Porovnání DrD s DnD

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5765
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Porovnání DrD s DnD

Příspěvek od Alef0 » 9. 11. 2011, 22:02

Jerson píše:
Alef0 píše:Klima hovoril, ze alchymista vznikol v casoch, ked ho dost zaujimala stredoveka alchymia a magia. Myslim, ze aj poznamenal, ze je cudne, ze taka ocividna studnica napadov z minulosti pre styl magie bola prakticky v RPG ignorovana. Alchymista je dost originalny, blizi sa k nemu len artificer z Eberronu.
protože alchymisté byli samotáři zalezlí v laboratoři, kde bádali. ač to často byli dobrodruzi, nehodí se do klasické skupiny, která cestuje po světě, případně leze do podzemí. taky to bylo nejméně oblíbené povolání.
Možno to bolo tým, že podľa semioficiálnych kuloárov bol alchymista netestované povolanie :-)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15595
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání DrD s DnD

Příspěvek od Jerson » 10. 11. 2011, 07:41

To je docela možné,ale pak určitě nebyl testovaný ani druid. a vůbec o testování jakéhokoliv dračáku bych se bavil nerad.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Porovnání DrD s DnD

Příspěvek od Lemmy » 10. 11. 2011, 08:04

Jerson píše:
Lemmy píše:Oficiální zdroj nebo se nestalo :P
žádná oficiální data se nekonají, je to jen můj závěr z rozhovorů asi se dvěma až třemi stovkami hráčů. Tedy podobný závěr, že nejvíc lupičů bylo hobitů, nejvíc čarodějů elfů a prakticky každý kroll byl válečník, a 90% z nich mělo nejdůležitější vlastnost 21/+5, kterou si samozřejmě každý z hráčů poctivě nahodil.
Udělej si vlastní průzkum, když to chceš vyvrátit 8)
Tak to jo :clap:

U nás v družině byl alchymista celkem hodně hrané povolání (také to bylo dost hrané povolání i u jediné další družiny, co byla v okolí).
S tím, že většina postav má nejvyšší hodnocení základní vlastnosti jsem se taky setkával (s tím, že to bylo většinou tak, že toto hodnocení měli hráči, které nechával vypravěč naházet postavy "bez dozoru" - paradoxně tyhle vlastnosti padaly hráčům i při vypravěčově dohledu).
Vyzkoušel jsem si zahrát za krollského kouzelníka, hraničáře a zloděje. Moje první postava byl kouzelník z řady kudůků (elfové se u nás objevovali u každého povolání, ale je pravda, že pokud byl někdo kouzelník, byl to převážně elf... tahle rasa u nás kdysi dávno v hraných rasách celkově... či pokud byl zloděj, byl to převážně hobit, v závěsu za ním člověk, elf či kudůk... jediného trpasličího zloděje jsem u nás hrál já).

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 7970
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Porovnání DrD s DnD

Příspěvek od eerieBaatezu » 23. 4. 2018, 11:04

Jerson píše:
9. 11. 2011, 13:27
taky to bylo nejméně oblíbené povolání.
Jerson píše:
9. 11. 2011, 21:00
Udělej si vlastní průzkum, když to chceš vyvrátit 8)
No jako asi takhle. Já jsem zažil jen pár družin, cca 4, ale Alcháč byl hafo populární!
Primárně proto, že byl hodně univerzální. Měl vysokou Obratnost, takže dobrej útok i obranu. Měl vysokou Odolnost, takže neměl špatný životy. Uměl jak léčit, tak používat kouzelnická kouzla. Měl předměty, co uměly super věci, třeba chytat kouzla, svitky ochrany, apod. A hlavně všechny ty fak jů vychytávky, jako že se promění v mlhu. $lol$

Si pamatuju dobrodružství jedněch maníků, kdy na družinu na létajícím koberci zaútočil drak. Po nějaký tý hustý bitce, kdy se válečník za lamentování snažil mečem kolem prolétávajícího draka trefit, hraničář ho smažit kouzlama a lukem, došlo k tomu, že koberec šel do kytek, nebo jestli do něj nějak vrazil nebo co a všichni začali padat, a alcháč prostě vychlastal Mlhovinu.
Obrázek $lol$
Klidně asi mohl udělat lektvary i pro ostatní, ale prostě proč, žejo? $lol$

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2674
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání DrD s DnD

Příspěvek od ShadoWWW » 23. 4. 2018, 17:30

Tak on ten alchymista byl v DnD obor kouzelníka až do 3. edice, konkrétně jako transmutační nebo očarovací škola magie.

Mně ten alchymista jako samostatné povolání dává smysl. Jen ne tak, jak byl udělaný v DrD. V DrD mi dává smysl alchymista do 5. úrovně (zvlášť to rozdělení na magii a nemagii) a v Pokročilých pyrofor. Theurg, jak je udělaný v DrD, je naprostá OP haluz. V DrD+ je to ještě větší OP haluz a hráč pro jeho pochopení musí mít doktorát z Matfyzu (obrazně řečeno). V DrD II mi zas alchymista přijde strašně nezajímavý.
Lidi, co RPG skutečně rozuměli, tohle fórum už dávno opustili.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 7970
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Porovnání DrD s DnD

Příspěvek od eerieBaatezu » 27. 4. 2018, 07:50

ShadoWWW píše:
23. 4. 2018, 17:30
Tak on ten alchymista byl v DnD obor kouzelníka až do 3. edice, konkrétně jako transmutační nebo očarovací škola magie.
V 2e byl Alchymista vlastní subclassa, specialista na transmutační školu magie byl Transmuter, na očarovávací Enchanter. (A tak to bylo dycky, co vím.)
ShadoWWW píše:
23. 4. 2018, 17:30
Mně ten alchymista jako samostatné povolání dává smysl. Jen ne tak, jak byl udělaný v DrD. V DrD mi dává smysl alchymista do 5. úrovně (zvlášť to rozdělení na magii a nemagii) a v Pokročilých pyrofor. Theurg, jak je udělaný v DrD, je naprostá OP haluz. V DrD+ je to ještě větší OP haluz a hráč pro jeho pochopení musí mít doktorát z Matfyzu (obrazně řečeno). V DrD II mi zas alchymista přijde strašně nezajímavý.
Pyrofor mi přijde jako dobrá classa, pže má praktický a taktický věci. Therg jak je udělanej, je fakt jak pravidla pro PJ na NPC. A hlavně děsně leze do zelí kouzelníkovi. Je to vlastně diviner a enchanter a summoner a má bhuty, co dokážou zničit hlavní město.
Alchymista jako samostatné povolání jde udělat, třeba ten PF, ale je to stejně nakonec Pyrofor, bomby, lahvičky, apod. Proto je super Pyrofor v DrD, že má i pasti a rachejtle a talismany a tak, to PF alcháč nemá.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15595
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání DrD s DnD

Příspěvek od Jerson » 20. 5. 2018, 08:12

eerieBaatezu píše:
23. 4. 2018, 11:04
Alcháč byl hafo populární!
Primárně proto, že byl hodně univerzální. Měl vysokou Obratnost, takže dobrej útok i obranu. Měl vysokou Odolnost, takže neměl špatný životy. Uměl jak léčit, tak používat kouzelnická kouzla. Měl předměty, co uměly super věci, třeba chytat kouzla, svitky ochrany, apod. A hlavně všechny ty fak jů vychytávky, jako že se promění v mlhu. $lol$
A na tohle všechno potřeboval magenergii, které měl omezené zásoby, a všechno musel vyrábět dopředu. A ve chvíli, kdy si hodil na výrobu trvalého magického předmětu fatální neúspěch byl pro ostatní vážným ohrožením. zpětně myslím, že u alchymisty nejvíc záleželo na tom, jak PJ pojme celou hru, a strašně moc záleželo na štěstí. Když vyrobíš Rudý kříž, který místo 1k6+2 přidaných životů stejný počet ubere, stačí to udělat na první úrovni a hráč dostane takovou sodu, že si propříště povolání alchymisty rozmyslí. Fakt si pamatuju jen dva alchymisty, přesněji jeden z nich byl pyrofor, který dostal inteligentní pochodující truhlu s neomezenou magenergií a surovinami, která mu je ale nevydala hned, aby měl PJ jeho ničivou sílu hezky pevně v rukách.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 7970
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Porovnání DrD s DnD

Příspěvek od eerieBaatezu » 20. 5. 2018, 09:35

Jerson píše:
20. 5. 2018, 08:12
inteligentní pochodující truhlu
$lol$ Už jsem taky přemejšlel, jak tu truhlu pojmout, ale na tohle jsem teda ještě nepřišel.


Jinak Alcháč měl zádrhele, to určitě. Mě dycky zaráží taková ta pravidla, co mají něco regulovat, ale nepřijdou mi nijak zajímavá, natož zábavná. Třeba, že kouzelník má šanci na to, že kouzlo úplně selže. Nebo, že léčivej lektvar zraní. To jsou věci, které při krizové situaci fakt nepotěší a spíš člověka vyfrustrují, než že by přidaly nějakou taktickou složku do hraní nebo tak.

Ta práce s magy je taky taková nedodělaná. Na to narážel už York, že by se např. mohlo udělat maximální množství magů, které může mít Alcháč aktivně funkčních, nebo něco tak.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15595
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání DrD s DnD

Příspěvek od Jerson » 22. 6. 2018, 07:46

Postupem času jsem začal považovat určení počtu magů pro jednotlivá kouzla a maximální počet magů pro kouzelníka či alchymistu za vysloveně debilní nápad, který z tajemné a neuchopitelné magie udělá kupecké počty, což náhodný nežádoucí efekt rozhodně nezachrání a nevytvoří to dojem nevyzpytatelné magie ani z rychlíku, natož při bližším pohledu.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 7970
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Porovnání DrD s DnD

Příspěvek od eerieBaatezu » 22. 6. 2018, 07:51

S magenergií nebo DnD sloty jsem se vyrovnal už dávno. Nejde o tajemno, jde o to bejt hustej a práskat po dracích blesky.

Náhodný efekt je od toho, aby to neměl hráč tak úplně pod kontrolou, protože je to jakože magie. Proto je to náhodný a tu danou funkci to pak plní. Ale jestli to dávat do her typu DxD, to je zas jiná otázka.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host