Úprava hodů - pomůcka nebo podvod?
Moderátor: Bouchi
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15085
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Tak v tom případě je všechno v pořádku. (-;Nekra píše:Ale Pieto, ty mě přece znáš, akorát ne pod touhle přezdívkou (protože tenkrát jsem ještě žádnou neměla a vystupovala jsem pod svým občanským jménem). Vzpomínáš si, jak jsme na OH v DDM Přemyšlenská hráli Matrix ? Tak já jsem ta hráčka, která vůbec nevěděla, co to je, žádný film Matrix (i když byl natočen jen jeden ) jsem neviděla... Setkal jsi se s více takovými lidmi?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Mám takový dotaz...
Kdo hází na nalezení při hledání? Hráč nebo PJ?
Tuší zloděj, jak moc úspěšný při hledání byl?
Přioiznám se, že si nejsem teď vůbec jist, jak je to v pravidlech a mimo to by men zajímalo, jak se k tomu staví zde přítomní...
Kdo hází na nalezení při hledání? Hráč nebo PJ?
Tuší zloděj, jak moc úspěšný při hledání byl?
Přioiznám se, že si nejsem teď vůbec jist, jak je to v pravidlech a mimo to by men zajímalo, jak se k tomu staví zde přítomní...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
To je klasické dilema DrD (nevím zda i dalších her), protože když hráč hodí 98% na hledání, tak zaručeně bude chtít házet znovu. A když ne, tak se někdy taky hra můžeš zaseknout.
Obecně doporučuju nechat hodit hráče a podle výsledku hodu určit, jak dlouho budou danou věc hledat. Otázka zda ji najdou většinou nepřijde na pořad dne.
Taky jsem hledání (tajného spouštěče dveří) jednou řešil tak, že na základě hodu jsem hráčům popsal detaily místnosti, kde by mohl spouštěč být, přičemž místo kde je jsem zmínil. (což jsem jim tedy dopředu neřekl). Oni museli říct, co a jak dělají - trvalo jim hodinu, než přišli na to, že stačí zatáhnout za lustr, a zpětně jim to přišlo naprosto logické, protože CPčko to muselo zvládnout za pár sekund během procházení místností.
Teď si už hráči na hledání prakticky nehážou, leda by jim u toho hrozilo nějaké riziko. Ale pokud by hrozilo, tak si budou házet oni - když se jim nebude dařit, poznají to hned po hodu.
Obecně doporučuju nechat hodit hráče a podle výsledku hodu určit, jak dlouho budou danou věc hledat. Otázka zda ji najdou většinou nepřijde na pořad dne.
Taky jsem hledání (tajného spouštěče dveří) jednou řešil tak, že na základě hodu jsem hráčům popsal detaily místnosti, kde by mohl spouštěč být, přičemž místo kde je jsem zmínil. (což jsem jim tedy dopředu neřekl). Oni museli říct, co a jak dělají - trvalo jim hodinu, než přišli na to, že stačí zatáhnout za lustr, a zpětně jim to přišlo naprosto logické, protože CPčko to muselo zvládnout za pár sekund během procházení místností.
Teď si už hráči na hledání prakticky nehážou, leda by jim u toho hrozilo nějaké riziko. Ale pokud by hrozilo, tak si budou házet oni - když se jim nebude dařit, poznají to hned po hodu.
hraju: Ω Projekt Omega
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Včetně rizika, že něco nenajdou?
V jedné z her, které totiž hraju teď hází na hledání PJ a nesdělí nám výsledek hodu, což mi dost vadí (protože hraju hobita nalézače...).
V jedné z her, které totiž hraju teď hází na hledání PJ a nesdělí nám výsledek hodu, což mi dost vadí (protože hraju hobita nalézače...).
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Pokud je to nedůležitá věc, tak ano - navíc když neví CO hledají, můžou házet jako bozi, ale stejně se jich pak zeptám "co jsi vlastně hledal?" Pokud mám připravenou nějakou stopu, tak ji najdou vždy, když je napadne hledat - ale třeba se tím tolik drží, že je někdo dopadne.Vallun píše:Včetně rizika, že něco nenajdou?
V jedné z her, které totiž hraju teď hází na hledání PJ a nesdělí nám výsledek hodu, což mi dost vadí (protože hraju hobita nalézače...).
Co vlastně hledáš ty jako nalézač? Dej mi pár příkladů, abych věděl o čem mluvíš.
hraju: Ω Projekt Omega
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Někde jsem tuším četl, že náhodné nalézání se dá řešit tak, že si PJ naháže dopředu pro každou postavu sadu čísel a pokaždé když je možnost něco objevit náhodně, tak zkontroluje (a odšrktne) první číslo v řadě - pokud neuspěje, hráči nevědí, že by měli něco v místnosti hledat a zběsile nehledají, dokud nenajdou.
Jinak v našich hrách (sice nehrajeme DrD, ale Hrdinové Fantasy podporují velmi podobný styl hraní), pokud není jisté, jak se nám dařilo činnost provést, hážeme my hráči (přece jen je to naše postava ), ale do rukou PHovi, abychom neviděli výsledek.
Jinak v našich hrách (sice nehrajeme DrD, ale Hrdinové Fantasy podporují velmi podobný styl hraní), pokud není jisté, jak se nám dařilo činnost provést, hážeme my hráči (přece jen je to naše postava ), ale do rukou PHovi, abychom neviděli výsledek.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Keď ja robím GMa a chcem, aby postavy niečo konkrétne našli, nehádžem na nič a rovno to hráčovi poviem. Ak som nemal nič nachystané a hráčovi napadne, že by jeho postava mohla niečo hľadať, nechám ho hádzať. Ak uspeje, skúsim(-e) vymyslieť, čo mohol nájsť (často sa takéto improvizované stopy neskôr ukážu ako vešmi dôležité).
Alebo hrajte Trail of Cthulhu, kde sa nachádza automaticky, ak má postava danú zručnosť - pretože hlavným dejovým motívom investigatívnych dobrodružstiev nie je, či protagonista stopu našiel, ale kam ho stopa dovedie.
Alebo hrajte Trail of Cthulhu, kde sa nachádza automaticky, ak má postava danú zručnosť - pretože hlavným dejovým motívom investigatívnych dobrodružstiev nie je, či protagonista stopu našiel, ale kam ho stopa dovedie.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
ja by som sa hladanim ako takym moc nezaoberal. je to jedna z najnudnejsich veci pri hrani RPG. (spoli s nacuvanim pred kazdymi dverami)
ak je to nieco dolezite co GM chce aby to hraci nasli tak by im to mal rovno povedat.
edit: Bifi ma predbehol
ak je to nieco dolezite co GM chce aby to hraci nasli tak by im to mal rovno povedat.
edit: Bifi ma predbehol
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jerson - nalézač je eufemismus pro zloděje:) Jako automatické nalézání předmětů by snížilo význam zloděje v družince (a tedy i atraktivitu tohoto povolání...). Navíc PJ házet chce, ale chce házet sám, což u činnosti, kterou cíleně vykonává postava je podle mého unfair.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Už jsem ti říkal, že prosazovat názor PJje proti názoru hráčů považuju vždy za špatný přístup. Proč chce házet sám? Abyste neznali výsledek a nemohli jste záskávat metaherní informace z výše hodu?
Rozhodně byste ale mohli použít pravidlo o délce hledání, tedy čím lépe si hodíš, tím rychleji danou věc najdeš. Jako zloděj budeš dosahovat lepších časů než ostatní a tím ušetříš všem hodně času. Navíc nemusíš házet na každý metr zdi nebo chodby.
Na druhou stranu pokud tě netlačí čas, tak můžeš najít prakticky cokoliv, dokud tě to nepřestane bavit.
Rozhodně byste ale mohli použít pravidlo o délce hledání, tedy čím lépe si hodíš, tím rychleji danou věc najdeš. Jako zloděj budeš dosahovat lepších časů než ostatní a tím ušetříš všem hodně času. Navíc nemusíš házet na každý metr zdi nebo chodby.
Na druhou stranu pokud tě netlačí čas, tak můžeš najít prakticky cokoliv, dokud tě to nepřestane bavit.
hraju: Ω Projekt Omega
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jerson - njn, není to ideální PJ, ale já jsme rád, že mohu hrát...
Pokud jde o hledání, tak vzhledem k tomu, že mám postřeh na mechanismy 42, tak vcelku s jistotou vím,že po 3 směnách hledání se dostanu k výsledku, kdy najdu cokoliv, co jen trošinku nalézt jde...
Pokud jde o hledání, tak vzhledem k tomu, že mám postřeh na mechanismy 42, tak vcelku s jistotou vím,že po 3 směnách hledání se dostanu k výsledku, kdy najdu cokoliv, co jen trošinku nalézt jde...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15085
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Řekl bych, že tak tři čtvrtiny klasických her říkají, že pokud postava dělá něco, při čem netuší, jestli uspěla, má si to tajně házet vypravěč. Má to svoji logiku.Vallun píše:Jerson - nalézač je eufemismus pro zloděje:) Jako automatické nalézání předmětů by snížilo význam zloděje v družince (a tedy i atraktivitu tohoto povolání...). Navíc PJ házet chce, ale chce házet sám, což u činnosti, kterou cíleně vykonává postava je podle mého unfair.
Lepší je to ovšem třeba v Donjonu, kde hráč, jehož postava v hledání uspěla, sám popíše, co našla. Ale to už jsme zase u spoluautorství hráčů... (-;
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
To je právě ono - jsi sám komu vadí že si háže PJ, nebo je vás víc?Vallun píše:Jerson - njn, není to ideální PJ, ale já jsme rád, že mohu hrát...
Pokud jde o hledání, tak vzhledem k tomu, že mám postřeh na mechanismy 42, tak vcelku s jistotou vím,že po 3 směnách hledání se dostanu k výsledku, kdy najdu cokoliv, co jen trošinku nalézt jde...
A pokud opakujete hody, potom už vůbec nechápu úmysl vašeho PJ - musí přeci vědět, že si budete házet, dokud něco nenajdete.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti