Stíny Angmaru

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které již máte za sebou.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9627
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Stíny Angmaru

Příspěvek od Ecthelion » 15. 6. 2014, 12:19

Stíny Angmaru
"Oheň ohněm, vzdorem vzdor,
dávný lék na dávný mor."


Obrázek

Hra se odehrává v roce 1604 Třetího věku na severu Středozemě, v Eriadoru a přesněji Arnoru. Tomuto zovuspojenému království Arthedainu a Cardolanu vládne Argeleb II., syn krále Araphora. Postavy se budou většinu času pohybovat na hranicích Arthedainu a Cardolanu s kraji, které ovládá Černokněžný král (tedy Angmar a Rhudaur), až k podhůří Mlžných hor a Roklince.

Zatímco síly Arthedainu a Cardolanu slábnou, síla Černokněžého krále roste. K jeho černým praporům se stahují skřeti z obou stran Mlžných hor, divoké kmeny horalů a zlých lidí z Rhudauru a dokonce Východňané zdaleka. Na hranicích jsou běžné přepady a srážky, skřeti obléhají několik arthedainských hradů a skřetí přepadové skupiny pronikají hluboko na území Cardolanu a pálí a ničí. Angmarská vojska se šikují a je otázka času, než na hranicích vypukne další válka.

Postavy:
:arrow? Isilmion Urcuner, dříve z Domu harfy (Bubák)
Jeden z hrstky posledních Noldor ve Středozemi. Narodil se v Gondolinu během Prvního věku a přežil zkázu Skrytého království. Když Morgothovy hordy oblehly město, spolu s ostatními členy Domu harfy se vzbouřil proti svému pánovi Salgantovi, který byl koupen Nepřítelovými sliby. Společně vyrazili na pomoc Glorfindelovi a elfům z Domu zlatého květu. Ti se bránili skřetům a balrogům na Velkém tržišti. Bojovali zde bok po boku, ale Harefníci byli bez vůdce a téměř do jednoho zde zahynuli, když na ně přišli ohniví draci. Isilmionovi spálil pravou polovinu těla dračí oheň, ale jako jednomu z pouhé hrstky přeživších se mu podařilo uniknout tajnou cestou z města. Pára z fontán města zničených dračím ohněm vytvořila mlhu, která zakryla jejich ústup.

Přežil dračí oheň, ale přestože elfí moudrost je značná, takové rány léčit nedokáže. Dodnes nese strašlivé jizvy a zvolil si epessë (jméno, kterým se nazývá) Urcuner, což ve Vznešeném jazyce znamená strašák, nebo bubák. Nemá kvůli tomuto zranění cit v pravé ruce, takže nemůže hrát na harfu. Naučil se ale vládnout mečem levou rukou a skřeti se obávají jeho gondolinské čepele.

:arrow? Arnubên, syn Aglarânov (Fingalen)
Pochází ze staré númenorské rodiny a v mládí byl členem družiny arthedainského krále. Poslali jej se zprávou do Roklinky, kde jej ale na mnoho let uvěznilo angmarské obléhání. Zatímco byl uvězněn, Čarodějný král vpadl do Cardolanu a v boji o Amun Sul padli oba Arnubênovi mladičtí synové. Byl na ně tak pyšný - Dúnedain měli zřídka více než jedno dítě a on měl dva krásné syny. Arnubênovy statky v pohraničí byly zničené a neměl se tam k čemu vrátit. Chtěl jen zemřít, ale tehdy začal mít věštecké vidiny... o plavovlasém mladíkovi na bujném koni, který měl oči Nilûbêna, jeho mladšího syna, a on ve snech stál po jeho boku obklopený služebníky Černokněžného krále.

Elrond ho přesvědčil, že jeho píseň ještě nedozněla a přijal jej ve svém domě. Arnubên se Arthedainu už nevrátil, a to jak pro příliš bolestné vzpomínky, tak pro hanbu z přísahy věrnosti svému králi, kterou nedokázal naplnit... přestože již žije jen nemnoho těch, kteří by si pamatovali jeho jméno. Zůstal v Roklince a mečem, prorockými sny a neutuchající nenávistí ke společnému nepříteli pomáhal elfům v boji s angmarskými stvůrami a zrádci v Rhudauru. Na vidinu, která jej odvrátila od záměru zemřít na téměř dvě století zapomněl... dokud do Roklinky nepřišel mladý Ælfric...

:arrow? Ælfric, syn Ællův (Kryštof)
Jeden ze Seveřanů z Éothéodu (kteří jsou později známí jako Rohanští), kteří sídlí mezi Mlžnými horami a Temným hvozdem, přičemž na ně ze severu tlačí angmarští skřeti. Ælfric byl stejně jako jeho otec jedním z předních družiníků Pána Éothéodu a rytíř jeho éoredu. Byl také pěvcem v jeho síni a získal si přízeň a srdce dcery Pána Éothéodu, která se mu o svatojánské noci zaslíbila a on se zaslíbil jí. Pak ale jeden z mocných pánů Éothéodu, Earh Rudý, v síni Pána urazil nevybíravými slovy krásu této dámy a Ælfric jej v rudém hněvu srazil pěstí. Earh do dvou dnů zemřel. Porušil tak zákon Éothéodu, který zapovídá, aby v síni Pána byla prolita krev. Ælfrica se chopili Pánovi družiníci a měl být popraven, Pánova dcera ale v slzách uprosila svého otce a trest tak byl změněn na vyhnanství. Do rodné země se smí vrátit pouze, pokud přiveze strašlivou přilbu velkého angmarského kapitána, který pálí severní země Éothéodu a těžce sužuje tamější kraje. Jinak jej při překročení hranic čeká smrt. Odešel proto ze země Éothéodu na druhou stranu hor do Roklinky. Zde s bratry Elladanem a Elrohirem vyjíždí proti skřetům a angmarským, jak často jen může... přičemž mezi nepřáteli stále hledá angmarského kapitána v přilbě, protože v srdci stále chová vzpomínku na líbeznou dceru Pána Éothéodu.

Zápisy:
Večerní hvězdo zářící,
toulavé světlo spanilé
jasnější stokrát sta svící,
poutníče, Eärendile!
Pozdrž svou cestu oblohou,
u nás spusť kotvu na chvíli.
Slyš nás, kdo odplout nemohou
za těmi, které ztratili.


:arrow? Dlouhá cesta z Roklinky (první sezení)
Přátelé v něm jako poslové dorazili do Cardolanu několik hodin před vojskem Černokněžného krále.

:arrow? Vlkodlačí průsmyk (druhé sezení)
V něm se přátelům podařilo provést uprchlíky z Gwath Mindon skrze Vlkodlačí průsmyk.

:arrow? Vločky sněhu (třetí sezení)
V sedmi dnech přátelé s uprchlíky změřili cestu mezi Průsymkem vlkodlaků a Andrathem.

:arrow? Mlha padá na Mohylové vrchy (čtvrté sezení)
Trojice prorazila hlídaným Andrathem a skrze Mohylové vrchy dorazila k cardolanským Strážným hradům.

:arrow? Lov na jelena (páté sezení)
Přátelé ulovili jelena ve Starém hvozdu a pátrali po zrádci v Havraní pevnosti.

:arrow? Noc černé zrady (šesté sezení)
V něm odhalili zrádce na Havraní pevnosti a zabránili nepřátelům otevřít bránu hradu.

:arrow? Haudh Dorthagûln, hrobka černokněžníka (sedmé sezení)
V něm se zjistilo, jaká byla Urcunerova dobrodružství, když se oddělil od ostatních.

:arrow? Rada cardolanských pánů (osmé sezení)
V něm přátelé přesvědčili Radu pánů, aby se pokusili před příchodem jara dobýt Labutí hrad a připravili plán.

:arrow? Bitva o Labutí hrad (deváté sezení)
Přátelé v čele cardolanského vojska svedli s angmarským nepřítelem bitvu o Labutí hrad.

:arrow? Výprava za mečem (desáté sezení)
V něm přátelé vyrazili stíhat zloděje Urcunerova meče Helegristu. Ach ouvej!

:arrow? Cesta sněhem (jedenácté sezení)
V něm přátelé putovali v pátrání po meči zimou a sněhem až do starého hradu v Obrovištích.

:arrow? Střetnutí s černokněžníkem (dvanácté sezení)
Přátelé svedli boj s černokněžníkem a podařilo se jim za cenu velkého hoře získat zpět meč Helegrist.

:arrow? Návrat domů (třinácté sezení)
V něm se přátelé vrátili do Labutího hradu, obleženého nepřáteli.

:arrow? Obrana Labutího hradu (čtrnácté sezení)
Přátelé v něm bránili hradby Labutího hradu proti hordám skřetů.

:arrow? Hrívë (patnácté sezení)
V něm se přátelé připravovali na příchod jara... a dorazili nečekaní hosté.

:arrow? Dunění kopyt (šestnácté sezení)
Arnubên měl vážný rozhovor s paní Rodwen a přátelé se vydali zachránit zajatce, které skřeti odváděli k Mlžným horám.

:arrow? Beznaděj (sedmnácté sezení)
Přátelé se pokusili proniknout do nepřátelské tvrzi a zachránit sličnou Æthelflæd.

:arrow? Svátky jara (osmnácté sezení)
Přešla zima a svátky jara začalo jaro a nový rok.

:arrow? Sněm v Hůrce (devatenácté sezení)
Přátelé se zúčastnili sněmu carodlanských pánů, který měl rozhodnout o budoucnosti celé marky a Arnoru.

:arrow? Bitva o most (dvacáté sezení)
Angmarští zahájili jarní útok a vrhli všechny síly proti západu. Přátelé s nimi změřili síly v bitvě.

:arrow? Řinčení mečů a tříštění kopí (dvacáté první sezení)
Přátelé se postavili skřetímu vojsku vedenému strašlivým Boldogem.

:arrow? Cesta do Roklinky (dvacáté druhé sezení)
Přátelé se po mnoha událostech vydali zpět do Roklinky.

:arrow? Poslední domácký dům a cesta na jih (dvacáté třetí sezení)
Události v Roklince a cesta do Cesmíne.

:arrow? Do hlubin, kde vládne stín... (dvacáté čtvrté sezení)
Přátelé byli skřetím přepadem donuceni zamířit do podzemí pod Mlžné hory.

:arrow? Temnota pod horami (dvacáté páté sezení)
Putování v temnotách a jeskyních hluboko pod horami.

:arrow? V zemích éothéodských (dvacáté šesté sezení)
Pochmurný návrat domů pro Ælfrica, syna Ællova.

:arrow? Čepele a plameny (dvacáté sedmé sezení)
Boj o hořící město Suthburg a souboj s úhlavním nepřítelem jednoho z přátel.

:arrow? Zlatá síň Éothéodu (dvacáté osmé sezení)
Rozuzlení Ælfricova příběhu ve Zlaté síni Éothéodu.

:arrow? Hádanky a obři (dvacáté deváté sezení)
Přátelé v něm doprovázejí elfku Eldalótë na cestě směrem na sever.

:arrow? Gundabad (třicáté sezení)
Chodby a labyrinty dávného trpasličího sídla, které nyní slouží skřetům za jejich hlavní město na Severu...

:arrow? Štvanice (třicáté první sezení)
Únik z Gundabadu a Šedých hor před pronásledovateli.

:arrow? Temný hvozd (třicáté druhé sezení)
Temný hvozd, bílí jeleni a říční panny.

:arrow? Pavouci a orlové (třicáté třetí sezení)
Přátelé putovali skrze Temný hvozd, krajiny mezi Horami a Lesem, aby pak zamířili do Vysokého průsmyku.

:arrow? Návrat domů (třicáté čtvrté sezení)
Návrat zpátky do Cardolanu. Návrat domů.

:arrow? Epilog
...který vypráví příhody některých postav po návratu přátel do Cardolanu.


Pokračováním kampaně je hra Mráz Angmaru.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9627
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stíny Angmaru

Příspěvek od Ecthelion » 15. 6. 2014, 12:19

Postavy

Postavy mohly patřit k některé z následujících kultur:

- Arnorští Dúnedain
Sem patří arthedainští Dúnedain, kteří slouží králi Arnoru a stále drží obrannou linii na Větrovských vrších. Arthedainští bojují oděni v brnění a jejich meče jsou obávané, jsou zoceleni v bojích proti angmarským skřetům a divokým lidem. V Arthedainu se uchovala nepřerušená linie králů a vědění Severního království, pod jeho kontrolou jsou také všechny tři palantíry. Arthedinští často mluví i mezi sebou sindarsky a jsou spojenci elfů.

V Cardolanu stále vydržel zbytek cardolanských Dúnedain, i když cardolanský král a většina toho lidu byla zabita během vydrancování Cardolanu v roce 1409 Třetího věku. Většina sídel cardolanských Dúnedain byla zničena a zůstávají už jen v několika místech, která se dají dobře bránit (jako hrady v Mohylových vrších a trosky Tharbadu) a vesnicích rozesetých na jihu Meziříčí. Jejich síla byla natolik oslabena, že již nemohou otevřeně vyjít do pole a spoléhají se většinou na své luky a utajení víc než na otevřený boj.

Rhudaurští Dúnedain věrní Arnoru byli z velké části vyvražděni a dodnes jich přežívá v Arthedainu nebo Cardolanu jen hrstka, rozesetá mezi ostatní Dúnedain. Protože se mnozí z nich přidali na stranu Černokněžného krále a bojují v angmarském vojsku, lidé se na ně dívají s podezřením a otevřenou nenávistí. Přeživší jsou proto nezřídka nuceni skrývat svůj původ i jména.
Dúnedain (singul. Dúnadan) , v překladu ze sindarštiny "Muži ze Západu"

Pocházeli z několika domů lidí, kteří byli během prvního věku světa přáteli elfů v Beleriandu. Tito lidé se usídlili v zemích elfů a bojovali po jejich boku. Odměnou jim Valar dali během druhého věku ostrovní zemi Númenor, aby zde mohli žít. Království Númenoru bylo krásné a mocné a Númenorejci postavili mnoho přístavů na březích Středozemě. Po svém návratu jej ale zkazil Sauron a Númenorejci ve své pýše odmítli Valar a vyhlásili jim válku. Valar proto jako trest celý ostrov Númenor potopili na dno moře. Ze zkázy se zachránil pouze Elendil vysoký se svými syny Isildurem a Anárionem a malým ostatkem lidu, kteří si říkali Věrní a nikdy nepodlehli Sauronovu našeptávání. Na křídlech bouře byly jejich lodě doneseny do Středozemě, kde založili království Arnor a Gondor.

Dúnedain jsou nadřazení ostatním menším lidem Středozemě vznešeností ducha i těla, ale pokud jsou svedeni na scestí, jsou stále schopni zla. Jsou většinou vysocí, jejich vlasy mají barvu havraní černi, jejich pleť je bledá a oči bývají šedé. Bývají také moudří a ti mezi nimi urozeného rodu jsou obdařeni darem jasnozřivosti a dokážou předvídat věci, které se teprve stanou. Délka jejich života je trojnásobná oproti lidem Středozemě a dokážou si uchovat mládí až téměř do konce svého života.
- Elfové
Na severu zůstávají elfové především v ústí řeky Lhun. Lindonští elfové jsou mořeplavci a stavitelé lodí, odchází sem také mnoho elfů, kteří jsou již znavení Středozemí a odplouvají na Západ. Elrond Půlelf pak udržuje vojenskou posádku v podhůří Mlžných hor, v Imladris, zvané také Roklinka. Elfové z Roklinky jsou z velké části tvořeni uprchlíky z Eregionu (Cesmínie), mezi nimiž jsou zruční kováři, a také elfími vojáky a rytíři, kteří sloužili poslednímu Velekráli Noldor, Gil-Galadovi.

- Trpaslíci z Modrých hor nebo Trpasluje
Po zničení velkých trpasličích měst a pevností v Mlžných horách přišlo mnoho trpasličích vyhnanců do Modrých hor. Zde si založili nová sídla a v horských údolích zvoní kovářská kladiva a krumpáče kutačů. Mnoho zdejších trpaslíků vyráží za obchodem nebo dobrodružstvím do zemí lidí. Další ustoupili do velké trpasličí pevnosti, kterou nazývají ve svém jazyce Khazad-dûm, a elfové ji nazývají Hadhodrond a lidé Trpasluj. Je to největší sídlo trpasličího lidu a domovem největšího trpasličího domu Dlouhovousáčů, kterému vládnou Durinovi dědicové.

- Hobiti
Mnoho hobitů sídlilo v Arthedainu a Cardolanu již předtím, ale teprve současný král jim dal oblast známou jako Kraj jako jejich vlastní. Výměnou za to mnoho hobitů slouží v královském vojsku, zatímco další stále putují krajem a hledají, kde by se usadili.

Samozřejmě mohli být také cizinci odjinud (Gondorští, elfové z Temného hvozdu nebo Lorienu, etc.), ale to už záleželo na domluvě.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9627
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stíny Angmaru

Příspěvek od Ecthelion » 15. 6. 2014, 12:19

Arnor, Severní království

Hra se odehrává v Arnoru, severnějším ze dvou království Dúnedain, které založili ve Středozemi (druhým je Gondor na jihu). V sindarštině to jméno znamená "Země krále" (Ara- (královský) + (n)dor (země)), protože zde vládli potomci Elendila Vysokého, kteří užívali titul velekrále. Gondor byl formálně vazalem velekrálů Arnoru (vládce zde byl pouze králem), ale ve skutečnosti se díky velké vzdálenosti vyvíjel zcela samostatně a do příběhů severu, až na výjimky, toto království téměř nezasahuje.

Na vrcholu své slávy ovládal Arnor téměř celý Eriador mezi řekami Bruinen (Bouřná), Gwathló (Šerava) a Lhûnem, včetně oblasti, která se později stane Krajem. Obývají jej Dúnedain, kteří připluli ze Západu a usadili se zde, potomci jiných domů Edain, které zůstaly ve Středozemi a lidé, kteří Eriador obývali před příchodem Dúnedain. Sídlí tu také roztroušeně hobiti a v jižním Cardolanu i zbytky elfů z Eregionu, kteří unikli zkáze toho kraje. Hlavním městem bylo Annúminas na březích Soumračného jezera, ale z toho dnes zbyly jen trosky. Sídlo království se přesunulo do Fornostu.

Dějiny Arnoru
Arnor byl založen během druhého věku s příchodem Vyhnanců vedených Elendilem Vysokým. Jeho synové Isildur a Anárion založili ve stejnou dobu na jihu království Gondor. Před založením Arnoru byla na severu již velká populace Númenorejců, kteří sem přesídlili během existence Númenoru. Většina jich sídlila v přístavu Vinyalondë, který byl později znám jako Lond Daer. Tito Númenorejci se brzy smísili s nižšími lidmi, kteří zde žili, byli přátelští k elfům a v písních stále uchovávali paměť na dávné dny.

Po smrti desátého krále Arnoru, Eärendura, v roce 861 Třetího věku, vzrostly nesváry mezi jeho syny. Nejstarší z nich, Amlaith, vznesl nárok nad vládu nad Arnorem, ale nakonec ovládal pouze oblasti Arthedainu, zatímco zbylí synové si založili království Cardolan a Rhudaur. Hlavní město, Annúminas, se vylidnilo a dnes leží v ruinách. Sídlem Arnoru se stalo město Fornost Erain v Severních vrších. Tento rozkol uspíšil úpadek severních Dúnedain. Tři království se často svářila a střetávala v šarvátkách o hraniční území, přesto vztahy Arthedainu a Cardolanu byly poměrně přátelské. Naproti tomu Rhudaur vždy vystupoval oproti dvěma zbývajícím nepřátelsky a s Cardolanem a Arthedainem vedl hořký spor o vlastnictví věže Amon Sûl a palantíru, který tam byl uložen.

Okolo roku 1300 Třetího věku, v době vlády šestého krále ve Fornostu, přišel do hor na severovýchodě Arnoru Černokněžný král, který zde shromáždil mnoho zlých lidí, skřetů a dalších odpudivých bytostí, a založil tu království Anrgmar. Moudří věří, že se rozhodl zničit severní Dúnedain, zatímco byli rozděleni, když se Gondor na jihu ukázal jednotný a silný. V Rhudauru vždy bylo méně Dúnedain než v obou zbylých královstvích a menší lidé tu vždy tvořili většinu obyvatel. Černokněžný král brzy intrikami obsadil Rhudaur, kde krále Dúnedain nahradil jeden z divokého kmene zlých horalů, kteří obývali Mlžné hory. Ten nechal povraždit, nebo vyhnat zbylé rhudaurské Dúnedain a jako spojenec Angmaru zahájil válku proti Arthedainu a Cardolanu.

V roce 1356 Třetího věku napadly vojska Angmaru a Rhudauru zbylá království a v bojích byl zabit arthedainský král Argeleb I. Přesto se Arthedainu s pomocí Cardolanu podařilo udržet obrannou linii na Větrných vrších. Cardolan opakovaně poskytl Arthedainu pomoc, když to potřeboval, ale v roce 1409 vpadla angmarská vojska do Cardolanu a rozvrátila ho. V bojích byl zabit král Cardolanu a většina země byla vypálena. Ostatku cardolanských Dúnedain se podařilo udržet v Mohylových vrších a Starém hvozdě za nimi, stejně jako na jihu v Meziříčí, jinak zůstalo v zemi jen několik roztroušených vesnic a osad. Arthedain nemohl poslat pomoc, protože sám čelil angmarskému útoku, a udržel se jen díky pomoci elfů z Šedých přístavů a Lórienu. Cardolanští Dúnedain poté přísahali věrnost králi Arthedainu, který opět začal nazývat zbytek obou království jako Arnor. Po následující století pak Arnor odrážel zuřivé útoky z Angmaru a Rhudauru, ale jejich síla a odhodlání se ztenčovaly a slábly, zatímco zlá moc Černokněžného krále rostla...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9627
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stíny Angmaru

Příspěvek od Ecthelion » 15. 6. 2014, 12:20

Kraje Eriadoru

Arthedain

Obrázek

Jméno kraje je zřejmě sindarsky "Země Edain (tedy lidí)". Země byla na severu ohraničena ledovou zátokou Forochel a na západ řekou Lunou, na východ pak hranice tvořily Větrovské vrchy a na jih Brandyvína. Na východ od něj se rozkládal Rhudaur a na jih pak Cardolan.

Hlavním městem království je Fornost a další z důležitých měst byla Hůrka na křížení Velké východní cesty a Zelené cesty. Dřívější hlavní město Annúminas leží na území Arthedainu, ale je v troskách a bylo opuštěno.

- Větrovské vrchy
Větrovské vrchy jsou pustá a skalnatá oblast, která leží několik tuctů mil severovýchodně od Hůrky. Slouží jako hlavní linie obrany proti Angmarským hordám a jsou těžce opevněné. Stávala na nich také věž Amon Sûl na Větrově, která byla zničena v roce 1409 Třetího věku.

- Věž Amon Sûl
Věž na Větrově byla vybudována v době druhého věku. Elendil s vojskem Arnoru zde čekal na oddíly Gil-Galada, předtím než vyrazili do Mordoru ve Válce posledního spojenectví. Byl zde umístěn jeden ze tří palantírů Severního království . Po rozdělení Arnoru stála Amon Sûl na hranicích všech tří království a nárok si na ni dělaly všechny tři království. Nakonec zůstalo pod kontrolou Arthedainu a se vzrůstem moci Angmaru byly Větrovské vrchy opevněny. V roce 1409 Třetího věku velké angmarské a rhudaurské vojsko oblehlo Větrov a věž byla vypálena. Posádce věže se ale podařilo ustoupit i s palantírem ustoupit až do Fornostu.

- Severní vrchy
Vrchovina v severní části Eriadoru, na východ od Soumračných vrchů a severně od Větrovských vrchů. Z nejsevernějšího místa míří jihozápadně k Fornost Erain, hlavnímu městu Arthedainu a tam i severnímu konci Severojižní cesty.

- Soumračné vrchy
Hlavní město Arnoru, Annúminas stávalo na jižním břehu Soumračného jezera. Kopce Evendimu (sindarsky "Soumračné vrchy") jsou rozesety na západním břehu jezera. Z jezera pak dále vytéká Brandyvína a přítok řeky Lhûn pramení v kopcích.

- Annúminas
Sindarské jméno znamená "Věž Západu" a bylo hlavním městem království Arnor. Založil jej ve Druhém věku Elendil Vysoký a byl zde jeden z palantírů Severního království. Hlavní město bylo opuštěno a nyní leží v ruinách, přičemž palantír byl přemístěn do Fornostu, který se stal novým hlavním městem.

- Fornost Erain
Ze sindarštiny pro "Královská severka". Leží na jižním konci Severních vrchů, asi sto mil na sever od Hůrky. V roce 1409 oblehly angmarské síly hradby města, ale mladý král Araphor je odehnal od zdí a zabránil katastrofě.

- Kraj
Oblast v Eriadoru, kterou nyní obývají hobiti. Je to úrodný kout, který byl v posledních letech opuštěný. Usadili se tu hobit, kteří sem připutovali z jihu a z Cardolanu a Rhudauru (odkud prchali před válkou). Současný král jim dal oficiální povolení se v Kraji usadit natrvalo, přestože hobití rodiny zde žijí již mnoho let. Původně byl kraj lovištěm krále Arnoru.

- Věžové kopce
V sindarštině známé jako Emyn Beriad. Táhly se na západě Eriadoru na východ od Kraje. Na jejich vrcholcích byly vystavěny věže, které zbudovali Gil-Galadovi elfové během druhého věku jako obranu Šedých přístavů. Nejvyšší z nich se jmenuje Elostirion.

- Lond Daer
Dříve velký přístav zbudovaný ve druhém věku námořníky z Númenoru na pobřeží Minihiriath. Šlo o první stálý přístav Númenorejců ve Středozemi a sváželo se sem dřevo na stavbu númenorejských lodí z širokého okolí. Po pádu Númenoru jeho význam pomalu upadal a nakonec byl opuštěn ve prospěch přístavu v Tharbadu.

Cardolan

Obrázek

Jméno zřejmě pochází ze sindarského jména pro "Zemi rudých vrchů". Hranice Cardolanu vedly od Baranduiny (Brandyvíny) na západ až k řece Mitheithel (Bouřná) na východě a řece Gwathló (Šerava) na východ a na jih. Její severní hranicí byla Velká východní cesta.

- Mohylové vrchy
Mohylové vrchy, v sindarštině zvané Tyrn Gorthad, byly kopcovatým krajem na východ od Starého hvozdu. Své jméno odvozují od velkého množství mohyl a katakomb, které se tu nacházejí. Byli sem pohřbíváni králové Cardolanu, ale většina hrobek je mnohem starších, některé ještě ze Starých věků světa.

- Starý hvozd
Starý hvozd je prastarý divoký hvozd uprostřed Arnoru. Byl součástí Cardolanu, ale lidé do něj vstupují jen zřídka. Nyní se tu nachází několik posledních útočišť cardolanských Dúnedain.

- Jižní vrchy
Vrchovina v centrální oblasti Eriadoru. Byla rozšířením Mohylových vrchů, od kterých byla oddělena Andrathem, hlubokým a úzkým průsmykem, kudy vedla část Severojižní (častěji známé jako Zelené) cesty.

- Minhiriath
Minhiriath, známé také jako Meziřící, byla velká oblast v jihozápadním Eriadoru, která obsahovala všechny země mezi Brandyvínou a Šeravou. Sestávalo se většinou z otevřené krajiny, jediný větší hvozd tvořil Eryn Vorn podél mořského pobřeží. Minhiriath náležel Cardolanu, ale po zničení angmarskými silami v roce 1409 Třetího věku byl z velké části neobývaný.

Rhudaur

Obrázek

Jeho jméno původně znamenalo v sindarštině "Východní lesy", protože Rhudaur byl nejvýchodnějším ze tří arnorských krajů. Později se ale význam názvu změnil a stal se z něj "Zlý hvozd".

Rozkládal se od Větrovských kopců až k řece Bruinen (Bouřná). Měl dlouhou společnou hranici s Cardolanem podél Velké východní cesty a s Arthedainem podél Větrovských kopců. Rhudauru také patřil pruh země mezi řekami Bouřnou a Mitheithel (Mšenou). Říkalo se mu Osten a právě sem poprvé přišli hobiti z čeledě Statů okolo roku 1150 Třetího věku.

- Obří lesy
Hustě zalesněná oblast severně od Velké východní cesty, která se táhla až k Obrovištím. Muži z Arnoru a později z Rhudauru tu mezi vrchy vystavěli řadu hradů a pevností.

Angmar

Obrázek

Na některých mapách uváděn také jako Ângmâr. Jeho hlavním městem byl Carn Dûm, kde žila rasa zlých lidí. Carn Dûm se nacházel poblíž hory Gundabad, není známo kdy. Podle trpaslíků nejstarší z Otců trpaslíků, Durin Nesmrtelný, procitl právě v hoře Gundabad zhruba v době, kdy se probudili elfové. Pro trpaslíky tak tato hora byla vždy posvátná.
Během druhého věku Sauronovi skřeti Gundabad obsadili a vykutali si pod ním mohutné město, největší ze svých sídel na severu. Byli vyhnáni teprve až koncem druhého věku, ale trpaslíci neměli dost sil znovu Gundabad osídlit. Během třetího věku jej znovu ovládli angmarští skřeti a učinili z něj své hlavní sídlo. Trpaslíci pak chovají ke všem skřetům, kteří nosí gundabadské odznaky, trpkou a prudkou nenávist.

Roklinka

Obrázek

Roklinka byla založena během druhého věku, když oddíl vyslaný Gil-Galadem z Lindonu a vedený Elrondem Půlelfem zachránil uprchlíky z Eregionu před Auronovou armádou a byl zatlačen do Rhudaurských kopců. Sauronovy síly pak obklíčily útočiště uprchlíků a po tři roky je obléhaly, dokud nebyl Elrond zachráněn vojskem Gil-Galada, který napadl obléhatele a rozprášil je. Elfové pak v Imladris, nebo Roklince, jako byla dále známa, postavili pevnost jako útočiště všech elfů na východě Eriadoru. Elrond Půlelf tu držel stálou vojenskou sílu pro boj proti Sauronovým pohůnkům a skřetům. Místo samo je chráněno mocí svého pána Elronda a jeho elfího prstenu. Roklinka byla opět obležena ve čtrnáctém století Třetího věku, když proti ní vypochodovaly angmarské armády Černokněžného krále. Po několika letech obležení byly zahnány za pomoci posil vyslaných z Lothlórienu.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9627
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stíny Angmaru

Příspěvek od Ecthelion » 19. 6. 2014, 08:54

Nuže, konečně se mi podařilo doplnit sem podklady. :wink:

:arrow? Potřebuji teď, aby mi crowen a Bubák napsali jména svých postav.

:arrow? Musíme vymyslet, v čem to vlastně budeme hrát. $D

Osobně se mi asi nejvíc pozdává druhá edice Fate s tím, že vzhledem k tomu, že se asi bude dost bojovat, mohli bychom přidat prvky souboje a consequences z třetí edice. Zdá se mi, že to by mohlo fungovat.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 22012
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stíny Angmaru

Příspěvek od Vallun » 19. 6. 2014, 09:00

Kde to budete hrát?:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3197
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: Stíny Angmaru

Příspěvek od crowen » 19. 6. 2014, 09:13

Vallun píše:Kde to budete hrát?:)
Nejak cez internet, vzhladom na to, ze nebudem kvoli tomu lietat z Irska do CR :-)

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9627
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stíny Angmaru

Příspěvek od Ecthelion » 19. 6. 2014, 10:47

crowen: Irsko, Německo a ČR. $D

:arrow? Zkusil jsem dát dohromady, co by se z Fate Core přidalo k Fate 2e, případně ideálně Příběhovému Fate (je to text z Core, vyházel jsem věci, co pro nás nebyly relevantní, modré jsou moje opravy)... je to tady. Zkuste na to prosím mrknout, jestli by to pro vás bylo přijatelné.

:arrow? A nezapomeňte na ty jména! :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 22012
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stíny Angmaru

Příspěvek od Vallun » 19. 6. 2014, 10:51

Přiznám se, že by mne lákalo se k tomu vetřít, zní to velmi zajímavě:) Ale s oheldem na čas a připojení by to asi nebylo reálné i kdyby jste mne snesli, nicméně alespoň budu pilně sledovat.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Stíny Angmaru

Příspěvek od Goran » 21. 6. 2014, 11:03

Taktéž pro mě není reálné se připojit, ale moc vám fandím a těším se, až něco odehrajete a budu si moct přečíst nějaký zápis!
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9627
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stíny Angmaru

Příspěvek od Ecthelion » 21. 6. 2014, 12:34

Vallun, Goran: Moc díky za podporu, kluci! :wink:

Zápisy jsou v plánu, uvidíme, jak nám to půjde. Ale díky přípravě k téhle hře jsem si zase přečetl Pány prstenů a Hobita (to je skoro do Radosti až na kost $D).
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3197
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: Stíny Angmaru

Příspěvek od crowen » 21. 6. 2014, 15:05

Moja postava sa vola Ingwar Mordhalion. Vlkodav je specialne vycviceny, aby utocil potichu, a nevaroval nepriatela stekotom. Jeho meno je Adhbas, Ticha smrt.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 4923
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Stíny Angmaru

Příspěvek od boubaque » 21. 6. 2014, 23:24

Moje postava je elf z bývalého gondolinského Domu harfy, v prvním věku užíval jméno Isilmion, ale po svém znetvoření (spálená polovina těla, včetně části obličeje dračím ohněm) začal používat jméno Urcuner, což znamená quenijsky strašák nebo bubák. Starým jménem ho oslovují jen někteří elfové, kteří ho znají z prvního věku, ostatní toto jméno většinou ani neznají a moje postave je pro ně prostě Urcuner.

Urcuner sice sídlí v Roklince, kde stále schovává svůj ohořelý štít se zčernalým znamením harfy, který mu kdysi zachránil život, ale většinu času tráví raději na hlídkách v lesích nebo na výpravách proti skřetům a Angmarským. Tvrdí, že je to proto, aby svou zjizvenou tváří neděsil obyvatele malebné Imladris, ale spíš ho obtěžují tu zhrozené, tu soucitné pohledy těch, kteří si na jeho vzhled ještě nestačili zvyknout. Lesy projíždí na svém sivákovi, v lehké elfské kroužkové zbroji a plášti sepnutém sponou ve tvaru harfy.

Domluvili jsme se taky s Jonášem, že bude mít meč nazývaný Helegrist (sindarsky "Ledová čepel"), vytvořený v minulém věku světa gondolinskými kováři. Jeho čepel je na dotek chladná jako led, a pokud jsou v blízkosti skřeti, svítí studeným světlem. Stejně jako všechny gondolinské čepele je umně zpracovaná, výjimečně ostrá a časem nerezne ani neztrácí na jase.

EDIT: Ostatní info už doplnil Jonáš do prvního příspěvku.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9627
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stíny Angmaru

Příspěvek od Ecthelion » 23. 6. 2014, 22:14

Nuže, postavy máme nahozené... a myslím, že moc pěkně. Vidím tam spoustu prostoru pro zápletky a problémy, které se hrnou jejich směrem. O-)

:arrow? Teď musíme vybrat systém, ve kterém budeme hrát. Crowen psal, že se "SotE Fate + rozšíření z Core" nemá problém. Bubáku, jak ty to vidíš? Až odsouhlasíme systém, tak na Fóru připravíme postavy, abychom mohli příští měsíc hrát. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 22012
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stíny Angmaru

Příspěvek od Vallun » 23. 6. 2014, 22:18

Co Fate ropzcestí + Freeport?:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Odpovědět

Zpět na „Vaše hry - příprava, rady, zápisy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Sarsaparillos a 1 host