DrD 1.7 - Kouzelník

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Jaký druh kouzelníka preferujete?

- Kouzelník založený na magenergii jako původní DrD kouzelník
16
80%
- Kouzelník založený na magenergii jako původní o DrD hraničář.
1
5%
2. přístup
1
5%
3. přístup
2
10%
 
Celkem hlasů: 20

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD 1.7 - Kouzelník

Příspěvek od eerieBaatezu »

Nejbanálnější řešení mě napadá: kouzelník má určitý počet magů a za kolo může seslat jen kouzlo za tolik magů, kolik je jeho úroveň. (Nikdy se mi nelíbilo, když kouzelník v prvním kole na někoho seslal modré blesky za všechnu svou magenergii.:D) Pokud je kouzlo dražší, přelévá se vyvolání kouzla do dalšího kola. Tzn. metamorfóza na draka za 192 magů se bude na 16. úrovni sesílat 12 kol.
Tohle mi přijde takové hodně zachovávající feeling starého DrD.

Je ale otázkou, zda má takové DrD 1.7 být? Pořád mám pocit, že 1.7 vždy budou tíhnout k tomu být 1.6 homerules každé jednotlivé skupiny, protože pro každého je jádro DrD v něčem jiném. Ale to je off-topic.
Obrázek
Kain
Příspěvky: 6
Registrován: 22. 4. 2012, 16:38

Re: DrD 1.7 - Kouzelník

Příspěvek od Kain »

eerieBaatezu píše:Nejbanálnější řešení mě napadá: kouzelník má určitý počet magů a za kolo může seslat jen kouzlo za tolik magů, kolik je jeho úroveň
To se mi moc líbí :clap:
AAA

Re: DrD 1.7 - Kouzelník

Příspěvek od AAA »

Jen malá poznámka:

K Bleskům jsme si provedli (jedno v kterých pravidlech, je to přenositelné) následující úpravu:
Čaroděj může seslat naráz blesků kolik chce (kolik má many), ale má určitou pravděpodobnost seslání (která by neměla přesáhnout 90%) a pokud to nepodhodí, příjde o trojnásobek many, nebo je zraněn sám - nezvládl prostě magické síly.

To z čaroděje dělá obávanou postavu, ale on sám své plné skutečné schopnosti nepoužije, dokud není zahnaný do kouta, protože při nich riskuje život.
Uživatelský avatar
johnjarik
Příspěvky: 534
Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Ceske budejovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 1.7 - Kouzelník

Příspěvek od johnjarik »

AAA píše:To z čaroděje dělá obávanou postavu, ale on sám své plné skutečné schopnosti nepoužije, dokud není zahnaný do kouta, protože při nich riskuje život.
A jak to pomaha hre?
Hraji uvedomeleho kouzelnika, ktery nekouzli. A kdyz uz nemohu jinak seslu kouzlo (je snad jedno jake). Nepodari se mi seslat, umru.
Vazne ma pak hrac lepsi pocit ze hry, nez kdyz muze sesilat o 106, beze strachu se selhani?
Uživatelský avatar
johnjarik
Příspěvky: 534
Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Ceske budejovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 1.7 - Kouzelník

Příspěvek od johnjarik »

Pokud mohu rici svuj nazor, tak bych uvital system, kde kouzla jsou ekvivalentem bojonikovych fint.
Oslepit nekoho kouzlem by bylo stejne narocne, jako oslepit jej vrzenym piskem do oci, prehozenim plaste pres hlavu, oslepenim odrazem slunce od zbrane (ano, tohle je uz trochu heroicke), ... atd.

Asi tu zacnu sirit svoji verzi RPG, ktera to zatim umoznuje (byt neni napsana jedina finta) :D
Návštěvník

Re: DrD 1.7 - Kouzelník

Příspěvek od Návštěvník »

johnjarik píše:
AAA píše:To z čaroděje dělá obávanou postavu, ale on sám své plné skutečné schopnosti nepoužije, dokud není zahnaný do kouta, protože při nich riskuje život.
A jak to pomaha hre?
Hraji uvedomeleho kouzelnika, ktery nekouzli. A kdyz uz nemohu jinak seslu kouzlo (je snad jedno jake). Nepodari se mi seslat, umru.
Vazne ma pak hrac lepsi pocit ze hry, nez kdyz muze sesilat o 106, beze strachu se selhani?
Ano, máme tam i jiná kouzla než salvu blesků, které takový efekt nemají, jsou i manově výhodnější, ale prostě jimi kouzelník nezabije v jednom kole cizí postavu na srovnatelné úrovni. Tu salvu blesků je vhodné seslat jen ve skutečně vyhrocené situaci, kdy čaroděj riskuje svůj život, ale pokud uspěje, provede rozhodující akci v celé hře - spálí téměř kohokoliv na uhel.

BTW: JohnJarik je mě povědomé. Nechodil jsi tak před 10-ti lety na xchat, nebo gigachat? A nestudoval na Masárně IT? Taky je možné, že jsi psal do dechu draka, tak tě znám odtamtud :-)
AAA

Re: DrD 1.7 - Kouzelník

Příspěvek od AAA »

johnjarik píše:Pokud mohu rici svuj nazor, tak bych uvital system, kde kouzla jsou ekvivalentem bojonikovych fint.
Oslepit nekoho kouzlem by bylo stejne narocne, jako oslepit jej vrzenym piskem do oci, prehozenim plaste pres hlavu, oslepenim odrazem slunce od zbrane (ano, tohle je uz trochu heroicke), ... atd.

Asi tu zacnu sirit svoji verzi RPG, ktera to zatim umoznuje (byt neni napsana jedina finta) :D

Ano, něco takového tam máme taky. Místo toho, aby kouzelníkova kouzla požírala automaticky životy, tak se proti nim dá (pokud nejsou naváděná, ale ta jsou drahá) krýt jako proti běžné střele. Dále může čaroděj vykouzlit nějaký meč do ruky (ohnivý, bleskový, ledový...), šlehnout ohnivým bičem...

Samozřejmě jsou kouzla (zpomalení, ...) proti kterým se bojovník nevykryje, ale ta ho mají za cíl spíš oslabit, než zničit.
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 15:58
Bydliště: Holic

Re: DrD 1.7 - Kouzelník

Příspěvek od Tadeas »

Návštěvník píše: Ano, máme tam i jiná kouzla než salvu blesků, které takový efekt nemají, jsou i manově výhodnější, ale prostě jimi kouzelník nezabije v jednom kole cizí postavu na srovnatelné úrovni. Tu salvu blesků je vhodné seslat jen ve skutečně vyhrocené situaci, kdy čaroděj riskuje svůj život, ale pokud uspěje, provede rozhodující akci v celé hře - spálí téměř kohokoliv na uhel.
my prave kvuli tomuto zavedli omezeni ze kouzelnik nemuze seslat vice blesku najednou nez je jeho uroven. proc? protoze nepratelsky kouzelnik ve vyhrocene situaci a zahnan do kouta by mohl spalit na uhel jakoukoliv hracskou postavu bez toho aby s tim mohla neco delat. a vsem by bylo fuk ze pri tom riskuje svuj zivot. no prece se nevzdame temnych carodeju ktere je treba porazit.
AAA

Re: DrD 1.7 - Kouzelník

Příspěvek od AAA »

Tadeas píše:
Návštěvník píše: Ano, máme tam i jiná kouzla než salvu blesků, které takový efekt nemají, jsou i manově výhodnější, ale prostě jimi kouzelník nezabije v jednom kole cizí postavu na srovnatelné úrovni. Tu salvu blesků je vhodné seslat jen ve skutečně vyhrocené situaci, kdy čaroděj riskuje svůj život, ale pokud uspěje, provede rozhodující akci v celé hře - spálí téměř kohokoliv na uhel.
my prave kvuli tomuto zavedli omezeni ze kouzelnik nemuze seslat vice blesku najednou nez je jeho uroven. proc? protoze nepratelsky kouzelnik ve vyhrocene situaci a zahnan do kouta by mohl spalit na uhel jakoukoliv hracskou postavu bez toho aby s tim mohla neco delat. a vsem by bylo fuk ze pri tom riskuje svuj zivot. no prece se nevzdame temnych carodeju ktere je treba porazit.
Záleží jak komu co vyhovuje, u nás toto rozhodně neumí každý kouzelník a díky tomu jde z čarodějů strach, protože sám čaroděj není v žádném případě neporazitelný hrdina, ale je dost nebezpečný, lov na mocného čaroděje by nemělo být samozřejmostí, družina by se na něj měla velice dobře připravit. Jinak u nás postavy neumírají trvale, pouze se jim při smrti sníží některé atributy, peníze, zkušenosti, aby smrt bolela, ale neznamenala konec postavy. Postava, to není jen level, ale především něco, do čeho vloží hráč kus svého srdce, svého života, postava má ve hře bohatou historii a to by se nemělo nechat jen tak odejít.
Uživatelský avatar
johnjarik
Příspěvky: 534
Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Ceske budejovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 1.7 - Kouzelník

Příspěvek od johnjarik »

Návštěvník píše: BTW: JohnJarik je mě povědomé. Nechodil jsi tak před 10-ti lety na xchat, nebo gigachat? A nestudoval na Masárně IT? Taky je možné, že jsi psal do dechu draka, tak tě znám odtamtud :-)
a) Je tezke odpovidat nekomu, kdo neni registrovany :(
b) Pred 10 lety jsem chodil na xko, xchat, gigachat, studoval pedak M+IT v Budejcich, psal DrD+, delal PJ na GC.
Ted uz plati jen to posledni.
AAA

Re: DrD 1.7 - Kouzelník

Příspěvek od AAA »

johnjarik píše:
Návštěvník píše: BTW: JohnJarik je mě povědomé. Nechodil jsi tak před 10-ti lety na xchat, nebo gigachat? A nestudoval na Masárně IT? Taky je možné, že jsi psal do dechu draka, tak tě znám odtamtud :-)
a) Je tezke odpovidat nekomu, kdo neni registrovany :(
b) Pred 10 lety jsem chodil na xko, xchat, gigachat, studoval pedak M+IT v Budejcich, psal DrD+, delal PJ na GC.
Ted uz plati jen to posledni.
Tak přece jsi to ty :-) Já tam měl nicky Darkwind na Gigachatu a (myslím)Gildar na xchatu. Pamatuju si, že jsme tehdá dost vykecávali na chatu o dračáku a tak. Pokud jsi to ty, tak jsi mi vyprávěl, jak jsi hrál (s bráchou tuším) nějaké dobrodružství, kde byl ve vesnici, na nízkém levelu a plnil nějaké úkoly odvahy na přijetí mezi muže. A jasně, o tom gameconu jsi mluvil taky, PJoval jsi někdy v roce 2002 v družině, co to pak vyhrála myslím.

Registrovaný nejsem, ale asi to udělám.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti