Jak byste si představovali nové DrD?

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak byste si představovali nové DrD?

Příspěvek od Vallun »

Protože pak se většina hráčů bere číselně výhodné rasy - hobity zloděje, elfy čaroděje, krolly a barbary válečníky.
Většina začátečníků ano... Což není špatně, do začátku jim to pomůže a navíc to odráží i strukturu jakou by pravděpodobně měla skladba dobrodruhů, kdyby to byl živoucí svět...
Málokdo si bere lidi, protože ti v ničem nevinikají, a "nevýhodné" kombinace si bere jen málokdo.
Ale nejsou v ničem špatní, v dlouhodobější kampani se pak projeví, že být silný blbec nemusí být vždy výhoda...
Už samotný fakt, že nevýhodné kombinace existují je sám o sobě omezením.
B¨Ne všechna omezení jsou špatná...
(A seslat kouzlo za padesát magů s pravděpodobností 99% nebo 48% je zatraceně velký rozdíl. Jednou nebo dvakrát je takové selhání vtipné, ale popátů už to tak zábavné být nemusí.
Postava s šancí na seslání kouzla 48% se nedostane k tomu, aby měla 50 magů...
Proč je v DrD vůbec kudůk, když tuhle rasu hraje tak jeden člověk ze sta?
Protože je tor asa s velkým potenciálem pro CP.
Proč mmá 90% zlodějů rasu hobit?
nemá
ale tedy proč když si někdo udělá hraničáře, tak je to nejčastěji barbar (rasou), případně elf, přestože nejslavnější hraničář byl člověk?
Aragorn byl půlelf, byť lidského rodu. Drizzt, další velmi slavný hraničář, byl přímo elf.
Proč je nejlepší trpasličí válečník automaticky o tři body v útoku horší než nejlepší krollí válečník
Ano, tohle je úlet.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak byste si představovali nové DrD?

Příspěvek od Peekay »

Vallun píše:
Proč je v DrD vůbec kudůk, když tuhle rasu hraje tak jeden člověk ze sta?
Protože je tor asa s velkým potenciálem pro CP.
To iste sa da tvrdit aj o kentaurovi, preco teda nie je pristupny ako hracska rasa?
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak byste si představovali nové DrD?

Příspěvek od Markus »

Peekay píše: To iste sa da tvrdit aj o kentaurovi, preco teda nie je pristupny ako hracska rasa?
Nechceš tím naznačit, že kudůk, tradice DrD scény, v DrD II nebude, že ne? :>;o)
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak byste si představovali nové DrD?

Příspěvek od Peekay »

Nechaj sa prekvapit :P

(ale celkom by ma zaujimala Vallunova odpoved)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak byste si představovali nové DrD?

Příspěvek od Vallun »

Peekay píše:To iste sa da tvrdit aj o kentaurovi, preco teda nie je pristupny ako hracska rasa?
Jednak v emitovaných HR je, a druhak není použitlný všude - nedostane se všade...

ad Kuduk - já zažil o dost více kudůků, než krollů a jen o něco méně než lidí... I kdyby ale pravidlově nebyli, tak si je stejně doplním jako CPčka:)

Jeslti by to někoho zajímalo, tak snad úplný počet ras postav, které jsem PJoval (a jejichž poznámky mám v PC)

Elfové - 14
Trpaslíci - 8
Půlelfové - 6?
Hobiti - 6 (z toho jen 3,5 zlodějové)
Barbaři - 5
Lidé - 3
Gnomové - 2,5 (jeden byl gnomí kočkodlak)
Kudůci - 2
Krollové - 1
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak byste si představovali nové DrD?

Příspěvek od Peekay »

Vallun píše:Jednak v emitovaných HR je
Vysvetli vyznam, ktory si mal na mysli, prosim.

(a nasledne poprosim na referenciu, kde si mozem dohladat Kentaura ako hracsku rasu)
Vallun píše: druhak není použitlný všude - nedostane se všade...
Ma velkost C, rovnako ako Kroll... kroll je hratelna rasa.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak byste si představovali nové DrD?

Příspěvek od Vallun »

vydaných, ve smyslu zveřejněných...

Jenže kentaur je kůň, nikoliv humanoid... Herní postava by to být jistě mohla, ale dávat jí do základních pravidel by mi přišlo...divné.

Ono těch variant hráčských postav by mohlo být spousta, a pokud mají pravidla obsahovat navod na tvorbu vlastních doplňků...

Třeba Erikovic?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak byste si představovali nové DrD?

Příspěvek od ShadoWWW »

Nikdy jsem za kudůka nehrál a ani mě to neláká. To už si radši zahraji i za takové rasy jako devu nebo wildena. To i minotaurus je mnohem oblíbenější rasa.

Osobně znám jen jednoho člověka, co si zkusil hrát za kudůka. Ale brzy přešel zpět na hobita.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak byste si představovali nové DrD?

Příspěvek od Bajo »

Vallun píše:Třeba Erikovic?
Hej, ta diskuze pod tim je husta $-o
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak byste si představovali nové DrD?

Příspěvek od Jerson »

Vallun píše:Což není špatně, do začátku jim to pomůže a navíc to odráží i strukturu jakou by pravděpodobně měla skladba dobrodruhů, kdyby to byl živoucí svět...
Skladba dobrodruhů odráží pravěpodobnou skladbu dobrodruhů... fakt skvělý argument. Je jedno, kolik takový svět obsahuje lidí - v běžné skupině dobrodruhů jsou minoritou. Navíc jiné rasy (třeba barbaři) jsou na tom dost podobně jako lidé v těch nedůležitých vlastnostech, které se navíc skoro nepoužívají. U kouzelníka nízká elfí odolnost v podstatě nehraje roli, když dojde až na osobní boj, tak je kouzelník stejně v kelu.
A nabídnout hráčům sedm povolání v kombinaci s pěti rasami, aby se nakonec používaly častěji jen čtyři rasy a z toho ještě jedna na cokoliv a další tři na specifické povolání a ještě navíc to pokládat za výhodu - to už opravdu nechápu.
Padesát magů bylo jen číslo střelené od boku - chci říct, že rozdíl v pravděpodobnosti selhání 1% a 10% (nebo dokonce 50%) je dost brutální, zejména když dojde na magově náročné kouzlo nebo jen poslední magy a vyhrocenou situaci. Nelze se divit hráčům, že se snaží maximalizovat své šance, když je špatný hod může zabít (tedy jejich postavy), ale tímto způsobem?
Protože (kudůk) je rasa s velkým potenciálem pro CP.
To vůbec neodpovídá na otázku, proč je mezi hratelnými rasami a není tam ork nebo skřet, které chtějí hrát hráči častěji. (I v Pluskách je skurut)
Proč mmá 90% zlodějů rasu hobit?
nemá
Donutíš mě udělat průzkum mezi hráči DrD. Možná mi vyjde jen 80% nebo 70% a pak jistě budeš mít radost, že jsem tvrdil něco co není pravda, ale nic to nemění na faktu, že kombinace hobit zloděj četností překonává všechny ostatní rasy v kombinací se zlodějem (dohromady).

Když už jsi vypsal rasy, které jsi vedl, mohl bys k nim napsat i povolání - docela by mě zajímal výsledek. (Btw. jak může být hobit půlkou zloděje - nebo zloděj půlkou hobita? - a kde se v DrD vzali gnómové a půlelfové - a jaké byly rozsahy vlastností pro půlelfy? Jednomu krollovi v tvém světě se vůbec nedivím, když je máš omezené na tupce s kyjem někde v divočině.)
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak byste si představovali nové DrD?

Příspěvek od Vallun »

No, v kampani není nedůležitých vlastností.
To vůbec neodpovídá na otázku, proč je mezi hratelnými rasami a není tam ork nebo skřet, které chtějí hrát hráči častěji. (I v Pluskách je skurut)
No, to je potíž - by těch ras muselo být moře...autoři si nějaké vybrali. Kudůk byl alespoň originální:)
Donutíš mě udělat průzkum mezi hráči DrD. Možná mi vyjde jen 80% nebo 70% a pak jistě budeš mít radost, že jsem tvrdil něco co není pravda, ale nic to nemění na faktu, že kombinace hobit zloděj četností překonává všechny ostatní rasy v kombinací se zlodějem (dohromady).
Dřív možná, od té doby, co je tam boj beze zbraně, tak najdeš dost lidských zlodějů...
Když už jsi vypsal rasy, které jsi vedl, mohl bys k nim napsat i povolání - docela by mě zajímal výsledek.
Pokusím se.Ty rasy jsem měl totiž už vypsané, tušim že kvůli nějaké dřívější diskusi s Tebou:)
(Btw. jak může být hobit půlkou zloděje - nebo zloděj půlkou hobita?
byl to multiclas zloděj/zápasník
a kde se v DrD vzali gnómové a půlelfové - a jaké byly rozsahy vlastností pro půlelfy?
viz téma o mých HR
Jednomu krollovi v tvém světě se vůbec nedivím, když je máš omezené na tupce s kyjem někde v divočině.)
v divočině moc ne moc:) Ale je to dost i proto, že si u mne skoro nikdo neber válečníka:) (A to i když jsme hráli podle napsaných pravidel...)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
jefri1241
Příspěvky: 221
Registrován: 13. 8. 2009, 17:00
Bydliště: nenapíšem

Re: Jak byste si představovali nové DrD?

Příspěvek od jefri1241 »

Podľa mňa Kuduk nie je originálna rasa, je to len proste zamaskovaný gnóm, maximálne je originálne to meno ale nič iné. A to iste je aj u Krolla.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak byste si představovali nové DrD?

Příspěvek od Vallun »

jefri - jméno Kuduk určitě není originální, je vzaté z Tolkiena:) (jiný název pro hobity)

Gnom je dost odlišný od kuduka:)

Kroll je přepracovaný troll, problém s trolly je, že jich různé mytologie znají více druhů, takže to autoři DrD urpavili i se jménem:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Jak byste si představovali nové DrD?

Příspěvek od Fafrin »

Reaguji na něco poněkud staršího data
Jerson píše:
Fafrin píše:3) - example needed (co bys chtěl stvárnit s pravidly a pravidla na to nemáš?)
Nemohl jsem si zahrát dvě postavy - člověka, který s lidmi napřed vyjednává po dobrém a až když vyjednávání (nebo zastrašování či přesvědčování) selže, použije násilí v jasně omezené, ale účinné formě.
(Myšlen třeba bojovník, který v případě napadení řekne "Máte přesilu a kdyby došlo na boj, nejspíš vyhrajete. Nicméně než k tomu dojde, první tři z vás zemřou, proto bych vám radil najít si snažší oběť. Ne?" (Jeden překvapivý a rychlý útok, který zabije jeden cíl) "To byl první - ještě dva dobrovolníci, prosím."
Válečník nemá dovednosti na vyjednávání, zloděj nedokáže sejmout nějakého silnějšího nepřítele v jednom kole. Jediná varianta je čaroděj, kterého jsem nikdy hrát nechtěl.
Lze zahrát s válečníkem(pokud se na tebe nevrhnou okamžitě): Mluvit můžeš - dovednost na vyjednavani si mužeš vzit jako dovednost, pokud na dovednosti nehrajete, jedna se o hod na charismu, proti jejich davové inteligenci, popř o specificke použití zastrašení (s okolnostním a RP bonusem). Následující útok s překvapením na nehybného protivníka by teoreticky měl stačit i od barbara zloděje s dýkou, který takovéto people-skills má.
Jerson píše: Pokud jde o pravidla, pár mých obvyklých nápadů - jsme pronásledováni, rozhodím po zemi hrst kuliček. Jaká je šance, že si jich pronásledovatelé všimnou a jaká, že na nich upadnou? PJ mi řekl "Prostě je přeběhli, na tohle nejsou pravidla a v rozjeté akci je nebudu vymýšlet."
PJ Error! - povšimnutí je postřeh, konkrétně náhodný postřeh, nápadnost poměrně velká, ovšem s okolnostním bonusem běhu a soustředění na něco jiného: 1. hod na procenta, buď za všechny, nebo postupně za každého pronásledovatele, uklouznutí je pak obtížná(7+) past na obratnost, opět 1 hod.
Jerson píše:
Obecná nemožnost vyřadit (nikoliv nutně zabít) protivníka na jediný útok, nutná třeba pro nenápadné proniknutí kamkoliv - to se mi vždycky zvrhlo v boj a klasickou vybíječku nepřátel.
Stvárnění DrD souboje postupným "osekáváním" protivníků je mi taky proti srsti, ovšem na zabití na jednu ránu je tu kombo: nehybný protivník (neví o mě, nebrání se) + útok ze zálohy(zlodějské násobení zranění úrovní) + útok naplochu.
Jerson píše:
Nemožnost nemagické postavy chránit se před ultimátním účinkem kouzel (jinak než za cenu neskutečně drahých démonů).
Magický střeh, svitek ochrany před kouzly. Není toho moc a není to ideální, uznávám. Ale to je také důvod, proč je magie drahá a kouzelníci na baterky a válečníci mají ůber moc životů.
Jerson píše:
Atd. Nejsou pravidla pro svazování a únik z pout.
Pro únik z pout jsou, pro svazování ne - řeš to pastí na obratnost a na sílu, nepovedený únik může zranit, viz. vyrážení dveří (včetně snížení pasti při málem-úspěchu)
Jerson píše:
6) k tomu, aby k tomu nedocházelo zde máš tabulku převodů a spoustu příkladů či samotná pravidla pro vymíšlení kouzel. Pokud dokážeš udělat dovednost tak, že ti rozhodí hru, není to chyba možnosti vytvářet dovednosti.
Hru rozhodí třeba jen samoté "kreativní" využívání kouzla hyperprostror. Tabulka převodů je mi k ničemu v případě, kdy nechci útočit na životy, ale třeba na intelekt postavy (navíc vyšla až v expertech)
True
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Jak byste si představovali nové DrD?

Příspěvek od Fafrin »

Jinak bych se chtěl připojit k obhajobě větší kombinovatelnosti rasa - povolání.

Slyšel jsem sice legendy o družině ze 2 hobitů kouzelníků a jednoho krola válečníka a zažil jsem hobitího válečníka vychovaného trpaslíky (využíval zjevný bug, kde hobití válečník je stejně odolný jako válečník lidský.)

Naopak narazit na úspěšného elfího válečníka (který nebude nadávat nad nedostatkem bonusů pro luk) je dost zázrak.

Moje představa bonusových schopností ras je taková, že každá rasa, bude každému povolání přinášet něco navíc:
Elfí magický cit: Bonus k nalezení magenergie(elfí alch. ať schválně zvedne ruku - a ti jsou prosím pravidlovým fluffem doporučováni); bonus k zaslechnutí kouzel a podrobování, bonus šestému smyslu - magické nebezpečí, bonus k bojovnické odolnosti proti psy. a il. magii.
Nenapadá mě teď nic pro sicca a hraničáře, ale pro hraničáře by se něco našlo.
(výčet založený na DrD 1.6)
I'm rules nazi!
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů