[Novelizace DrD] Vallunovo House rules for DrD

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vallun »

Bojový mnich by podle mě měl potřebovat charismu, alespoň na určité schonosti.
Tohle je ale DnDčkismus:) Tam je mnich založen na modurosti/charismě. U mne je to válečné piovolání, které se zaměřilo na dokonalost svého bojového umění spíš, než na ovládnutí zbraní a zbrojí.

Co se týče dalšího dělení, tak to ponechám možná na dobu, až se k němu družinka dostane...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Příspěvek od Argonantus »

wartmong/ templář

pro moje účely nepoužitelné (evropský středověk).
Boxující mnich je evidentně východní import; lze ho užít na východě, a nebo v nějakém hodně fantastickém fantasy.

V našich podmínkách je mnich jasný kouzelník/mág/theurg nebo tak něco.

Templář je samozřejmě ozbrojený až běda, takže je to naprosto zavádějící název.
U mne templář existuje jako poddruh křižáka, což je další NPC povolání, jehož základem je válečník/něco.

Takže třeba:
německý rytíř - válečník/čaroděj přes energii (battlemage)
templář - válečník/mág
johanita - válečník/hraničář
křížovník s červeným křížem - válečník/theurg
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vallun »

Argo - já vím,že je to dost cizí prvek pro Evropu 14. století, jenže mne se prostě zalíbila ta myšlenka... A kdyby se někdo s velkými atributy síla + obratnsot pohyboval ve zbroji, tak by to byl moc tvrdá válec...a zase mne mrzelo,že na vyšších úrovních není bojovník nic extra, proto Warmonk. Navíc, 14. století nemá daleko k jendomu toulavému Korčulskému rodákovi, který mohl přivést z Číny nějaké zrpávy a obrázky...;)

I když by se ještě nabízel klasický lučištník...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aljen »

ja viem ja viem, po tych par pivach ale nemozem odolat...

preco sakra riesite divoke houserules a nove nevybalancovane povolania v systeme ktory nie je nic extra .. a je uz x rokov prekonany novymi ideami (okrem ineho). Ved svet ide dopredu, a teraz uz len malokto je nadseny z dungeoncrawlingu, z 15' CRT monitora alebo zo spalovacieho motora.

preco nepouzit iny hotovy system kde tieto vase sialene upravy funguju od zaciatku a ma este + milion inych cool vychytavok podporujucich RP (teda ak je to to co vas na RPG bavi)

energiu co minate zliepanim vetcheho systemu by ste mohli vyuzit na zaujimave hranie.
Mi proste pripada ze ak system potrebuje take zmeny tak ... mozno je jednoduchsie sa nan vykaslat.
Ja sa len tak cudujem ... Ignore me if you are hurt.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Příspěvek od Argonantus »

Aljen:

...!

http://rpgforum.cz/viewtopic.php?t=6239 ... c&start=75

poslední věta strany.

Jinak, já popisuji řešení staré deset let.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vallun »

Aljen - krom toho,že Tvůj příspěvek je rizí provokace. Tak je to proto, že já když tvořím příběh/svět pro RPG, tak přemýšlím v mezích DrD, samozřejmě rozšířených o všechno, co jsem viděl jinde a líbilo se mi to, ale jaksi jazyk DrD je stále mou RPGmateřštinou a jelikož jsme těžký disortografik a jazyky mne nebaví, tak se na stará kolena nebudu přeškolovat, i když se samozřejmě rád podívám i na jiné systémy a pravidla.

V podstatě se dá říct, že vymyslet něco v DrD i s opravou pravidel mi zabere méně času, než se naučit DnD a vymyslet příběh tam...

A taky je tu jedne důvod - (skoro) všichni jdou proti DrD, potom je jasné, kde je mé místo:D
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Aljen, říkat lidem, že jejich systém stojí za hovno a že by měli konvertovat na něco lepšího, je věc, kterou tady na Fóru nepovažujeme za příliš košér. Měli jsme tu takové období, to je pryč, nikdo toho nelitujeme a asi by nebylo dobré se k tomu vracet. Když je baví DrD, tak je baví DrD, neber jim to.
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Příspěvek od Argonantus »

Mně to nijak neuráží; jen fascinuje.
Šílený misionář přiběhne téměř se železnou jistotou.
Téměř ve 100% debatách, které se tu o DrD kdy vedly.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aljen »

?
Konvertoval som tu niekoho na nieco konkretne?
Nemyslim.
DnD som ani nespomenul. ... neviem tak celkom preco by som mal ;)

Len sa pytam, pretoze poznam viac DrDckarov co su radsej ochotni venovat brutalne mnozstvo casu a energie uprave tohoto systemu tak aby im vyhovoval ale pri zmienke abyy hladali system ktory je mozno uz spraveny pre nich tahaju pomyselne sekery.
Bola to len taka question a osobny udiv kedze vidim co do toho Vallun dava.
Ale je pravda ze som OT.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Příspěvek od Argonantus »

Aljen:

No jak jsem pravil - nevěnuji tomu vůbec žádnou energii, protože je tohle řešení deset let staré a od té doby jsem na to nesáhnul.
Přežilo to i pád mrakodrapů.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Příspěvek od Lemmy »

Aljen píše:ja viem ja viem, po tych par pivach ale nemozem odolat...
Budiž ti odpuštěno $D, ale stejně budu kontrovat:
Aljen píše: preco sakra riesite divoke houserules a nove nevybalancovane povolania v systeme ktory nie je nic extra .. a je uz x rokov prekonany novymi ideami (okrem ineho). Ved svet ide dopredu, a teraz uz len malokto je nadseny z dungeoncrawlingu, z 15' CRT monitora alebo zo spalovacieho motora.
Proč sakra děláme to co děláme? No protože nás to baví.

Baví nás hrát právě v tomhle systému.
Schoval bych se za všeobecné motto: "Hraní je zábava." Proč myslíš, že jsem si nedávno objednal Stín meče, který je některými uvažován jako mrtvá hra se špatnými pravidly?.. Protože si ho chci zase zahrát a vůbec si nemyslím, že je to mrtvá hra se špatnými pravidly. Právě naopak :).

Mýlíš se: někdo z této hry nadšený pořád je a asi ještě dlouho bude :P.
Aljen píše: preco nepouzit iny hotovy system kde tieto vase sialene upravy funguju od zaciatku a ma este + milion inych cool vychytavok podporujucich RP (teda ak je to to co vas na RPG bavi)
A proč použít jiný hotový systém, když nám vyhovuje právě tenhle? A proč si neudělat house rules, které nám vyhovují (nezažil jsem hru, kterou bych alespoň trochu neupravoval a stejně tak jsem nezažil jinou RP hru, u které by se moje parta tak dobře bavila.. nepočítám zmiňovaný Stín meče)?.

Největší khúl vychytávka podporující RP je dobrý vypravěč a parta dobrých hráčů :wink:. Proti tomu žádná pravidlová vychytávka neobstojí.
Aljen píše: energiu co minate zliepanim vetcheho systemu by ste mohli vyuzit na zaujimave hranie.
Mi proste pripada ze ak system potrebuje take zmeny tak ... mozno je jednoduchsie sa nan vykaslat.
Ja sa len tak cudujem ... Ignore me if you are hurt.
Kdo říká, že nehrajeme. Někdo by řekl, že energii, kterou vkládáme do rolleplaying her, bychom měli spíš dávat do nějaké "prospěšnější" činnosti, nezabývat se sněním a vrátit se zpátky na zem, protože svět jde dopředu a my bychom měli už dospět. :lol:

Energii, kterou vkládáme do fóra bychom mohli dávat někam jinam, ale přesto jsme tady.

Filozof domluvil...
Cheers :cheers:
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Příspěvek od Lemmy »

Vallun:

Projel sem tvoje úpravy - osobně bych to jako vypravěč udělal jinak (odlišná tabulka rozsahů, jiná povolání), ale pokud vyhovuje a funguje to, tak proč ne :)... Jako hráč bych s těmito úpravami neměl žádný problém, z hráčského pohledu pro mě vypadají dobře a zajímavě.

Líbí se mi povolání Učenec, už ta myšlenka má něco do sebe. Palatýna bych udělal jinak (moje představa houserule byla vždy muž s magickým strážcem, což mělo symbolizovat ochranu - palatýn chrání nevinné a slabé krom jiného i pomocí svého mocného štítu), na druhou stranu obouruční zbraně a jejich symbolika je taky pěkná.

Jak jsem už psal, nápad na multiclassování se mi taky docela zamlová, pokud to funguje.
Jaká jsou pravidla pro multiclass?
(Pokud jsem to přehlédl, omlouvám se)

A ještě jedna: Jaká je odezva tvých hráčů na tyhle rozšíření?
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vallun »

No z pěti gráčů mám 2 multiclasy a 3 nová povolán, takže si troufám říct, že je to zaujalo.

Symbol štítu využívám u kněze:)

Co se týče výhod a nevýhod multiclassu, tak ještě nejsou zpracované v pravidlvoé podobě, zatím to vypadá tak, že se s hráči domluvím co a jak. Ve zbrojích je to tak, že nižší bere, se zbraněmi podle jejich významu pro povolání...ale taky je spíš limituji... a mají mírné nevýhody co se týče zkušeností...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Příspěvek od Lemmy »

Vallun píše: Co se týče výhod a nevýhod multiclassu, tak ještě nejsou zpracované v pravidlvoé podobě, zatím to vypadá tak, že se s hráči domluvím co a jak. Ve zbrojích je to tak, že nižší bere, se zbraněmi podle jejich významu pro povolání...ale taky je spíš limituji... a mají mírné nevýhody co se týče zkušeností...
Jasně, nejlepší je vždycky řešit dohodou. Pokud ale něco takového budeš sepisovat, dej vědět, tohle mě hodně zajímá.

Ad Bojový mnich - už jsem tomu porozuměl dle předchozí diskuze. Měl si na mysli východního bojového mnicha, jsme doma. To pak síla a obratnost jako základní vlastnosti sedí $D.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vallun »

Já jsem neměl na mysli ani tak mnicha jako prostě cvičence bojových umění, ten "mnišský rozměr bych rád potlačil, ale prostě lepší název ne a ne vymyslet:´(
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů