Porovnání DrD s DnD

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Frenik

Příspěvek od Frenik »

Jako největší minus DrD a plus DnD vidim modifikovatelnost systému pro individuální potřeby hráčů i PJ/DM. Zatímco Dračák je jenom shluk schopností individuální u každého povolání, Dungeons (a asi i zbytek systému d20, podle toho, co vim) má daleko víc základních věcí jednotných - třeba základní útočný bonus, záchranné hody, class a cross-class skilly, a na tom už se pozná, jakou má která dovednost váhu a bez problémů je třeba swapovat (zloděj se rozhodne, že by se rád naučil stopovat, tak třeba ztratí - teď plácnu - hledání pastí) nebo vytvářet povolání přesně tak, jak je hráči chtějí/potřebujou.
Uživatelský avatar
the_balrog
Příspěvky: 40
Registrován: 4. 5. 2007, 08:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od the_balrog »

Frenik píše:Jako největší minus DrD a plus DnD vidim modifikovatelnost systému pro individuální potřeby hráčů i PJ/DM. Zatímco Dračák je jenom shluk schopností individuální u každého povolání, Dungeons (a asi i zbytek systému d20, podle toho, co vim) má daleko víc základních věcí jednotných - třeba základní útočný bonus, záchranné hody, class a cross-class skilly, a na tom už se pozná, jakou má která dovednost váhu a bez problémů je třeba swapovat (zloděj se rozhodne, že by se rád naučil stopovat, tak třeba ztratí - teď plácnu - hledání pastí) nebo vytvářet povolání přesně tak, jak je hráči chtějí/potřebujou.

Nechci byt zly rypal, ale proste jedina vyhoda dnd nad drd jsou podle tebe featy *-*

protoze ac se ti to mozna nezda, i v dracaku hazi jak kouzelnik tak valecnik uplne stejne na utok a dokonce jak kouzelnik tak i valecnik hazi uplne stejne na pasti ; )
Online comics Westgard
Frenik

Příspěvek od Frenik »

the_balrog píše:
Frenik píše:Jako největší minus DrD a plus DnD vidim modifikovatelnost systému pro individuální potřeby hráčů i PJ/DM. Zatímco Dračák je jenom shluk schopností individuální u každého povolání, Dungeons (a asi i zbytek systému d20, podle toho, co vim) má daleko víc základních věcí jednotných - třeba základní útočný bonus, záchranné hody, class a cross-class skilly, a na tom už se pozná, jakou má která dovednost váhu a bez problémů je třeba swapovat (zloděj se rozhodne, že by se rád naučil stopovat, tak třeba ztratí - teď plácnu - hledání pastí) nebo vytvářet povolání přesně tak, jak je hráči chtějí/potřebujou.

Nechci byt zly rypal, ale proste jedina vyhoda dnd nad drd jsou podle tebe featy *-*

protoze ac se ti to mozna nezda, i v dracaku hazi jak kouzelnik tak valecnik uplne stejne na utok a dokonce jak kouzelnik tak i valecnik hazi uplne stejne na pasti ; )
... Vždyť říkam, že narozdíl od dračáku má DnD ZÚB, Záchrany... jejichž míra je třeba kompenzací za přebytek/nedostatek dovedností (všude, jen ne u mnicha :-? )
Uživatelský avatar
the_balrog
Příspěvky: 40
Registrován: 4. 5. 2007, 08:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od the_balrog »

jo taaakhle!

takže se ve dračáku nemůžes s PJ dohodnout, že máš bonus k útoku (třeba jako chodec s lukem) nebo jako alchymista bonus k záchranným hodům (pasti) na jedy?? Hmmm.... to jsou mi věci...
Online comics Westgard
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

A teď k tématu:
Balrog píše:takže se ve dračáku nemůžes s PJ dohodnout, že máš bonus k útoku (třeba jako chodec s lukem) nebo jako alchymista bonus k záchranným hodům (pasti) na jedy?? Hmmm.... to jsou mi věci...
Dohodnout se na tom můžeš, ale ta tvoje dohoda není součástí DrD. Dračí doupě je ta hra, kterou autoři napsali a kterou koupíš v obchodě. Tvoje modifikace a domácí pravidla nejsou Dračí doupě.
Uživatelský avatar
the_balrog
Příspěvky: 40
Registrován: 4. 5. 2007, 08:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od the_balrog »

aha, pardon, ale tyhle priklady co jsme ted psal jsou soucasti pravidel (s tim chodcem snad taky), cili i u Drd funguji bonusy k vseobecnym mechanismum v ramci povolani.

Je pravda, ze se tahle debata asi tyka toho, ze v DnD si vezmu feat co mi zvedne o +2 reflexy, pac mam hadi krev a je jedno, jestli jsme kouzelnik nebo hranicar (a neberou se tyhle featy nahodou pouze na prvni urovni?) - coz tedy jak jsem rekl, je problem toho, ze Drd nezna nic jako jsou featy : /

Ovsem ten uplne puvodni pripevek vyznel z casti jako ze Drd je spatne v tom, ze nema jednotici mechanismy a proto jsem se ozval.
Online comics Westgard
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

(a neberou se tyhle featy nahodou pouze na prvni urovni?)
jj, na první. A pokud se nepletu tak pak na čtvrtý, osmý, dvanáctý...

DrD nezná víc pěkných věcí, třeba prestige class, multi class...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Sirien píše:prestige class
To je budto velmi neobvykla ironie, nebo nejaky drogy $D
But nobody came.
Uživatelský avatar
the_balrog
Příspěvky: 40
Registrován: 4. 5. 2007, 08:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od the_balrog »

Sirien píše:
(a neberou se tyhle featy nahodou pouze na prvni urovni?)
jj, na první. A pokud se nepletu tak pak na čtvrtý, osmý, dvanáctý...

DrD nezná víc pěkných věcí, třeba prestige class, multi class...
ja tedy popravde receno znam dnd pravidla spis z neverwinteru nez z papirovzch prirucek, nicmene v NwN se berou featy kazdej 3ti level. To je jen detail.

Co je ale dulezite a na co jsem poukazoval je, ze featy jako Snakeblood (osoba ma asi tak +2 k zachranne na reflexy) nebo Golden Palm (Postava ma +2 na obchodnicke skilly) se v NwN smi brat pouze na prvnim levelu, protoze to vlastne nejsou dovednosti, co se postava muze naucit, ale jiste vrozene vlastnosti (a featy tyhle dve veci michaji dohromady).

(Prosim pozor, slovicko "dovednost" je tu pouzito ne ve smyslu pravidlove dovednosti, ale vseobecny termin. Tahle "dovednost" by v DrDu napriklad oznacovala Presnost u Valecnika. Je to proste taky valecnikova dovednost se svou zbrani, i kdyz slovicko "dovednost" v DrD taky oznacuje neco uplne jineho.)

Pokud v papirovem DnD si muzes brat behem zivota veci jako "Golden Palm", cili ze najednou v osmnacti ziskas nejake zvlastni nadani, je to konina.

A pokud ne, tak - jak jsem jiz rekl, je uprava zachrannych hodu, skillu a utoku pres featy opravdu temer jen zalezitost tvorby postavy.


Sosi: :DDD
Online comics Westgard
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

label ($D) ma pravdu, jeste jsou tam bonusovy featy, ale tyhle veci se daji brat jen na prvnim. spousta z nich je teda vymysleninou NWN, a v originalnim DnD byste je museli hledat v nejakejch obskurnich priruckach.

... ale veci jako rychle reflexy (+2 reflexy), silna vule (+2 vule), velka vydrz (there's a pattern here!) se daji brat kdykoli. jednou.

myslim.
But nobody came.
LZJ
Příspěvky: 629
Registrován: 25. 8. 2004, 14:34
Bydliště: Doksy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LZJ »

Sosacek píše:...spousta z nich je teda vymysleninou NWN, a v originalnim DnD byste je museli hledat v nejakejch obskurnich priruckach.
...
Technická: Příručky pro Forgotten Realms znají regionální featy, které dávají postavě nějakou typickou výhodu podle oblasti, odkud pochází. A ty se dají brát logicky jen na první úrovni.
Neverwinter je ve světě Forgotten Realms.

Ad srovnávání:
Více méně souhlasím s Marcusem, že srovnávání DrD(+-) a DnD nemá velký efekt, protože jde o principielně dost podobné hry.
Co očekávám, že vyjde:
- v DrD je jiný interní systém než v DnD a nejde rozumně srovnat, který je lepší, jsou prostě jiné.
- Poslední DnD je dle očekávání propracovanější než staré DrD a není to jen ostuda DrD, je v tom i vývoj. A ani DrD rozhodně není nepoužitelné, stovky hráčů to dokazují.
- k DnD vychází víc různých materiálů, kterými se může člověk prohrabovat do nekonečna a každý měsíc něco nového vyjde. S tím se moc nenadělá, příčiny jsou ekonomické. Opět v pravidlech DrD i dalších knihách se taky najde dost inspirace.
- základní pravidla DnD jsou vyladěnější - opět logické, neb se tomu věnovalo víc lidí. Zase je spousta rozšiřujících příruček, kde lze najít jak zajímavý a poučný materiál, tak věci hodné leda kritizování.
- hraní podle obojích pravidel se dá provozovat velmi rozdílným způsobem, což dost stírá rozdíly mezi pravidly. Navíc každá pravidla jde při hraní upravovat, takže srovnávat jen vytištěná nedává úplně smysl.
- A co je nejzajímavější: DrD i DnD umožňují tupé ťunťovské hraní podle hesla: Zab je všechny a seber jim věci! Rozdíl je v tom, že u nás se k tomuto stylu používají spíš pravidla DrD a v anglofonním světě spíš DnD. Ale obě hry se hrají i jinými styly.
Uživatelský avatar
Viking
Romikovec
Příspěvky: 465
Registrován: 17. 9. 2006, 11:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Viking »

Člověk tu chvilku není a takováhle diskuse.

Vytahovat na DrD vychytané věci z edice 3.5 je podle mě podpásovka. DrD bylo IMHO skoro zastaralé ještě v době svého vzniku. Nejsem odborník na DnD, ale myslím, že třeba v takové 2.0 featy nejsou. Já už DrD považuji za překonané a pro mě mrtvé. DrD nikdy neprošlo nějakým zásadním zvratem a vývojem, jen se tak nějak zaoblovaly ostré rohy prvních verzí.

DrD+ je i není následovník. Následovník v tom, že navazuje na tradici DrD a není v tom, že už se poučilo trochu ze světa a snaží se o větší zážitek ze hry.

Taky říkám vždy záleží na hráčích a PJ na čem se domluví a co ve své hře dovolí, vylepší apod. Například my jsme jsme do Pluska zavedli něco na způsob Fate bodů. Funguje to. Také jsme zavedli z CPH možnost práce s neúspěchem. Funguje to. Takže z toho plyne, že hra je tak dobrá jak jste si jí schopni dobrou vytvořit. A o to by nám mělo jít především.
"Leda je vobklíčit" - John Rambo
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Viking píše:Vytahovat na DrD vychytané věci z edice 3.5 je podle mě podpásovka. DrD bylo IMHO skoro zastaralé ještě v době svého vzniku. Nejsem odborník na DnD, ale myslím, že třeba v takové 2.0 featy nejsou. Já už DrD považuji za překonané a pro mě mrtvé. DrD nikdy neprošlo nějakým zásadním zvratem a vývojem, jen se tak nějak zaoblovaly ostré rohy prvních verzí.
Tohle nic mene neni argument ktery by vyracel fakt, ze to tak proste je. To ze byl DrD zastarale jiz v dobe, kdy zacalo vychazet, je proste jeho chyby a nemuze se na to vymlouvat. Nicmene i kdybychom srovnavali DrD a ADnD, myslim ze by asi Adnd vyslo trochu lepe. Proste Altar a TSR je trochu neco jineho (at z pohledu hernich designeru, tak z pohledu financnich moznosti).
Viking píše:Taky říkám vždy záleží na hráčích a PJ na čem se domluví a co ve své hře dovolí, vylepší apod. Například my jsme jsme do Pluska zavedli něco na způsob Fate bodů. Funguje to. Také jsme zavedli z CPH možnost práce s neúspěchem. Funguje to. Takže z toho plyne, že hra je tak dobrá jak jste si jí schopni dobrou vytvořit. A o to by nám mělo jít především.
S timhle proste v objektivnim srovnavani nemuzes prijit. Chces hodnoti pravidla tak jak jsou vytvorena, nebo tak, jak je lze ruznymi zpusoby hrat? To ze vam funguji FP a jine pridane mechaniky v DrD+ je pekne, ale jednak uz potom nehrajete DrD+ ale modifikovane DrD+ a jednak to vubec nehovori nic o kvalite puvodniho designu. Smyslem srovnani nebo kritiky neni posuzovat jak by to mohl fungovat, aby to bylo dobre, ale jak to funguje tak, jak je to stvorene.
Uživatelský avatar
Viking
Romikovec
Příspěvky: 465
Registrován: 17. 9. 2006, 11:24
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Viking »

Tou první částí příspěvku jsem myslel to, že srovnávat DnD s DrD nemá moc smysl jelikož DrD z toho vyjde vždy jako poražený. Takže to dávat na odiv mi nepřijde moc dobré.
Taky říkám vždy záleží na hráčích a PJ na čem se domluví a co ve své hře dovolí, vylepší apod. Například my jsme jsme do Pluska zavedli něco na způsob Fate bodů. Funguje to. Také jsme zavedli z CPH možnost práce s neúspěchem. Funguje to. Takže z toho plyne, že hra je tak dobrá jak jste si jí schopni dobrou vytvořit. A o to by nám mělo jít především.
Kde mluvím o srovnávání. Toho se týkala jen první část mého příspěvku. Tou druhou částí jsem myslel, že si může každý do svých her přidávat cokoli. Podle toho co říkáš si myslím, že 95% hráčů nehraje podle systému, ale jeho modifikace. S tím já nesouhlasím a říkám, že hraju DrD+.
"Leda je vobklíčit" - John Rambo
LZJ
Příspěvky: 629
Registrován: 25. 8. 2004, 14:34
Bydliště: Doksy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LZJ »

Viking: Ano, technologicky bude DnD asi vždy lepší. Ale kouzlo je v tom, že to při hraní zas tolik nevadí. Resp., že se ta nedokonalost dá překonat. A to celkem snadno. Příčinou je IMO to, že do hraní každé RPG hry musí dát hráči ze sebe tolik, že se v tom vypořádání se se špatnými (nebo prostě nevyhovujícími či nedostatečnámi) částmi pravidel skoro ztratí.

Qualdezar: Srovnávat jen vytištěná pravidla nedává pro praxi smysl. RPG hry jsou takové svině měňavé, které si každý upravuje, jak se mu líbí. A pak je strašně těžké, ne-li zhola nemožné, je nějak charakterizovat natož srovnávat mezi sebou. Zvlášť takové DnD, kde existují tuny oficiálních doplňků, neoficiální doplňky od jiných vydavatelů, variantní pravidla obecná (Unearth Arcana), zaměřená tématicky (Ravenloft, Dragonlance) a homemade úprav, že je nikdo nespočítá.

Ad srovnání ještě jednou: Při pohledu z dostatečného odstupu na rozsah herních stylů, principy pravidel, témata her a podobně, je vidět, že DnD i DrD(včetně +) mají k sobě velmi blízko, ba přímo zabírají stejnou niku v ekosystému RPG her.
Celkově mi vychází, že má smysl popisovat a porovnávat jen zásadní rysy, vychytávky a problémy RPG her, případně obsahový materiál (kouzla, bojové triky) a jak zapadne do různých herních světů a stylů.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti