě Šestého impéria. Klečel na kolenou a na hlavu mu mířil pistolí kultista Čistého světa. "Admirále!" zděsil se Gagarin. "Gagarine, tohle se jim nesmí podařit, i kdybys měl zničit moji loď! nesmí..." rychle zavolal admirál, ale konec věty přerušil kopanec odněkud mimo záběr. Kultista už se nadechoval, že něco řekne, ale Gagarin ukončil rozhovor se slovy: "Kepler, slyšel jsem dost, uzavři komunikační kanál."

Na dostřel se objevila bojová fregata. Podle rychlého skenu ale spousta jejích systémů nebyla z nějakého důvodu funkční.

Obrázek

Kepler se rozhodla jednat, pozastavila výzkumy na svém superpočítači a zadala úkol - nasimulovat způsob zničení válečné lodi menší lodí, jejíž palebná síla je víc než omezená. Zatímco probíhaly simulace, zkusila své štěstí a nabourala se na dálku do systémů nepřátelské lodi. Tam, kde čekala neproniknutelný softwarový štít zesílený rušením signálu a časovou prodlevou při komunikaci, našla nechráněný systém. Než se před ní uzavřel, podařilo se jí vyřadit bodovou obranu lodi.

Počítač konečně dal odpověď - pokud se jim podaří odpálit tři jaderné torpéda těsně za sebou a zasáhnout špatně chráněné místo těsně před motory, budou schopni ji zničit. Plán byl tedy jasný.

I když hlavní zbraňové systémy fregaty nebyly uzpůsobené na boj s tak malou lodí jako je Daedalus, a její systém bodové obrany byl vyřazený, nebyla bezbranná, protože se otevřely dveře hangáru a proti Daedalovi vystartovalo několik stíhačů. Kepler nechala komunikační konzoli komunikační konzolí a sedla si k laserům bodové obrany.

Kapitán se pokoušel manévrovat, ale rychle zjistil, že stíhacím letounům jenom tak neuletí a svěřil loď do rukou bodové obrany a štítů. A s motory na plný výkon se pustil po optimální trajektorii, na které budou schopni vypustit torpéda tak, že nemůžou minout. Ale výkon nestačil a trajektorie se zdála být nedosažitelná. Plán zachránil Heisenberg, který redistribuoval energii k motorům.

Několik stíhaček bylo rychle sestřeleno a stihly napáchat pouze malé škody. Amélie namířila hlavní lodní zbraně do otevřeného hangáru a trefila se naprosto přesně. Z hangáru vyšlehly plameny z hořících vnitřních částí lodi, které okamžitě uhasila dekomprese. Útok mohl bezpečně proběhnout.

Gagarin dokončil úpravu trajektorie a předal štafetu odpovědnosti Heisenbergovi. Ten tři dostupná torpéda nesoucí každá čtyři jaderné hlavice svařil dohromady, aby zasáhly jediné místo a připravil je na odpal. V pravý moment - tehdy, když Deadalus těsně prolétal kolem fregaty - je vypálil.

Ale minul. Nezasáhl vypočítané místo a nálože neprorazily vnější plášť, místo toho vybuchly na jeho povrchu.

Exploze se rychle šířila, a i když kapitán zrychloval, jak jen mohl, nemohl se dostat z kritické oblasti včas. Amélii Earhartové bylo jasné, že musí vstoupit do hyperprostoru, aby unikli a navrhla kapitánovi souřadnice. A ten na její radu dal lodi příkaz vstoupit do hyperprostoru.

Heisenber ze strojovny pozoroval, jak se aktivuje jádro hyperprostorového pohonu - ale příliš pomalu. Viděl, jak se roztrhla záď fregaty a jak kolabují zadní štíty Deadala.

Strojovnu pohltily plameny a Deadalus skočil neznámo kam.
Snad jenom Amélie mohla vědět, kam skočili...




====
Tak to byla úplně předposlední část prvního zápisu. Hra už je tak vzdálená, že si pamatuju jenom obrysy problému a - dobře pro délku zápisu - nepopisuju detaily akce. Apocalypse engine odsýpá hodně rychle a soubojový systém UW se ho poměrně drží, i když má trochu mouchy.
Rozdělení na stanice je hodně zajímavý design. Hráči si nejdřív rozdělí kompetence/zodpovědnost a těch se drží. Tím zároveň určí, co můžou řešit svými move, co nehlídají a kde mohou vzniknout problémy; přecházet mezi stanicemi ale není problém. Přejít mezi stanicemi v rámci části lodi (jsou dvě - můstek a strojovna) je nicméně zásadní rozhodnutí; přecházet mezi částmi lodě je pak vyloženě nebezpečné, a ještě nikdo nemusel procházet mezi můstkem a strojovnou, tak čekám, že to hráči někdy zkusí 8)
Z nějaké důvodu to vypadá tak, že se všichni nasáčkují na můstek - na kterém teda nikdy není dost lidí - a jeden chudák zůstane ve strojovně. Člověk ve strojovně má ve většině případů, co jsem viděl, nejmíň dramatických okamžiků, ale největší zodpovědnost, protože se musí rozhodnout, jestli bude obsluhovat štíty - a tak zachraňovat loď při útoku a když tam nebude, tak je průšvih. Nebo bude u reaktoru a "pomáhat". V UW je aid extrémně užitečný, protože nedává +1 jako v AW nebo DW, ale rovnou posunuje fail=>částečný úspěch a částečný úspěch=>úspěch (podobně jako třeba v novém Vincentově AW:Dark Ages), čím má paradoxně největší moc ovlivnit, která akce uspěje. A pak tam má "opravdu těžké zbraně", jako jsou třeba ty atomovky, ale ty pro použití vyžadují opravdu dramatický moment :-)

Hrdinové zatím výsledky tohoto incidentu moc nevyužili, trochu pohýbali se svými dluhy/laskavostmi u různých korporací. Každopádně zastavili katastrofickou destabilizaci sektoru, ale určitě to hodně zahýbá s rovnováhou moci, což bude začátek další session, jestli se sejdeme. Hned potom, co se vypořádají s tím chrámem prekurzorů.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Raven
Příspěvky: 4216
Registrován: 6. 11. 2006, 07:40
Bydliště: Brumov

Re: [UW] Incident Daedalos

Příspěvek od Raven » 8. 9. 2014, 18:30

Nevidím sasanky
R
"Make BDSM, not war, sister."

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7315
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: [UW] Incident Daedalos

Příspěvek od Faskal » 13. 9. 2014, 10:58

I.iv Skok do neznáma
Tak jsem to nestihl dopsat. Detailnost tohohle příspěvku je ale asi optimální, řekl bych. Jak dopadly Cramped questers popisovat nebudu, ale ten move je úžasný.

Obrázek
Nezmapovaná planeta. Buď se jí bude muset vymyslet jméno, nebo si to vyčtěte v ruinách 8)

Obrázek
Místo přistání, kde se z moře těží deuterium do palivových článků, což ještě zabere dva-tři dny, sasankový les, kde byli hrdinové přepadení primitivními domorodci a k překvapení všech přemoženi, spoutání a obětování temným bohům (ty kostky háží opravdu úsměvně) uprostřed zřícenin města s... podivnými úhly, znáte to.
Už to vypadalo, že jsou z nejhoršího venku, když se jim povedlo rozluštit komunikační signály té beztvaré hmoty, co se snažila vyplazit po sloupech až k místu, kde hrdinové skončili přilepení kaučukem ze sasanek, a celé to tam podpálili.

Pak nad obzorem vytryskl vzhůru k nebi paprsek, který vycházel z místa, kde byl dříve detekován signál. Zbytky beztvaré hmoty se uspořádal do kapkovitého tvaru směrem k němu, domorodci přestali vysoko v městě vřeštět a spolu s hrdiny se hypnotizovaně se zahleděli do světla...
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7315
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: [UW] Incident Daedalos

Příspěvek od Faskal » 13. 9. 2014, 11:19

Milostné dopisy na dnešek. Hráči, nečtěte to přede hrou. :s_easy:

Drahá Kepler,
od Chang-li se ti podařilo ukrást výzkumná data. Hoď+interface; na 10+ vyber dvě, na 7-9 prosím vyber jedno:
• Víš, o co se snaží
• Víš, kde to hodlají provést
• Víš, jak tomu zabránit
Při neúspěchu máš jen zlé tušení a ještě našli v tvém současném výzkumu chybu. To je k vzteku.
Každopádně jsi na ně získala 3 DP

Ať jde věda!
Tvůj GM

PS: Na čem vlastně bádáš?

Drahá Amelie,
zastihla tě urgentní zpráva z Ungary: „Okamžitě se vrať, vylíhne se dřív!“ Hoď+mettle; na 10+ vyber jedno, na 7-9 dvě, 6 a míň všechno:
• Ukradli jej piráti!!!
• Vylíhlo se to, uteklo a část vaší osady je zničená
• Vylíhlo se přesně to, co ses bála, že to bude
Co to proboha bylo? Nějaký mazlíček? Jakým způsobem to souvisí s Lutheou?
S láskou GM.
PS: Každopádně tě čeká zásilka Luthey

Drahý Gagarine,
tak to s tím křižníkem dopadlo docela dobře. Narazil do Crick 8 a… zfúzoval s ní?!? Hoď+mettle; na 10+ vyber tři, na 7-9 dvě, 6 a míň jedno :
• Všichni se z postižené oblasti stihli evakuovat
• 6. Impérium ti ten incident nevyčítá
• Crick 8 zůstal na stabilní dráze a nikdo jej nemusí zachraňovat
Každopádně je to významná událost pro 6. impérium, které spoléhá, že z toho pro ně něco vytěžíš. A taky – na Crick 8 jsi hrdina, gratuluju!

Držím ti palce,
GM

Lovelettery se nebudou vyhodnocovat na začátku hry, ale až padne spouštěč, co jsem jim připsal - Kepler až bude mít chvilku u superpočítače, Amelia Earhartová až kontaktuje Ungaru a Gagarin až bude poblíž Crick 8.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Uživatelský avatar
Faskal
Příspěvky: 7315
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Neurotargeting lab Bergen

Re: [UW] Incident Daedalos

Příspěvek od Faskal » 14. 9. 2014, 10:43

Ještě hlášky z minula...

M: "Dělají ze sebe jediné slušné a přechází na červenou."
M: "Tady bude v korporátní části vězení a tady obytné části." F: "Já bych to nerozlišoval."
M: "Byl jsem se tam podívat jenom tak, jako turista." F: "Tak takhle se dnes říká průmyslové špionáži."
F: "Co to je?" M: "To jsou solární panely." F: "Super, už vím, co vybouchne."
F: "Máte poškozený life support a ztrácíte vzduch." J: "Jasně, ale první se musí opravit ten kávovar."
M: "Vy civilisto, máte vůbec nějakou expertízu s házením atomovek?" D: "Hlavní je, že to bouchlo, ne?"

A když už to píšu, tak i aktuální:

F: "Šesté impérium [nejtajemnější frakce], to bude největší překvápko." M: "Největší překvápko by bylo, kdyby byli docela v pohodě."
Velekněz vyděšeně křičí na posádku: "Zabili jste boha!" J: "Pokrčím rameny a odnáším řídící jednotku k raketoplánu."
M: "Ta Kepler [hackerka] je úplná NSA"
M: "To jsou dobré kopce, takové se už dnes nedělají."
R: "Já myslím, že by [Gagarin] neprošel vstupním dotazníkem do armády."
R: "Nemá Vasilij náhodou pod pultem atomovku?" F: "Myslíš, že ne? Je to rusák."
Šéf teroristů, když po něm začali jít: "Tím, že mě zabiješ, nic nedokážeš, myšlenka neumírá!" M: "Ale ano, umírá - a ukončím spojení."
F: "Ti piráti jsou banda loserů."
R: "Příště musí být nějací piráti." J: "Vždyť jsi měla jednoho celou hru zavřeného ve sklepě."

Ten design pravidel se vydává dost zvláštním směrem. Nevím, co na to mám chlápkovi napsat. Ale odsýpá to dobře.

Jinak u těch loveletterů jsem tentokrát postupoval tak, že jsem je nastavil, aby se nespustily všechny najednou na začátku, ale postupně, a až ve chvíli, kdy se zrovna neděje nic moc zajímavého, a nastavil je hodně volně, a to tak, aby si jej hráči mohli sami zaplnit svou agendou, čehož se perfektně chytili. Nevýhodou snad byla jistá epizodnost hraní, ale i minulá hra byla pospojovaná z malých celků, které propojovaly hráčské postavy.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: [AW] {PbP} Záporáci - Tharagavverug, [CMWGE] {PbP} The Glass-Maker's Dragon - Miramie Mesmer - vědma snů.

Odpovědět

Zpět na „Vaše hry - příprava, rady, zápisy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host