DrD 1.7?

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 397
Registrován: 26. 4. 2006, 08:06
Bydliště: Principielně v Brně
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od Sniper »

pipux píše:No, konečně přímočará odpověď!
... a pokud na GameConu nebudeme, dáš k dispozici i nějaké ukázkové pdf?
Web DrKu už je registrován - teď tam nic nenajdeš, ale po Gameconu by tam právě měly přibýt materiály které budeme prezentovat.

A pokud jsi z Brna a neplánuješ jet na GC, mohl by jsi si zůčastnit testu dobrodružství před samotným conem. Sice to nebude tak kvalitní, ale zase zadarmo :D
Pokud si myslíš, že tě nikdo nevidí, mí tajní dostanou prémie.

Chci hrát: Mouse Guard
Mám také rád: GURPS 3e, house-DrD, DnD 4.0, DnD 3.5
Vyvíjím: DrD 2.0 unofficial
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od skaven »

<reklama>Pokud nakouknete do tématu Jeskyně a Draci, je tam první testovací verze hry ke stažení...</reklama>
Pepa

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od Pepa »

Tak jeden a půl měsíce to tu leží ladem, tak se chci zeptat.... Pracuje někdo na DrD 1.7. (ShadoWWW, Bifi, ...) nebo jste to poslali k ledu?
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4594
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od ShadoWWW »

Pracuji na tom, ale je to běh na delší trať. Ale brzy představím další koncept.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od York »

Znovu jsem si pročetl tuhle diskusi a získal jsem z toho dojem, že jsem si pamatoval správně, že o tohle téma má stále zájem celkem dost lidí. Viz některé zajímavější příspěvky:
ShadoWWW píše:Teď, když se chystá nová edice D&D Next, si stále více uvědomuji, v čem DrD II selhalo vůči starému Dračáku. Jistě, s novou verzí nikdy nebudou spokojení všichni hráči staré verze, ale DrD II selhalo v několika imho důležitých bodech. Chápejte mě dobře - neříkám, že DrD II je špatná hra, jen si prostě myslím, že DrD II mělo být DrD+ nebo úplně jinak pojmenovaná hra. Přestože fluff může být podobný, tak DrD II je jiné nejen z hlediska mechanik, ale i z hlediska atmosféry a také zaměření a preference hráčů. Zkuste si zahrát v DrD II nějaké původní DrD dobrodružství - ta hra bude mít dost rozdílnou atmosféru.
Sniper píše: O revival starého DrD jsem se pokoušel a pokouším. Začalo to mým zjištním, že DrD 1.6 má dobrou myšlenku a je stále preferován majoritou českých hráčů - i když o tom nediskutují zde či na jiných serverech - protože prostě nemají potřebu. DrD se všemi neduhy je to, co chtějí hrát. A na české scéně není pro DrD konkurence - buď jsou systémy složitější, nebo zcela ignorují zájmy této skupiny.
Mikelangelo píše:Dle mého názoru má DrD neotřesitelnou pozici na české scéně. A to hlavně DrD 1.6. Takže pokud tu má úspět nějaké DrD, tak spousta lidí to bude hodnotit vůči DrD. A očekává že všechny RPG jsou jsou jako DrD.
elf píše: Kdy začíná předprodej DrD 1.7? :-) DrD+ ani DrD II skutečně není nástupcem DrD 1.x. Z mé zkušenosti: osobně neznám žádného hráče DrD+. DrD II koupil kamarád, zahráli jsme návrat do Bílého hradu a... pokračujeme v 1.6.
Líbí se mi KaM, ale to je příliš jednoduché a není prostor na rozvoj postavy. A přejit k něčemu zahraničnímu... Jedna je určitá jazyková bariéra i v nejmladší generaci a druhak DrD 1.X už stouta lidí kdysi hrálo a je pro ně jednodušší se k tomu vrátit, než se učit něco uplně nového.

Chtělo by to uvtořit širší tým. Když vidím jaká diskuse se tu rozpoutala tak je ale jisté, že zájem o DrD 1.7 tu je. A ne zanedbatelný.
Poznámka o týmu je dost zásadní. Nejde ani tak o to, že by se to nedalo v jednom člověku napsat. Problém je v tom, že se to nedá v jednom člověku ofeedbackovat a otestovat.
skaven píše:Ve fóru DrD 1.7 - Obecné předpoklady jsem objevil hezký post od Alefa:
Stále vidím tu priestor pre dobrý český old-school založený systém zaopatrený množstvom príkladov, odporúčaní, vysvetlení estetiky hrania, ktorý bude kryť špecifický štýl hrania (=ten oldschool) a môže, ale nemusí byť odpichnutý od DrD...
Osobně mám podobný pocit a proto jsem v podstatě již od vydání DRD II uvažoval, zda tento prostor nějak nevyplnit.

Prošel jsem si dnes téma vývoje DRD 1.7 a je pro mě dobrým znamením, že i další lidé z řad autorů pravidel i hráčů cítí potřebu nějak zaplnit místo po ukončeném DRD 1.X Zdá se mi ale, že celý projekt dříve či později vyhnije na úvahách, zda je 1d20 lepší než 1k6+ a hráč (pro kterého přeci hry děláme) zase tak nějak utře nos. Tedy pokud se plánu neujme Bouchi, který by projekt dokázal zaštítit značkou Dračí Doupě (TM).
Projekt kupodivu neumírá ani tak na těchto úvahách, jako spíš na všeobecném nezájmu. Absence zaštítění nějakým známým jménem je ale zjevně pro nekomerční projekty všobecně dost smrtící.
MarkyParky píše: Pojďme se tedy podívat, co by opravdu dle mého názoru měla 1.7 urcitě splňovat. V první řadě musí být plně zpětně kompatibilní s 1.6. Hráči musí být schopni zachovat si své postavy s jejich schopnostmi, PJové musí být schopni zachovat si svoje světy s jejich vnitřním uspořádáním a musí dokonce umožnovat i jakousi možnost konverze houserules. Jinými slovy, musí to být evoluce stávajících principů, nikoliv nastolení pravidel nových. Jinak nebude hráči přijata jako pokračování DrDO. Co tím myslím?

V DrDO na 5. úrovni umí hraničář kouzlit, bojovat se zvířaty, stopovat, mít jednu mimosmyslovou schopnost, může mít psa. V nových pravidlech musí ten samý hraničář být schopen těch samých věcí. Pravidla mohou být jiná v mechanismu, jakým to hraničář udělá, mohou se lišit v hodnotách, mohou se dokonce lišit i v úrovních a způsobu, jakým hraničář tyto schopnosti získá. Ale musí zůstat zachována kontinuita v tom, že je hraničář získá v tom, jaké budou důsledky jejich používání.

Tím si rovnou vymezujeme, co by DrD 1.7 určitě obsahovat neměla. Neměla by obsahovat nová povolání. Neměla by obsahovat úplně nové schopnosti. Neměla by integrovat množství nových houserules. Jejím důsledkem by mělo být to, že se zahrajete úplně stejnou hru jako se stávajícími pravidly, ale bude méně častěji docházet ke sporným situacím a budete muset méně častěji koukat do pravidel - bude vám stačit pár čísel v denníku a jednotný mechanizmus na jejich vyhodnocení.
S tímhle názorem se z velké části ztotožňuju.
Vallun píše:Jako konzervativec bych se spíš držel DrD 1.6, a jako člověk, co jí hraje od počátku, má hru rád a s psaním pravidel (byť nikoliv herních) má své zkušenosti, rád pomohu s 1.7 :)
Cokoliv napíšeš, může být kdykoliv použito proti tobě ;-)
Vallun píše:Navíc předpokladem je, že vznikne alespoň koncept nějakého reálného 1.7
Tady jej máš: viewtopic.php?f=192&t=10081. Budu vděčný za všechny připomínky.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32335
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od Vallun »

York - to téma jsem sice zahlésdl, ale má 9 stránek a většina jsou zdejší obvkylé kecy proti DrD a pod. Rád byhc pomohl s něčím, co by začínalo poněkud smysluplněji, než takhle...navíc musím někdy rychle napsat něco z Hrstce;)

Navíc bez nějakého toho "požehnání" od bouchiho je to lehce na hraně autorského práva..
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od York »

Vallun píše:York - to téma jsem sice zahlésdl, ale má 9 stránek a většina jsou zdejší obvkylé kecy proti DrD a pod. Rád bych pomohl s něčím, co by začínalo poněkud smysluplněji, než takhle...
A jak by sis takový smysluplný začátek představoval?

Designový záměr projektu se dá shrnout zhruba takto: Vytvořit novou verzi Dračího doupěte s tím, že veškerý settingově závislý a "fluffový" obsah by měl být pokud možno beze změny, zatímco herní systém bude kompletně nahrazen úplně novým. Nově by mělo vzniknout také povídání pro PJ a pro hráče o tom, jak hrát a vést hru (to zatím v prezentované verzi není).

Podle těchto pravidel by mělo být možné odehrát všechna původní dobrodružství pro Dračí doupě pouze s mechanickým přestatováním a dojem ze hry by měl být hodně podobný, jako kdyby se hrálo podle originálních pravidel. Součástí systémových změn mohou být i mírné úpravy v možnostech povolání (kouzelník například může kouzlit, i když mu dojdou magy, jen jeho kouzla nebudou tak silná, válečník se může naučit zneškodňovat pasti, jen v tom nebude tak dobrý jako zloděj, sicco a druid by měli dostat schopnosti použitelné i jinde než ve velmi specifických situacích, atp.).

O případných doplňcích, rozšířeních a podobně je možné uvažovat ve chvíli, kdy bude tento základ funkční a prověřený.

edit: Ještě bych asi měl zdůraznit, že na tom tématu není až tak důležitých těch 9 stránek diskuse, jako spíš odkaz v záhlaví na stažení kompletní alfa verze PPZ průvodce hrou.
Vallun píše:Navíc bez nějakého toho "požehnání" od bouchiho je to lehce na hraně autorského práva..
Existuje požehnání od Bouchiho ke vzniku "fanouškovské" verze, dá se dohledat v jedné ze zdejších diskusí. Bez toho bych to samozřejmě nedělal. Právě proto se to taky pracovně jmenuje 1.9, Bouchi totiž několikrát zdůrazňoval, že pokud by mělo vzniknout něco, co bude stavět na DrD a přitom kompletně vymění herní systém, tak půjde o tak zásadní změnu, že by měla být reflektováná "přeskočením" několika verzí podobně jako u přechodu mezi verzemi 1.3 a 1.5.
Naposledy upravil(a) York dne 7. 5. 2013, 20:15, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od Jerson »

York píše:Designový záměr projektu se dá shrnout zhruba takto: Vytvořit novou verzi Dračího doupěte s tím, že veškerý settingově závislý a "fluffový" obsah by měl být pokud možno beze změny, zatímco herní systém bude kompletně nahrazen úplně novým.
Nevím zda můžeš změnit herní systém bez toho, aniž bys změnil schopnosti a přitom ho udržel vyvážený. A ještě abys ho dokázal uplatnit mezi hráči DrD.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od Fafrin »

No, uvidíme kam dojdeš, já se pokusím dělat minimální evoluci (sjednocování a odstraňování mechanik, případně aspoň zjednodušování) v rámci svého DrD 1.8. Uvidíme, kdo bude hotovej první.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od York »

Jerson píše: Nevím zda můžeš změnit herní systém bez toho, aniž bys změnil schopnosti a přitom ho udržel vyvážený.
Zachováním schopností myslím například to, že kouzelník stále bude mít na výběr z klasických známých kouzel jako blesky, hyperprostor či dým - žádné nepřibyde ani neubude. Samozřejmě to ale neznamená, že budou stejné i vyhodnovací mechaniky, ani že se nic nezmění třeba na podmínkách použití (viz třeba diskuse o hyperprostoru v o něco výše nalinkovaném tématu).

Alfa verze průvodce hrou je každopádně až na texty o hraní hry kompletní a volně ke stažení, takže se můžete podívat, jaké změny jsem tam navrhnul (všechno je samozřejmě otevřené k diskusi, proto to sem postuju a píšu).
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32335
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od Vallun »

Fafrin píše:No, uvidíme kam dojdeš, já se pokusím dělat minimální evoluci (sjednocování a odstraňování mechanik, případně aspoň zjednodušování) v rámci svého DrD 1.8. Uvidíme, kdo bude hotovej první.
Nebylo by lepší spojit síly? já se tedy navíc taky přikláním spíš k myšlence evoluce...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od Bouchi »

York píše:
Vallun píše:Navíc bez nějakého toho "požehnání" od bouchiho je to lehce na hraně autorského práva..
Existuje požehnání od Bouchiho ke vzniku "fanouškovské" verze, dá se dohledat v jedné ze zdejších diskusí. Bez toho bych to samozřejmě nedělal. Právě proto se to taky pracovně jmenuje 1.9, Bouchi totiž několikrát zdůrazňoval, že pokud by mělo vzniknout něco, co bude stavět na DrD a přitom kompletně vymění herní systém, tak půjde o tak zásadní změnu, že by měla být reflektování "přeskočením" několika verzí podobně jako u přechodu mezi verzemi 1.3 a 1.5.
Já bych nicméně podotkl, že i při "přeskočení" několika verzí (čísel za tečkou) zůstávaly herní mechanismy v drtivé většině zpětně kompatibilní. Tj. neměnil se souboják, hody proti pasti, procentové hody, spíš se sem tam něco přidalo.
Čili pokud by se např všechno převedlo jen na použití šestistěnek, tak by IMHO označení 1.x bylo matoucí.
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32335
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od Vallun »

Bouchi - to souhlasím, ale jen odstranění k100 (%) hodů a jejich náhrada k10 (pastmi) by asi byla ok, ne?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od York »

Vallun píše: Nebylo by lepší spojit síly?
To by samozřejmě lepší bylo, ale nemůžu k tomu nikoho nutit. Myslím si však, že stojí za to alespoň důkladně rozebrat to, co je už napsané, navržená řešení některých problémů třeba mohou být použitelná i pro někoho dalšího, nebo naopak v diskusi vzniknou jiná, vhodnější.

Úplně nejlepší by asi bylo si to zkusit zahrát (tedy pro mě určitě). Otázka ale je, jak na to. Možná zkusit play-by-post, aby se mohli zůčastnit i případní mimopražští zájemci? Tedy pokud se nějací zájemci najdou...
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od Bouchi »

Vallun píše:ale jen odstranění k100 (%) hodů a jejich náhrada k10 (pastmi) by asi byla ok, ne?
Bylo, ale není to tak jednoduché, nadělalo by to dost paseku u zloděje (jeho tabulka úspěchu je takový hybrid, ježto k procentům v ní se ještě číselně přičítají násobky bonusů za Obr nebo Chr), alchymisty (pravděpodobnost objevení magenergie), zrušilo by to mechanismus fatálního neúspěchu, atd. Žádná sranda.
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů