Nové směry a přístupy DrD 1.6

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové směry a přístupy DrD 1.6

Příspěvek od ShadoWWW »

A ještě:
Vrah (!)
Kněz
Bard
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Nové směry a přístupy DrD 1.6

Příspěvek od Lemmy »

Shadow:
Barda máme, každopádně díky za vraha (taky je možné nájemného či úkladného vraha, jestliže to má být profese zabíjím za peníze, jsem dobrý ve skrývání a zákeřných útocích, umím to s dýkami a noži) a kněze :).

U kněze je otázka, jak ho řešit: skutečně kit - nebo nové povolání? (= převzít ze stránek dracidoupe.cz?)
Je u něj totiž problematické, co má umět - pokud to má být plnohodnotný kněz známý z RPG, měl by ovládat magii - je otázka jakou (spíše hraničářskou, ikdyž - nemůže to být jediná výjimka kombinující některá kouzla hraničáře a některá kouzla kouzelníka? - pak by to skutečně chtělo aby to bylo nové povolání).
Nebo to má být pouze muž/žena víry, která má pár schopností jako odvracení nemrtvých a kleteb?

Těžká otázka.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Nové směry a přístupy DrD 1.6

Příspěvek od Lemmy »

Omlouvám se, že posílám příspěvky, jak mě napadnou, ale: u některých kitů, které obsahují zejména magii či specifické schopnosti jednoho povolání bychom neměli zapomínat na důležitý předpoklady, kterými jsou i mimo úrovně, vlastnosti, obecné dovednosti a jiné:

schopnost sesílat hraničářova kouzla
schopnost sesílat kouzelníkova kouzla
(i znalost konkrétních kouzel - což by mohlo být předpokladem pro nekromanta = určitý počet kouzel, který by měl umět, než se může stát pravým nekromantem)
+ možná i schopnost specifického umění povolání na konkrétním stupni (např. excorcista by měl být znalý alespoň v základech vymítání či odvracení - tedy hraničář, kouzelník nebo "kněz"*-pokud bude kněz jako povolání)
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nové směry a přístupy DrD 1.6

Příspěvek od PetrH »

ad knez, me se treba libi sytsem jak kneze pojali v astrionu, tj. kazdy knez pro jineho boha ma jiny vlastnosti, jina omezeni a pod;)
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Nové směry a přístupy DrD 1.6

Příspěvek od Lemmy »

Asterion jsem nečetl, spíš jenom prolistoval, takže nevím...
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové směry a přístupy DrD 1.6

Příspěvek od ShadoWWW »

Lemmy: Stačí mrknout sem (PDF).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Nové směry a přístupy DrD 1.6

Příspěvek od PetrH »

ano to je ono, ale ja bych preci jen ta "vylepseni" pojal trosku jinak, tady je knez utvoren jako celel dalsi povolani, coz je dobre, pokud proste kneze potrebujes:) zitra snad uz budu mut rozvahu nad strukturou "vylepseni" tak ji sem co nejdrive pres prvni post upichnu...
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Nové směry a přístupy DrD 1.6

Příspěvek od Lemmy »

ShadoWWW píše:Lemmy: Stačí mrknout sem (PDF).
Prolistoval jsem, co mě zaujalo přečetl. Je to dobré, kněz se zdá být silným povoláním, ale je zároveň dost omezený časem, věřícími,...

Určitě bych dal bohy spíš jako příklady (bůh dobrodruhů, bůh války, bůh zla, atd...), ne jména konkrétních bohů.

Rozhodně pravidla mi při prolistování nepřišla moc jednoduchá (přiznávám se, že jsem pořádně nečetl - mám z toho spíš takový pocit např. v porovnání s pravidly pro kouzelníka) - kněz a hlavně vypravěč musí myslet na spoustu věcí.
Šlo by to udělat i jednodušeji.
Ale tyto pravidla docela dobře vystihují podstatu kněze... takže nevím.
Proti ale nejsem.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Nové směry a přístupy DrD 1.6

Příspěvek od Lemmy »

Další dva návhry na kity:
pirát (/bukanýr)
sluha (na tento kit mě přivedla Jersonova myšlenka - člověk, který je schopen zařídit spoustu věcí velice originálním způsobem - něco jako Saturnin... určitě si pamatujete z filmu scénky, jako ... skupinka se nemůže dostat do doktorovy chaty, protože nemají klíče... proto jdou dál... po nějaké době doktor řekne, že by bodlo něco ostřejšího nebo tak něco... Saturnin mu podá lahvičku... doktor opáčí, že je to zajímavé - že přesně takovou má v chatě... Saturnin: "To je ona, pane" ,-) - zkrátka něco takového)
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Nové směry a přístupy DrD 1.6

Příspěvek od ilgir »

"Sluha" zní dost blbě. Podle mě by stačilo vytvořit zloděje tak, aby umožňoval takovou postavu namíchat.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové směry a přístupy DrD 1.6

Příspěvek od Jerson »

ilgir píše:"Sluha" zní dost blbě. Podle mě by stačilo vytvořit zloděje tak, aby umožňoval takovou postavu namíchat.
To jsem vždycky zkoušel a nikdy to nevyšlo. Takový sluha totiž potřebuje poměrně slušné schopnosti i mimo civilizaci, navíc musí být schopen ozbrojeného boje a diplomacie.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Nové směry a přístupy DrD 1.6

Příspěvek od Lemmy »

Jerson píše:
ilgir píše:"Sluha" zní dost blbě. Podle mě by stačilo vytvořit zloděje tak, aby umožňoval takovou postavu namíchat.
To jsem vždycky zkoušel a nikdy to nevyšlo. Takový sluha totiž potřebuje poměrně slušné schopnosti i mimo civilizaci, navíc musí být schopen ozbrojeného boje a diplomacie.
Souhlas. Není to prototyp zloděje, ale osobitá postava.
Ten ozbrojený boj nemusí být pravidlem - pokud má sluha jako své výchozí povolání válečník, proč ne. Pokud býval vždy mágovým poskokem, nevím, proč by musel umět ovládat boj se zbraněmi.

Spíš bych to viděl na diplomacii, empatii, možná svým způsobem i handlování, lhaní (podvádění), něco jako chladnokrevnost a takovéty obecné schopnosti jako úprava jídla, nosič, zabalování věcí atd..
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Nové směry a přístupy DrD 1.6

Příspěvek od ilgir »

Spíš bych to viděl na diplomacii, empatii, možná svým způsobem i handlování, lhaní (podvádění), něco jako chladnokrevnost
Hej, to je přece zloděj. :wink:
To jsem vždycky zkoušel a nikdy to nevyšlo.
Ty jsi zkoušel vytvořit povolání zloděj? (To je to, co jsem navrhoval.)
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Nové směry a přístupy DrD 1.6

Příspěvek od Lemmy »

ilgir píše:
Spíš bych to viděl na diplomacii, empatii, možná svým způsobem i handlování, lhaní (podvádění), něco jako chladnokrevnost
Hej, to je přece zloděj. :wink:
Není :wink:
Archetyp sluha (chceš li poskok, společník nebo něco takového) nemusí být nutně zlodějem.
Proč taky -
Potřebuje sluha obratnost k vykonávání profese? (nějaká mrštnost by se hodila, ale určitě není podmínkou)
Potřebuje charismu? (no, taky by bodla, ale není podmínkou)
To samé u ostatních vlastností.

Nesouhlasím s tím, že by měl být nutně odvozen pouze ze zloděje. To není moc dobrý nápad.

Možná se sluhovi dovednosti znají podobné, ale jde o úplně jiný archetyp.

Třeba takový obchodník bude mít se zlodějem taky hodně společného. Zároveň ale půjde o úplně něco jiného.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové směry a přístupy DrD 1.6

Příspěvek od Jerson »

ilgir píše:Ty jsi zkoušel vytvořit povolání zloděj? (To je to, co jsem navrhoval.)
Ne, zkoušel jsem hrát sluhu tak, že jsem si vzal zloděje, ale to opravdu nestačí.
A za "ozbrojený boj" pokládám i to, že sluha odzbrojí lupiče vybaveného střelnou zbraní a následně ho vyzve na souboj řemdihy, přičemž lupiče vůbec nemusí zpacifikovat sám.
Schopnost obstarat vhodné vybavení pak naprosto chybí, zejména v případě, kdy má dobrý sluha předpokládat přání a hlavně potřeby svého pána. A tedy pokud pánovi spadne dalekohled do studny, sluha musí mít po ruce náhradní.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů