Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?

Příspěvek od Vallun »

Já u yprofora vnímám spíš jako problém, jak jej nasadit do běžného, klasického dobrodružství, protože jeho rachejtle mi přijdou exkluzivní dostatečně... Stačí prsk prsk a je po armádě...Z hlediska běžného neválečného užití si dovedu představit, že by třeba mohl mít schopnost opravovat věci...vyrábět a rozpoznávat napodobeniny, padělky...;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?

Příspěvek od Peekay »

Co keby dokazal vyrobit golema, ktory bude posluchat iba jeho? Golem moze byt taka modularna vec (das mu rozlicne mnozstvo ruk, rozlicne drahokamy v ociach = rozlicne schopnosti), ktora sa sama nelieci (bud ho treba opravovat, alebo sa neda opravovat vobec a bude treba vyrobit noveho golema).
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?

Příspěvek od Pieta »

Peekay píše:Co keby dokazal vyrobit golema, ktory bude posluchat iba jeho? Golem moze byt taka modularna vec (das mu rozlicne mnozstvo ruk, rozlicne drahokamy v ociach = rozlicne schopnosti), ktora sa sama nelieci (bud ho treba opravovat, alebo sa neda opravovat vobec a bude treba vyrobit noveho golema).
DiabLOL!
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?

Příspěvek od Vallun »

Peekay - to už v pravidlech je...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Zombie
Příspěvky: 22
Registrován: 30. 1. 2009, 12:29

Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?

Příspěvek od Zombie »

Argonantus píše:1) V systému je trochu zmatek, protože od počátku spojuje tři ne příliš související magické (nebo inženýrské?) disciplíny;
- theurgii (magie na způsob přivolávání démonů a astrálních bytostí, v zásadě a původně židovskou),
- spagyrii čili jakousi "protochemii" ....
- povolání "střelmistra", "puškaře", "sanytrníka" ...
...
Tleskám za nádherné shrnutí a souhlasím.

Pyrofor a vlastně i theurg je o zdrojích surovin a magenergie - nepodpoříte ho, ani si neškrtne, dáte mu jich plnou náruč a relativní rovnocennost povolání jde do háje.

Pyrofor a celý alchymista je atraktivní sám o sobě možnostmi a kombinacemi těchto možností. Takže pokud ho nehrajete, není to chyba systému, ani vás - nepřišli jste mu na chuť jako hráči. A to, že jeho věci může používat i někdo jiný ... tak tam konkurence nehrozí - každé povolání stejně bude upřednostňovat to svoje - kouzelník magii, zloděj zákeřnost a překvapení, válečník zbraně a sílu. Proto si je hráči také vybírají, ne?
Svým způsobem je to nejnáročnější povolání na hru - ne proto, že by umělo tak málo, ale právě naopak - protože toho umí hodně, jen to lidem obvykle nedochází.

Pamatuji, že co neuteklo, to jsem zastřelil, otrávil, vyhodil do vzduchu nebo alespoň zapálil :D


PS: Ave Killmane, pozdravuj Wrigleyho a Orbita :o) Stačilo se mne zeptat na www.dracidoupe.cz nebo e-mailem ;)
Zombie
Příspěvky: 22
Registrován: 30. 1. 2009, 12:29

Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?

Příspěvek od Zombie »

Argonantus píše:1) V systému je trochu zmatek, protože od počátku spojuje tři ne příliš související magické (nebo inženýrské?) disciplíny;
- theurgii (magie na způsob přivolávání démonů a astrálních bytostí, v zásadě a původně židovskou),
- spagyrii čili jakousi "protochemii" ....
- povolání "střelmistra", "puškaře", "sanytrníka" ...
...
Tleskám za nádherné shrnutí a souhlasím.

Pyrofor a vlastně i theurg je o zdrojích surovin a magenergie - nepodpoříte ho, ani si neškrtne, dáte mu jich plnou náruč a relativní rovnocennost povolání jde do háje.

Pyrofor a celý alchymista je atraktivní sám o sobě možnostmi a kombinacemi těchto možností. Takže pokud ho nehrajete, není to chyba systému, ani vás - nepřišli jste mu na chuť jako hráči. A to, že jeho věci může používat i někdo jiný ... tak tam konkurence nehrozí - každé povolání stejně bude upřednostňovat to svoje - kouzelník magii, zloděj zákeřnost a překvapení, válečník zbraně a sílu. Proto si je hráči také vybírají, ne?
Svým způsobem je to nejnáročnější povolání na hru - ne proto, že by umělo tak málo, ale právě naopak - protože toho umí hodně, jen to lidem obvykle nedochází.

Pamatuji, že co neuteklo, to jsem zastřelil, otrávil, vyhodil do vzduchu nebo alespoň zapálil :D


PS: Ave Killmane, pozdravuj Wrigleyho a Orbita :o) Stačilo se mne zeptat na www.dracidoupe.cz nebo e-mailem ;)
Uživatelský avatar
Ondris
Příspěvky: 91
Registrován: 15. 9. 2008, 20:22
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?

Příspěvek od Ondris »

vím že jednou jsem měl alchymistu hobita s kuší a ten díky svojí obratnosti měl solidní uč i oč takže nebyl problém jen jsme po půl roce hraní skončili na 5. levlu takže nevím jestli by byl pořád schopný v boji.. spíš by už začal ztrácet.
jinak si dokážu představit alchymistu jak zaměstnává družinu... vždycky půjdou po zdrojích magenergie (už si nevzpomínám co přesně se uvádělo v pravidlech, ale dá se toho vymyslet snad nekonečně), pak každému něco vyrobí a mu zbyde dostatek na výbušniny rachejtle atd.
Tvořím si vlastní pravidla a jelikož jsem na DrDu začínal - vycházím z jeho koncepcí povolání. V zásadě u všech povolání je toho docela dost zajímavého, anebo jsem ono povolání alespoň z mého pohledu zajímavým udělal
můžu se zeptat jakým způsobem si upravil sicca? podle 1.5 má jen odhad lidí a to jedna schopnost z mnoha, dále budování sítě což je lepší řešit ve hře než pomocí hodů a poslední co zbývá je zabití, to je sice zajímavá schopnost, ale pouze proti humadoidům a navíc jen jedna na deset levlů během pravidel pro pokročilé.
jinak mám po ruce jen 1.5 tak nevím jestli to už není předělaný nějak zásadně.. a navíc přiznávám že má hodně schopností ze začátečnických pravidel, který mu rostou, ale prostě mě by spíš nebavil sicco jak pyrofor;)
Hyosger

Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?

Příspěvek od Hyosger »

Pořád nechápu ten pláč, že alchymista vyrábí předměty, které kdekdo můžu použít lépe než on. Alchymista má podle tabulek jen o 1 nižší obratnost než zloděj - je tedy druhý nejlepší střelec a vrhač - jedy s působení "krev" lze aplikovat na šípy. Dále má ohnivou hlínu - v klasickém soubojovém systému se nějaký zásah neřeší a v případě celkem průměrného alchymisty v nepřímé střelbě není možnost se netrefit. Rozptyl 4/1 - obr, vychází 1/1 s opravou za malý dostřel (20 metrů!) je zásah naprosto jasný.

K tomu má v PPP 3 různé jedy, které lze vrhat ve flakónech. K tomu lze poměrně jednoduše vymyslet různé varianty granátů (respektive jeden granát se spoustou náplní) - ohlušující, oslepující zábleskem, uvolňující hořlavý plyn, "napalmový" (kromě výbuchu začne zasažená postava hořet), zmrazující (granát uvolní tekutý dusík do okolí - za nějakou magenergii stlačím dusík ze vzduchu do granátu, - efekt ve stylu chlad hvězd), paralyzující plyn (nervový plyn - ve stylu inhibitorů AChE), uspávací plyny, halucinogenní plyny, leptavé plyny, granát, z kterého budou vyletovat blesky (bude asi obsahovat ebonitovou tyč a liščí ohon :lol: ).
Všechny tyhle vychytávky může vrhat v podstatě stejně dobře jako zloděj a to ještě záleží, jak se to naaplikuje do pravidel - může mít flakóny plné směsí, které musí kvalifikovaně přelít do granátu...

Co se týče zbytku boje - je jen na něm komu a zda dá nějaký lektvar, ale třeba taková rychlost dá bonus na iniciativu, který ostatní povolání dostávají v závislosti na své bojovnosti až v PPP (jako první tuším chodec na 6. úrovni dvojitým sekem na jedno kolo), případně PPE. Navíc má alchymista bonus na předávkování lektvarem (denně může bez obav vylemtat cca 5 lektvarů, kroll váleční v nejlepší kondici 4...) a může jet až systémem 6+1 den (lemtat 6 dní a jeden být čistej). Nepředpokládám, že by nějaké dobrodružství trvalo déle než 6 dní nepřetržité akce, kdy by se to bez lektvarů nedalo vydržet.

Další možnosti jsou různé lektvary na plivání ohně, případně na zapálení meče (jako Thoros z Myru) případně šípy. Případně nějaké další jedy kromě kurare z pravidel. Pokud se podaří zasáhnout jedovatým/ hořícím mečem tak to vyrovná kdejakou magickou zbraň a vícenásobný útok.

Další možností, jak povolání ozvláštnit, je vymyslet předměty analogické k předmětům z PPZ - třeba ebenová hůlka nemá žádného zvláštního démona (stejně jako prsteny atd.), takže to nemusí být nutně jen záležitost theurga. Různé živlové amulety pohlcující cizí kouzla a vydávající 3-5 kouzel dle daného živlu mohou alchymistu celkem oživit. Nemluvě o nějakých siderických kyvadlech a podobných ptákovinách.

Na vyšších úrovních to s pyroforem bude trochu jako s lupičem a válečníkem - prostě moc do ničeho nepronikne. Na druhou stranu nějaká ručnice nebo dělo by se vytvořit dalo.

Už jen pokud se zkombinují pravidlový věci, tak alchymista může mít rychlost, lektvar obří síly a krátký meč s kurare a to již na 3-4 úrovni. Během těch pěti kol, co mu tohle kombo vydrží, umlátí průměrný alchymista průměrného válečníka a na nějaký boss fight to celkem stačí. Později už v podstatě každé odpálí pyrofor dobře mířenou rachejtlí.

Prostě to jen chce vymýšlet předměty podle základních mechanik v PPE (převod peníze/surovin/ a magy na životy, případné speciální efekty udělat podle analogických kouzel). Pokud člověk vyloženě nehraje DrD ve stylu "take and play", tak se tomu stejně nevyhne nikde, protože kouzel je v pravidlech pomálu (a přesto strašně moc :-D). Stejně tak různé zlodějské udělátka můžou být zábavná. Hráče určitě bude bavit sbírat recepty, suroviny a magenergie (na Asterionu jsou celkem dobře zpracované zdroje magenergie) a navíc to lze využít nejen jako poklady, ale i jako zápletky pro dobrodružství.

Nakonec by ta postava mohla být trochu jako Šumař nebo Křovák z Malazu - sapér v lehké zbroji, s krátkým mečem, lehkou kuší a spoustou granátů. Teď mě napadá v Malazu mají kuše, které dokážou střílet granáty ;-)
Uživatelský avatar
Killman
Příspěvky: 61
Registrován: 12. 3. 2009, 13:16
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?

Příspěvek od Killman »

Momentálně mám stav takový, že pyrofor může umět lépe používat předměty, které vyrábí - rychleji aktivovat, či propojit jejich funkce - také je může dokázat opravovat, poškozovat či rozebírat. Může jít cestou jedů anebo výbušnin a s tím se dá docela vyhrát. Má možnost naučit se sesílat kouzelnická kouzla pomocí magického prachu - nikdy tím sice nebude tak efektivní jako kouzelník, ale dokáže tím překvapit a získá tím na užitečnosti. Může z něj být něco jako sapér, anebo naopak může jít cestou vědce, který se vyzná v tom co dělá hmota (fyzika, chemie, případně mechanika). Další co mám pro něj připraveno, ale zatím to není zpracováno jsou mutageny a tvorba soch. Bezva věc pokud někdo stojí o nějaké ty miniony...
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti