Dračí doupě

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Dračí doupě

Příspěvek od Lemmy » 24. 10. 2008, 10:49

Pro ty, kterých zde chybí rozličný pokec o starém, dobrém, klasickém Dračím doupěti.

Bavte se, diskutujte o čem chcete, ptejte se na co chcete, co se týká Dračího doupěte, nechtěl bych však, aby se téma zvrhlo v diskuze a pření, proč je jaký systém lepší než Dračí doupě, proč se vám Dračí doupě nelíbí apod. Kritiku si jistě můžete užít v jiných tématech do sytosti. $D

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 24. 10. 2008, 10:53

Rád bych se zeptal, zda máte někdo větší zkušenosti s hru na Tarii nebo na Almiru?
Jak vaše hra probíhala, jaké body byste na těchto "světech" (Taria je poloostrov) jako kladné a na jaké byste naopak poukázali jako na záporné?
Jak byste popsali Tarii někomu, kdo se s ní ještě nesetkal, aby ho to možná přimělo k tomu, že se o ni začne víc zajímat?

Argonantus
.
Příspěvky: 15412
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Příspěvek od Argonantus » 24. 10. 2008, 11:58

Tarii jsem nestudoval; Almir trochu ano, a našel jsem na něm nedostatky:

1) Almir je nevyvážený; dobro má drtivou převahu nad zlem.

2) Zlo se ve svém doupěti spíš skrývá, než co jiného; aby mohlo ovládnout svět, mělo by operovat po celé ploše.

3) Almir je pro moje účely příliš malý.

Takže jsem Almir pouze vykradl, jako to dělám s oblibou; například Lučištník je zajímavý nápad.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 24. 10. 2008, 12:02

Mozete mi par slovami charakterizovat Tariu a Almir? Pocul som na ne nejake pozitivne nazory, ale v ruke som ich nikdy nedrzal a zaujimaju ma. Co je pre tie svety charakteristicke, zaujimave? Kde lezia pripadne rozdiely v mechanizmoch?
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1469
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric » 24. 10. 2008, 12:15

Taria jako hlavni modul je proste jen popis sveta - nuda nuda sed sed.

Pak ale chtel Charles vydat nejaka sva dobrodruzstvi a jedina moznost byla zasadit je do Asterionu nebo Tarie. Vybral si Tarii a dalsi moduly, ktere vysly jsou fakt super. (Taria: Zahvozdi, Severni Taria)

Jsou to klasicka vesnicka dobrodruzstvi kde postavy resi starosty kostely a hrbitovy, v krcmach se vari gulas a vypravi se pribehy. Ale je to tak bezvadne napsane, ze stoji za to si to aspon projit.

Hlavne to ve sve dobe byla prvni ceska kniha, ktera se zabyvala vypravenim, roleplayingem. Ale ne teoretickou formou, ale proste ukazkami a radami, jak vest dobrodruzstvi.
Rozhodne doporucuju i kdyz vam "vesnicka fantasy" nemusi sedet, Taria byla ve sve dobe velky krok kupredu.

Uživatelský avatar
Gordugg
Příspěvky: 45
Registrován: 24. 10. 2008, 13:21

Příspěvek od Gordugg » 24. 10. 2008, 13:36

Mě osobně se Taria zdála poněkud obtížněji uchopitelná, ale možná to bylo dáno i stylem jakým byla psána. Což je paradoxní, neboť moje družinka se v drtivé většině raděj věnuje komorním ( těm "vesnickým") dobrodružstvím.
Rozhodně je ale oproti Almiru podstatně lépe vyhotovena.
Chro - chro - chro - *quík*?
Přišel jsem, vyhrabal jsem, sežral jsem.

Čenda
Příspěvky: 93
Registrován: 13. 8. 2007, 21:21

Příspěvek od Čenda » 24. 10. 2008, 13:50

Mě osobně na Tarii vyhovovala její "nepravidlovost" a možnost ji zasadit prakticky kamkoliv.
A taky její "vesnickost".I když i ta je celkem snadně změnitelné.Kdo říká že někde v pustinách Záhvozdí není skrytá magická univerzita kde se mágové chystají dobýt svět?Nebo že se nedá hrát "martinovský" rytířský příběh...

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 26. 10. 2008, 10:29

Tarii mám rád. Základní modul je přesně jak říká Erric. Nicméně další moduly jsou parádní. Almir se mi líbil, nebyl to žádný zázrak, ale měl svoji atmosféru, svoji kampaň...Ale jednou jsem ho někomu půjčil, nevrátil se mi a teď už ho nemohu sehnat...:-( Což mě docela mrzí, rád bych si jej i jen přečetl...ale asi mám smůlu.

Klasický dračák stále patří mezi hry, které mám rád a nikdy z nich nevypadne - je to krásná hra, jednoduchá a prostě dobrá. Mě se DrD vždy hrálo dobře.
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 26. 10. 2008, 10:59

K Almiru: Měl sem, pročetl sem, hrál sem... Na jednu stranu souhlasím s Argonantem (k tomu Lučištníkovi pouze, že v základní podobě, bez úprav byl až příliš "silným" povoláním, takový Vodnář mi přišel mnohem zajímavější 8) ). Svět měl menší nebo zřetelnější nevychytávky nebo nedomyšlenosti, ale vé své podstatě fungoval pro družinu dobře. Skryté zlo se mi zdá lepší, než reálná hrozba - je to ale otázka pohledu.

Pojetí Tarie mě hodně zajímá. Píšete o "vesnických" dobrodružstvích, vidím v tom takové ty zajímavé questy s mnohdy detektivní zápletkou. Taková dobrodružství mi vyhovují víc, než syndrom "spasitelů světa" $D
Co tedy přesně najdete v základním modulu? Je to "pouze obyčejně napsaná" kniha s mapou, historií, místotipem, některými příkladovými NPC a jedním dobrodužstvím nebo "něco víc"?

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1469
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric » 26. 10. 2008, 11:50

Lemmy píše: Co tedy přesně najdete v základním modulu? Je to "pouze obyčejně napsaná" kniha s mapou, historií, místotipem, některými příkladovými NPC a jedním dobrodužstvím nebo "něco víc"?
Je to proste poloostrov kam se postupne stehuji lidi z vnitrozemi a vytlacuji draky. V podstate myslim ze uz draky uplne vytlacili, ale ti se snazi vratit zpet. To je tusim metaplot cele tarie. Jinak je to opravdu modul kde je mapa, historie a nejaky fluff kolem.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 26. 10. 2008, 14:13

V Severní Tarii a Záhvozdí je několik velmi dobře zpracovaných dobrodružství. Jedno z nich jsem i použil v podstatě bez úprav. Hlavně to jsou poměrně přirozená dobrodružství, méně magie, více zajímavých CPček a popisů.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 27. 10. 2008, 08:45

Jasně, takže to je asi takový, jak si to představuju...

Teď nahodím diskuzi ůplně z jinýho soudku pro hráče DrD:

Jak daleko (na jakou úroveň) jste s DrD dostali ve hře s postavami od první úrovně?
Převážná většina hráčů myslím nikdy nehrála podle pravidel pro Experty, protože se tam prostě nedostala.
Pamatuji si, že my jsme taky několikrát hráli tak, že jsem po dohodě nechal začínat postavy na šesté úrovni, protože hráčům přišli zajímavější možnosti jejich postav i dobrodružství (nechtěli hrát ořezávátka $D). V Expertech jsem vedl pouze jednu "one-shot" hru, ale to už postava jako expert začínala.
Jediná hra, s kterou jsem se od začátku dostal jako hráč (téměř vždycky jsem byl jinak vypravěč) od první po šestou úroveň byla prakticky moje první hra - nepočítám do toho DrD bez pravidly, kde začínal jako chodec, hrál jsem často téměř přes rok a kde jsem mohl postoupit o několik úrovní. Přičemž spoluhráč hrál snad tři roky a řekl bych že se dostal na pomyslnou hranici úrovně Experta.

Moje velká nevýhoda vypravěče je ta, že často hra padá (na čemž mám asi jako nejaktivnější člen našeho hraní a současně vždy nespokojený lenoch, který chce nějakou změnu docela lví podíl) - takže pokud jsem dovedl postavy v DrD z první do páté úrovně, může to být můj rekord (nepočítám jiné hry, Stín meče bude asi rekordní společně s DnD, ale v DnD jsme se střídali ve vyprávění, ale to už je na jiné téma).

A co vy - jaké jsou vaše zkušenosti s tímto a DrD?

Argonantus
.
Příspěvky: 15412
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Příspěvek od Argonantus » 27. 10. 2008, 08:46

16.

Jinak Pravidla pro Experty jsem potřeboval dřív, než vyšla; ne pro postavy, ale pro záporňáky... což byl vlastně první důvod pomalu narůstajících odchylek v mých hrách.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 27. 10. 2008, 08:58

Argo:
16 od první úrovně? To je hodně dobré (kam se na to hrabe těch mých šest :wink:).

Jak dlouho a jak často jste to hráli? Byl postup na další úroveň po každém questu? Kolik bylo hráčů - předpokládám, že si byl jediný PJ?

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 27. 10. 2008, 09:52

Moji hraci sa svojho casu dostali na 13. uroven. Potom to ale tak trochu narazilo na problem, ze Druid sa nechcel pohnut z lesa, Sicco z mesta, a Theurg bol vacsinu casu na tripe v astralnych sferach :P

Najvacsie urovne sme hrali tusim 24. (to sme zacinali na 18tke, lebo sme chceli hrat Expertov - svet).
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host