Dračí doupě - obecná megadiskuze
Moderátor: Bouchi
Dračí doupě - obecná megadiskuze
(anotace + seznam příruček a doplňujících modulů)
Pro ty, kterých zde chybí rozličný pokec o starém, dobrém, klasickém Dračím doupěti. Bavte se, diskutujte o čem chcete, ptejte se na co chcete, co se týká Dračího doupěte, nechtěl bych však, aby se téma zvrhlo v diskuze a pření, proč je jaký systém lepší než Dračí doupě, proč se vám Dračí doupě nelíbí apod. Kritiku si jistě můžete užít v jiných tématech do sytosti.
Re: Dračí doupě
Měl jsem za to, že kluky DrD+ nezajímá. Nicméně pokud ano, uvedl bych tu otázku konkrétněji: Mám zájem o další rozvoj a) DrD 1.X, b) DrD+, c) DrD II a možnost zaškrtnout libovolný počet odpovědí včetně nulového.
U otázek na konkrétní změny v rozvoji (nová povolání apod.), je podle mě ještě užitečnější vědět, na kterou z těch tří různých her lidé myslí, když odpovídají.
U otázek na konkrétní změny v rozvoji (nová povolání apod.), je podle mě ještě užitečnější vědět, na kterou z těch tří různých her lidé myslí, když odpovídají.
Naposledy upravil(a) Maugir dne 14. 8. 2015, 11:31, celkem upraveno 1 x.
Re: Dračí doupě
Faktem je že ten dotazník jsme si nastavili od začátku o 1.6, čili ta námitka je na místě a bohužel mixovat takové lidi do dotazníku by nám mohlo rozhodit výsledky
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí doupě
V souboji opravdu ne, výhoda rpg je v tom, že zvlýdá víc modů...a chtít za každou cenu všude vyprávět příběh je nesmysl...když se Ti podaří vydesignovat dobrý, napinavý a náročný souboj, tak dost ruší popisovat nesmysly, na to je čas jindy a jinde...Naopak, narace je jedna z hlavních hodnot. Proto je to RPG a ne wargaming.
Tady jsi naprosto, ale naprosto mimo sebe. to, zda lze stůl využít jako kryt nebo je na něm jiný použitelný předmět je přesně taktický aspekt boje, který řeší taktici. Narrativisté by měli řešit třeba to, odkud sůl pochází (nejlépe "na stole byla miska se solí, kterou v potut váře dobývají dětské ručky v Břežanoských solncýh dolech, a na tento stůl jí dopravla kupecká karavana páně Korratova léta páně 1332, stůl sám byl řezaný z borovice černé rostoucí na severních svazích, o čemž svědčla krásná hustrá kresba letokruhů."). Chceš li hájit narativisty, haj narativisty, a neřeš tedy taktické věci;)Takové typy otázek jsou mnohem méně zajímavé, než to, zda je to stůl který, můžu převrhnout a schovat se za něj, zda je to stůl s miskou soli, kterou někomu hodím do očí, atd. atd.
Evidentně mluvíš o něčem, s čím moc zkušeností nemáš.V rozšířených soubojácích se všichni většinou soustředí na to, že si počítají, kolik kroků je nebo nepřátele bude stát obejít takový stůl. Protože prostě spousta pravidel na sebe bere pozornost z ostatních částí hraní.
Když budu argumentovat jako Ty: "ne, není."Můžeš mi vysvětlit, co to znamená, že nápadů k naraci není nekonečně? Protože je.
Pokud budeš chtít každou ránu popisovat a ne hlásit útok na XY za 17+2, tak stoprocentně vlemi záhy sklouzneš ke klišé a rozdíl v tom nebude - taky dost hrozí, že někdo se bude vyžívat v krvavých detailech a ostatním to bude vadit. To je jednak porkytecké a druhak zdržující. Raději věnuji ten čas potom popisu věcí mimo boj.
RPG má více rozměrů (Simulace, Narativismus, Gamismus), které je třeba, zejména pro dlouhodbé kampaně vyvažovat, jinak to bude hodně skřípat. No a souboj je místo vhodné pro gamismus více, než jiné:) Vtipné či vlekolepé popisy v boji si taky užiju, ale tehdy, dky to neruší dojem z drsného boje...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Dračí doupě
Já tedy rozhodně misku se solí neřeším kvůli taktice, ta je mi ukradená. Mě miska se solí zajímá čistě proto, že hození soli do očí protivníka je pro mě zajímavější než "útočím za deset", a kde byla vyrobena, je v tu chvíli relevantní, pouze pokud to vylepší popis akce.Vallun píše:Tady jsi naprosto, ale naprosto mimo sebe. to, zda lze stůl využít jako kryt nebo je na něm jiný použitelný předmět je přesně taktický aspekt boje, který řeší taktici. Narrativisté by měli řešit třeba to, odkud sůl pochází (nejlépe "na stole byla miska se solí, kterou v potut váře dobývají dětské ručky v Břežanoských solncýh dolech, a na tento stůl jí dopravla kupecká karavana páně Korratova léta páně 1332, stůl sám byl řezaný z borovice černé rostoucí na severních svazích, o čemž svědčla krásná hustrá kresba letokruhů."). Chceš li hájit narativisty, haj narativisty, a neřeš tedy taktické věci;)
Chceš říct, že kdo má s DrD jiné zkušenosti než Ty, tak s ním "evidentně zkušenosti nemá"?Vallun píše:Evidentně mluvíš o něčem, s čím moc zkušeností nemáš.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí doupě
Díky.Maugir píše:Já tedy rozhodně misku se solí neřeším kvůli taktice, ta je mi ukradená. Mě miska se solí zajímá čistě proto, že hození soli do očí protivníka je pro mě zajímavější než "útočím za deset", a kde byla vyrobena, je v tu chvíli relevantní, pouze pokud to vylepší popis akce.
A díky.Maugir píše:Chceš říct, že kdo má s DrD jiné zkušenosti než Ty, tak s ním "evidentně zkušenosti nemá"?
Už nějak přestávám mít sílu na Vallunovy evidentní věci reagovat...
Jaké popisování nesmyslů? Proč ve své hře popisuješ nesmysly? Vůbec Ti nerozumím...Vallun píše:V souboji opravdu ne, výhoda rpg je v tom, že zvlýdá víc modů...a chtít za každou cenu všude vyprávět příběh je nesmysl...když se Ti podaří vydesignovat dobrý, napinavý a náročný souboj, tak dost ruší popisovat nesmysly, na to je čas jindy a jinde...
Pleteš si pojmy a dojmy.Vallun píše:Tady jsi naprosto, ale naprosto mimo sebe. to, zda lze stůl využít jako kryt nebo je na něm jiný použitelný předmět je přesně taktický aspekt boje, který řeší taktici. Narrativisté by měli řešit třeba to, odkud sůl pochází (nejlépe "na stole byla miska se solí, kterou v potut váře dobývají dětské ručky v Břežanoských solncýh dolech, a na tento stůl jí dopravla kupecká karavana páně Korratova léta páně 1332, stůl sám byl řezaný z borovice černé rostoucí na severních svazích, o čemž svědčla krásná hustrá kresba letokruhů."). Chceš li hájit narativisty, haj narativisty, a neřeš tedy taktické věci;)
Hrdina se v dané situaci chová takticky, kouká, zda je ten stůl vhodný k tomu se za něj schovat.
Odehráno je to narativně. Popíše, jak běží ke stolu, a protože je to masivní stůl, musí vynaložit spoustu svých síl, aby jej převrátil, stůl s hlučnou ranou dopadne převrácený na bok, hrdina se za něj schovává a připravuje si dýku... Tohle je narace, je to vyprávění, chápeš to?! Není to "tenhle pohyb mě stojí 5 políček, tady převracím ten stůl, abych se za něj schoval, kolik bodů pohybu stojí převracení stolů?" Ty body pohybu na převracení stolu jsou nadsázka, nedělej na to prosím protiargument... Ale ilustruje to pointu.
Re: Dračí doupě
ad eerieBaatezu, vzteklina: naprosto vás chápu, mám to podobně jako vy. Ale mám pocit, že tahle debata je o nástupci Drd1.6. Čili modernější verzi 1.6 a ne další prima, leč úplně jiné hře se stejným názvem. A v 1.6 se prostě hrálo stylem - máš to za 15, a máš to blbý, už máš postih. Pro nás, co rádi převrháváme stoly a házíme sůl do očí je tady DrD2 - pokud trváme na "dračáku" - nebo FATE nebo spousta jiných her. Neberme dračákystům jejich dračák. Jednou se k němu třeba rádi vrátíme.
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Re: Dračí doupě
Až jednou budeš stát proti zkušenému protivníkovi s mečem a budeš se chtít sápat na stůl pro sůl, abys mu ji vrhl do očí, tak to radši nedělej, pokud v tom lepším případě nechceš přijít o ruku.Já tedy rozhodně misku se solí neřeším kvůli taktice, ta je mi ukradená. Mě miska se solí zajímá čistě proto, že hození soli do očí protivníka je pro mě zajímavější než "útočím za deset"
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí doupě
Chraň bůh, aby snad lidi chtěli v RPG hrách dělat věci, které nejsou realistické. Víte, jak by to mohlo skončit?ShadoWWW píše:Až jednou budeš stát proti zkušenému protivníkovi s mečem a budeš se chtít sápat na stůl pro sůl, abys mu ji vrhl do očí, tak to radši nedělej, pokud v tom lepším případě nechceš přijít o ruku.
U čarodějů! U skřetů! U zranění počítaného ze životů! U draků! Toho nikdá nedopustíme!
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Dračí doupě
Pieta: Amen!
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí doupě
Takové hraní, co jsem popsal, není doménou her jako Fate, DrD II a podobně. Takhle se právě hraje, pokud máš jednoduchý soubojový systém, který nemá přehršel pravidel. Takhle se hraje staré DnD, které bylo pro DrD 1.6 stěžejní inspirací a hraje se tak i samotné DrD 1.6. Tedy lépe řečeno, pokud to tak chceš hrát, tak se tak hraje. Jinak to klidně můžeš hrát stylem "útočím", "má to za tři".Karotka píše:ad eerieBaatezu, vzteklina: naprosto vás chápu, mám to podobně jako vy. Ale mám pocit, že tahle debata je o nástupci Drd1.6. Čili modernější verzi 1.6 a ne další prima, leč úplně jiné hře se stejným názvem. A v 1.6 se prostě hrálo stylem - máš to za 15, a máš to blbý, už máš postih. Pro nás, co rádi převrháváme stoly a házíme sůl do očí je tady DrD2 - pokud trváme na "dračáku" - nebo FATE nebo spousta jiných her. Neberme dračákystům jejich dračák. Jednou se k němu třeba rádi vrátíme.
A právě se mi tak hraje lépe v DnDo a DrDo, protože tam nejsou neustálé věci typu "vyčerpáváš se?" nebo "mám teď platit fate point?"
I když musím říct, že DrD II rozhodně svými mechanikami vede k zajímavým akcím a popisům, to jsem sám zažil a byla to zábava...
Re: Dračí doupě
Karotka: A proto je nejoblíbenější bojová akce jistého nejmenovaného biskupa s vélkým nápřahem přetáhnout protivníka berlou
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí doupě
A hození soli do očí protivníka není takticky manévr? aha...Já tedy rozhodně misku se solí neřeším kvůli taktice, ta je mi ukradená. Mě miska se solí zajímá čistě proto, že hození soli do očí protivníka je pro mě zajímavější než "útočím za deset", a kde byla vyrobena, je v tu chvíli relevantní, pouze pokud to vylepší popis akce.
Máš pravdu, že to vyznělo hloupě. Nicméně je těžké se dovolávat svých zkušeností s nějakm systémem o němž druhým dechem uvádím, že ho nehraju.Chceš říct, že kdo má s DrD jiné zkušenosti než Ty, tak s ním "evidentně zkušenosti nemá"?
Já ne, narativisté, viz např.:Jaké popisování nesmyslů? Proč ve své hře popisuješ nesmysly? Vůbec Ti nerozumím...
I souboje mohou být různého druhu, buď je to lehký střet se slabším protivníkem nebo v situaci, kdy je zřejmé, že nejde o život,pak je možné si se soubojem hrát a užít si legrace tipu trojitých salt a soli v očích. Jenže RPG Ti umožnuje v jedné a té samé hře, dle nálady družiny, odehrát i drsně gamistické souboje, s vyšponovanou taktikou a napětím na maximu... pak je snaha o narativistické popisy nevhodná, protože vede k tomu, že lidi mají tendenci dělat, co se jim bude vtipněji či lépe popisovat, než to, co je taktické. A zřejmě takový souboj prohrajou, právě kvůli tomu,..kde byla vyrobena, je v tu chvíli relevantní, pouze pokud to vylepší popis akce
Pokud si ale chceš zahrát drsný taktický souboj vyšponovaný na maximum, tak kolik políček ho to stojí, musíš spočítat stejně. Právě proto,že by se jinak stalo že doběhnout a převrhnout stůl bude trvat tolik času, že ho protivník mezitím zabije.Odehráno je to narativně. Popíše, jak běží ke stolu, a protože je to masivní stůl, musí vynaložit spoustu svých síl, aby jej převrátil, stůl s hlučnou ranou dopadne převrácený na bok, hrdina se za něj schovává a připravuje si dýku... Tohle je narace, je to vyprávění, chápeš to?! Není to "tenhle pohyb mě stojí 5 políček,
Pokud bys náhodou chtěl argumentovat tím, že tam stihne doběhnout, protože to hezky popsal, tak je to jen doklad toho, že ty souboje jsou jiné, takticky jednodušší...
Já chápu, že Ty preferuješ jendodušíí více popisné souboje, mne taky občas baví, ale pokud setrváváš jen u nich, tak svou hru o některé věci ochuzuješ. AlespoŇ pro mne a řadu dalších lidí, se kterými hraju, by tam prostě chyběl další možný zajímavý rozměr. Takže je to spíš tak, že narativisté se ochuzují o část toho, co nabízí RPG...
Ale vpohodě, hraj cinematicky, ale nediv se, že pokud je dohodnutá drsnější, taktičtější hra, tak Tě to filmování bude holt něco, v totmo případě končetinu, stát...Chraň bůh, aby snad lidi chtěli v RPG hrách dělat věci, které nejsou realistické. Víte, jak by to mohlo skončit?
Tak tak, klasické DrD má své výhody!A právě se mi tak hraje lépe v DnDo a DrDo, protože tam nejsou neustálé věci typu "vyčerpáváš se?" nebo "mám teď platit fate point?"
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Dračí doupě
Nějak si nevzpomínám, že by tu tohle někdo tvrdil.Vallun píše:A hození soli do očí protivníka není takticky manévr? aha...
Nicméně mi dovol, abych nechal odpovědět ShadoWWWa:
ShadoWWW: Neboj,až budu jednou stát proti někomu s mečem, tak budu mít jiné starosti, než přemýšlet, co by mohlo být zajímavé pro diváky;)ShadoWWW píše:Až jednou budeš stát proti zkušenému protivníkovi s mečem a budeš se chtít sápat na stůl pro sůl, abys mu ji vrhl do očí, tak to radši nedělej, pokud v tom lepším případě nechceš přijít o ruku.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů